Cos nie tak |
Autor |
Wiadomość |
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008 Coś nie tak
|
|
|
Witam
Jako świeżo upieczony GS-owiec mam świeży problem. W związku z tym że moja dziewczyna lubi biżuterię kupiłem jej Łańcuszek rozrządu ale po wymianie stwierdziłem że coś jest nie tak. Słychać jest cykanie z lewej strony, pewnie to zaworek ( pomyślałem). Sęk w tym że jak wymieniałem łańcuszek poznaczyłem sobie swoje znaki flamastrem na wałkach, ponieważ nie wiedziałem gdzie są te oryginalne znaki. Na wałkach rozrządu są wcieńcia ale nie wiem w jakiej pozycji je ustawić. na wale to wogule nie wiem. Więc jeżeli któryś z Braci lub Sióstr obeznanych w temacie podpowie takiemu laikowi jak ja jak się ustawia rozrząd byłbum dźwięczny. Chciałbym dodać że po wymianie łańcuszka moto stało się trochę słabsze i od czasu do czasu kicha. Boże żeby to nie była gruźlica. Proszę o pomoc |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008
|
|
|
Nie wniosę nic do tematu ale dodam że jeżeli czegoś nie umiemy zrobić to albo bierzemy do pomocy doświadczonego kolegę lub po prostu oddajemy sprzęt do mechanika.
Breżniew rozwieje Twoje wątpliwości. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008
|
|
|
niby tak ale ja wole zrobić wszystko samemu. Na błędach czy nie ale chce się nauczyć. Doświadczonych kolegów to nie mam. Same talenty co uszczelke pod głowice do komara robią z dentki. miałem enduro i wszystko sam robiłem i chodziło, tylko że to był dwusuw i nie było zaworów. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008 Re: Coś nie tak
|
|
|
Kilo1000g napisał/a: | Witam
Jako świeżo upieczony GS-owiec mam świeży problem. W związku z tym że moja dziewczyna lubi biżuterię kupiłem jej Łańcuszek rozrządu ale po wymianie stwierdziłem że coś jest nie tak. Słychać jest cykanie z lewej strony, pewnie to zaworek ( pomyślałem). Sęk w tym że jak wymieniałem łańcuszek poznaczyłem sobie swoje znaki flamastrem na wałkach, ponieważ nie wiedziałem gdzie są te oryginalne znaki. Na wałkach rozrządu są wcieńcia ale nie wiem w jakiej pozycji je ustawić. na wale to wogule nie wiem. Więc jeżeli któryś z Braci lub Sióstr obeznanych w temacie podpowie takiemu laikowi jak ja jak się ustawia rozrząd byłbum dźwięczny. Chciałbym dodać że po wymianie łańcuszka moto stało się trochę słabsze i od czasu do czasu kicha. Boże żeby to nie była gruźlica. Proszę o pomoc |
http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?p=15280#15280
Tu masz zdjęcia Swata jak maja być ustawione punkty na wale korbowym i wałkach rozrządu. jeśli ci stuka to możliwe , ze któryś zawór spotyka sie z tłokiem . W takim wypadku zdejmij głowicę i sprawdź zawory czy nie sa zgięte tub maja uszkodzone prowadnice zaworowe. Zgięty zawór grozi urwaniem grzybka a tym samym zniszczeniem silnika. Przy okazji wymień uszczelniacze zaworowe.
Podstawa we wszystkich naprawach to zapoznanie sie z serwisówką. linki sa na forum , poszukaj. Bardziej przejzysta jest wersja niemiecka. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008
|
|
|
Wielkie dzięki, tego potrzebowałem. Jutro sprawdze rozrząd, choć jestem prawie pewien że źle ustawiłem. Więcej grzechów nie pamiętam i proszę o wybaczenie. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008
|
|
|
Odpuszczamy jak i nam było odpuszczone. Idź Synu w pokoju i nie grzesz wiecej |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008
|
|
|
jestem z zawodu mechanikiem samochodowym i tak jak hubertogontarz polecam nie tykania czegos na czym sie nie zna. sam sie nie biore za rozrząd w gs ponieważ nigdy nie robiłem w motorach ale z drogiej strony to gratulacje za odwage w końcu człowiek uczy sie na blędach oby tylko one za wiele nie kosztowały |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008
|
|
|
Witam ponownie.
A wiec tak, rozrząd odziwo ustawiłem dobrze więc skąd te objawy co opisałem powyżej? Może zawory mają za małe luzy? Ale przed wymianą łańcuszka było dobrze. Tak czy siak pożyczę dziś szczelinomierz ( bo nie mam takiego małego) i sprawdzę luzy.
A jeszcze mam takie małe pytanko: Czy to normalne że silnik podczas pracy szeleści? Słyszałem na pewnym forum gs tak ma ale troche nie chce mi się w to wierzyć. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 03 Maj, 2008
|
|
|
Nowszy łańcuch bardziej napina wałki kasując tym samym luz. Tak więc jest bardzo możliwe ze po zagrzaniu silnika masz podparte zawory.
Silnik GS-a jest dość głośny. Jeśli luzy zaworowe sa prawidłowe, luzy osiowe wałków rozrządu tez to wszystko powinno działać bez problemu. Pamiętaj aby zawsze sprawdzac olej przed trasą bo łatwo zarżnąć silnik.
Po ustawieniu luzów zaworowych wyreguluj gaźniki i zrób ich synchronizację. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Kilo1000g [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
Witam po dość długiej przerwie.
Dokupiłem płytki, dorobiłem klucz i ustawiłem zawory. na jednym zaworku mam luz 0.09mm. troszkę za dużą płytkę wstawiłem ale to jest mała zmiana. Mój problem to stuki w silniku, Po wymianie łańcuszka i wyregulowaniu zaworów zaczeło stukać. Jak silnik jest zimny stukanie jest bardzo słabe (potrafi sobie pare razy kichnąć) jak się rozgrzeje stukanie staje się bardzo głośne (drażniące). jak to możliwe że po wymianie łańcuszka rozrządu i wyregulowaniu zaworów ( ssące były podparte) moto zaczeło stukać. Czytałem troche o stukaniu w tym modelu i mam koncepcje że to może wałki stykają. Proszę o rade |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2008
|
|
|
Sprawdź ustawienie wałków względem wału korbowego. Jesli jest na 100% dobrze to gaźniki do regulacji i synchro. moze jeden gaźnik ciągnie mocniej od drugiego i dla tego hałasuje. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|