Wymiana przedniej zebatki. |
Autor |
Wiadomość |
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2007 Wymiana przedniej zębatki.
|
|
|
Ogólnie nie wymaga to większej filozofi natomiasta chciałem sie podzielić kilkoma spostrzeżeniami.
Warto tam czasem zajrzeć bo jak się u mnie okazało ilość syfu (błota itp.)przysłaniała prawie zębatkę .Sama zębatka po odkręceniu pokrywy jest na pierwszym planie.Aby ją zdemontować należy zdjąć pierścień zengera(zawleczkę) szczypcami lub śrubokręcikami i po sprawie.Moja zębatka miała znaczny luz na boki i wzdłuż obrotu łańcucha.Luz na boki jest przewidziany przez producenta (nieznaczny).Wiadoma sprawa by zdjąć łąńcuch z zębatki należy uprzednio go zluzować .Niespodzianka dla mnie była nowa zębatka z gwintowanymi dwoma otworkami na wewnętrznej jej części.Okazało się że zębatka przystosowana jest do montażu na sruby bodajże w hondzie.
W ustaleniu tego wszystkiego pomógł oczywiście kolega Breżniew. :wink:
Wielkie dzięki za szybką reakcję. :wink: |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2007
|
|
|
Warto dodać zeby przy okazji posmarować wieloklin wałka i zebatki smarem z dodatkiem MoS i dopiero ja załozyc. widziałem na zdjęciach zębatki z sypiacym sie rdzawym proszkiem w tym miejscu współpracy z wałkiem co świadczy o jej szybkim zużyciu. O ile sama zębatka to pikuś , wałek juz jest sporym wydatkiem. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 17 Paź, 2007
|
|
|
a jakie koszta takiej zębatki tylko czysciłes czy wymieniałes
jakies uszczelki
dla potomnych przydadza sie takie informacje |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sro 17 Paź, 2007
|
|
|
ja kupowalem ostatnio i przód 16 zebow bodajze 25zł |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 17 Paź, 2007
|
|
|
Zębatki , w zależności od rocznika motocykla , różnią sie szerokością wieloklina na wałek zdawczy. Zębatka 89-94 jest z wąskim otworem , powyzej tego roku z szerszym o 3mm kołnierzem. Poszerzono ze wzgledu na szybkie wyrabianie sie wałka. Róznica w silniku polega na długości tulei dystansowej pomiedzy zębatka a łożyskiem wałka zdawczego. Jesli masz wypracowany wałek w moto z przed 94 r to można obciąć tą tuleję o odpowiednia długość i zastosować szersza zębatkę. Ale to wymaga rozebrania silnika. Tuleja jest wciśnięta na prasie i ściągaczem łatwo nie zejdzie a przy okazji mozna uszkodzic łozysko.
Koszt zebatki srednio -25-35 pln. Najlepsze pod wzgledem trwałosci firmy produkujace zębatki to PBR , Afam . JT też daje rade ale jest juz z mniej trwałego materiału. Na tyle moze byc JT. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Paź, 2007
|
|
|
Ja mam cały napęd kupiony .
Łańcuch EK oring+zębatki JT.
Miałbyć x-ring ale cena tutejsza jest zabójcza.Zresztą rozmawiałem z mechanikiem i powiedział żebym nie dał sie zwariować bo x- ring napewno jest bardziej trwały ale bez przesady,przecież to nie 100KM.O-ring w zupełności wystarcza.
Z tego napędu wymieniłem tylko przednią zębatkę,reszta jest jeszcze ok.
Muszę dojechać jeszcze łańcuch i zębatkę tylną. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 17 Paź, 2007
|
|
|
a jaka jest różnica pomiedzy O-ringiem a x-ringiem
spotkałem sie z pojeciami ale nie wiem czym sie róznią
BTW wg mnie jak miałeś juz komplet to trzeba było wymieniać całośc
wszedzie odradzają takiej wymiany
jak juz to stare zebatki obie i nowy łańcuch ale bigdy odwrotnie |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 17 Paź, 2007
|
|
|
Łańcuch EK? Raczej RK?
Oryginalnie w GS-ie jest łańcuch DID 520VM . Jest to właśnie wzmocniony X-ring . W tej chwili mam zamontowany łańcuch DID ERV2 X-ring i po 5 tyś km nie musiałem jeszcze go naciagać.
