WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Czterotloczkowy zacisk przedni w GS 500.
Autor Wiadomość
Rafau
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Mar, 2013   

A czy nie lepiej (skuteczniej/taniej/szybciej) by było kupić hi-endową tarczę i klocki i zamontować zamiast obecnej?
 
 
Jerrson
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Nie bardzo rozumiem o co chodzi, objaśnij jeśli możesz
 
 
mtbikerrr
[Usunięty]

Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Taniej i lepiej wyjdzie wymienić moto na Bandita :D Masz dwie tarcze i nawet są one potrzebne :)
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013   

misiorek napisał/a:
tprzyczepisz na taśmie czarnej żeby nie było widać że czymś lepione i dobre będzie!
laski poleca na Twoje dwie tarcze jak nic!


dymny napisał/a:
Z założenia ma być to temat teoretyczno-techniczny o możliwościach technicznych montażu dwóch tarcz, zatem meryteroczne argumenty za i przeciw mile widziane
.
.
Co do pomysłu to póki co lekka techniczna dyskusja i bardziej zaspokojenie ciekawości niż poważna przymiarka do modyfikacji


Uspokajam wszystkich prześmiewców: wcale nie napisałem, że będę u siebie montował dwie tarcze, bo nie mam takiego zamiaru. :hyhy:
Po prostu miałem wtedy duuużo wolnego czasu i zainteresował mnie temat, więc chciałem zbadać realność takiego przedsięwzięcia i oczekwiwałem, nadal oczekuję w tym wątku merytorycznej technicznej dyskusji. ;)

Pozdrawiam
_________________

 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013   

Też pochyliłem się nad tym tematem kiedyś. Biorąc pod uwagę koszty i estetykę oraz bezpieczeństwo skłaniałbym się w kierunku przeszczepienia całego przodu razem z półkami od np. SV.

Można kombinować z lagami o takich samych średnicach, ale wtedy pewnie problem pojawi się w różnej odległości między osiami lewej i prawej lagi w różnych motocyklach (czyli wymiana półki).

Trzeba jeszcze pamiętać, że są różne długości lag i rózne skoki zawieszenia, więc taką małą przeróbką możemy całkowicie zmienić właściwości jezdne motocykla.

Jeżeli kiedykolwiek będę miał zamiar zamontować podwójny hybel z przodu to skłonię się ku przeszczepowi przodu z półkami od sv.
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014   

Nie będę mnożył wątków, wiec pozwolę sobie kontynuować tutaj. ;)

Mimo, za pomysl montażu dwóch tarcz był mało realny w wykonaniu, ja nadal kombinowałem jakby tu usprawnić układ hamulcowy w GSie.
Rozwiązaniem okazały się adaptery zacisku hamulcowego, które z powodzeniem stosują na forum SV i forum V-stroma <ok> , a które to adaptery umożliwiają montaż stałego zacisku czterotłoczkowego. Adaptery takie są też produkowane przez firmę SV Racing Parts.

Nabyłem, wiec adapter od tego użytkownika oraz zacisk czterotłoczkowy od Suzuki GSR i zamontowałem na motocyklu.
W efekcie końcowym otrzyjemy układ praktycznie identyczny jak w Ducati Monster 600 z lat 1994–2001 tj. pompę o średnicy tłoczka 1/2 cala i zacisk czterotłoczkowy (2 tłoczki 30mm i 2 tłoczki 27mm). :oczami:

.

.

.
W tym momencie nie moge obiektywnie ocenić skuteczności układu, bo klocki sa w stanie docierania (pracują z wiekszą szerokością tarczy), ale raczej nie muszę nikogo przekonowyać, że ten układ jest skuteczniejszy od fabrycznego.
_________________

 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014   

Wolałbym dwie tarcze z zaciskami dwu tłoczkowymi niż rozwiązanie z 4 tłoczkowym zaciskiem. Tłoczki raczej mniej dadzą.

Czyli w skrócie - cały przód z innego motocykla. Jedyne sensowne rozwiązanie dla GS'a które na raz poprawi dwie bolączki - słabe hamowania i słaby przedni zawias.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
pawulon40 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2013
Pochwał: 3
Posty: 409
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

Nie przerabiał bym układu hamulcowego , lecz nie twierdzę że jest teraz bardziej skuteczny , ale czy tarcza to wytrzyma ;) i jak motocykl będzie się zachowywał w czasie hamowania :)
_________________
pawulo40
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

pawulon40 napisał/a:
Nie przerabiał bym układu hamulcowego , lecz nie twierdzę że jest teraz bardziej skuteczny , ale czy tarcza to wytrzyma ;) i jak motocykl będzie się zachowywał w czasie hamowania :)


Tarcza z plastiku nie jest. Da sobie radę ;) .
Mi się podoba. Nie wygląda to na druciarstwo. Wszystko ładnie i z odpowiednią dbałością. Dymny, jeśli masz możliwość jazdy seryjnym GSem to może pokusisz się o jakieś porównanie? :)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014   

kempes napisał/a:

Dymny, jeśli masz możliwość jazdy seryjnym GSem to może pokusisz się o jakieś porównanie? :)


Jesli dotrę klocki to na pewno postaram się o jakieś w miarę obiektywne porównanie ;)
Jak na razie z każdym kilometrem jest lepiej <ok>
_________________

 
 
pawulon40 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2013
Pochwał: 3
Posty: 409
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

kempes dobrze że mi powiedziałeś że tarcza nie jest z plastiku , jestem mechanikiem lotniczym :( ale nie jest tak jak myślisz , inna siła działa na tarczę itd :P
_________________
pawulo40
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014   

Sprawdź z plecaczkiem. W jeździe solo pojedyncza tarcza daje rade. Słabość wychodzi przy jeździe we dwójkę.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014   

Niestety nie miałem możliwości przeprowadzenia techniczenie obiektywnego porównania dwóch układów, wiec pokuszę o komentarz na podstawie obserwacji organolepycznej ;) :

Zrobiłem na tym zacisku prawie 3 tys. km i zauważyłem takie fakty :ok: :
- długi okres docierania, ze względu na to, że kloci sa sintermetalowe i pracują na wiekszej szerokości tarczy, wyniósł ~ 1 tys. km. Przez okres docieranie wydajność była początkowo słaba, póxniej przeciętna,
- po pierwszym tysiącu, a dokładnie po górskiej wycieczce zauważyłem, że siła hamowania wzrosła i cała powierzchnia klocka przylega do tarczy,
- hamulec z racji stałego 4 tłoczkowego zacisku stał się jeszcze lepiej dozowalny tzn. łapią łagodnie przy delkikatny wciśnięciu klamki , a przy mocniejszym wciskaniu siła hamowania rośnie dużo bardziej niż przy standardowych zaciskach
- obsługa stała się absolutnie dwupalcowa, nawet przy mocniejszym - awaryjnym hamowaniu,
- jesli chodzi o wydajność to mogę oszacować wzrost na poziomie 20-30%, na pewno sporo temu układowi brakuje do dwóch tarcz, ale jest lepiej niż seryjnie.

Cena modyfikcji (po sprzedaniu zacisku z Gsa) wyniosła mnie ~100zł. Sam adapter to 60zl+wysyłka.
Nie namawiam, nie zniechęcam - ocenę opłacalności pozostawiam Wam. Ja jestem zadowolony. <ok>
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.