Predkosciomierz i obrotomierz (zegary) |
Autor |
Wiadomość |
Pickers [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Cze, 2008
|
|
|
Tylko nie wd to strasznie wysusza Wd jest dobre do odkręcania starych srub które dosyc mocno trzymają.Najlepiej kupic jakis smar w spray |
|
|
|
|
berberys [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2008 Wskazówka się waha
|
|
|
Witam
Mam GS od 2 lat. Niestety w tym roku miałem przykry incydent z dwoma autami. Moto trochę ucierpiało ale już zrobiłem. Niestety coś dziwnego dzieje sie z prędkościomierzem i obrotomierzem. Zaraz po złożeniu zaauważyłem że prędkościomierz nie wskazuje dokładnie tylko wskazówka się waha ale stwierdziłem że to od linki bo trochę się uszkodziła w trakcie wypadku. Niestety wczoraj zauważułem że ten sam myk robi się z obrotomierzem. Tak więc mam pytanie czy to szlak trafił zegary czy linki czy może coś innego ? |
|
|
|
|
marcincs [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lip, 2008
|
|
|
W takim wypadku przesmaruj obie linki, ale nie używaj do tego celu WD40 lub podobnych, zwykły olej silnikowy np. samochodowy lepiej się nada. To samo zrób z obrotomierzem i prędkosciomierzem: musisz je rozebrać, ściągasz szybkę wraz z górnym czarnym pierścieniem który delikatnie podważasz wokoło(od spodu, nie od strony szybki). Jak dostaniesz się do środka to zobaczysz napęd wskazówki ze ślimakiem i ośką. Jest tam również taki jakby aluminiowy kubeczek a pod nim w odległości około milimetra taka rynienka - pomiędzy nimi musi być pewna ilość oleju, w miarę lepkiego - gęstego np. silnikowy tak jak wcześniej. Obrotomierz oraz prędkościomierz działają na zasadzie prądu powierzchniowego wytwarzanego przez wirujący dysk umieszczony pod pewnym kątem we wcześniej wspomnianym kubku, a olej służy do wytracenia drgań i wprowadzenia pewnej bezwładności oraz płynności w ruchu wskazówki. Jeżeli w środku zauważysz jakiś brud usuń go delikatnie przed smarowaniem. Olej dozuj najlepiej na zewnętrzną część kubeczka(zaraz przy kancie) po kropelce sprawdzając czy po wychyleniu wskazówki do maksimum płynnie i swobodnie opada do zera. Mam nadzieję że ten zabieg pomoże.
Jeśli gdzieś popełniłem błąd proszę forumowiczów aby mnie poprawili |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Lis, 2008 Startujący z opóźnieniem Obrotomierz
|
|
|
Witam.
Obrotomierz zaraz po odpaleniu nie wskazuje wartości obrotów.
Wystarczy minimalnie dodać gazu żeby ożył.
Cały czas działa prawidłowo tylko po odpaleniu ma lenia
Co mu dolega?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
michas24 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Lis, 2008
|
|
|
u mnie też tak jest |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
jest zimno na dworze, to pewnie smar zgęstniał.
U mnie obrotomierz miał dziwne skoki, to mu pare kropel hipolu wpuściłem i śmiga elegancko. |
|
|
|
|
aanda [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
metalbeast napisał/a: | jest zimno na dworze, to pewnie smar zgęstniał.
U mnie obrotomierz miał dziwne skoki, to mu pare kropel hipolu wpuściłem i śmiga elegancko. |
Gdzie metalbeast wpuściłeś tych pare kropli bo mi wolno opada wskazówka i mnie denerwuje- dzięki za odpowiedź ! |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lis, 2008
|
|
|
odkręć całą linkę, wpuść parę kropel z góry, u mnie aż dołem poszło, ale licznik działa bez zarzutu. Niektórzy mówią że takie oliwienie bardziej zaszkodzi bo syfu nałapie, ale w obliczu kupowania nowej linki to warto zrobić. Ja juz od ponad 2000km jeżdżę na takiej i gra. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
Przeczyściłem, przesamrowałem i dalej to samo.
Trudno..widocznie mu się nie chce z rana kręcić |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lis, 2008
|
|
|
no to ja nie wiem. ktoś pisał że w samym obrotomierzu jest jakiś olej/smar, ktory wpływa na bezwładność wskazówki. Ale to musi napisać ktoś kto wie o co chodzi. U mnie oliwienie linki załatwiło sprawę. |
|
|
|
|
onufry [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Gru, 2008
|
|
|
odświeżę troszkę temat;
W związku z tym że elektroniczny obrotomierz do Gs-a to sztabka złota (a w czasie kryzysu zaciskamy pasa) to nasunął mi się pewien pomysł otóż by, zastąpić go obrotomierzem od Gsx 600f (takowego jajka) jedyne różnice to:
kąt pod jakim są obrotomierze (myślałem by ustawić pod innym kątem i...)
ta blaszka w środku (...przenieść lub nakleić wydrukowaną blaszkę i ustawić tak jak w GS-ie...)
i te niesforne 12tys [GS] i 14tys [GSX] (...ale jak bym zrobił tak jak w 2 punkcie to bym zlikwidował tą róznicę)
Czy ma takowy manewr sens? Czy jest możliwy? |
|
|
|
|
andrzej [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Gru, 2008
|
|
|
A może wie kto czy da się założyć bez dużych przeróbek elektroniczny obrotomierz do wersji E. Czy wystarczy podpiąć do cewki i zasilania??????? |
|
|
|
|
onufry [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Gru, 2008
|
|
|
oj andrzej mało kto ci odpowie bo nie wiem czy wogóle istnieje gdzieś nowy układ el udostępniony i czy przypadkiem gdzieś w okolicach akumulatora nie mają początku kable od obrotomierza ja akurat przełożyłem całe okablowanie od nowego gs-a i mam problem z głowy znaczy się w połowie bo pozostaje obrotomierz elektryczny załatwić |
|
|
|
|
mazurek1500 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
|
|
|
Skoro jest napisane,że pasuje do GS 500 to w czym problem?
Oryginalna... Oryginalna tylko w Suzuki. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|