WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Naciag lancucha
Autor Wiadomość
johnny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2010
Pochwał: 12
Posty: 553
Skąd: NSZ
Wysłany: Sob 06 Sie, 2011   

To i ja podłączę się pod wątek; kupiłem GSa i było wszystko OK, potem postanowiłem podciągnąć trochę łańcuch i - jakiś czas po tym pojawił się problem: dziwne odgłosy (stukoty) podczas przyspieszania na niższych biegach (na wyższych albo problem nie występuje albo silnik zagłusza), dźwięki tak jakby wydobywały się spod silnika, tam gdzie zębatka zdawcza :zly: Bywa że stuki ustają a po kilkudziesięciu kilometrach się nasilają. Nie ma to wpływu na przyspieszenie dlatego podejrzewam napęd - czy przyczyną może być np. niedokładne ustawienie osi koła (sugerowałem się podziałką ale te blaszki latały jak Żyd po pustym sklepie)?
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 782
Skąd: Otwock
Wysłany: Sob 06 Sie, 2011   

Nie sugeruj się blaszkami tylko zmierz odległość między obręczą a wahaczem powinno być tyle samo
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
rav143
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Sie, 2011   

johnny_doe,

Gdy:

Masz już nawet dość zurzyte zębatki i łancuch przy za mocnym naciagnięciu go bedziesz miał to co słyszysz ponieważ tulejki łancucha nachodza na szpice zebów zębatki. Sposób na zanik , poluzuj trochę łancuch.

Jeśli masz , zebatki nie w osi to też mozę być przyczyną strzelania itd nawet jeśli łancuch jest bdb.

Żeby ustawić zębatki w osi najlpiej lukaj wzrokowo jak będziesz ustawiał czy pokrywają się w osi .
 
 
Al
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Sie, 2011   

MacGyver napisał/a:
Nie sugeruj się blaszkami tylko zmierz odległość między obręczą a wahaczem powinno być tyle samo


Dokładnie, ja początkowo chciałem wg blaszek ustawić ale 20 min wkurzania się zastosowałem powyższą metodę :)
 
 
johnny 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 41
Dołączył: 05 Cze 2010
Pochwał: 12
Posty: 553
Skąd: NSZ
Wysłany: Pią 19 Sie, 2011   

No niestety, luzowanie nic nie pomogło, okazało się że napęd do wymiany - zębatka zdawcza była zjechana a sam łańcuch mimo że nie rozciągnięty jeszcze - też do wymiany (kupiłem moto od gościa który przez 1,5 roku nie wyjechał z garażu). Teraz jest git - pozdrowienia dla serwisu MotoFuria! :super:
_________________
Nie wierzę w życie pozazlotowe
 
 
papaj79
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Wrz, 2011   

Ja jestem laikiem w tym temacie, mam moto od tygodnia. Wczoraj trochę poczytałem forum i sam naciągnąłem łąńcuch. Bawiłem się z tym dosyć długo, ale przeszedł pomagier i tylko usiadł na moto i poszło jak spłatka. Teraz śmiga jak złoto. Moja taka mała rada we dwoje jest łatwiej, bynajmiej takiemu żółtodziobowi jak ja, może to komuś pomoże i dzięki za wszelkie rady. ;)
 
 
wiatrak 


Model GSa: GS 500F
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa - Mokotów
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Witam, od niedawna jestem szczęśliwym wlascicielem gs500f znanego na forum. Kupiłem od chopina, a wcześniej należącego do koorniego. Póki co pisze z telefonu,pochwale się nim jak będę miał dostęp do internetu. Do rzeczy:
Łańcuch był luźny więc go naciągnąłem, od tego czasu podczas toczenia motocykla słychać chrobotanie w okolicy zebatki zdawczej. Napęd jest stosunkowo nowy, a pomiary koła w stos. do wahacza wykonałem centymetrem, więc raczej jest w osi. Może jestem pedantem, ale takie dźwięki mnie b niepokoja. Jakieś pomysły ?
 
 
Borek 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 01 Cze 2011
Pochwał: 4
Posty: 908
Skąd: Nidzica/Warszawa
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Ja tak miałem i na zębatkę zdawczą dałem trochę smaru do przegubów i już nie ma tego chrobotania. Możliwe też ,że za mocno naciągnąłeś.
_________________

 
 
 
nosp 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Wrz 2012
Posty: 20
Skąd: Lublin/B.Podlaska
Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

W związku z wymianą napędu na nowy, nasunęło mi się pytanie: jaki powinien być optymalny luz łańcucha dla jazdy we dwoje/ solo- cykl mieszany?? Czy wystarczą te 3 cm?? Chodzi mi o to, by po wymianie napędu nie nabroić coś z łańcuchem i źle go naciągnąć :hyhy:
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Lepiej za luźno niż za ciasno. Jak będzie za luźny to jedyne co może się dziać, to łańcuch się szybciej zużyje (niewiele) i będzie biczował i hałasował, a jak masz za ciasno, to możliwe że zarżniesz łożysko wałka zdawczego.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

Bonzo myślę że nie ma powodu żeby się bardziej zużywał jak jest luźny. Wydawało mi się że może być przeciwnie.

nosp jeżeli łańcuch będzie za luźny będziesz słyszał. Dyndający łańcuch jak napisał wyżej Bonzo "biczuje". To jest znak że jest zdecydowanie za luźny.

Ja nigdy nie naciągam do sztywna. Łańcuch powinien mieć delikatny luz, tak żeby palcem można było go podnieść do góry trochę. Trudno to wyrazić w cm. Poprostu trochę luzu nawet jemu nie zaszkodzi ;)
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

gacek778 napisał/a:
Trudno to wyrazić w cm.


Wcale nie. Ma to być 2-3 cm. Może w GS'ie tego nie masz, ale zwróć uwagę, że fabrycznie na wahaczu jest naklejka z zaznaczonym miejscem, w którym należy sprawdzać luz oraz jego wartość.
Nosp, jak wybierasz się gdzieś z bagażami i pasażerem to troszkę luzujesz łańcuch, tak żeby przy zwiększonym obciążeniu zachować te 2-3 cm.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Pią 28 Wrz, 2012   

gacek778 napisał/a:
Bonzo myślę że nie ma powodu żeby się bardziej zużywał jak jest luźny.

Ależ jak najbardziej jest powód. Po prostu przy luźnym łańcuchu powstaje zjawisko szarpania, bo zanim łańcuch zacznie przenosić moment zębatka już będzie się kręcić.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
Bonzo
[Usunięty]

Wysłany: Sob 29 Wrz, 2012   

Będzie się szybciej i bardziej nierównomiernie rozciągał. Bądź co bądź, lepiej żeby był luźniejszy, bo taniej jest zmienić łańcuch co 15-20k km, niż rozbierać silnik i zmieniać łożyska.
 
 
adasadas2
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Mar, 2013   

MacGyver napisał/a:
Nie sugeruj się blaszkami tylko zmierz odległość między obręczą a wahaczem powinno być tyle samo


Czyli wahacz w GS500 jest symetryczny?

naciągać na bocznej stopce czy pod własnym obciążeniem aby było 2-3 cm? (przeczytałem cały temat i dalej mam wątpliwości..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.