W jaki sposób zakuwaliście swój łańcuch? Ja to zrobiłem przy uzyciu młotka , utwardzonego pręta w kształcie punktaka o łagodnym stożku i drugiego 2 kg młotka . Oczywiście przydała sie pomoc dodatkowych rąk przy przytrzymaniu.
Niestety przyrząd do tego celu sporo kosztuje a płacić za coś co można zrobić samemu mija sie z celem.
Fabrycznie zakuty łańcuch wymaga wyjęcia wachacza w celu założenia. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Paź, 2007
|
|
|
EK , NIE RK.
www.ekchain.com
Ja ostatnio na ryneczku kupiłem taniutko maszynkę do rozkuwania łańcucha natomiast zakuwarki są bardzo drogie .Pozostaje iść do sklepu obok z zapinką(ogniwem,łącznikiem) po odpowiedniej wielkości punktak lub po prostu kupić za grosze zwykłą zapinkę i po ptakach. |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2007
|
|
|
ja robięłm tak samo jak Breżniew, młotek i punktak na kowadle, pod ogniwkiem dawałem nakrętke i fajnie wychodziło, samemu troche ciezko bo łańcuch szpanuje ale da sie to zrobić. przy zakładaniu nowego troche miałęm problemy bo był za długi i dfwa ogniwa, skracałęm w taki sam sposób, no i zapinka troszke cięzko nachodzi, wtedy juz trzeba dwóch osób i wda młotki. Możecie mi napisać jaki olej do samrowania jest dobry dla łańcucha DID520VX xring ? zrobiłem już 300 km no nowym łańcuchu i pasowało by posmarowąc. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 19 Paź, 2007
|
|
|
kikon18 napisał/a: | ja robięłm tak samo jak Breżniew, młotek i punktak na kowadle, pod ogniwkiem dawałem nakrętke i fajnie wychodziło, samemu troche ciezko bo łańcuch szpanuje ale da sie to zrobić. przy zakładaniu nowego troche miałęm problemy bo był za długi i dfwa ogniwa, skracałęm w taki sam sposób, no i zapinka troszke cięzko nachodzi, wtedy juz trzeba dwóch osób i wda młotki. Możecie mi napisać jaki olej do samrowania jest dobry dla łańcucha DID520VX xring ? zrobiłem już 300 km no nowym łańcuchu i pasowało by posmarowąc. |
Jak chcesz miec czysta felge to nie smaruj olejem tylko sprayem do łańcucha. Dobry jest podobno motul , ja uzywam castrol chain wax i tez daje rade. Wazne by po wyschnięciu rozpuszczalnika dobrze trzymał się łańcucha. Po 15 min od nałozenia mozna ruszac w droge. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Wrz, 2008
|
|
|
Panowie a kiedy i po czym poznac ze jest juz wyrobiona przednia zebatka albo ze sa tam zbyt wielkie luzy? |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 24 Wrz, 2008
|
|
|
Zęby mają znaczne braki (z prawej strony zęba patrząc na górę zębatki), albo przeskakuje przy mocniejszych przyśpieszeniach(to juz jest prawie ostateczne stadium), ostateczne jest takie, że zębatka jest łysa i nie da się ruszyć motocyklem |
|
|
|
|
jscoolg [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Paź, 2008 Zebatka 15 dobry wybór
|
|
|
Ja dziś zmieniłem napęd - Sunstar + DID
Z przodu założyłem mniejszą zębatkę - znacznie powiekszyło to dynamikę
Na 6 tce normalnie przyspiesza Nieznacznie zwiększyły się obroty - wcześniej trochę ponad 20kmh/1000obr na 6tce, obecnie przy 160 ma 8500 (pierwotnie poniżej 8000) ale przyspiesza znacznie lepiej.
Powyżej 160 nie próbowałem bo akurat wieje nieprzerwanie na trasie siekierkowskiej
Zasadniczo uważam ze 15tka to rewelacyjny pomysł
Motor po tej wymianie ciągnie w zasadzie od biegu jałowego Na 6 tce przyspiesza od 2500 ! Oczywiście nie ma sensu go tak zarzynać |
|
|
|
|
dudek3300 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Paź, 2008
|
|
|
Ja tez juz kupiłem naped z 15stka z przodu, bede wymienial w zime wiec w tym sezonie nie zobacze jak sie to bedzie sprawowalo ale mysle ze to dobry pomysl. |
|
|
|
|
|