WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Moc GSa - wersja SlingShot & wersja zdlawiona
Autor Wiadomość
Tytexo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007   Moc GSa - wersja SlingShot & wersja zdławiona

Jak dobrze wiemy Gsy są wyposażone nie tylko w silniki o mocy 50KM (48??KM) ale również są wersje o mniejszej mocy trzydziestu kilku koni (zdławienie silnika), w sieci natrafiłem na artykuł że idzie po numerze ramy lub silnika (dobrze nie wiem o co chodzi) że idzie na podstawie tego numeru poznać która jest to wersja silnika; wiecie może o co dokładnie w tym chodzi??

A jeszcze jedno pytanko GSy są już produkowane od od kilkunastu lat, jakim modyfikacja zostały poddawane przez ten okres czasu, w jakich to było latach, chodzi mi o modyfikacje mechaniczne jak i estetyczne. Byłbym naprawde wdzięczny gdybyście się szczegółowo podzielili waszymi spostrzeżeniami oraz informacjami. Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich zapaleńców i posiadaczy Suzuki GS500 myślę że wkrótce dołącze do grona posiadaczy. :D
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007   

ja podziele sie tym co wiem....:) po 1 wersja mocniejsza ma na boczkach napis SLINGSHOT i ma 46km.... slabsza ma z tego co mi sie wydaje 30 czy jakos tak? a co do numerow to nie wiem...

co do modyfikacji to chyba zbyt wiele ich nie bylo:) z tego co ja kojaze to w bodajze 93 roczniku (?) wprowadzono regulacje przedniego zawieszenia... tzn twardosci. w 96 roku silnik zaczeto malowac na srebrno i jeszcze jakies modyfikacje byly ale to moze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie:) pozdrawiam !
 
 
 
satrion
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007   

ogólnie można się spotkać z wersją zdławioną:
o mocy 27KM (od 1993r. 34KM
i standardową o mocy 46KM (od 1993r. do 2000r 45KM) i po 2000r 48KM
lista modyfikacji:
zbyt słaba sprężyna napinacza łańcucha rozrządu została wzmocniona już w 1990r (pasuje również do roczników 1989)
motocykl otrzymał w 1990r regulację dźwigni hamulca ręcznego, nowy kranik i nowa kierownicę (wyższa o 2cm i szersza o 5cm), w 1991r poprawiony amortyzator tylny. w '96 siedzenie, malowanie bloku silnika i obręczy kół. W 2001 zmieniono niemal wszystko oprócz podwozia i silnika (czyli dupcia, bak, siedzenie, kierownica, a co za tym idzie linki i przewody sprzęgła, gazu). później bodajże w 2005 (ale nie pamiętam dokładnie) pojawiła się wersja F czyli z seryjną owiewką
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007   

Grzechu16 napisał/a:
ja podziele sie tym co wiem....:) po 1 wersja mocniejsza ma na boczkach napis SLINGSHOT i ma 46km.... slabsza ma z tego co mi sie wydaje 30 czy jakos tak? a co do numerow to nie wiem...

co do modyfikacji to chyba zbyt wiele ich nie bylo:) z tego co ja kojaze to w bodajze 93 roczniku (?) wprowadzono regulacje przedniego zawieszenia... tzn twardosci. w 96 roku silnik zaczeto malowac na srebrno i jeszcze jakies modyfikacje byly ale to moze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie:) pozdrawiam !


Slingshot wcale nie oznacza mocniejszej wersji. To kolejny mit.
Slingshot jest po prostu chwytem marketingowym firmy Suzuki i oznacza zastosowanie płaskich przepustnic w gaznikach ,a te maja wszystkie GS500. Moc w tych modelach jest taka sama jak w pozostałych.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007   

no czekałem tylko aż zabierzesz głos bo zawsze masz coś dobrego do powiedzenia albo poprawienia jak ktos zle mowi:) w takim razie przepraszam za wprowadzenie w blad ale zawsze mi sie slingshot wydawal mocniejszy:) (tak tez widzialem na aukcjach ze pisza "silniejsza wersja SLINGSHOT") ale jak widać to tylko takie gadanie...
 
 
 
leon 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1819
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

Też się zastanawiałem nad mocą GSa. Śledzący forum wiedzą, że na wiosnę przyszłego roku planuję zakup i od jakiegoś czasu zastanawiam się czy jest możliwość (a raczej ryzyko) kupienia GSa r.prod. po 2000 ze zdławionym silnikiem?
_________________
http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info
 
 
 
FoX
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

poniżej 5 sek do 100tki :D podnosi przód jak ruszam ze świateł :) - typowe objawy nie zdławionej wersji :) W Polsce ponad 90% to GS'y nie zdławione :P więc żeby kupić zdławiony to trzeba się nieźle naszukać :)

PS. ja swojego 7miesięcy szukałem :) był 5tym który oglądałem... już miałem odpuścić ale dużo dodatków do niego dostałem i serce jak dzwon ma :)
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

leon napisał/a:
Też się zastanawiałem nad mocą GSa. Śledzący forum wiedzą, że na wiosnę przyszłego roku planuję zakup i od jakiegoś czasu zastanawiam się czy jest możliwość (a raczej ryzyko) kupienia GSa r.prod. po 2000 ze zdławionym silnikiem?


