Moc GSa - wersja SlingShot & wersja zdlawiona |
Autor |
Wiadomość |
Tytexo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007 Moc GSa - wersja SlingShot & wersja zdławiona
|
|
|
Jak dobrze wiemy Gsy są wyposażone nie tylko w silniki o mocy 50KM (48??KM) ale również są wersje o mniejszej mocy trzydziestu kilku koni (zdławienie silnika), w sieci natrafiłem na artykuł że idzie po numerze ramy lub silnika (dobrze nie wiem o co chodzi) że idzie na podstawie tego numeru poznać która jest to wersja silnika; wiecie może o co dokładnie w tym chodzi??
A jeszcze jedno pytanko GSy są już produkowane od od kilkunastu lat, jakim modyfikacja zostały poddawane przez ten okres czasu, w jakich to było latach, chodzi mi o modyfikacje mechaniczne jak i estetyczne. Byłbym naprawde wdzięczny gdybyście się szczegółowo podzielili waszymi spostrzeżeniami oraz informacjami. Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich zapaleńców i posiadaczy Suzuki GS500 myślę że wkrótce dołącze do grona posiadaczy. |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007
|
|
|
ja podziele sie tym co wiem....:) po 1 wersja mocniejsza ma na boczkach napis SLINGSHOT i ma 46km.... slabsza ma z tego co mi sie wydaje 30 czy jakos tak? a co do numerow to nie wiem...
co do modyfikacji to chyba zbyt wiele ich nie bylo:) z tego co ja kojaze to w bodajze 93 roczniku (?) wprowadzono regulacje przedniego zawieszenia... tzn twardosci. w 96 roku silnik zaczeto malowac na srebrno i jeszcze jakies modyfikacje byly ale to moze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie:) pozdrawiam ! |
|
|
|
|
satrion [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007
|
|
|
ogólnie można się spotkać z wersją zdławioną:
o mocy 27KM (od 1993r. 34KM
i standardową o mocy 46KM (od 1993r. do 2000r 45KM) i po 2000r 48KM
lista modyfikacji:
zbyt słaba sprężyna napinacza łańcucha rozrządu została wzmocniona już w 1990r (pasuje również do roczników 1989)
motocykl otrzymał w 1990r regulację dźwigni hamulca ręcznego, nowy kranik i nowa kierownicę (wyższa o 2cm i szersza o 5cm), w 1991r poprawiony amortyzator tylny. w '96 siedzenie, malowanie bloku silnika i obręczy kół. W 2001 zmieniono niemal wszystko oprócz podwozia i silnika (czyli dupcia, bak, siedzenie, kierownica, a co za tym idzie linki i przewody sprzęgła, gazu). później bodajże w 2005 (ale nie pamiętam dokładnie) pojawiła się wersja F czyli z seryjną owiewką |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007
|
|
|
Grzechu16 napisał/a: | ja podziele sie tym co wiem....:) po 1 wersja mocniejsza ma na boczkach napis SLINGSHOT i ma 46km.... slabsza ma z tego co mi sie wydaje 30 czy jakos tak? a co do numerow to nie wiem...
co do modyfikacji to chyba zbyt wiele ich nie bylo:) z tego co ja kojaze to w bodajze 93 roczniku (?) wprowadzono regulacje przedniego zawieszenia... tzn twardosci. w 96 roku silnik zaczeto malowac na srebrno i jeszcze jakies modyfikacje byly ale to moze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie:) pozdrawiam ! |
Slingshot wcale nie oznacza mocniejszej wersji. To kolejny mit.
Slingshot jest po prostu chwytem marketingowym firmy Suzuki i oznacza zastosowanie płaskich przepustnic w gaznikach ,a te maja wszystkie GS500. Moc w tych modelach jest taka sama jak w pozostałych. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Pon 10 Wrz, 2007
|
|
|
no czekałem tylko aż zabierzesz głos bo zawsze masz coś dobrego do powiedzenia albo poprawienia jak ktos zle mowi:) w takim razie przepraszam za wprowadzenie w blad ale zawsze mi sie slingshot wydawal mocniejszy:) (tak tez widzialem na aukcjach ze pisza "silniejsza wersja SLINGSHOT") ale jak widać to tylko takie gadanie... |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007
|
|
|
poniżej 5 sek do 100tki podnosi przód jak ruszam ze świateł - typowe objawy nie zdławionej wersji W Polsce ponad 90% to GS'y nie zdławione więc żeby kupić zdławiony to trzeba się nieźle naszukać
PS. ja swojego 7miesięcy szukałem był 5tym który oglądałem... już miałem odpuścić ale dużo dodatków do niego dostałem i serce jak dzwon ma |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007
|
|
|
leon napisał/a: | Też się zastanawiałem nad mocą GSa. Śledzący forum wiedzą, że na wiosnę przyszłego roku planuję zakup i od jakiegoś czasu zastanawiam się czy jest możliwość (a raczej ryzyko) kupienia GSa r.prod. po 2000 ze zdławionym silnikiem? |
Szansa ze jest zdławiony istnieje , szczególnie w moto sprowadzonym z Niemiec. Nie mniej to nie wada a zaleta. Dla czego?
