Przednia zebatka |
Autor |
Wiadomość |
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Nie chodzi Ci chyba o srubę od regulacji sprzęgła ?
Wyciągasz wajchę od zmiany biegów i po odkręceniu wszytskich śrubek do okoła musi się dać wyciągnąć pokrywę.
Jeśli jedna ze śrubek nie daje się dokręcić to znaczy,że zjechany jest wgwint w połówce silnika. Jesli masz tam śrubkę na płaski wkrętak to znaczy,że juz tam ktos wczesniej "modził" |
|
|
|
|
ghostrider [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Fakt, pokrywka sama nie wyleci !
Podważ lekko łomikiem/śrubokrętem z każdej strony i wyjdzie, musi ! |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Leon84 napisał/a: | Nie chodzi Ci chyba o srubę od regulacji sprzęgła ?
Wyciągasz wajchę od zmiany biegów i po odkręceniu wszytskich śrubek do okoła musi się dać wyciągnąć pokrywę.
Jeśli jedna ze śrubek nie daje się dokręcić to znaczy,że zjechany jest wgwint w połówce silnika. Jesli masz tam śrubkę na płaski wkrętak to znaczy,że juz tam ktos wczesniej "modził" |
Mówię o numerze 22 wg tego rysunku
http://fiche.ronayers.com...CRANKCASE_COVER
To mi lata.
Tzn to mi nie lata , ale motocyklowi lata i jest pod płaski śrubokręt. Za co to odpowiada? |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2009
|
|
|
Nr 22 to śruba mocujaca dekielek i nie powinna byc na płaski srubokręt tylko jak reszta na klucz nasadowy (nie pamietam numeru) więc za nic poza trzymaniem dekla odpowiedzialna nie jest. A lata pewnie dlatego ze jest za krótka. |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Kwi, 2009
|
|
|
Podkopnik napisał/a: | Nr 22 to śruba mocujaca dekielek i nie powinna byc na płaski srubokręt tylko jak reszta na klucz nasadowy. A lata pewnie dlatego ze jest za krótka. |
Rzeczywiście podważyłem popukałem, zeszło, oczyściłem, zobaczyłem co mam (mało zużytą JT) Kumpel mi przerwał montaż, dziś zobaczę co z tą jedną śrubą, ale ma aluminium na gwincie niestety
Inku napisał/a: | Dziękuję Breżniew ... . Nie wiedziałem, że JT sprocket na przód się nie nadaje. W takim razie podjadę do Larssona po zębatkę na przód.
|
Na dziś, wiosna 2009, Larson prowadzi wyłącznie "JT sprocket" (przynajmniej <94) , dają mocne pouczenie jakie to zaawansowana technologia. |
|
|
|
|
jocker01 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2009 luz na przedniej zebatce
|
|
|
Czesc, przedwczoraj zmienialem czujnik luzu i zauwazylem ze przednia zebatka ma luz, nie wiem czy tak powinno byc. wczasie jazdy jest dosc odczuwalne, jezeli jade powoli to mozna zauwazyc kangurka!!!tzn jest dziura zanim zacznie sie zbierac! jak jade dynamiczniej jest to mniej odczuwalne! Szukam w ksiazce ale tam nic nie pisze o zadnym luzie! wczoraj przejechalem sie nowa honda cbf125 od kolezanki i tam czegos takiego nie ma! nie ma dziury, zbiera sie od razu jak przyciagne manetke! jak sprawa wyglada z waszymi niuniami? czy jak ruszacie kolem na biegu jest stabilne od razu czy na jakis luz zanim zaczynacie czuc opor? Pozdrawiam Jocker01 |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2009 Re: luz na przedniej zebatce
|
|
|
jocker01 napisał/a: | Czesc, przedwczoraj zmienialem czujnik luzu i zauwazylem ze przednia zebatka ma luz, nie wiem czy tak powinno byc. wczasie jazdy jest dosc odczuwalne, jezeli jade powoli to mozna zauwazyc kangurka!!!tzn jest dziura zanim zacznie sie zbierac! jak jade dynamiczniej jest to mniej odczuwalne! |
Jeśli wyczuwasz przerwę w dynamice, musi to być z innego powodu. Musiałbyś mieć luz pewnie na pół obrotu. Prędzej z łańcucha lub taka uroda silnika.
