Lancuszek rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
ziomekpk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2008 Łancuszek rozrzadu
|
|
|
Panowie nie moge nigdzie znalesc info,przy jakim przebiegu wymienia sie rozrzad?z gory dzieki |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2008
|
|
|
z łańcuchami to jest chyba tak że wymienia się jak jest taka potrzeba (np hałasuje) |
|
|
|
|
ziomekpk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2008
|
|
|
producent nic nie mowi na ten temat ? jak jest tak jak mowisz to plus minus o jakim przebiegu mowimy,jak ktos juz wymienial to jaki byl przebieg |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2008
|
|
|
Ok 50-60 tyś.km ale zeby go wymienic trzeba najpierw zmierzyć jego długość czy zachodzi taka potrzeba. Hałas łańcucha moze byc spowodowany zacięciem napinacza lub wypracowanymi ślizgami. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
ziomekpk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2008
|
|
|
a jak mam zmierzyc jego dlugosc? |
|
|
|
|
Swat [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Kwi, 2008
|
|
|
Łańcuszek powinien mieć maksymalną długość 158mm między 21 pinami
Ja wymieniałem łańcuszek zaraz po kupnie moto, bo nie wiedziałem czy był kiedykolwiek wymieniany. Moja GS'ka to '90 rocznik i miała 32500km przebiegu, więc przebieg raczej nierealny biorąc pod uwage wiek, szacuje że miała conajmniej 45-50tyś. Okazało sie że łańcuszek był jeszcze oryginalny ale mieścił sie w normie czyli nie był naciągnięty więcej niż 158mm (nie pamiętam juz ile dokładnie miał) |
|
|
|
|
ziomekpk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Kwi, 2008
|
|
|
znalazlem info o tym jak sprawdzic dlugosc lancuszka,dokladnie tak jak napisales. |
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
witam
jak pomierzyć długość łańcuszka rozrządu tzn. jak mam określić te 21 piny (10 ogniw + 1/4 ogniwa)???? a może jakoś inaczej...
jeśli okaże się, że mam mniej niż 158mm to jak napiąć łańcuszek... w którą stronę odkręcić śrubę napinacza i czy jeśli ja odkręcę to czy łańcuszek się naciągnie sam do odpowiedniego stanu i czy wtedy dokręcić to poluzowaną śrubę?????
dzięki pozdrawiam |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
Liczysz pomiędzy wałkami rozrządu 21 pinów(sworzni) łańcucha , nie ważne ile ogniw ci wyjdzie. Pomiar wykonujesz od osi 1 do 21 pinu , a nie jego krawędzi. Jesli przekracza podany wymiar to wymieniasz. Sprawdź luz osiowy wałków rozrządu . Jeśli jest duży to wstaw odpowiednie podkładki dystansowe. Ponieważ masz znikoma wiedzę mechaniczna zrób to lepiej w serwisie. Przy okazji ustawia ci prawidłowy luz zaworowy.
Napinacz wysuwa sie automatycznie jeśli łańcuch zwiększa swój luz. Nie napinasz go ręcznie , od tego jest sprężyna spiralna w napinaczu.
Napinacz w motocyklu może sie zaciąć. Aby go odblokować trzeba zluzować sprężynę obracając środkową śrubę w prawo ( zgodnie z wskazówkami zegarka) i potem puścić. Sprężyna powinna ponownie napiąć łańcuch. jeśli mimo zluzowania dalej bedzie sie zacinał to go wymień ( w serwisie).
Nie wykręcaj samemu napinacza bo zluzowany mocno łańcuch może spowodować przeskoczenie o ząb ustawienie walka rozrządu. dla tego trzeba po czymś takim skontrolować ustawienie rozrządu zanim zakręcisz rozrusznikiem. Nieumiejętna zabawa z rozrządem może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Jesli jednak czujesz się na siłach zrobic to samemu to najpierw sciągnij sobie serwisówkę i dokładnie sie z nią zapoznaj. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
a czy może być tak, że jak poluzuje naciąg łańcuszka to spirala nie naciągnie łańcucha i już wtedy wymiana będzie konieczna na 1000%???? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
Może tak być jeśli sprężynka jest uszkodzona , trzpień napinacza ma luz w prowadnicy , wytarty jest gwint sruby lub w trzpieniu. Jednym słowem napinacz do wymiany.
Dla tego lepiej jest zdjąć dekiel w głowicy mieć możliwość obserwacji działania napinacza. dobrze napięty łańcuch nie powinien dać sie uginać pomiędzy wałkami. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
a czy jeśli ściągnę pokrywę zaworowa to będę musiał założyć nowa uszczelkę czy mogę trochę na niej jeszcze pojeździć i po jakimś czasie ja zmienić????
czy nie zmieni mi się przez to kompresja w silniku?? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
Kompresja ? Od zdjęcia pokrywy zaworów?
Uszczelkę możesz użyć wiele razy jeśli jej po przez nieumiejętny demontaż nie uszkodziłeś. Uszczelka jest z gumy. Przy ponownym montażu trzeba posmarować pasta uszczelniającą lub silikonem (czarnym nie czerwonym ) miejsca gdzie uszczelka zakrywa gniazda wałków rozrządu. Pamiętaj by dokręcać z wyczuciem śruby od pokrywy bo bardzo łatwo zerwać gwint w aluminiowych mostkach. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
FighteR-600 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 24 Maj, 2008
|
|
|
ok wielkie dzięki Breżniew za każdą udzieloną radę....
sorki za moje głupie pytania, ale po raz pierwszy biore się za mechanike silnika i nic nieche spierdzielić wieć wolę zapytac bardziej doświadczonych w tej branży (zepsuć coś można szybko, a naprawa zawsze długo trwa).....
na początku tygodnia postaram sie zobaczyć jak tam mój silnik wygląda od góry i wtedy dam znać (poddam pod osąd) jak to wszystko wygląda
pozdrawiam i dzięki wielkie |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2008
|
|
|
FighteR-600 napisał/a: | zepsuć coś można szybko, a naprawa zawsze długo trwa |
dlatego czasem nie warto ryzykować bo to kosztowne eksperymenty i od razu oddać do mechaników albo osoby bardziej doświadczonej |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
|