Przednia zebatka |
Autor |
Wiadomość |
Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Maj, 2008
|
|
|
zonk1 napisał/a: | Shadow napisał/a: |
dlaczego wzrosnie spalanie ? ja bym powiedzial ze moto uzyje mniej sily przy wchodzeniu na obroty i spalanie zmaleje badz pozostanie takie samo. no i przy utrzymywaniu wyzszych predkosci silnik nie bedzie tez tak obciazany.... poprawcie mnie jesli zle mysle |
Ekspertem nie jestem, ale to chyba tak jak w rowerze - jak będziesz jechał na tym 3-1 30 km/h, to sie bardziej zmęczysz niż jakbyś miał przy tej prędkości 3-7. No a kompromisem jest ustawienie 3-3, gdzie w miarę łatwo się rozpędzić, i pedałować bez większego zmęczenia, przy całkiem niezłej pedkości Ale to takie moje gadanie, nie wiem, czy w motocyklu też by się sprawdziło |
nom to normalne ze przy wiekszych obrotach wieksze spalanie xD ale ja mysle o tych samych np. przyspieszanie na 5 czy 4 biegu do np. 10 tys obrotow na jednym ustawieniu i na drugim... wydaje mi sie ze mniej spali na ustawieniu bardziej dynamicznym czyt. v max mniejsze |
|
|
|
|
ziomekpk [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009 Przednia zębatka
|
|
|
Panowie moze glupie pytanie ale istotne,jakis czas temu rozebralem moto w celu inspekcji lozysk tylengo zawieszenia,lancucha i zebatek itp powoli zabieram sie za skladanien (dzisiaj dojechal lancuch i zebatki ) i teraz mam maly problem zapomnialem ktora strona zalozyc zebatke na walek,za nic w swiecie nie moge sobie przypomniec, o to fotki 2 mozliwosci
http://www.bikepics.com/pictures/1525338/
http://www.bikepics.com/pictures/1525340/
plaska powierzchnia do lozyska czy na zewnatrz???
moj gs jest z 97roku wiec prosze wszystkich uzytkownikow o podpowiedz,wiem ze w starszych modelach przednia zebatka jest z 2 srton plaska. z gory dziekuje pozdro |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 22 Sty, 2009
|
|
|
Nie jest to ważne. Ważne natomiast jest aby obie zębatki były w jednej płaszczyźnie. Łańcuch nie może się układać w łuk czy S patrząc od tyłu i według tego załóż zębatkę odpowiednią stroną. W teorii kołnierz jest od strony wałka zdawczego. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
ziomekpk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Sty, 2009
|
|
|
dzieki za info,pozdrawaim |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sro 28 Sty, 2009
|
|
|
Napewno nie jest ważne? A co jesli zebatka jest juz troche zużyta?
Moje moto jest z 91r wiec nie ma kołnierza ale gdy sciagałem tryb zeby przesmarowac wielowpust wałka to zwróciłem uwage gdyz 2 strony mialem identyczne. |
|
|
|
|
ziomekpk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009
|
|
|
Zalozylem nowy lancuch i nowe zebatki,najpierw zalozylem przednia zebatke kolnierzem do lozyka i patrzac od tylu lancuch wygladal ok,nastepnie zalozylem przednia zebatke kolnierzem na zewnatrz i lancuch tez wygladal ok,ten kolnierz ma ok 2mm wiec ciezko golym okiem zauwazyc roznice,chce zalozyc ta zebatke tak jak powinno byc,po cos jest ten kolnierz,prosze wszystkich uzytkownikow o podpowiedz,wierze ze wiekszosc z was zdejmowala ta pokrywe za ktora jest zebatka,moze pamietacie .Z gory dzieki,pozdro |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Nie 01 Lut, 2009
|
|
|
Słuchajcie nie możecie zadawać tak głupich pytań bo to nie najlepiej o was świadczy, zajmujecie się czymś nieistotnym przez tyle dni. Chyba breżniew napisał absolutnie wszystko co było do napisania. W teorii kołnierzem do środka ale tak naprawdę to bez znaczenia dopóki gołym okiem nie widać że zębatki nie są w jednej osi a co za tym idzie łańcuch układa się w "S". Ten kołnierz wprowadzili w późniejszych modelach żeby wałek się tak szybko nie zużywał. Załóż kołnierzem do wewn i nie drąż już tego tematu. PZDR |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
CZOKO napisał/a: | W teorii kołnierzem do środka ale tak naprawdę to bez znaczenia dopóki gołym okiem nie widać że zębatki nie są w jednej osi a co za tym idzie łańcuch układa się w "S". Ten kołnierz wprowadzili w późniejszych modelach żeby wałek się tak szybko nie zużywał. |
A ty nie opowiadaj tu takich banałów bo o tym bylo napisane juz wiele razy.
Zebatka używana ma niesymetryczny kształt zebów wiec napewno ma to znaczenie ktora strona sie ja załozy |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
no to gratki jeśli zakładasz taką zębatkę, na której są widoczne ślady "niesymetryczności"
ile kosztuje nówka? 20-30zu? |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
Lemon napisał/a: | no to gratki jeśli zakładasz taką zębatkę, na której są widoczne ślady "niesymetryczności"
ile kosztuje nówka? 20-30zu? |
Nic dodać nic ująć |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
CZOKO napisał/a: | Lemon napisał/a: | no to gratki jeśli zakładasz taką zębatkę, na której są widoczne ślady "niesymetryczności"
ile kosztuje nówka? 20-30zu? |
Nic dodać nic ująć |
Nowke założysz ze starym łańcuchem?? |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
jacek napisał/a: | Nowke założysz ze starym łańcuchem?? |
ja raczej cały napęd bym wymienił, ale każdy robi co tam lubi..
jesli kręci Cie zakładanie starego łańcucha i wyruchanej zębatki to padam monsigniore |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
jacek ale mi wlaśnie o to chodzi żeby takich banałów nie rozpatrywać tygodniami. Ta zębatka nie pracuje w zegarku i nie musi być tak laboratoryjnie dopasowana. Jeżeli na oko wygląda dobrze to obojętnie jak ją założysz będzie git a jak widzisz, że jest wyrzępolona na maxa to czy ją zał tak czy siak i tak będzie gówno. Nie kłóćmy się o taki syf. |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Wto 03 Lut, 2009
|
|
|
piwo mu. |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
|
|
|
Pomyślałem wczoraj ze dostane się do przedniej zębatki dla przeglądu, odkręciłem sześciokątne śrubki w tylnej części pokrywy, jakiś mały ruch wykonywała ale się nie otworzyła, poddałem sięi zakręciłem.
Mam jeden problem: śruba tak w centrum 'półpokrywki' /tył, nad dźwignia biegów, u mnie pod śrubokręt płaski: odkręciłem i nie reaguje na dokręcanie. Tam jakaś nakrętka pod spodem jest czy co? |
|
|
|
|
|