WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o zawory
Autor Wiadomość
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Sie, 2008   

Breżniew napisał/a:
Ja mam te ze sklepu Heidemanna i oryginały są duzo lepsze ale obecnie jeżdzę na tych Heidemann i na razie jest ok. Z larssona nie brałem to nie wiem. widziałem tylko te 29mm w katalogu wiec nawet nie pytałem o 29,5.


Mały edit. Zadzwoniłem drugi raz do Liberty Motors do Poznania. Oryginalna płytka w Suzuki kosztuje 40-50zł. Przepraszam za zamieszanie.
Co dziwne w Free & Fun podano mi cenę ok. 20zł
Ostatnio zmieniony przez Inku Czw 07 Sie, 2008, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Yarccom 



Wiek: 44
Dołączył: 24 Wrz 2007
Pochwał: 5
Posty: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 07 Sie, 2008   

hmm ja za płytki zaworowe bo chyba o nich mówimy płaciłem 20 zl szt :zdziwko:
_________________
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
 
 
Inku
[Usunięty]

Wysłany: Czw 07 Sie, 2008   

Gdzie zamawiałeś? Żeby zamówić płytki w Poznaniu w Suzuki, muszę stawić się osobiście i zrobić wpłatę. Kpina jakaś. Czas realizacji ok. 3 dni roboczych.

Zamówiłem w Heidemannie bo mieli na miejscu. Przesyłka 16,5zł :kwasny: (kurierem- podobno jutro ma u mnie być.) więc wyjdzie 42,5zł za płytkę. Ale nie będę czekał do połowy przyszłego tygodnia, żeby mieć 6zł tańszą przesyłkę.
 
 
marcinnn
[Usunięty]

Wysłany: Pon 11 Sie, 2008   pytanie o zawory

dzisiaj postanowilem rozebrac mojego GSa poniewaz dochodzily niepokojace odglosy z zaworow dziwne tykanie a nawet przy wiekszych obrotach od 5 do 7 tys stukanie najpierw bylo to slyszalne przy schodzeniu z obrotow a teraz juz nawet przy dodawaniu gazu motor mam od miesiaca nigdy jeszcze czegos takiego nie robilem,na zaworach wydechowych wchodzil szczelinomierz 0.10 ale juz bylo czuc delikatny opor a na zaworach ssacych nie wchodzi 0.05 sprawdzalem rowniez lancuszek i napinacz na napinaczu zostalo jeszcze spokojnie polowe naciagu ale na lancuchu pomiedzy jedna a druga zebatka walka lancuszek po pociagnieciu reka ma tak 0.5 cm luzu w gore i w dol a i przy sciaganiu walkow dostrzeglem luz wlaka wzgledem osi symetri w lewo i w prawo tak z 0.3 mm sa tez na nich zalozone podkladki(zdjecie nr 2 ) nie wiem czy powinny one byc tam czy ktos zalozyl w celu zmniejszenia tego luzu i jeszcze znalazlem wiora w tym rowku (zdjecie nr 1 ). jak przyjdzie szczelinomierz mam zamiar jeszce raz wszystko posprawdzac zmierze plytki suwmiarka numery na nich byly 265 i 260 zamienialem miejscami je ale gdzie nie wloze jest to samo 260 wchodzi 0.10 265 nie wchodzi 0.05 moze te 260 byly dobre ale sie wytarly sprawdze to moze wy mi napiszecie co jeszcze sprawdzic poniewaz nie daje mi to spokoju mysle ze po zmniejszeniu luzow dzwonienie zniknie a co do stukania to boje sie ze to panewki a to juz by byla katastrofa , czy ktos wie jak sprawdza sie te paneki i co wy o tym wszyskim myslicie czy jest mozliwe zeby to byly same zawory czy cos jeszcze??

2.JPG
Plik ściągnięto 128 raz(y) 28,18 KB

1.JPG
Plik ściągnięto 122 raz(y) 43,82 KB

 
 
Piterek 


Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 193
Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Wto 12 Sie, 2008   

Ktoś mógł już te płytki szlifować i dlatego nie mają oryginalnego wymiaru.
_________________
chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc :przestraszony: :szok:
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600
 
 
marcinnn
[Usunięty]

Wysłany: Wto 12 Sie, 2008   zawory

dokladnie tak tez pomyslalem szkoda tylko ze nie sprawdzilem tego przed zlozeniem go jakos mi wylacielo to z glowy ale tylko jak dostane odpowiedni szczelinomierz to rozbiore go jeszcze raz i to sprawdze
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Wto 14 Paź, 2008   

no i ja się zabrałem za regulację. Wziąłem się na to ze względu na dobijający przebieg, ale i na pocącą się uszczelkę pokrywy.