Szansa ze jest zdławiony istnieje , szczególnie w moto sprowadzonym z Niemiec. Nie mniej to nie wada a zaleta. Dla czego?
Po pierwsze silnik jest w lepszym stanie mimo podobnego przebiegu co w nie zdławionym. Mniejsza moc- mniejsze obciazenia mechaniczne części i temperatura.
Po drugie dla kogoś , kto siada na pierwszy wiekszy motocykl ograniczenie moze uratować skórę.
Po trzecie usuniecie blokad jest bardzo łatwe dla lubiących majsterkowac a dla pozostałych zrobi to serwis. Nie ma z tym problemów.
Zablokowany moto ma prędkosc max ok 140-150km/h wiec tez nie jest to mało.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
jankees
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

a jezeli jest zdławiony to jakie ma blokady i gdzie?? no i oczywiście jak je pozdejmować?? :wink:
 
 
satrion
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

Aby przywrócić właściwe 46KM należy: wymienić pokrywki przepustnic (w wersji o mniejszej mocy są one niższe i podnoszące się przepustnice podciśnieniowe blokują się o pokrywki, nie otwierając całkowicie przelotu gaźnika), wymienić obie dysze główne na oryginalne większe (dowolne oznaczone "120" z gaźników marki Mikuni), oraz przestawić zapinkę iglicy na trzecie nacięcie od góry. Przy oddławianiu GS500E włącznie do rocznika 1993, należy zwracać uwagę, aby usunąć nie tylko ograniczniki w pokrywach gaźników, ale aby założyć nowe pokrywy. Jeżeli tego nie zrobimy, pozostaje cokół o wysokości 6mm i przepustnica nie odsłania ostatnich trzech milimetrów przelotu gaźnika. Po 20000km przepustnice i ich prowadnice potrafią być tak wybite, że wskutek występujących drgań mogą ulec zniszczeniu iglica, zapinka i podkładki z tworzywa. Przy ekstremalnie wybitych prowadnicach silnik źle zapala. Jak przystało na chodzony powietrzem silnik, mały twin nie lubi długotrwałej jazdy z wykorzystaniem pełnej mocy. Może ona doprowadzić do przegrzania silnika i w efekcie spadku mocy maksymalnej. Mechaniczny hałas dochodzący z głowicy najczęściej nie jest objawem uszkodzenia lub nadmiernych luzów zaworowych - chłodzone powietrzem starszej generacji silniki tak po prostu maja.
+ zdjęcia i opis krok po kroku po niemiecku:
http://home.arcor.de/gs-500/Drosslung.pdf
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007   

http://davidcrochet.no-ip.info/gs500e/part4.pdf

Tu jest opis i dane regulacyjne gaznikow.

http://davidcrochet.no-ip.info/gs500e/manuel.pdf

natomiast w tej serwisówce sa dane jakie powinne byc dysze w zaleznosci od rocznika i mocy . wystarczy porownac ze swoim.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 06 Paź, 2007   

Znalazłem w necie jak rozpoznać fabrycznie zdławiony GS. Jest oznaczony na ramie typ GM51B. Wersja otwarta z pełna mocą oznaczona jest GM51A.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
milowski
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Paź, 2007   

Jak ktoś ma chwilkę to może sobie poczytać (historia gs-a)
http://www.scigacz.pl/Suzuki,GS500,826.html
 
 
Grzechu16 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 12
Posty: 2051
Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
Wysłany: Nie 07 Paź, 2007   

Breżniew napisał/a:
Znalazłem w necie jak rozpoznać fabrycznie zdławiony GS. Jest oznaczony na ramie typ GM51B. Wersja otwarta z pełna mocą oznaczona jest GM51A.


Breżniew gdzie to znalazles? ku mojemu zdziwieniu ja mam GM51B a nie jest zdławiony. chyba ze były wyciągnie te nakładki na gaźniki...
 
 
 
Matlak
[Usunięty]

Wysłany: Nie 07 Paź, 2007   

Ja też mam GM51B i nie wydaje mi się żeby bnył zdławiony- jezeli do 160km/h mozna go rozpędzić i jeszcze jest trochę miejsca pod manetką to według danych (zdławiony rozpędza się do ok. 140 km/h coś w ten deseń..) nie jest to wersja o mniejszej mocy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.