WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przednia zebatka
Autor Wiadomość
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Maj, 2008   Przednia zębatka

Witam,
przy chwili wolnego czasu zdjąłem pokrywę przedniej zębatki. Chciałem skontrolować jej stan. Chyba nie muszę nikomu tłumaczyć jak tam wyglądało :szok: Wyczyściłem wszystko naftą, zajęło mi to chyba 3-4h. Przednia zębatka ma ślady zużycia w przeciwieństwie do tylnej. Zęby są wykrzywione. Czytałem gdzieś, że warto w połowie życia zestawu napędowego, wymienić samą przednią zębatkę.

Przednia:
http://img218.imageshack....7640x480bj0.jpg
(wiem, że wszędzie dookoła brudno, ale zdjęcie robiłem w trakcie czyszczenia)
Tylna:
http://img297.imageshack....9640x480jd3.jpg

Naciąg na wahaczu:
http://img111.imageshack....0640x480qc5.jpg

Łańcuch to z jakiś przyczyn Regina. Niestety jest trochę nierównomiernie wyciągnięty.
Mam dylemat. Kupić i wymienić tylko przednią zębatkę? Czy zbierać na nowy napęd? (co mi sie wyjątkowo nie uśmiecha)

Przy okazji: ten pręt?(przepraszam za ignorancję - nie wiem jak go nazwać) od sprzęgła ma luz na wszystkie strony. Tak ma być?

Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Dodam, że przebieg to ok. 20tys.km ale nie mam pewności czy nie był kręcony więc może to nie jest fabryczny napęd.
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Maj, 2008   

naciag na wahaczu jest w normie na twoim miejscu kupilbym tylko przednia zebatke pojezdzil do konca sezonu a zima wymienil caly zestaw napedowy. aha sprawdz czy przypadkiem uszczelniacze nie puszczaja oleju(od strony zebatki sa 3 simmerigi) bo wszystko tam masz uwalone.
Ostatnio zmieniony przez Plaster Pon 12 Maj, 2008, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008   

ten pret to popychacz sprzegła
jezeli ma luzy to szykuj sie na wyciek oleju i wymiane simeringu
ja tez tak mam
na czesc czekam juz 1,5 tyg :znudzony:
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Maj, 2008   

Plaster napisał/a:
naciag na wahaczu jest w normie na twoim miejscu kupilbym tylko przednia zebatke pojezdzil do konca sezonu a zima wymienil caly zestaw napedowy. aha sprawdz czy przypadkiem uszczelniacze nie puszczaja oleju(od strony zebatki sa 3 simmerigi) bo wszystko tam masz uwalone.


A jak sprawdzić czy uszczelniacze nie puszczają? Odpalić silnika ze zdjętą pokrywą? Jeden przy wałku zdawczym, drugi od zmiany biegów a trzeci od popychacza sprzęgła?

Yarccom, pozostaje mi zamówić simmering od popychacza sprzęgła. Z tego co czytałem to tylko ASO. Muszę poszukać jak go wymienić na forum albo zajrzeć w serwisówkę. Mam nadzieję, że sobie poradzę.
Pozdrawiam
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 12 Maj, 2008   

jest na forum Breżniew opisał to dokładnie

niestety tylko aso w sklepach z simeringami nie mają takich rozmiarów

ja własnie odpaliłem moto i widziałem jak ładnie kapie olej :zdegustowany:
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Plaster
[Usunięty]

Wysłany: Pon 12 Maj, 2008   

http://gs500.boo.pl/viewtopic.php?t=1121 tu jest na temat tych simmerow jak wymienic itp. ;) ja zmienilem tylko ten od sprzegla i walka zmiany biegow bo ten za zebatka mial sie calkiem dobrze.
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

Dziękuję za pomoc koledzy. Już chyba wiem dlaczego musiałem dolać 0,5l oleju na 2,5km :zdegustowany: .
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

Wymień zębatkę zdawczą a po sezonie cały napęd z łańcuchem DID 520VM. Zebatkę do zestawu zakup firm PBR, AFAM, Sunstar . Teraz wstaw JT sprocket - na ten sezon wystarczy. Tył może byc JT.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

Dziękuję Breżniew, także za opis wymiany simmeringów. Nie wiedziałem, że JT sprocket na przód się nie nadaje. W takim razie podjadę do Larssona po zębatkę na przód.
Jeszcze pytanko odnośnie nowego napędu. Nie podoba mi się przełożenie w GSie. Szósty bieg za bardzo nie nadaje się do jazdy z plecakiem. Jakbym zastosował jeden ząb mniejszą na przód i jeden ząb większą na tył to łańcuch zostaje tej samej długości czy musi być dłuższy? Niestety nic nie znalazłem na ten temat na forum.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

Jak teraz zmienisz na 15 zb zdawczą, to łańcuch może być za długi bo ten jest już rozciągnięty. Lepiej zmień przełożenie na nowym łańcuchu. Tylnej zębatki nie zmieniaj na większą.
Jt jest po prostu ze słabszego materiału i szybciej sie zużywa.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Shadow
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

Breżniew napisał/a:
Tylnej zębatki nie zmieniaj na większą.

jest jakas roznica czy sie zwiekszy tyl czy zmniejszy przod ?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 13 Maj, 2008   

Jeden ząb z przodu zmieni przełożenie o tyle co ok 6 zębów z tyłu. Niema więc sensu zmieniać tylnej zębatki. Lepiej jest wstawić zdawczą o 1 ząb mniejszą .
Zmieniając dość mocno przełożenie końcowe spadnie prędkość max i wzrośnie spalanie.

Proponuje poszukać w necie programu GEARDATA i przetestować przełożenia.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

Eksperymentować chciałem na nowym napędzie :) W takim razie tylną zębatkę zostawię ze standardową ilością zębów. Sprawdzę sobie tym programem. Pozdro
 
 
Shadow
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

Breżniew napisał/a:

Zmieniając dość mocno przełożenie końcowe spadnie prędkość max i wzrośnie spalanie.



dlaczego wzrosnie spalanie ? ja bym powiedzial ze moto uzyje mniej sily przy wchodzeniu na obroty i spalanie zmaleje badz pozostanie takie samo. no i przy utrzymywaniu wyzszych predkosci silnik nie bedzie tez tak obciazany.... poprawcie mnie jesli zle mysle :D
 
 
zonk1
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Maj, 2008   

Shadow napisał/a:

dlaczego wzrosnie spalanie ? ja bym powiedzial ze moto uzyje mniej sily przy wchodzeniu na obroty i spalanie zmaleje badz pozostanie takie samo. no i przy utrzymywaniu wyzszych predkosci silnik nie bedzie tez tak obciazany.... poprawcie mnie jesli zle mysle :D


Ekspertem nie jestem, ale to chyba tak jak w rowerze - jak będziesz jechał na tym 3-1 30 km/h, to sie bardziej zmęczysz niż jakbyś miał przy tej prędkości 3-7. No a kompromisem jest ustawienie 3-3, gdzie w miarę łatwo się rozpędzić, i pedałować bez większego zmęczenia, przy całkiem niezłej pedkości ;) Ale to takie moje gadanie, nie wiem, czy w motocyklu też by się sprawdziło :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.