No i okazało się, że jednak poprzedni właściciel mówił prawdę, luzy w granicach normy, jak sądzę. Zobaczcie sami:



jedynie luz na zaworze A jest spory, ale jak dołożę mu płytkę 2,60 to zmniejszy się do 0,04
nie wiem czy lepiej mieć większy luz czy mneijszy. Piszecie że koło 00,5 jest ok. No to u mnie raczej tak jest.

Mam ważne dla mnie pytanie, mianowicie jutro biorę się za składanie. Jak zabrać się za uszczelkę pokrywy? wiem że potrzebna jest pasta (silikon), ale nie wiem gdzie ją nałożyć. Czy w rowek pokrywy? półksiężyce wałków? podpowiedzcie.

Kolejna sprawa to łańcuszek (jutro go zmierzę). Gdy przekręce koło napina się i jest git, ale gdy zawory rozepchną wałki, zdarza się ze ma luz góra dół, dość spory. Czy to normalne? Przy kręceniu kołem wydaje się być ciasno napięty, właśnie dopiero jak pokręce w tył i w przód występuje sytuacja gdy jest luźny.
Sprawa jest dla mnie istotna więc liczę na pomoc.
 
 
2585000
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Lut, 2009   Zawory?

Witajcie,
jestem nowy na forum i mam taki problem:
kupujac motor poprzedni wlasciciel mi poweidzial ze bedzie trzeba pojechac do regulacji zaworow za jakis czas bo puka zaworek. A ja czytam wasze posty, i widze ze piszecie ze jechac do regulacji jak skacze na obrotach itp. u mnie jest tak ze na biegu jalowym chodzi rowno, bez zarzutu. ale na zimnym silniku czasem tak lekko puknie, co pare sekund. tata tez mi powiedzial ze to zaworek. Ale po rozgrzaniu silnika juz nic nie puka. Co zrobic? z gory dizeki za pomoc :-) Pzdr Maciek
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Lut, 2009   

jak to jest takie małe 'cyk' to faktycznie zaworek. Ale ten silnik to cały jest jak cyk-cyknik i nawet z wyregulowanymi luzami słychac prace zaworów. Trzeba sie przyzwyczaić.

Sprawdzałeś luzy zaworowe? może to wcale nie zawór tak puka.


A ja zapytam o coś innego. Korzystając ze zdjętego wydechu wsadziłem łapę by wymacać zawory. Są suche - to chyba plus zważywszy na to, ze moto był odpalany jakies 3 tygodnie temu. Ale są lekko chropowate, lecz czyste - palec sie wcale nie brudził.
Czy moze tak zostać? czy trzeba by coś z tym robic już teraz.
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Lut, 2009   

Kurna metalbest, jakie mają być trzonki zaworów skoro przelatują przez nie spaliny? :kwasny:
Wypolerowane są tylko w miejscu pracy uszczelniaczy zaworowych.
Dobrze ,że sa suche bo to oznacza,że uszczelniacze zaworów spełniają swoje zadanie.
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Lut, 2009   

dzieki :] no skąd mam wiedzieć, skoro widziałem tylko czyste i gładkie nowe zawory. Są suche jak pieprz, ale chropowate troche od nalotu. Ale w sumie nic dziwnego- racja. :padam:
 
 
groszek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 131
Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
Wysłany: Sro 04 Lut, 2009   

Też jestem w trakcie sprawdzania luzów i właśnie czekam na jedną płytkę ale do sedna, zmierzyłem łańcuch rozrządu i odległość pomiędzy 21 pinami wynosi równe 158mm i z tego co się orientuje to serwisówka mówi by nie było więcej czyli można jeszcze jeździć. Co wy o tym sądzicie? ślizgi są nie ruszone, łańcuch dobrze napięty tylko jego długość jest zastanawiająca :zdegustowany:
_________________
Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
 
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Sro 04 Lut, 2009   

Nadchodzący sezon prześmigasz spokojnie a na jesień/zimę możesz sobie łańcuszek wymienić jesli będzie taka konieczność. :)
 
 
nefliqs
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Kwi, 2009   Wartość luzu na zaworach wejściowych i wyjściowych

A ja mam pytanie odnośnie wartości luzu na zaworach wejściowych i wyjściowych. Spotkałem się z opinią, że na wejściu powinno być ustawione 0,03 a na wyjściu 0,08. Uzasadnieniem tej tezy była wysoka temperatura spalin przy wyjściu z cylindra, a jak wiadomo metal pod wpływem ciepła się rozszerza. Z kolei patrząć w serwisówke widzę, że dla obu grup zaworów podany jest zakres 0,03-0,08 ("intake and exhaust............0,03 to 0,08").

Co wy na to? :)
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Kwi, 2009   

Proste : Luz wszystkich zaworów ma się mieścić pomiędzy 0.03 a 0.08 mm :)
Dopuszczalny jest odrobinę większy ale mniejszy niż 0.03 jest niebezpieczny bo grozi podparciem zaworu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.