WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Czterotloczkowy zacisk przedni w GS 500.
Autor Wiadomość
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   Czterotłoczkowy zacisk przedni w GS 500.

Z założenia ma być to temat teoretyczno-techniczny o możliwościach technicznych montażu dwóch tarcz, zatem meryteroczne argumenty za i przeciw mile widziane :)
Oczywiście oprócz takich, które już słyszałem typu "inżynierowie z Hamamatsu lepiej wiedzieli ile tarcz ..." (inżynierowie tak, ale księgowi tnący koszty niekoniecznie), " ja mam klocki organiczne i tarczę 3.8mm i hamuje super..." ( ok rozumiem, że Tobie wystarcza).


Jako, że mamy zimę i ostatnio mam dużo czasu wolnego (to wina Tuska!) czytałem sporo zagranicznych for o GSie. ;)
Zaintrygował mnie temat dwóch tarcz hamulcowych, ponieważ GS500 wcale nie jest takim bardzo lekkim motocyklem, a często jeżdżę z pasażerem + bagaż+góry. :hyhy:
Reasumując pomysły zagraniczne mamy tak:

1. pomysł amerykański ...
... czyli po prostu przeczczepienie całęgo przodu z innego motocykla np. GSX600F, GSX750F albo samych lag o średnicy rur nośnych 37mm np. z CBR600 F1 .
Pomysł tani w realiach amerykańskich (duży rynek części zamiennych), ale u nas już nie koniecznie. :suchy:

2. pomysł francuski ...
jak dla mnie efekt końcowy nieestetyczny i wyglądający na druciarnię :looka:
Wykorzystuje oryginalną felgę, która pod zaślepka ma otwory pod drugą tarczę hamulcową (dobra wiadomość dla fanów "tjuningu" optycznego- można zamontowac drugą tarczę i lansować się na mieście ;) :cwaniak: ) .
Plusem jest to, że napęd prędkościomierza pozostaje jak w oryginale.



Dokupioną prawą goleń montuje się w pozycji odwróconej w miejscu lewej. Do takiej goleni przykręca dokupiony oryginalny zacisk z GS500.




3. pomysł polski (mój) :wstyd: czyli zmodyfikowany francuski
Montujemy tarczę jak w sposobie francuskim.
Dokupujemy prawą goleń z GS500 i montujemy normalnie w miejscu lewej.
Dokupujemy lewy zacisk SV650 `99-02 i tu pytanie czy da radę normalnie zamontować?
Wydaje się, że tak - SV z tych roczników ma takie same zaciski prawe co GS, więc wnioskuję, że lewy zacisk jest lustrzanym odbiciem prawego.
Oczywiście pozostaję kwestia zastanowienia podłączenia hydrauliki (ewentualnie dokupienia pompy z SVki), montażu błotnika wraz z łacznikiem goleni oraz czy wszystko będzie w porządku z montażem ośki przedniego koła.




To na razie luźne przemyślenia, ale czekam na uwagi, pomysły, etc. ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez dymny Nie 06 Kwi, 2014, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

mnie by francuski sposób zadowolił:) jest na oryginalnych częściach.

jeżeli potrafię zblokować przednie kolo na suchym asfaldzie z 1 tarczą to.
strach pomyśleć co będzie przy hamowaniu awaryjnym z dwoma tarczami :przestraszony:
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

