WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pekniete mocowanie w bloku silnika - czy mozna tak jezdzic?
Autor Wiadomość
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Ja bym się najpierw zastanowił dokładnie dlaczego pęka, zanim rozważyłbym spawanie czy wymianę kartera.

Ponieważ są to górne mocowania, jedyne co mi przychodzi do głowy to że silnik nie jest na "sztywno" zamocowany w ramie tylko "pracuje" powodując pękanie krótszych mocowań, albo solidna gleba "przesunęła" dość gwałtownie silnik w ramie. W takiej sytuacji trzebaby sprawdzić geometrię, bo to naprawdę spora siła musiałaby działać.

Pierwsze co bym zrobił to rzucił okiem na szpilki mocujące silnik. Może są zbyt miękkie i wyginają się lekko napierając na blok?
 
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

A czemu te szpilki miałyby się wyginać?
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

Skoro silnik nie jest zamocowany prawidłowo i w jednym miejscu mocowanie może pracować wówczas pozostałe punkty zamocowania silnika są osłabione. I simin ma tu 100% racji a biorąc pod uwagę fotkę z tyłu to wygląda na to że moto jest po prostu krzywe po solidnym dzwonie, i nie był to bynajmniej ślizg.
 
 
BociekPL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lip 2010
Pochwał: 46
Posty: 924
Skąd: Werchrata RLU
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

ja też tam miałem pęknięcie i o tym nie wiedziałem, dowiedziałem się jak wydzierałem silnik z ramy i to odpadło, dałem do pana co spawa amelinium i ładnie pospawał i jest gites
_________________
GS 500 SF
 
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

No to teraz już mam naprawdę namieszane.
Spawać, nie spawać?
Jeździć, nie jeździć?
Wymieniać karter (czyli oba naraz) czy nie wymieniać?
Czy najzwyczajniej w świecie sprzedać go na części nie szukając pomsty na nieuczciwym (obym się mylił) poprzednim właścicielu Panu Angliku?
 
 
Machu 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 104
Dołączył: 10 Kwi 2011
Pochwał: 31
Posty: 1749
Skąd: ten pomysł?
Wysłany: Wto 07 Maj, 2013   

GS to nie jest technologia NASA. Myślę, że przy odrobinie chęci jesteś go w stanie rozebrać na części i po kolei je sprzedawać. Ja osobiście nie bawiłbym się w ratowanie moto (tak zakładam ale mogę się mylić) po solidnym dzwonie a znowu jeździć sprzętem do którego nie mam zaufania bym się nie podjął.
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

W innym temacie piszesz o krzywej ramie- pomiaru geometrii ramy dokonuje się ustalając/mierząc odpowiednie punkty ramy za pomocą przyrządu pomiarowego (laserowego). Jeżeli ta krzywa rama dotyczy tego samego moto, w którym masz pęknięcie mocowania silnika to masz odpowiedź dlaczego do tego doszło. W takiej sytuacji zapomnij o jakiejkolwiek naprawie i użytkowaniu tego złomu. Co do samego spawania alu to też jest sztuką zrobić to solidnie, aby później nie pękło znowu- chodzi o odpowiednie przygotowanie pęknięcia/miejsca obróbki/spawania. W elementach spawanych występują znaczne naprężenia- co owe naprężenia powodują każdy wie, tak więc wszystko zależy od prawidłowego podejścia do tematu i umiejętności spawacza.

PS. Dla mnie to jest zgon a nie moto- bez żadnej wartości. Takie jest moje zdanie.
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

No to szykuję się do sprzedaży. Szkoda, bo liczyłem że jednak pojeżdżę na nim trochę. :zalamany:
Szkoda jedynie że poprzedni właściciel nic na ten temat nie powiedział, i znalazł się niedoświadczony kierowca w mojej osobie który pomógł pozbyć się problemu z niezdatnym do jazdy motocyklem :zalamany:
Ciekawy jestem ile dostanę za tą maszynę w takim stanie. Oprócz tej krzywej ramy i pękniętego mocowania reszta bez zarzutu. Nawet nowy akumulator był wstawiony przed sprzedażą i całkiem dobre opony są. Prawie nówki.
 
 
Krzys PL 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 13 Sie 2012
Pochwał: 1
Posty: 37
Skąd: Hemel Hempstead
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Zobacz co masz dobre w tym GSie i poszukaj drugiego GSa i będziesz miał części na ewentualną przekładkę.
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

moje zdanie jest takie, że jeżeli to jest Twój pierwszy motocykl, przy większych prędkościach nie odczuwa się jakichś wibracji, zawirowań mogących świadczyć o krzywej ramie, to zrób spaw tego silnika, pooglądaj dokładnie moto, prawdopodobnie znajdziesz więcej takich bajerów... ale na Twoim miejscu nie sprzedawałbym moto, jeśli da się nim nakręcić trochę początkowych kilometrów.
Ale tak jak mówię, jeśli da się nim jechać powyżej 100kmh, to można coś powalczyć...
_________________
5*
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Sro 08 Maj, 2013   

Krzys PL dobrze pisze, w tej sytuacji chyba najlepiej kupić drugiego GS-a a tego trzymać jako dawcę w razie ewentualnych potrzeb wymian eksploatacyjnych / awaryjnych. Jazda motocyklem po solidnym dzwonie, który ma problemy z mocowaniem silnika (który to usztywnia całą ramę) nie będzie najrozsądniejszym rozwiązaniem.

Znajdź sobie doradcę, który lepiej się zna na motocyklach...
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 13
Posty: 860
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

jeśli chodzi o spawanie silnika to jutro wezmę aparat na warsztat i zrobię fotkę pęknięcia mocowania silnika w Ducati i tu wrzucę bo prawdopodobnie właściciel będzie chciał to spawać. a piszę tu o tym tylko dla tego że twoje pęknięcie w porównaniu z tamtym to małe piwo.
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

Cóż, powyższa uwaga kolego ziomek4000 napawa mnie nadzieją, że skoro większe pęknięcia i spawanie tychże pęknięć mogłoby mieć rację bytu, to i może w moim przypadku taki zabieg mógłby mieć sens.
Czekam z niecierpliwością na zdjęcie tamtego pęknięcia i jestem ciekaw czy właściciel zdecyduje się na spawanie.

Myślę że i dla innych użytkowników przyda się takie info, czy faktycznie spawanie tak kluczowych elementów jak zawieszenie silnika mogłoby się sprawdzić i czy taki spaw mógłby wytrzymać obciążenia na jakie byłby po spawaniu wystawiany.
Jutro po pracy mam też w zamiarze zajrzeć do pobliskiego warsztatu gdzie Panowie Anglicy zajmują się spawaniem "amelinium" pokażę im fotki pęknięcia w moim moto i spytam się co sądzą o zabiegu spawania czegoś takiego.
Nie omieszkam podzielić się uwagami.
 
 
misiorek 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012
Pochwał: 3
Posty: 248
Skąd: Bielsko
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

ja dalej utrzymuję się w przekonaniu, że jeśli rama nie jest krzywa i moto nie wpada w wibracje, zakręty pokonuje fajnie, to warto naprawić to pęknięcie...
_________________
5*
 
 
Mister_Greg 


Model GSa: GS 500E
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 43
Skąd: Wyspy Brytyjskie
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013   

Pierwsza wizyta w pierwszym zakładzie spawania aluminium.
Nie może być oleju w środku (mi się wydaje oczywiste), chociaż domyślam że i karter musi w środku być czysty od oleju, bo podwyższona temperatura jaka występuje przy spawaniu go po prostu spali.
Szacowany koszt: 60 funtów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.