Kranik
Odpowiedz do tematu

:
Witam !! !

Panowie i Panie czy ktoś sprawdzone info odnośnie regeneracji kranika paliwa w GS500E 1997r. ?? ? A konkretniej czy zestaw istnieje i czy da się go zregenerować bo obiło Mi się o uszy że w starych GS-ach można było a w takim z roku 1997r. nie da się ze względu na klejoną membranę ... czy to prawda ?? ?

: kranik
Witam.
Jakis czas temu opisywalem moj problem z kranikiem (niepodawanie paliwa). Bylo klika odpowiedzi ale ktos je usunal. Radziliscie zeby sprawdzic podcisnienie. Dzis mialem wolne w pracy wiec zabralem sie do roboty. Byc moze problem znikl ale zeby sie upewnic musze pojezdzic troche wiecej.

Przeprowadzone zabiegi:

1. Czyszczenie kranika przy baku. Tam wszystko wygladalo ok.
2. wymiana przewodu paliwowego. Tutaj mam pytanie. Gdy jest malo paliwa (2-3 l). Moto na stopce centralnej. Spuszczam wahe. Paliwo splywa duzo lepiej wezykiem prowadzacym do PRI niz ON. Czy to normalne? kanaly sa takie same przeciez
3 Sprawdzanie kraniku przy ramie. Kolejne pytanie: wlaczona pozycja RES. Wezyk podlaczony tylko od ON i podcisnienia. PRI zatkane palcem. moto nie podaje paliwa. Podcisnienie dziala, pluje resztkami benzyny. Po napelnieniu baku na full to samo. Po przelaczeniu na ON podaje paliwo bardzo obficie ale tylko na pelnym baku ( na res nie podowalo zarowno na pelnym jak i resztkach) Pytanie czy pozycja RES powinna ciagnac benzyne z wezyka ON czy PRI? U mnie wychodzi na to ze ON ale na pelnym baku.

Przejechalem ok. 6 km i wszystko wyglada ok. Moto nie gasnie w pozycji ON czyli paliwo poadje. Zobaczymy, gdy bedzie resztka i przelacze na res czy bedzie podawalo dalej. Na ta chwile wylada na to ze wymiana przewodu paliwowego pomogla ( co jest dla mnie niezrozumiale bo stary wygladal ok ale nie byl orginalny, byl troche grubszy).

W poprzednim sezonie zauazylem ze jeden gaznik lekko sie poci (byl mokry w benzynie po ostrej jezdzie). Teraz tego nie ma ale nie pilowalem moto. Wniosek taki ze winny jest lub byl wezyk od ON lub nieszczelny gaznik.

Jakies wnioski, sugestie?

Lukasz moje moto jest 97 r. Sprawdzalem kranik i membrana faktycznie klejona ale nie wyciagalem jej bo byla ok.

: Re: kranik
marcinlbn18 napisał/a:
Witam.
Jakis czas temu opisywalem moj problem z kranikiem (niepodawanie paliwa). Bylo klika odpowiedzi ale ktos je usunal. Radziliscie zeby sprawdzic podcisnienie. Dzis mialem wolne w pracy wiec zabralem sie do roboty. Byc moze problem znikl ale zeby sie upewnic musze pojezdzic troche wiecej.

Przeprowadzone zabiegi:

1. Czyszczenie kranika przy baku. Tam wszystko wygladalo ok.
2. wymiana przewodu paliwowego. Tutaj mam pytanie. Gdy jest malo paliwa (2-3 l). Moto na stopce centralnej. Spuszczam wahe. Paliwo splywa duzo lepiej wezykiem prowadzacym do PRI niz ON. Czy to normalne? kanaly sa takie same przeciez
3 Sprawdzanie kraniku przy ramie. Kolejne pytanie: wlaczona pozycja RES. Wezyk podlaczony tylko od ON i podcisnienia. PRI zatkane palcem. moto nie podaje paliwa. Podcisnienie dziala, pluje resztkami benzyny. Po napelnieniu baku na full to samo. Po przelaczeniu na ON podaje paliwo bardzo obficie ale tylko na pelnym baku ( na res nie podowalo zarowno na pelnym jak i resztkach) Pytanie czy pozycja RES powinna ciagnac benzyne z wezyka ON czy PRI? U mnie wychodzi na to ze ON ale na pelnym baku.

Przejechalem ok. 6 km i wszystko wyglada ok. Moto nie gasnie w pozycji ON czyli paliwo poadje. Zobaczymy, gdy bedzie resztka i przelacze na res czy bedzie podawalo dalej. Na ta chwile wylada na to ze wymiana przewodu paliwowego pomogla ( co jest dla mnie niezrozumiale bo stary wygladal ok ale nie byl orginalny, byl troche grubszy).

W poprzednim sezonie zauazylem ze jeden gaznik lekko sie poci (byl mokry w benzynie po ostrej jezdzie). Teraz tego nie ma ale nie pilowalem moto. Wniosek taki ze winny jest lub byl wezyk od ON lub nieszczelny gaznik.

Jakies wnioski, sugestie?

Lukasz moje moto jest 97 r. Sprawdzalem kranik i membrana faktycznie klejona ale nie wyciagalem jej bo byla ok.


Znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania? Bo mam podobne przemyslenia ostatnio w kwestii kraników.

:
Czecze, odpowiadając na pozostające bez odpowiedzi pytania z zacytowanego posta uprzejmie donoszę, że:
marcinlbn18 napisał/a:
Spuszczam wahe. Paliwo splywa duzo lepiej wezykiem prowadzacym do PRI niz ON. Czy to normalne?