Po pierwsze silnik jest w lepszym stanie mimo podobnego przebiegu co w nie zdławionym. Mniejsza moc- mniejsze obciazenia mechaniczne części i temperatura.
Po drugie dla kogoś , kto siada na pierwszy wiekszy motocykl ograniczenie moze uratować skórę.
Po trzecie usuniecie blokad jest bardzo łatwe dla lubiących majsterkowac a dla pozostałych zrobi to serwis. Nie ma z tym problemów.
Zablokowany moto ma prędkosc max ok 140-150km/h wiec tez nie jest to mało. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007
|
|
|
a jezeli jest zdławiony to jakie ma blokady i gdzie?? no i oczywiście jak je pozdejmować?? :wink: |
|
|
|
|
satrion [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2007
|
|
|
Aby przywrócić właściwe 46KM należy: wymienić pokrywki przepustnic (w wersji o mniejszej mocy są one niższe i podnoszące się przepustnice podciśnieniowe blokują się o pokrywki, nie otwierając całkowicie przelotu gaźnika), wymienić obie dysze główne na oryginalne większe (dowolne oznaczone "120" z gaźników marki Mikuni), oraz przestawić zapinkę iglicy na trzecie nacięcie od góry. Przy oddławianiu GS500E włącznie do rocznika 1993, należy zwracać uwagę, aby usunąć nie tylko ograniczniki w pokrywach gaźników, ale aby założyć nowe pokrywy. Jeżeli tego nie zrobimy, pozostaje cokół o wysokości 6mm i przepustnica nie odsłania ostatnich trzech milimetrów przelotu gaźnika. Po 20000km przepustnice i ich prowadnice potrafią być tak wybite, że wskutek występujących drgań mogą ulec zniszczeniu iglica, zapinka i podkładki z tworzywa. Przy ekstremalnie wybitych prowadnicach silnik źle zapala. Jak przystało na chodzony powietrzem silnik, mały twin nie lubi długotrwałej jazdy z wykorzystaniem pełnej mocy. Może ona doprowadzić do przegrzania silnika i w efekcie spadku mocy maksymalnej. Mechaniczny hałas dochodzący z głowicy najczęściej nie jest objawem uszkodzenia lub nadmiernych luzów zaworowych - chłodzone powietrzem starszej generacji silniki tak po prostu maja.
+ zdjęcia i opis krok po kroku po niemiecku:
http://home.arcor.de/gs-500/Drosslung.pdf |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 06 Paź, 2007
|
|
|
Znalazłem w necie jak rozpoznać fabrycznie zdławiony GS. Jest oznaczony na ramie typ GM51B. Wersja otwarta z pełna mocą oznaczona jest GM51A. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
milowski [Usunięty]
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Nie 07 Paź, 2007
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Znalazłem w necie jak rozpoznać fabrycznie zdławiony GS. Jest oznaczony na ramie typ GM51B. Wersja otwarta z pełna mocą oznaczona jest GM51A. |
Breżniew gdzie to znalazles? ku mojemu zdziwieniu ja mam GM51B a nie jest zdławiony. chyba ze były wyciągnie te nakładki na gaźniki... |
|
|
|
|
Matlak [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Paź, 2007
|
|
|
Ja też mam GM51B i nie wydaje mi się żeby bnył zdławiony- jezeli do 160km/h mozna go rozpędzić i jeszcze jest trochę miejsca pod manetką to według danych (zdławiony rozpędza się do ok. 140 km/h coś w ten deseń..) nie jest to wersja o mniejszej mocy |
|
|
|
|
|