GS 500 a ZALETY |
Autor |
Wiadomość |
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008 GS 500 a ZALETY
|
|
|
Przeciwny temat do tego który był już poruszany (link poniżej)
http://www.forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=214
Jak dla mnie zaletami są:
- dobre hamulce
- niski koszt serwisu
- niskie spalanie
- wygodna jazdy w pojedynkę, w dwójkę jest już gorzej
- dobra dynamika na miasto, łatwo się przeciskać
- nie najgorsze lusterka, chociaż mają troche martwego pola.
- ładne brzmienie silnika od 6 tys.
- brak trudności w zapalaniu po długiej przerwie, tylko PRI i gotowe (w niektórych motocyklach na to mocno narzekają)
- łatwy dostęp do świec (nie ma owiewek i nie trzeba tego zdejmować) i innych części
- fajnie się śmiga lokalnymi drogami z prędkością 80 km/h, jak jest trochę winkli, nie najgorszy asfalt. Jedzie sie 80 km/h i zero wibracji silnika. Przy 5 tys. obrotów wibrację mogą denerwować
- przy pełnym gazowaniu nie staje na koło
To tyle na razie.
Wady znamy.
Teraz o zaletach. Wiem że podobny temat już był. Ale o czymś pisać trzeba. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | - wygodna jazdy w pojedynkę, w dwójkę jest już gorzej |
chyba żartujesz - mam 173 cm wzrostu i odległość podnużek od siedziska jest jakaś nie tego. Przy dłuższej jeździe dostaje skurczu uda. I nie pomaga siadanie bliżej , dalej baku.
hubertgontarz napisał/a: | - łatwy dostęp do świec (nie ma owiewek i nie trzeba tego zdejmować) i innych części |
zapomniałaś chyba o odmianie "F"
Poza tym - piździk jak piździk. |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008
|
|
|
Ja piszę o swojej wersji E.
Zrobiłem lekko ponad 4 tys. km (dzisiaj będzie juz 4300).
Jak dla mnie jeździ się bardzo wygodnie, nadgarstki bolały przez pierwsze 100 km, od tamtego czasu nic nie boli, pozycja wygodna - do zsuwania się przyzwyczaiłem ja i moje jądra (jeszcze płodne), czasami tyłek boli jak długo się jedzie, ale nie jest to typowy turystyk tylko motocykl na miasto. Tutaj pokazuje na co go stać.
W tym temacie nie będę pisał o wadach.
Zalety każdy może widzieć inne, tak samo wady.
Dla mnie dużą zaletą jest tani serwis i niskie spalanie co podkreślałem wielokrotnie.
Komplet nowych opon Pirelli to wydatek 600 zł, serwis co 6 tys. km to wydatek kilkuset zł.
Kolejną zaletą jest ponadczasowy wygląd. 20 lat temu GS wyglądał świeżo i wg mnie dzisiaj również tak wygląda.
Zaraz odezwie się GPZ-ciarz i napisze że chwalę co mam.
Chwalę bo jest co.
Miałem okazję kupić Suzuki GSXR 600 za 8 tys. zł, w stanie idealnym, z nowymi oponami (góra 200 km mają przejechane), nowy akumulator żelowy, pełen serwis w Suzuki w Londynie zrobiony, kolega taty sprzedawał, kupił GSXR-a 1000.
I co nadal jestem z Wami. Bo dobrze mi się śmiga GS-em. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Koger
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2008 Pochwał: 2 Posty: 130 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008
|
|
|
k2 napisał/a: | chyba żartujesz - mam 173 cm wzrostu i odległość podnużek od siedziska jest jakaś nie tego. Przy dłuższej jeździe dostaje skurczu uda. I nie pomaga siadanie bliżej , dalej baku. |
Zupełnie nie wiem o co chodzi, jestem mniej więcej tego samego wzrostu i w ogóle nigdy nie zwróciłem uwagi na podnóźki...