Zacznę od pomysłu 3.
Skąd masz pewność, że charakterystyka sprężyn i tłumienia w GSie jest taka sama jak w podanej SVce? Nawet niewielkie różnice mogą (choć nie muszą) znacznie pogorszyć zachowanie i stabilność jazdy. Może się okazać, że wszystko będzie ok i nie poczujesz żadnej różnicy w prowadzeniu, ale może okazać się że ten pomysł jest całkowicie chybiony. Ja bym nie ryzykował kasy na rozwiązanie które ma >50% szans na niepowodzenie (bo podejrzewam, że SV jako motocykl bardziej "usportowiony" niż GS nie będzie miał 100% takiego samego zawieszenia).
Pomysł 2 wydaje się lepszy bo bazuje na częściach przewidzianych do konkretnego modelu. Niestety wygląda paskudnie, jakbyś złożył motocykl z tego co akurat miałeś pod ręką ;p
Pomysł 1 wydaje się być najlepszy. Skoro często jeździsz z plecakiem i bagażami to na pewno wiesz już, że przód w GSie w takich sytuacja lub dobić. Zakładając zawieszenie od innego motocykla możesz wybrać trochę twardszy zawias (+ np. z lepszymi możliwościami regulacji). Pomysł zdecydowanie lepszy niż jedna laga od GS'a, a druga od innego moto. Prowadzenie też raczej się poprawi niż pogorszy.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

kempes napisał/a:
Zacznę od pomysłu 3.
Skąd masz pewność, że charakterystyka sprężyn i tłumienia w GSie jest taka sama jak w podanej SVce?

Pomysł zdecydowanie lepszy niż jedna laga od GS'a, a druga od innego moto. Prowadzenie też raczej się poprawi niż pogorszy.


Co do pomysłu to póki co lekka techniczna dyskusja i bardziej zaspokojenie ciekawości niż poważna przymiarka do modyfikacji ;)
Jeśli chodzi o zawieszenie to w swoim GSie mam zamontowane sprężyny progresywne Wirth-Federn. Teraz charakterystyka zawieszenia spełnia moje wymagania.


Tak dla sprostowania, bo namieszałem ;) - pomysł 3 bazuje na prawej goleni z GS500 i lewym zacisku z SV650, który jest identyczny jak w GSie. ;)
W skrócie: moto będzie miało 2 prawe golenie, w jednej oryginalny zacisk GS, w drugiej lewy zacisk z SV.
_________________

Ostatnio zmieniony przez dymny Pon 28 Sty, 2013, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

kempes napisał/a:
Pomysł zdecydowanie lepszy niż jedna laga od GS'a, a druga od innego moto. Prowadzenie też raczej się poprawi niż pogorszy.


Czytam 3 raz i sie zastanawiam, w którym miejscu autor postu napisał, że golenie mają być różne...

Autor napisał:
Cytat:
Dokupujemy prawą goleń z GS500 i montujemy normalnie w miejscu lewej.


Wychodzi na to, że autor chcę tą goleń odwrócić.
Jedynym mankamentem jest wtedy mocowanie błotnika....
Czyli raczej pomysł odpada...

Opcja nr 1 jest według mnie najlepsza.
KLIK
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
Ostatnio zmieniony przez lencol Pon 28 Sty, 2013, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

A czy to z której strony jest zacisk nie ma wpływu na efektywność hamowania?

Przy opcji 2 z oryginalnej strony zacisk jest "dopychany" do goleni w momencie zaciśnięcia hamulca, a z drugiej będzie "odciągany".

Od razu zaznaczam że się nie znam, ale czy klocki są równoległe do tarczy, czy pod leciutkim skosem żeby przy lekkim hamowaniu tylko jego część dotykała tarczy?

A nawet jeśli są równoległe - czy nie są produkowane z myślą o hamowaniu przy ruchu w konkretną stronę?


Tak się zastanawiam, czy kierunek ruchu jest przewidziany na etapie produkcji, bo inaczej w zacisku się ich nie założy.
 
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

Jeśli już miałbym cokolwiek zmieniać, chociaż uważam, że nie jest to niezbędne do bezpiecznego i skutecznego wykorzystywania GS'a nawet w dalekiej turystyce w 2 osoby i z pełnym bagażem to wybrałbym jedną z dwóch opcji:

1) cały przód od innego motocykla + wahacz i amortyzator centralny z np. Bandita
2) inny motocykl

Jakieś sztukowanie goleni i zacisków wygląda śmiesznie :D
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

dymny napisał/a:
Tak dla sprostowania, bo namieszałem ;) - pomysł 3 bazuje na prawej goleni z GS500 i lewym zacisku z SV650, który jest identyczny jak w GSie. ;)
W skrócie: moto będzie miało 2 prawe golenie, w jednej oryginalny zacisk GS, w drugiej lewy zacisk z SV.


