WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Naciag lancucha
Autor Wiadomość
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Wto 20 Maj, 2008   Naciąg łańcucha

pytanie
lepiej miec lużniejszy czy jednak mocniej (za mocno w granicach rozsądku) napreżony

Wiadamo teoretycznie powinien być inny naciąg dla jednej osoby i pustego moto a inne dla dwóch i obciązenia (przy naciąganiu moto stoi na kołach i wtedy 1-2cm)

BTW co ile naciagacie łancuch
ja średnio po 800- 1000km delikatna korekta chociaz po majówce przelot w deszczu nonstop na Hel po 400 km miałem juz na maxa lużny ze az sie przestraszyłem że koło miałem niedokrecone :zdziwko:
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Mieszko
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Maj, 2008   

Moim zdaniem lepsze jest troszkę za dużo luzu niż zbyt mocno naciągnięty łańcuch bo wiadomo, że zbyt mocno naciągnięty może powodować zbyt duże obciążenie łożyska wałka zdawczego, poza tym sam łańcuch może szybciej się zużywać gdy jest mocno napięty.

Co ile naciągam łańcuch nie mogę jeszcze powiedzieć bo dopiero co założyłem nowy i po jakichś 100km musiałem go trochę podciągnąć co mnie zdziwiło, ale słyszałem że może tak być, że musi się "ułożyć" do zębatek (oczywiście zębatki też nowe).
Stary łańcuch był w takim stanie że co 100-200km musiałem go podciągac, po za tym był już strasznie nierównomiernie "wyciągnięty".
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 20 Maj, 2008   

Yarccom napisał/a:
...lepiej mieć luźniejszy czy jednak mocniej napreżony ... ...BTW co ile naciągacie łańcuch...


Serwisuję się w Krakowskim ASO Suzuki, które jeśli chodzi o jakość świadczonych usług jest podobno bardzo dobre. Łańcuch był sprawdzany przy przebiegu ok. 1000km, po prawie trzech tysiącach od przeglądu wygląda tak:





W serwisie pytałem co i jak mam robić, żeby do następnego przeglądu przy 6.000km wszystko było OK i zalecono mi tylko smarowanie łańcucha i sprawdzanie ciśnienia w oponach :] , o łańcuchu nic nie wspominali.
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 20 Maj, 2008   

Pomiar luzu łańcucha wykonuje sie na stopce bocznej. Motocykl musi stać na obu kołach więc centralka odpada. Obracając kołem szukamy miejsca w którym łańcuch jest najbardziej napięty. Wtedy luz łańcucha góra-dól powinien wynosić ok 3cm. Warto tez zrobić pomiar przy max obciązonym motocyklu czy luz nie jest za mały.
Nowy łańcuch z zębatkami nie był u mnie naciągany przez ok 5000 km. Potem rozebrałem moto do malowania więc nie wiem ile jeszcze bym przejeździł bez korekty. Stary trzeba było podciągać co 300 -500km.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Bartek_nt
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Maj, 2008   

A to ja mam w takim razie pytanie odnośnie łączenia łańcucha. Właśnie kupiłem nowy zestaw napędowy i standardowo dają do niego zapinke FJ. Czy szukać zakuwki czy założyć to co jest? Na czym wy jeździcie? A tak wogóle to może znalazł by się jakiś chętny z okolic poznania, który pomógłby mi przy zmainie napędu, za przysłowiową flaszkę?
 
 
Mieszko
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Maj, 2008   

Ja mam zakuwkę ZJ bo tak zaleca serwisówka Haynesa i DID również zaleca stosowanie zakuwki. Dużo ludzi jednak jeździ na zapinkach i jest OK, także jak założysz zapinkę nie powinno być problemu. Ważne jest tylko żeby dobrze założyć zapinkę "brzuszkiem" w kierunku ruchu łańcucha. Na pudełkach z łańcuchami DIDa jest rysunek o ile sie nie mylę.
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Wto 20 Maj, 2008   

zapinke zawsze sie zaklada zamknieta strona do ruchu lancucha.
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
ziomekpk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Maj, 2008   