Na GS jeździ mi się bardzo wygodnie, nie ślizgam się na siedzeniu, tylko raz strzeliłem jajkami o bak - jak zatrzymując się przed przejściem przednie koło zatrzymało się w dołku i nie do końca dosięgnąłem nogami do ziemi
A co do kwestii owiewek, to faktycznie minusem może być utrudniony dostęp do świec, ale z drugiej strony jest to dobra ochrona przed wiatrem, poważnie zaczyna wiać około 150km/h
Cytat: | - przy pełnym gazowaniu nie staje na koło |
Ze świateł jak się pociągnie manetkę to faktycznie nie staje, ale jak się chce, to przy strzale ze sprzęgła pójdzie na koło, co dla niektórych też może być zalętą
I podobno hamulce są bardzo dobre, można robić stoppie - ja nie próbowałem, ale dla początkujących stunterów może być to plus |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008 Re: GS 500 a ZALETY
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | Przeciwny temat do tego który był już poruszany (link poniżej)
http://gs500.boo.pl/viewtopic.php?t=214
Jak dla mnie zaletami są:
- dobre hamulce
- niski koszt serwisu
- niskie spalanie
- wygodna jazdy w pojedynkę, w dwójkę jest już gorzej
- dobra dynamika na miasto, łatwo się przeciskać
- nie najgorsze lusterka, chociaż mają troche martwego pola.
- ładne brzmienie silnika od 6 tys.
- brak trudności w zapalaniu po długiej przerwie, tylko PRI i gotowe (w niektórych motocyklach na to mocno narzekają)
- łatwy dostęp do świec (nie ma owiewek i nie trzeba tego zdejmować) i innych części
- fajnie się śmiga lokalnymi drogami z prędkością 80 km/h, jak jest trochę winkli, nie najgorszy asfalt. Jedzie sie 80 km/h i zero wibracji silnika. Przy 5 tys. obrotów wibrację mogą denerwować
- przy pełnym gazowaniu nie staje na koło
To tyle na razie.
Wady znamy.
Teraz o zaletach. Wiem że podobny temat już był. Ale o czymś pisać trzeba. |
Niski koszt serwisu - nieprawda. Wysoki koszt serwisu, małe odstępy między przeglądami.
Przy dynamicznej jeździe pali tyle ile dużo mocniejsze maszyny.
Jest wąski co jest zaletą w mieście.
Fajna jazda przy 80km/h - tu mógłbym sie kłócić - kwestia upodobań.
Fakt, na przelotówce Yoshimury dźwięk bardzo mi się podoba.
Dla mnie zaletą jest to, że jest to stara, prosta konstrukcja. Do normalnej jazdy dynamika wystarcza. Z pasażerem już mniej. Małe spalanie przy spokojnej jeździe, wygląd też ładny. Dobra rama, hamulce i zawieszenie. W sumie to miasta to idealny sprzęt. Ceny części są stosunkowo niskie. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008
|
|
|
"Niski koszt serwisu - nieprawda. Wysoki koszt serwisu, małe odstępy między przeglądami."
To nie turystyk, w którym 6 tys. km między przeglądami bardzo by przeszkadzało.
Przy odrobinie chęci, dużą część prac można wykonać samemu. Wymienić olej, sprawdzić luz zaworowy, wymienić linki w razie zerwania, naciągnąć łańcuch, wymienić świece i filtr powietrza. Gaźników nie reguluje się co 6 tys. km. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Inku [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008
|
|
|
Co to za argument? Jak się znasz to w innych motocyklach też to zrobisz. Nawet jeżeli będzie to GSX-R 1000K8.
U mnie po ok. 6 tys.km gaźniki były do regulacji
Częsty serwis to wada, obojętnie czy to turystyk czy nie.
Regulacja zaworów na płytkach też wymaga doświadczenia - to nie śrubki. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008
|
|
|
Pewne zalety GS-a.
Jak gazowałem na maksa w dwie osoby to spalił mi 5,2 litra.
Serwisy są często i jest to koszt. Wiem coś o tym bo drugi serwis się zbliża. Ale nie narzekam. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
ADaS
Wiek: 35 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 54 Skąd: Wydminy
|
Wysłany: Pią 13 Cze, 2008
|
|
|
dla mnie zaleta była taka, że tanio go kupiłem i nie musiałem dużo wkładać, żeby był w pełni sprawny |
|
|
|
|
Brosik
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 26 Paź 2008 Posty: 60 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008
|
|
|
Sorrki za odkop, ale nie widzę sensu aby zakładać kolejny temat. Ile taki przegląd kosztuje mniej więcej ?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Nie 26 Paź, 2008
|
|
|
ceny mogą być mocno zróżnicowane w zależności od miejsca wykonania przeglądu, miejsca zakupu części.
filtr oleju ok. 15 zł
filtr powietrza ok. 40-60 zł
1 litr oleju półsyntetycznego ok. 20-30 zł
regulacja zaworów ok. 100-200 zł
regulacja gaźników ok. 100-200 zł
montaż akcesoryjnego tłumika (Booster) 90 zł
wymiana linki sprzęgła + linki gazu (Booster) 50 zł |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|