mały luz ma być. Na ile mały, szukaj tutaj m.in. pod hasłami wałek zdawczy/zębatka zdawcza
Z ciekawości, jakiej firmy to masz? |
|
|
|
|
pchelka
Wiek: 39 Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 88 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
Panowie mam takie pytanie dotyczące zębatki zbiorczej - chcę zamontować JT na przód (taką posiadam w tej chwili 16 zębów) i jest za gruba - tzn tn kołnierz jest na tyle duży że uniemożliwia założenie zabezpieczenia.
Poprzednia która była też tak miała - brakuje około 2 mm aby zabezpieczenie się zmieściło, nie wiem jak poprzedni właściciel na tym mógł jeździć - ja bez zabezpieczenia nie siądę ...
teraz pytanie czy też tak mieliście u siebie ? i co z tym zrobiliście - szlifować zębatkę ?
Na wałku zdawczym mam tylko oryginalny dystans / zębatkę mam taką jak widać tu
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=3299
tyle że 16 zęba
Ile tam powinno być luzu między zębatką a zabezpieczeniem ? Na ścisk ? |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
pchelka napisał/a: | zębatki zbiorczej |
Ja tam mam zębatkę zdawczą
P.S Wrzuc zdjecie tej zebatki i obecnej ktora masz . U mnie wchodzi spokojnie zostaje luzu jeszcze az zaś.. |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
pchelka
Wiek: 39 Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 88 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
jest dokładnie taka jak ta
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=3299
Z tym że ma 16 zębów - (JT)
Czy ją można w miarę spokojnie zeszlifować lub obtoczyć te 2 mm ? Z tego co wyczytałem gdzieś na forum ten kołnierz nie ma za zadanie wzmacniać a tylko zabezpieczać wieloklin przed większym zużyciem
Hellp...! |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
Masz po prostu zębatkę od nowszego GS-a. Możesz ten kołnierz zeszlifować lub stoczyć. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
pchelka
Wiek: 39 Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 88 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
Dzięki Breżniew, QR a mówiłem gościowi że '97 - od którego roku były grubsze ? '99? |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
pchelka napisał/a: | Dzięki Breżniew, QR a mówiłem gościowi że '97 - od którego roku były grubsze ? '99? |
Grubsze są od 94. Może coś masz namieszane ? Wcześniejsze roczniki mają właśnie płaską zębatkę. Jeżeli mówiłeś, że dla 97 to dostałeś dobrą. |
|
|
|
|
pchelka
Wiek: 39 Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 88 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Sro 03 Cze, 2009
|
|
|
Zębatka założona - po chamsku zeszlifowana (15 zębów) - teraz panowie mam następujące pytanie
Jakie macie obroty na poszczególnych biegach 4,5,6 przy 100 km/h ? (na zestawie zębów 15/39)
oraz
Jakie macie obroty na poszczególnych biegach 4,5,6 przy 100 km/h ? (na zestawie zębów 16/39)
Aktualnie na 6 tym biegu przy setce mam około 5tyś obr i zdaje mi się to trochę za dużo (ciekawy jestm jak jest na oryginalnej zębatce 16z) |
|
|
|
|
MacDada
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 27 Kwi 2008 Posty: 169 Skąd: PL
|
Wysłany: Sro 03 Cze, 2009
|
|
|
4 tysiące na 6 biegu (80 km/h)
5 tysiący na 6 biegu (100 km/h)
6 tysiący na 6 biegu (120 km/h)
7 tysięcy na 6 biegu (140 km/h)
rośnie raczej liniowo. zwiększenie biegu obniża obroty o jakiś tysiąc.
mam standardowe zębatki JT, nówki wraz z łańcuchem od jakichś 500 km |
|
|
|
|
|