Praca silnika |
Autor |
Wiadomość |
capri [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Sty, 2008 Praca silnika
|
|
|
Panowie, Panie Czy w pracy Naszych pięknych motorów jest cylk pracy, w której zawór ssący jest otwarty a tłok idzie do góry? Znam pracę czterosuwa i o ile się orientuję to jak tłok idzie do góry to ssący jest zamknięty w każdym przypadku, czy to jest sprężanie czy to wydech. A moje pytanie pojawiło się w głowie, jak ściągłem gumki do synchronizacji i oprócz podćiśnienia miałem tam też ciśnienie (tętnienia), bo może mi zawory ssące puszczają. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008
|
|
|
Na sprawdzenie zaworów jest prosty sposób. trzeba tylko mieć sprężarkę. Ustawiasz tłok w GMP w suwie sprezania/pracy i przez otwór świecy podajesz powietrze pod cisnieniem. Jeśli w gażniku zacznie pojawiać sie powietrze to zawór nie trzyma. Tak samo sprawdzisz wydechowy. Trzeba tylko zając tłumik z rurami.
Czy zawór ssacy otwiera sie wczesniej , tego nie wiem . nie sprawdzałem. Ustawiam po prostu na znaki na zapłonie , wałku wydechowym i ssącym i jest ok. Wszystko jest opisane w serwisowce. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
capri [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008
|
|
|
dzięki Breżniew sprawdzę dzisiaj tą sprężarką |
|
|
|
|
WojtekR1978 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Sty, 2008
|
|
|
Kurna za dobrze już sam nie pamiętam, ale chyba jest moment kiedy zawór ssący otwiera się jak tłok idzie jeszcze do góry. Ustawia się kąt wyprzedzenia wtrysku, czy to przypadkiem nie o to chodzi. Jeszcze kiedy ruch tłoka jest w górę i wypychane są spaliny przez otwarty zawór wylotowy, tuż przed GMP otwiera się zawór ssący. Dawno to przerabiałem a teraz w tym nie siedzę to nie pamiętam za dobrze. |
|
|
|
|
kozuch88 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Sty, 2009 pytanie o prace silnika
|
|
|
Miałem problemy z motocyklem, w zasadzie silnik źle pracował *ksztusił się, strzelał w rurę, sikał benzyną na lewo i prawo, a na koniec po prostu padł*
Po wymianie świec (denso), przedmuchaniu i przepłukaniu komór pływakowych i węży problem znikł.
Postanowiłem sprawdzić resztę i, jeśli zdejmę fajkę z prawej świecy moto chodzi no oczywiście na granicy padnięcia a jak z lewej świecy moto automatycznie pada jak zrobiłem ten sam eksperyment na ssaniu na prawym tłoku utrzymał obroty około1500 a lewy 1200. czy czeka je wakuometr.
Proszę o podpowiedz.
Tekst edytował: hubergontarz |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 15 Sty, 2009
|
|
|
Po pierwsze używaj więcej dużych i małych liter.
Wg mnie podstawą w przypadku opisanych problemów jest sprawdzenie luzu zaworowego oraz regulacja gaźników (włącznie z czyszczeniem, synchronizacją).
Silnik powinien pracować na biegu jałowym na obrotach rzędu 1100-1300 (pi razy oko), palić na dwa "gary", nie strzelać z rury, obroty nie powinny falować, świece po wykręceniu nie powinny być "zaolejone", "zanagarzone". Opalać powinien dosłownie po ułamku sekundy. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
kozuch88 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2009
|
|
|
bo pali na dotyk |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2009
|
|
|
zacznij od sprawdzenia luzu zaworowego (jest na forum jak to zrobić), ile km temu był sprawdzony luz zaworowy? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2009
|
|
|
no a reszta info które dostałeś od Huberta sprawdzieś |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
kozuch88 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Sty, 2009
|
|
|
luzy zaworowe były robione z 200km a nie dawno jeszcze raz sprawdzałem gaznik regulowany tez był. nie dawno wypaliłem całe paliwo zbaku wiec przeczysciłem gazniki a dokładnie komory pływakowe. W tym momecnie potrzebuje górnej pokrywy gaznika bo była naruszona i pdłaczajac wakuometr pekła i odpadł wetyl poszukuje wiec bo bez tego nie mam co sprawdzac. Wiec jak by ktos posiadał owe to bardzo prosze o kontakt |
|
|
|
|
marek75 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Maj, 2009 dzwięk - praca silnika ?
|
|
|
Witam
Niedawno kupiłem GS 500, 99r., serwisowany w Niemczech, zadbany sprzęt, 43tkm.
Moje pytanie dot. pracy silnika, tzn. do ok. 4900 obr. silnik pracuje cicho, w granicach 5000 obr. następuje głośne "buczenie, bas" - w każdym razie robi się nagle głośno (100% dzwięk pochodzi z silnika), czy tak ma być ? |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 16 Maj, 2009
|
|
|
Tak ma być |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2009
|
|
|
Jak dla mnie trochę dziwne, na standardowych tłumiku GS nie jest głośny i przy 5 tys. obrotów nie ma aż takiego basu.
Jak dla mnie "bas" przy standardowym tłumiku w GS-ie pojawia się przy ok. 7 tys. obrotów i trwa do 9-10 (wyżej radzę nie kręcić).
Wiadomo czym więcej obrotów tym jest głośniej.
Bardziej zająłbym się "pozakupowym" sprawdzeniem motocykla (luz zaworowy, olej, ..., pi razy oko wg serwisówki) |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2009
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | Jak dla mnie trochę dziwne, na standardowych tłumiku GS nie jest głośny i przy 5 tys. obrotów nie ma aż takiego basu. |
bo juz smigasz GSem i do tego na ixilu.. dla kogos kto pierwszy raz siada "bas" przy 5kobr jest mega donośny
pamietam, jak starzy mysleli pierwszy raz jak odkrecilem do 5 ze mi silnik z ramy wyskoczy.. przy 7 sie odwrocili i poszli w piździec |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2009
|
|
|
Też mam IXILa i w sumie nie wiedziałem jak chodzi standardowy wydech, dopóki na kumpla GSie nie wracałem 80Km. Do 6 tyś słychać tylko jak silnik cyka i szum wiatru Na IXILu ryczy już od najniższych obrotów. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|