Pare pytan |
Autor |
Wiadomość |
beka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008 Pare pytań
|
|
|
Zamierzam kupic Suzuki GS500 i chce zadać kilka pytań jesli sie powtarzają to sorki
1.Czy jest jakas zasadanicza różnica w awaryjności czy osiągach miedzy silnikami po 96' (srebrnymi) a tymi starszymi (czarnymi)
2.Czy w przeciętnym warszatcie samochodowym mechanicy beda wiedzieć jak wykonac podstawowe naprawy mam na myśli : synchronizacje gaźników czy regulacja zaworów.
(nie mam pojęcia czy gdzieś w pobliżu jest warsztat motocyklowy)
3.Co mniej wiecej znajduje sie w książce servisowej nie widzialem nigdy takowej |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
1. nie ma różnicy. Silniki po 1996 mają średnio rzecz biorąc mniejszy przebieg (patrząc ogólnie, z racji wieku)
2. w warsztacie samochodowym nie, udaj się do mechanika motocyklowego, a część napraw wykonaj sam, znajdziesz w pobliżu na pewno i to nie jeden, tym bym się nie martwił
3. książka serwisowa -> z GS-a nie miałem w ręku, poproś Leon - ma nówkę sztukę z książką serwisową.
4. jak kupisz to pochwal się, a przed pytaj pytaj pytaj. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
-silnik nie różni się zbytnio zbytnio ale jak napisał hubertgontarz przebieg robi swoje.
-w warsztacie samochodowym raczej nie mają vacuometrów do synchronizacji i szczelinomierzy poniżej 0.05 do regulacji zaworów, jeśli chodzi o wiedzę to zależy na kogo byś trafił.
-co do książki to posiadacze nowszych gs'ów niech się wypowiedzą |
Ostatnio zmieniony przez pootietang Pon 28 Kwi, 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Swat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
Mysle ze mechanik który zajmuje sie motocyklami na co dzień zrobi ci moto bez wątpienia lepiej niż mechanik samochodowy. Np. podjeżdzasz na serwis samochodowy i chcesz wyregulowac zawory.... i tu masz kilka możliwości. Albo mechanik sie bedzie pytał jakie te luzy maja byc bo nie ma danych serwisowych motocykli, albo zrobi ci to źle biorąc wartości luzów niewiadomo skąd, albo skasuje cie za robote i powie że wyregulował wszystko nawet nie sprawdzając jakie luzy były bo nie ma o tym pojęcia.
Ogólnie mechanik samochodowy nie ma danych serwisowych motocykli i nawet jak ci go zrobi to może być gorzej niz było. |
|
|
|
|
beka [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
Więc może zapytam o coś jeszcze
1. Może ktoś wie gdzie w okolicy Stalowej Woli znajduje mechanik motocyklowy ?
2. Jak juz go znajde to jakie koszty musze ponieść za podstawowe naprawy . Prosił bym o wymienienie właśnie tych podstawowych z ktorych sami kożystacie chyba ze robicie to sami
I powiedzcie jeszcze jak często to juz by bylo super extra ! |
Ostatnio zmieniony przez beka Pon 28 Kwi, 2008, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
Swat napisał/a: | i powie że wyregulował wszystko nawet nie sprawdzając jakie luzy były bo nie ma o tym pojęcia. |
bez przesady, jeśli ktoś nie umie sprawdzić luzu zaworowego to na pewno mechanikiem nie jest bo to dla mechanika jak dla księdza pacierz ale lepiej dać do motocyklowego bo ma narzędzia odpowiednie i na pewno zrobi szybciej. |
|
|
|
|
Swat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
pootietang tak sie składa ze mi nawet mechanik motocyklowy tak wyregulował zawory że moja GS'a chodziła jak diesel i mówił że tak musi stukać bo są nowe płytki a jak sobie potem sprawdziłem luzy to na zaworach wydechowych miałem 0,24 i 0,19 a na ssących 0,16 i 0,17
Więc tak jak piszesz zależy na kogo trafisz... |
|
|
|
|
Swat [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
aha zapomniałem dodać że zostawiłem u niego 150zł |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
Przeglądy co 6 tys. km, zawory co 24 tys. km, zestaw napędowy dobrych kilkanaście tysięcy km, opony nawet na 10 metrów może nie starczyć szczególnie tylna, świece raz na 12 tys. km, filtr powietrza czyścić raz na 3 tys. km i wymiana co naście tysięcy no chyba że jeździsz po azbestowni, olej 10W40 półsyntetyk (API SG lub wyżej) z filtrem to wydatek 100-150 zł, regulacja zaworów to wydatek 100-150 zł.
Ważne żeby na forach poszukać co inni piszą na temat serwisu. Jak jedna osoba na 100 napisze że źle zrobili to nie ma problemu, ale jeżeli co druga nie jest zadowolona to trzeba się zastanowić. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
Skoro jesteś ze Stalowej to zaglądnij na to forum, tu też są motocykliscie ze Stalowej Woli i napewno wiedzą kto dobrze umie przy motorku grzebac. Link do forum:
http://www.forum.moto-friends-mala.pl/index.htm |
|
|
|
|
beka [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2008
|
|
|
Dziękuje za wszytkie udzielone odpowiedzi ! Jestem teraz o ciut mądrzejszy jeszcze raz Wielkie Dzięki |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2008
|
|
|
to po piwie dla kazdego który Ci pomógł |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 29 Kwi, 2008 Re: Pare pytań
|
|
|
beka napisał/a: | Zamierzam kupic Suzuki GS500 i chce zadać kilka pytań jesli sie powtarzają to sorki
1.Czy jest jakas zasadanicza różnica w awaryjności czy osiągach miedzy silnikami po 96' (srebrnymi) a tymi starszymi (czarnymi)
2.Czy w przeciętnym warszatcie samochodowym mechanicy beda wiedzieć jak wykonac podstawowe naprawy mam na myśli : synchronizacje gaźników czy regulacja zaworów.
(nie mam pojęcia czy gdzieś w pobliżu jest warsztat motocyklowy)
3.Co mniej wiecej znajduje sie w książce servisowej nie widzialem nigdy takowej |
User manual i service manual- były nieraz podawane linki do pobrania. Jak nie dasz rady ściągnąć to daj adres email z dużą skrzynka to ktos ci wysle.
Silniki są takie same poza malowaniem i innymi gaźnikami w wersji K4.
Synchronizacji gaźników nie zrobi ci żaden warsztat samochodowy bo wymaga to posiadania wakuometrów oraz wiedzy którą rzadko kto posiada. tylko dobry mechanik motocyklowy prawidłowo wyreguluje gaźniki i zawory w motocyklu.
Samochodziarze jedynie mogą ci zmienic olej jak podpowiesz im gdzie jest filtr oleju w silniku i przyniesiesz własny olej.
Na razie czytaj forum , wiedza na pewno sie przyda. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|