Skrzynia czy sprzeglo? Luz miedzy biegami! Stuki skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Wrz, 2008 Skrzynia czy sprzęgło? Luz miedzy biegami! Stuki skrzyni
|
|
|
Panowie dziś kilka razy mialem przy łacznym przejechaniu 30-stu paru km jakby luz miedzy 2 a 3-jką. Dodam ze czasami przy redukowaniu lekko jakby mi się sprzęgło klei bo słysze taki dzwiek i czuje ze nie sciskają sie tarcze odrazu... Co do tego "luzu" to wystepuje u mnie przy redukowaniu, moto sunie sobie jakby na luzie a jak wcisne stope biegów w dół to wchodzi 2 bieg dopiero, o co chodzi? Nic takiego wczesniej nie było, olej cały czas utzrymuje pod maksimum, dolewam motula 5100. Luz na klamce sprzęgła około 1 cm. Nie slizga się a biegi zawsze dobrze wchodziły, łącznie z jedynką na postoju(rzadko musiałem poprawiac) niby wszystko jak trzeba... Pozdrawiam. |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
Dziś miałem to samo tylko z taką różnicą, że ja się tym nie przejmuję Gdyby to mi się zdarzało co 100 metrów to jeszcze, a co 100 km to stwierdzam, że do przyjęcia. |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
Dzięki chłopaki... Już sie bałem że będzie bardzo nie dobrze! Heh.. można powiedziec że to dobrze że też tak macie;) Choć wcale nikomu tego nie życze;) Kto jeszcze ma takie coś? Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Piterek
Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 193 Skąd: Piotrków Tryb
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
A ja tak nie mam...i co teraz? |
_________________ chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600 |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
Piterek napisał/a: | A ja tak nie mam...i co teraz? |
Za mało jeździsz |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
miałem dokładnie ten sam problem.. redukcja i nazwijmy to 'luz', myślałem że coś nie tak..
przy wymianie klamki (poprzednia była taka zaoblona ) podkręciłem troszeczkę linke i teraz jest git
każdy cisnie inaczej, tak więc najlepiej wszystko ustawić idealnie pod siebie |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
czasami również to mam, jak zbyt niedbale zmienię bieg. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Lemon
Wiek: 39 Dołączył: 06 Lis 2007 Pochwał: 1 Posty: 1214 Skąd: 0-61
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | jak zbyt niedbale zmienię bieg. |
ten typ lubi stanowczych i pewnych riderów |
_________________ pozdrawiam- Juli(an) |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
aha... No ja własnie chyba coraz mniej stanowczo zacząłem zmieniać biegi, to smieszne ale staram sie delikatnie bo w serwisie JM100% załatwili mi ten trzpien co wychodzi na stopke z silnika, któś ściągał ja chyba młotkiem bo ząbki wywalone, dokreciłem na siłe i jakoś sie trzyma ale raz na jakiś czas musze dokręcić. A co do jazdy to dak do 5 tyś. nie katuje sprzęta, czasmi tylko. Ostatnio juz chyba przesadzałem bo czasami nawet ruszając z jedynki czestro wrzucałem luz zamiast dwójki Dziś przestane przesadzac i napisze czy przyniosło to skutki. |
|
|
|
|
Hanczak [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Wrz, 2008
|
|
|
Dokładnie tak jest, trzeba być stanowczym przy zmianie biegów. To jest raczej stara konstrukcja i wymaga użycia pewnej siły - ale oczywiście bez przesady:) U mnie zauważyłem takie dziwne zachowania dopiero przy mocno zagrzanym silniku - też się pojawił luz tylko między 4 a 5. Po prostu trzeba wtedy dać suzi trochę odpocząć i tyle. |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008
|
|
|
polecam zmieniac bez sprzegła to wtedy sie napewo nie zdarzy a tak btw. to mi także sie to kilka razy zdarzyło wiec pewnie ten typ juz tak ma |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
Szymek609 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008
|
|
|
Bez sprzęgła jak za lekko wrzucisz 2 to wyskoczy przy wyższych obrotach |
|
|
|
|
retro303 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008
|
|
|
A skąd wiesz ze wyskakuje? Sprawdzałeś ?;) Mi dziś wyskoczyła dwójka, jechałem powoli 3tyś. obr. i nagle wskoczyła trójka... Tylko raz tak mialem i mam nadzieje ze na tym sie skonczy;) |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 11 Wrz, 2008
|
|
|
jeśli już o skrzyniach i sprzęgłach mowa, zapytam, czy to normlane, że jeśli zejdzie sie ponizej np 3000 tys obr i przez przypadek zostawimy na drugim biegu, moto po puszczeniu sprzegła bedzie wydawało dziwny dźwiek ( coś jakby stukanie 2 razy na sekunde, moze wolniej) jakby metaliczny, gdzieś z silnika. Wiem, że to z powodu zejscia z obrotów i zmulania silnika, ale dźwiek jest niepokojący. W aucie poprostu przygasa.
Na myśl przychodzi mi tylko szarpany łańcuch uderzajacy o ślizgi. moze to to. Jak myślicie?
Wiadomo, normalnie tak moto nie katuje na obrotach, ale pare razy sie zdarzyło. |
|
|
|
|
|