Czterotloczkowy zacisk przedni w GS 500. |
Autor |
Wiadomość |
Rafau [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 12 Mar, 2013
|
|
|
A czy nie lepiej (skuteczniej/taniej/szybciej) by było kupić hi-endową tarczę i klocki i zamontować zamiast obecnej? |
|
|
|
|
Jerrson [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013
|
|
|
Nie bardzo rozumiem o co chodzi, objaśnij jeśli możesz |
|
|
|
|
mtbikerrr [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013
|
|
|
Taniej i lepiej wyjdzie wymienić moto na Bandita Masz dwie tarcze i nawet są one potrzebne |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013
|
|
|
misiorek napisał/a: | tprzyczepisz na taśmie czarnej żeby nie było widać że czymś lepione i dobre będzie!
laski poleca na Twoje dwie tarcze jak nic!
|
dymny napisał/a: | Z założenia ma być to temat teoretyczno-techniczny o możliwościach technicznych montażu dwóch tarcz, zatem meryteroczne argumenty za i przeciw mile widziane
.
.
Co do pomysłu to póki co lekka techniczna dyskusja i bardziej zaspokojenie ciekawości niż poważna przymiarka do modyfikacji |
Uspokajam wszystkich prześmiewców: wcale nie napisałem, że będę u siebie montował dwie tarcze, bo nie mam takiego zamiaru.
Po prostu miałem wtedy duuużo wolnego czasu i zainteresował mnie temat, więc chciałem zbadać realność takiego przedsięwzięcia i oczekwiwałem, nadal oczekuję w tym wątku merytorycznej technicznej dyskusji.
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Sob 16 Mar, 2013
|
|
|
Też pochyliłem się nad tym tematem kiedyś. Biorąc pod uwagę koszty i estetykę oraz bezpieczeństwo skłaniałbym się w kierunku przeszczepienia całego przodu razem z półkami od np. SV.
Można kombinować z lagami o takich samych średnicach, ale wtedy pewnie problem pojawi się w różnej odległości między osiami lewej i prawej lagi w różnych motocyklach (czyli wymiana półki).
Trzeba jeszcze pamiętać, że są różne długości lag i rózne skoki zawieszenia, więc taką małą przeróbką możemy całkowicie zmienić właściwości jezdne motocykla.
Jeżeli kiedykolwiek będę miał zamiar zamontować podwójny hybel z przodu to skłonię się ku przeszczepowi przodu z półkami od sv. |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014
|
|
|
Nie będę mnożył wątków, wiec pozwolę sobie kontynuować tutaj.
Mimo, za pomysl montażu dwóch tarcz był mało realny w wykonaniu, ja nadal kombinowałem jakby tu usprawnić układ hamulcowy w GSie.
Rozwiązaniem okazały się adaptery zacisku hamulcowego, które z powodzeniem stosują na forum SV i forum V-stroma , a które to adaptery umożliwiają montaż stałego zacisku czterotłoczkowego. Adaptery takie są też produkowane przez firmę SV Racing Parts.
Nabyłem, wiec adapter od tego użytkownika oraz zacisk czterotłoczkowy od Suzuki GSR i zamontowałem na motocyklu.
W efekcie końcowym otrzyjemy układ praktycznie identyczny jak w Ducati Monster 600 z lat 1994–2001 tj. pompę o średnicy tłoczka 1/2 cala i zacisk czterotłoczkowy (2 tłoczki 30mm i 2 tłoczki 27mm).
.
.
.
W tym momencie nie moge obiektywnie ocenić skuteczności układu, bo klocki sa w stanie docierania (pracują z wiekszą szerokością tarczy), ale raczej nie muszę nikogo przekonowyać, że ten układ jest skuteczniejszy od fabrycznego. |
_________________
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 06 Kwi, 2014
|
|
|
Wolałbym dwie tarcze z zaciskami dwu tłoczkowymi niż rozwiązanie z 4 tłoczkowym zaciskiem. Tłoczki raczej mniej dadzą.
Czyli w skrócie - cały przód z innego motocykla. Jedyne sensowne rozwiązanie dla GS'a które na raz poprawi dwie bolączki - słabe hamowania i słaby przedni zawias. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
Nie przerabiał bym układu hamulcowego , lecz nie twierdzę że jest teraz bardziej skuteczny , ale czy tarcza to wytrzyma i jak motocykl będzie się zachowywał w czasie hamowania |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
pawulon40 napisał/a: | Nie przerabiał bym układu hamulcowego , lecz nie twierdzę że jest teraz bardziej skuteczny , ale czy tarcza to wytrzyma i jak motocykl będzie się zachowywał w czasie hamowania |
Tarcza z plastiku nie jest. Da sobie radę .
Mi się podoba. Nie wygląda to na druciarstwo. Wszystko ładnie i z odpowiednią dbałością. Dymny, jeśli masz możliwość jazdy seryjnym GSem to może pokusisz się o jakieś porównanie? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Wto 08 Kwi, 2014
|
|
|
kempes napisał/a: |
Dymny, jeśli masz możliwość jazdy seryjnym GSem to może pokusisz się o jakieś porównanie? |
Jesli dotrę klocki to na pewno postaram się o jakieś w miarę obiektywne porównanie
Jak na razie z każdym kilometrem jest lepiej |
_________________
|
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Pochwał: 3 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014
|
|
|
kempes dobrze że mi powiedziałeś że tarcza nie jest z plastiku , jestem mechanikiem lotniczym ale nie jest tak jak myślisz , inna siła działa na tarczę itd |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 09 Kwi, 2014
|
|
|
Sprawdź z plecaczkiem. W jeździe solo pojedyncza tarcza daje rade. Słabość wychodzi przy jeździe we dwójkę. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014
|
|
|
Niestety nie miałem możliwości przeprowadzenia techniczenie obiektywnego porównania dwóch układów, wiec pokuszę o komentarz na podstawie obserwacji organolepycznej :
Zrobiłem na tym zacisku prawie 3 tys. km i zauważyłem takie fakty :
- długi okres docierania, ze względu na to, że kloci sa sintermetalowe i pracują na wiekszej szerokości tarczy, wyniósł ~ 1 tys. km. Przez okres docieranie wydajność była początkowo słaba, póxniej przeciętna,
- po pierwszym tysiącu, a dokładnie po górskiej wycieczce zauważyłem, że siła hamowania wzrosła i cała powierzchnia klocka przylega do tarczy,
- hamulec z racji stałego 4 tłoczkowego zacisku stał się jeszcze lepiej dozowalny tzn. łapią łagodnie przy delkikatny wciśnięciu klamki , a przy mocniejszym wciskaniu siła hamowania rośnie dużo bardziej niż przy standardowych zaciskach
- obsługa stała się absolutnie dwupalcowa, nawet przy mocniejszym - awaryjnym hamowaniu,
- jesli chodzi o wydajność to mogę oszacować wzrost na poziomie 20-30%, na pewno sporo temu układowi brakuje do dwóch tarcz, ale jest lepiej niż seryjnie.
Cena modyfikcji (po sprzedaniu zacisku z Gsa) wyniosła mnie ~100zł. Sam adapter to 60zl+wysyłka.
Nie namawiam, nie zniechęcam - ocenę opłacalności pozostawiam Wam. Ja jestem zadowolony. |
_________________
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|