:wstyd: :wstyd: Sorry, pisząc posta zajęty byłem czymś innym i pokręciłem wszystko ;)
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
RedShadow 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 10 Sty 2009
Pochwał: 10
Posty: 1383
Skąd: Wrocław/Opoczno
Wysłany: Pon 28 Sty, 2013   

Z tego co wiem to najprostszym sposobem byłby przeszczep przodu z bandita 400, mogą być tylko problemy z jego kupnem.
_________________
"– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! "
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

Tutaj masz stronę ze średnicami rur nośnych przedniego zawieszenia.

Suzuki GS 500 ma średnicę rur nośnych 37mm.

Taką samą średnicę ma np. Honda CBR 600 F1 (różnica 10mm na długości). Ma 2 tarcze z przodu i można kombinować przeszczepić same golenie lub całe lagi. Półka wtedy pozostaje bez zmian, ponieważ średnice rur nośnych są identyczne i mocowanie lag się nie zmienia.
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
Kuraś 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33
Dołączył: 09 Mar 2008
Pochwał: 5
Posty: 1142
Skąd: ostrów wielkopolski
Wysłany: Wto 29 Sty, 2013   

wg mnie pomysl 3 jest ok - lecz zaciski powinny być oba takie same - pompa zmieniona by była wieksza wydajność i najlepiej stalowe oploty- kwestia zawieszenia to sprawa indywidualna choć zapewne w wiekszosci moto przydał by się gęstszy olej.


zreszta od słów do czynów.. jeśli w simsonie dałem rade zamontować tarcze od gsxr750 to w takim gsie to pestka ;)

http://bikepics.com/pictures/1194216/ :hyhy: :hyhy: :hyhy:
_________________
wykonuje przeróbki motocykli.
Możliwość wykonania konstrukcji metalowych!
spawanie,
toczenie,
itd

virtutii spawarotti Kuraś :troll2:
 
 
 
GSadmirer 


Model GSa: GS 500F
Wiek: 38
Dołączył: 16 Paź 2007
Pochwał: 1
Posty: 756
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw 31 Sty, 2013   

ten zacisk kurasiowy jest prawie tak duży jak opona :D
zaraz mi sie jakiś buell skojarzył :P
_________________
Nie jeźdź szybciej niż myślisz
 
 
 
Jerrson
[Usunięty]

Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Byłem dzisiaj u mechanika (notabene również motocyklisty) ze sprawą montażu 2 tarcz oraz 2 zacisków z SV650 i powiedział mi coś, o czym ja nie pomyślałem: czy przypadkiem motocykl z zamontowanymi tarczami sposobem francuskim zmodyfikowanym nie będzie sciągał podczas hamowania?
O to jest pytanie. Czekam na odpowiedzi :)
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

Nie, bo ramię siły (między zaciskiem, a osią koła) jest takie same. Inaczej mówiąc wszystkie siły sprowadzają się do wspólnego punktu leżącego na przecięciu osi koła i płaszczyzny prostopadłej do osi.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sro 06 Mar, 2013   

pomysł robienia dwóch tarcz z przodu w celu poprawienia turystycznych możliwości nie ma ekonomicznego sensu - taniej będzie kupić inny motocykl. ew. założyć oplot i kupić lepszą tarcze z klockami.

natomiast jak ktoś ma na celu bardziej tunning to tylko przeszczep przodu wchodzi gre bo wygląda sensownie. Przekładanie zacisków zalatuje syryjską partyzantką.
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.