Kranik |
Autor |
Wiadomość |
CincinCM [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007 Kranik
|
|
|
Trochę jest to głupotą, ale po mojej przygodzie teraz chcę sie dowiedzieć jak to jest. Na odkręconym ON się jeździ normalnie, RES sie włącza jak przygasa i zostaje mi 2,5litra (chyba tak jest), ale nie mogę do niczego sobie skojarzyć skrót PRI... Co to znaczy?? I ile mi paliwa wtedy zostaje? |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
wiem że na ustawieniu pri pliwo ścieka samoczynnie i nie należy na tym jeżdzić ani zostawiać tymbardziej moto.(grozi pożarem ktoś napisał)
chyba przydatne jest jak na przykład skonczy ci sie wacha i moto zgaśnie i zamiast kręcenia rozrusznikiem(na "res" aż znowu załapie)można skorzystać z PRI.(nie wiem ile by to trwało
GŁUPOTY PISZE???? |
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
Z PRI bezpośrednio paliwo trafia do gaźników... Nie wiem czy dobrze pisze, ale mi się wydaje tak: jak jest zimno i silnik zapalasz pierwszy raz, nie chcesz żeby Ci z rury dymek szedł to ustawiasz na PRI, później po rozgrzaniu przekręcasz na ON i pozostawiasz |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
|
|
|
|
satrion [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
on-wszyscy wiedzą
rez- też ale są dwie wersje gdyż niektórzy przycinają rurkę rez żeby dłużej na on jeździć i podczas jazdy nie bawić sie kranikiem
pri- to tak już napisane wolny przepływ paliwo się przelewa przez gaźniki co do uszkodzeń to zalewasz cylinder i po pierwsze albo nie pali bo świece zalało albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów i masz mieszankę paliwowo olejową i też dwa następstwa albo zacierasz silnik bo złamało gęstego oleju albo po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!! kolejna sprawa jeśli sie przeleje do silnika tzn. skrzyni benzyna niszczy ci wszystkie uszczelki. PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie |
Ostatnio zmieniony przez satrion Sob 08 Wrz, 2007, w całości zmieniany 1 raz |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
satrion napisał/a: | PRI służy tylko jako benzyna rozruchowa np.po zimie |
No to już wiem.. |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
DALEKO NIE ODJECHAŁEM
dzieki koledzy i wszystko jasne......!! |
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
A jeszcze takie pytanie, jakie jest rozwinięcie tego słówka PRI ? |
|
|
|
|
KomaR [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
Po polsku fachowo zwie się to następująco
ON - otwarte
RES - rezerwa
PRI - dopływ paliwa rozruchowego |
|
|
|
|
satrion [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
FoX napisał/a: | A jeszcze takie pytanie, jakie jest rozwinięcie tego słówka PRI ? |
primary fuel - dosłownie pierwotne paliwo (czyli coś w sensie pierwsze zalanie |
|
|
|
|
satrion [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
Sc0uT napisał/a: |
:shock: rozsmieszyles mnie tym postem na maxa AHHAHAHAH
pzdr |
czemu?? |
|
|
|
|
Sc0uT [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2007
|
|
|
zalewasz cylinder i popierwsze (.....)albo jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów (.....)po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!!
Tam, gdzie jest (..) wyciołem tekst, bo sie z nim zgadzam, a to co zostawilem, to.... :lol: |
|
|
|
|
CincinCM [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2007
|
|
|
To już wiem:D Dzięki wam. Tak myślałem, że PRI jest od Primary, ale w żadnym poprzednim moto nie miałem PRI, więc chciałem sie dowiedzieć;] Fajna sprawa z tym forum. |
|
|
|
|
satrion [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2007
|
|
|
Sc0uT napisał/a: | zalewasz cylinder jak wytworzy się iskra rozsadza ci cylinder. |
to znam z bo sam widziałem szkody rozwalona świeca pęknięty korbowód
Sc0uT napisał/a: | po drugie paliwo dostaje się do skrzyni biegów po rozgrzaniu tej mieszanki paliwowo-olejowej następuje zapłon paliwa i bum!!
| to jest czysta teoria gdyż prędzej zatrze się silnik niż rozgrzeje do temperatury która by mogła spowodować eksplozje ale hipotetycznie jest to prawdopodobne. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2007
|
|
|
Owszem eksplozja oparow paliwa w misce olejowej i bloku silnika jest mozliwa. Spotkałem sie z czyms takim w samochodzie gdzie po zalaniu swiec i długotrwałym kręceniu silnika nastapił wybuch wyrywający korek wlewu oleju. Kolega manipulujący wtedy przy silnku o mały włos dostał by nim w czoło.
wybuch w cylindrze nie powinien spowodować zadnych uszkodzeń , w końcu normalana praca silnika tez opiera sie na zapłonie mieszanki . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|