Zainteresował mnie temat, bo sam muszę sie zająć łańcuchem,mam przed sobą książkę "Haynes" może zacytuje najważniejszą część " To check the chain,shift the transmission intro neutral and make sure the ignition switch is off.Place the machine on its centre stand.Measure the amount of freeplay on the chain's bottom run,at a point midway between the two sprockets.Since the chain will rarely wear evently,rotate the rear wheel so that another section of chain can be checked,do this ceveral times.
Freeplay 20 - 30mm

Przetłumacze sens: Do sprawdzenia łańcucha ustaw skrzynie na luzie i upewni sie ze stacyjka jest na pozycji off.Postaw motor na centralnej stópce,Zmierz luz łańcucha w punkcie pomiędzy przednia a tylna zębatka (czyli w połowie łańcucha a nie tak jak "leon" pokazał na zdjęciach przy kole,nie wydaje mi sie żeby to była polowa)mierzymy od dolnej części łańcucha.Jak ustawimy napięcie łańcucha obracamy kołem by zmierzyć łancuch w innym punkcie,zrób to kilka razy. Tak to jest opisane w książce

Freepaly - luz to 20 - 30mm czyli 2- 3 cm
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008   

Ustawienie luzu na centralce mija sie z celem bo po obciążeniu motocykla będzie za bardzo napięty łańcuch. W polskiej instrukcji fabrycznej pisze o stopce bocznej.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
ziomekpk
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Maj, 2008   

to sam juz nie wiem, polska instrukcja mowi jedno a angielska drugi i badz tu madry i zrob dobrze.to co wyżej
napisałem to nie mój wymysł przepisałem czesc tekstu z ksiazki
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008   

ziomekpk napisał/a:
Postaw motocykl na centralnej stópce,Zmierz luz łańcucha w punkcie pomiędzy przednia a tylna zębatka (czyli w połowie łańcucha a nie tak jak "leon" pokazał na zdjęciach przy kole


Również nie wiem jak powinno być ustawione moto - moje było na centralnej. A mierzyłem na wysokości opony, bo najłatwiej było punkt odniesienia oprzeć, tj. linijkę. :)
 
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008   

hmm ja ustawiałem wczoraj na bocznej było gucio
dzisiaj po odbładowaniu moto musiałem korygowac naciąg tak był mocno napiety

na chwile ibecną na pusto ma ok 5-6 cm luzu jak juz siedzimy we dwójkę to ok 2-3 ;)
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Mieszko
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Maj, 2008   

ziomekpk napisał/a:
to sam juz nie wiem, polska instrukcja mowi jedno a angielska drugi i badz tu madry i zrob dobrze.to co wyżej
napisałem to nie mój wymysł przepisałem czesc tekstu z ksiazki


zobacz sobie Chapter 1.11 "DriveChain- freeplay check and adjustment.

Adjustment

Rotate the rear wheel until the chain is positioned with the tightest point at the center of its boottom run, then place the machine on its sidestand" .......

nie chce mi sie wiecej przepisywać, w kazdym razie pisze żeby ustawiac na nóżce bocznej i ustawiać luz.
 
 
ziomekpk
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Maj, 2008   

Mieszko napisał/a:
ziomekpk napisał/a:
to sam juz nie wiem, polska instrukcja mowi jedno a angielska drugi i badz tu madry i zrob dobrze.to co wyżej
napisałem to nie mój wymysł przepisałem czesc tekstu z ksiazki


zobacz sobie Chapter 1.11 "DriveChain- freeplay check and adjustment.

Adjustment

Rotate the rear wheel until the chain is positioned with the tightest point at the center of its boottom run, then place the machine on its sidestand" .......

nie chce mi sie wiecej przepisywać, w kazdym razie pisze żeby ustawiac na nóżce bocznej i ustawiać luz.


Zgadza sie ja opisalem ''Freeplay check'' a ty ''Adjustment''
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

a co jest powodem nierównego rozciągniecia ?
że np w jednym miejscu wieksze a w drugim normalnie

BTW czy rolki w łancuchu powinny sie obracać po wyczyszczeniu :niepewny:
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.