WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju.
Autor Wiadomość
alesklar
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Maj, 2008   

No wreszcie miałem czas, żeby się uporać z moim problemem :D
Po przyspawaniu nakrętki szpilka wyszła bez problemu więc kamień z serca.
Potem już tylko dorobiłem nową ze śruby, pojechałem do sklepu kupić klej, wkleiłem, odczekałem, poskładałem do kupy i zalałem olejem :D Sprzęt objechany i wszystko gra :ok:
Mam tylko jeszcze pytanie czy po tych wszystkich wymianach( olej filtr powietrza i oleju, świece) mógł mi się zwiększyć luz zaworowy bo jak dziś jechałem to mi strzeliło z tłumika i mam wrażenie że silnik jakoś tak bardziej stukał??
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008   

temat poruszany na forum.

Po wymianie filtra powietrza może się tak dziać. Zmienia się skład mieszanki paliwowo - powietrznej, w mieszance jest więcej powietrza, mamy wtedy bardziej ubogą mieszankę.
_________________
www.gs500.pl
 
 
baniak86
[Usunięty]

Wysłany: Wto 29 Gru, 2009   

odświeżę nieco temat i dopiszę, że również urwałem ten magiczny gwint. W moim przypadku ( gs z 1991 r), po aplikacji WD-40, udało się odkręcić przy zastosowaniu dwóch śrubek (kontrując). Faktem jest, że zostało mi nieco więcej gwintu niż koledze. Z braku sklepu pod ręką doraźnie zastosowałem rozwiązanie polegające na wkręceniu zwykłej śruby w to miejsce. Nie ukrywam, że bardzo pomógł mi ten wątek, bo już zacząłem panikować, iż czeka mnie jakieś wiercenie. pozdrawiam
 
 
perkoz
[Usunięty]

Wysłany: Pią 26 Mar, 2010   

zgadnijcie co się wczoraj wieczorem stalo... :kwasny: Tak zwane "ale uRRwał!" :D Jaką długość śruby/szpilki wkręcaliście?
 
 
baniak86
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Mar, 2010   

ja dopasowałem długość do takiej jaką wykręciłem z bloku, bo u mnie urwała się przy samym łepku. Nie pamiętam jaka to dokładnie długość bo nie zmierzyłem.
 
 
alesklar
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Kwi, 2010   

Najlepiej wykręć inną szpilkę i zmierz i dorób taką samą.
 
 
Abaper
[Usunięty]

Wysłany: Pią 02 Kwi, 2010   

perkoz napisał/a:
zgadnijcie co się wczoraj wieczorem stalo... :kwasny: Tak zwane "ale uRRwał!" :D Jaką długość śruby/szpilki wkręcaliście?


gwint długości 3,20 cm, a całość 3,27 cm ( bo na końcu jest taki mały fragment bez gwintu :) )

 
 
slush
[Usunięty]

Wysłany: Wto 06 Kwi, 2010   

Miałem podobny problem, szpilka urwała się na zewnątrz, poza blokiem silnika, zostało jakieś 5mm gwinta, tylko jedną nakrętkę się dało wkręcić, więc pomysł z odkręceniem sposobem "na kontrę" nie wchodził w grę. Pozostało spawanie, albo klucz mors. Wystarczył mors, zaznaczam DOBRY, MARKOWY, nie z pchlego targu za 5pln. Dobra rada, jak się nie uprzesz i porządnie za to nie zabierzesz to nie odkręcisz, ale nic na tzw. "łapu capu", mocno, mocno złapać i powinno puścić, wszystkim borykającym się z tym problemem życzę powodzenia, a na koniec dodam tylko, że najważniejsze to się nie załamywać, głowa do góry, uda się :)
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010   

Mnie też niestety spotkał motyw z tą cholerną szpilką. :] Gdzie najłatwiej takie coś kupić i jaki jest rozmiar tej szpilki? W Larssonie jest coś takiego , ale nie wiem czy będzie pasować.
 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Kwi, 2010   

Witam
Przydarzyło mi się coś podobnego. Opiszę, jak poradziłem sobie z tym problemem. U mnie pozostały odcinek szpilki był długi, podobnie jak u alesklar. Na początku nie chciałem tego w ogóle ruszać, żeby przypadkiem nie ułamać jej głębiej. W końcu jednak się przemogłem ;) . Chciałem zastosować tę kontrę z dwóch nakrętek, ale nawet nie wiedziałem do końca na czym to ma polegać. Zrozumiałem, że należy nakręcić dwie nakrętki i następnie tą głębiej osadzoną chwycić i próbować całość odkręcić. Przy takich próbach zewnętrzna nakrętka odkręcała mi się bo kombinerki ją także chwytały.

A oto co ostatecznie zrobiłem. Nakrętkę nakręciłem na tyle mocno, że zaklinowała się na środkowym odcinku szpilki, który nie jest gwintowany. Drugą nakrętkę w ogóle zdjąłem. Następnie zaklinowaną nakrętkę chwyciłem kombinerkami i powoli delikatnie wykręcałem. Szpilka o dziwo wyszła w ten sposób bardzo łatwo. Dorobiłem nową szpilkę ucinając na wymiar śrubkę i szlifując końcówkę i wkręciłem ręką na miejsce uszkodzonej bez klejenia. Po złożeniu całości, zalaniu olejem i uruchomieniu silnika na ziemię wyciekły na początku 2 krople oleju, potem już nic. Teraz motocykl stygnie z podłożonym papierem, i okaże się, czy cieknie coś dalej czy nie. Mógł to być nawet olej, który znajdował się na silniku i rozgrzany skapnął, bo trochę tego pociekło wcześniej przy zdejmowaniu pokrywy.

Przy okazji chciałbym zadać pytanie, na wypadek gdyby musiał jeszcze to rozkładać. Czy można odkręcić pokrywę filtra bez spuszczania całego oleju? Ile oleju tam się będzie znajdowało?
 
 
kruk
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Kwi, 2010   

Heh, no ja jestem ciągle w trakcie walki. Dziś udało się wykręcić szpilkę. Trzeba było przyspawać nakrętkę, bo metoda z kontrowaniem się nie sprawdziła (było za mało gwintu na dwie nakrętki). Jutro może uda mi się dorobić szpilkę. Tylko właśnie zastanawiam się czy zwyczajnie ją wkręcić czy lepiej dodać jeszcze kleju. Boję się, że jak będzie przyklejona to przy ponownym (odpukać!) ułamaniu znów będzie problem z wyjęciem szpilki. Z kolei bez kleju może się okazać, że za każdym razem gdy będę odkręcał nakrętkę z pokrywy filtra, to będzie mi się wykręcać cała szpilka.
 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Sob 17 Kwi, 2010   

kruk, to chyba nie powinno się zdarzyć. Sądzę, że nakrętka słabiej się "trzyma" szpilki niż szpilka silnika. Zwróć uwagę, że oryginalne szpilki nie są przyklejone. A gdyby jednak się wykręciła to możesz ją zawsze przykleić za 6000 km :)
 
 
msk1
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Paź, 2010   

Witam, jeśli tak sytuacja juz wystąpiła, a olej nie kapie to czy można wogle odpalać motor, juz nie wspominam o jezdzie ?
 
 
matzec
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Paź, 2010   

Taka sytuacja czyli konkretnie co?
 
 
msk1
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Paź, 2010   

konkretnie urwana szpilka od przykrywki oleju, dokładnie ta na samym dole
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.