Urwana szpilka od przykrywki filtra oleju. |
Autor |
Wiadomość |
alesklar [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008
|
|
|
No wreszcie miałem czas, żeby się uporać z moim problemem
Po przyspawaniu nakrętki szpilka wyszła bez problemu więc kamień z serca.
Potem już tylko dorobiłem nową ze śruby, pojechałem do sklepu kupić klej, wkleiłem, odczekałem, poskładałem do kupy i zalałem olejem Sprzęt objechany i wszystko gra
Mam tylko jeszcze pytanie czy po tych wszystkich wymianach( olej filtr powietrza i oleju, świece) mógł mi się zwiększyć luz zaworowy bo jak dziś jechałem to mi strzeliło z tłumika i mam wrażenie że silnik jakoś tak bardziej stukał?? |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 21 Maj, 2008
|
|
|
temat poruszany na forum.
Po wymianie filtra powietrza może się tak dziać. Zmienia się skład mieszanki paliwowo - powietrznej, w mieszance jest więcej powietrza, mamy wtedy bardziej ubogą mieszankę. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
baniak86 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Gru, 2009
|
|
|
odświeżę nieco temat i dopiszę, że również urwałem ten magiczny gwint. W moim przypadku ( gs z 1991 r), po aplikacji WD-40, udało się odkręcić przy zastosowaniu dwóch śrubek (kontrując). Faktem jest, że zostało mi nieco więcej gwintu niż koledze. Z braku sklepu pod ręką doraźnie zastosowałem rozwiązanie polegające na wkręceniu zwykłej śruby w to miejsce. Nie ukrywam, że bardzo pomógł mi ten wątek, bo już zacząłem panikować, iż czeka mnie jakieś wiercenie. pozdrawiam |
|
|
|
|
perkoz [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Mar, 2010
|
|
|
zgadnijcie co się wczoraj wieczorem stalo... Tak zwane "ale uRRwał!" Jaką długość śruby/szpilki wkręcaliście? |
|
|
|
|
baniak86 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Mar, 2010
|
|
|
ja dopasowałem długość do takiej jaką wykręciłem z bloku, bo u mnie urwała się przy samym łepku. Nie pamiętam jaka to dokładnie długość bo nie zmierzyłem. |
|
|
|
|
alesklar [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2010
|
|
|
Najlepiej wykręć inną szpilkę i zmierz i dorób taką samą. |
|
|
|
|
Abaper [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Kwi, 2010
|
|
|
perkoz napisał/a: | zgadnijcie co się wczoraj wieczorem stalo... Tak zwane "ale uRRwał!" Jaką długość śruby/szpilki wkręcaliście? |
gwint długości 3,20 cm, a całość 3,27 cm ( bo na końcu jest taki mały fragment bez gwintu )
|
|
|
|
|
slush [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Kwi, 2010
|
|
|
Miałem podobny problem, szpilka urwała się na zewnątrz, poza blokiem silnika, zostało jakieś 5mm gwinta, tylko jedną nakrętkę się dało wkręcić, więc pomysł z odkręceniem sposobem "na kontrę" nie wchodził w grę. Pozostało spawanie, albo klucz mors. Wystarczył mors, zaznaczam DOBRY, MARKOWY, nie z pchlego targu za 5pln. Dobra rada, jak się nie uprzesz i porządnie za to nie zabierzesz to nie odkręcisz, ale nic na tzw. "łapu capu", mocno, mocno złapać i powinno puścić, wszystkim borykającym się z tym problemem życzę powodzenia, a na koniec dodam tylko, że najważniejsze to się nie załamywać, głowa do góry, uda się |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 12 Kwi, 2010
|
|
|
Mnie też niestety spotkał motyw z tą cholerną szpilką. Gdzie najłatwiej takie coś kupić i jaki jest rozmiar tej szpilki? W Larssonie jest coś takiego , ale nie wiem czy będzie pasować. |
|
|
|
|
matzec [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2010
|
|
|
Witam
Przydarzyło mi się coś podobnego. Opiszę, jak poradziłem sobie z tym problemem. U mnie pozostały odcinek szpilki był długi, podobnie jak u alesklar. Na początku nie chciałem tego w ogóle ruszać, żeby przypadkiem nie ułamać jej głębiej. W końcu jednak się przemogłem . Chciałem zastosować tę kontrę z dwóch nakrętek, ale nawet nie wiedziałem do końca na czym to ma polegać. Zrozumiałem, że należy nakręcić dwie nakrętki i następnie tą głębiej osadzoną chwycić i próbować całość odkręcić. Przy takich próbach zewnętrzna nakrętka odkręcała mi się bo kombinerki ją także chwytały.
A oto co ostatecznie zrobiłem. Nakrętkę nakręciłem na tyle mocno, że zaklinowała się na środkowym odcinku szpilki, który nie jest gwintowany. Drugą nakrętkę w ogóle zdjąłem. Następnie zaklinowaną nakrętkę chwyciłem kombinerkami i powoli delikatnie wykręcałem. Szpilka o dziwo wyszła w ten sposób bardzo łatwo. Dorobiłem nową szpilkę ucinając na wymiar śrubkę i szlifując końcówkę i wkręciłem ręką na miejsce uszkodzonej bez klejenia. Po złożeniu całości, zalaniu olejem i uruchomieniu silnika na ziemię wyciekły na początku 2 krople oleju, potem już nic. Teraz motocykl stygnie z podłożonym papierem, i okaże się, czy cieknie coś dalej czy nie. Mógł to być nawet olej, który znajdował się na silniku i rozgrzany skapnął, bo trochę tego pociekło wcześniej przy zdejmowaniu pokrywy.
Przy okazji chciałbym zadać pytanie, na wypadek gdyby musiał jeszcze to rozkładać. Czy można odkręcić pokrywę filtra bez spuszczania całego oleju? Ile oleju tam się będzie znajdowało? |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2010
|
|
|
Heh, no ja jestem ciągle w trakcie walki. Dziś udało się wykręcić szpilkę. Trzeba było przyspawać nakrętkę, bo metoda z kontrowaniem się nie sprawdziła (było za mało gwintu na dwie nakrętki). Jutro może uda mi się dorobić szpilkę. Tylko właśnie zastanawiam się czy zwyczajnie ją wkręcić czy lepiej dodać jeszcze kleju. Boję się, że jak będzie przyklejona to przy ponownym (odpukać!) ułamaniu znów będzie problem z wyjęciem szpilki. Z kolei bez kleju może się okazać, że za każdym razem gdy będę odkręcał nakrętkę z pokrywy filtra, to będzie mi się wykręcać cała szpilka. |
|
|
|
|
matzec [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 17 Kwi, 2010
|
|
|
kruk, to chyba nie powinno się zdarzyć. Sądzę, że nakrętka słabiej się "trzyma" szpilki niż szpilka silnika. Zwróć uwagę, że oryginalne szpilki nie są przyklejone. A gdyby jednak się wykręciła to możesz ją zawsze przykleić za 6000 km |
|
|
|
|
msk1 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010
|
|
|
Witam, jeśli tak sytuacja juz wystąpiła, a olej nie kapie to czy można wogle odpalać motor, juz nie wspominam o jezdzie ? |
|
|
|
|
matzec [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010
|
|
|
Taka sytuacja czyli konkretnie co? |
|
|
|
|
msk1 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Paź, 2010
|
|
|
konkretnie urwana szpilka od przykrywki oleju, dokładnie ta na samym dole |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|