Tak bo wężyk obsługujący PRI obsługuje także rezerwę, a wężyk ON jest ponad poziomem rezerwy i jakieś resztki tam ciurkają
marcinlbn18 napisał/a:
Pytanie czy pozycja RES powinna ciagnac benzyne z wezyka ON czy PRI
Jeden z króćców przy zbiorniku jest dłuższy, a drugi krótszy, jeden obsługuje pozycje ON kranika, drugi pozycje RES oraz PRI i tu uwaga, o której na forum już kiedyś pisałem, inne połączenie (błędne) wężyków jest w serwisówce w jednym z rozdziałów, prawidłowe jest natomiast w fiszkach i w serwisówce przy opisie zasilania silnika w paliwo, należy na to zwrócić uwagę, bo podłączając odwrotnie stracimy rezerwę, pozycja ON oczyści nam bak do zera
http://forum.gs500.pl/vie...p=107458#107458

Prawdopodobna nieszczelność i sączenie się paliwa po wężyku powodowało zapowietrzanie się układu paliwowego, tak by to najbardziej pasowało z perspektywy czasu.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
To już wiem dlaczego nie mam rezerwy mimo "dobrego" podłączenia przewodów :D Nie trafiłem na to info wcześniej. Dzięki.

:
Mam kilka pytań mam nadzieje że mi pomożecie :)
czy membrana w kraniku ma jakiegoś ,,bolca" czy jest gładka? I czy da się dokupic gdzieś zestaw naprawczy który zawiera tą membrane? Przeglądając google natrafiłem na membrany z metalowym bolcem który wchodzi w ten otwór w kraniku czy może to z innego modelu?

W moim kraniku ta mebrana jest przyklejona (albo sie sama przykleiła) moge ją oderwać aby zobaczyć stan tego ukrytego zaworka?

Chce zamontować filtry paliwa pomiędzy kranikami (kranikiem w baku a tym podciśnieniowym) jakiej wielkości powinienem kupić i jakiego rodzaju?

Jak wygląda u was końcówka która odprowadza skropliny z airboxa? gdzie można taką kupić? Rozumiem że powinna to być specjalna końcówka a nie zwykły wężyk bo by silnik zasysał brudne powietrze prawda?


Cały zabieg przeprowadzam ponieważ zalało mi paliwem wszystko co się dało. Paliwo w airboxie na wysokości paliwa w gaźniku, paliwo też znalazło się w kolektorach (wiem bo mam dziurkę w kolektorze i kapało z niej), odziwo olej nie śmierdzi benzyną i nie jest rzadszy ale dla świętego spokoju też go muszę wymienić i do tego filtr oleju. Motocykl zostawiłem na pozycji ON i gdy rano zobaczyłem plame benzyny byłem zszokowany! Rozebrałem kranik i okazało się że membrana się nie domknęła przez kawałeczek gumy która musiała się oderwać z przewodów paliwowych (stwierdziłem to ponieważ nie ma innej możliwości, filtr w baku jest sprawny a ta guma wielkości 1mm była identyczna jak guma z której mam przewody paliwowe) :zalamany:

Sporo dziś poczytałem też i mam tez dodatkowe pytania:
Na kraniku w baku mam dwa podpięcia na wężyki jeden dłuższy przy którym jest oznaczenie R (RES) i dłuższy z oznaczeniem O (ON) a co jeśli ktoś zamontował filtr w baku obrócony o 180 stopni wtedy O będzie jako RES i na odwrót tak? Skąd mam wiedzieć jak poprawnie to złożyć?

I też nie ogarniam w końcu jak to jest z tą rezerwą według mnie to RES to powinno być tak że jedziesz jest rezerwa moto gaśnie i daje sygnał aby przekręcić na ON i jechać na stacje a nie że jadę na ON brakuje paliwa i przełączam na RES i mam te dodatkowe kilka kilometrów. Tak jak w samochodzie zapala się rezerwa ale paliwo jest a nie na odwrót?

:
Moge jedynie rozwiać wątpliwości co do ostatniego akapitu.
Sa dwa ustawienia:
On - od którego puszczony jest krótszy wezyk, tak aby została jakas resztka paliwa ~~3litry na zasygnalizowanie Ci, ze trzeba jechać na stacje.
Res - rezerwa - od niej jest puszczony dłuższy wezyk tak zeby zgarnął juz prawie całe paliwo często z syfem ale dojedziesz sobie na stacje.
To ma sens i tak ma byc. W samochodzie masz jeden wezyk i czujnik poniżej którego zapala sie czerwona lampka.
On to nie jest wykorzystanie rezerwy. A Res to nie jazda po ktorej jak moto stanie to zostanie Ci rezerwa ;)

GS500 fk7 2008r
:
Naczytałem się o tym kraniku i problemach związanych z pozostawieniem go w złej pozycji, więc postanowiłem zadać Wam drodzy użytkownicy banalne pytanie.

Wszystko dlatego, że popadłem w delikatną konsternację odnośnie ustawień kranika. Kupiłem swojego GS 500E z 1998 r. w zasadzie kilka tygodni temu, zatankowałem po raz pierwszy i.. no właśnie. Dotychczas kranik był cały czas ustawiony w tej pozycji (chyba RES? zdjęcie). Chciałbym przejść na normalny przepływ paliwa, ale instrukcja serwisowa załączona na forum zawiera dział z kranikiem o innym rozłożeniu poszczególnych opcji.

Czy możecie zerknąć, czy aby na wszystko u mnie jest w porządku i czy przesunięcie kranika na pozycję ON (w dół) nie zadziała czasem jak pozycja PRI?



Coś wstawianie obrazków nie zadziałało :/ - http://imgur.com/a/kzupJ

EDIT: Okej, znalazłem kilka stron wcześniej informację, że tak jak mam jest prawidłowo i że można śmiało ustawiać go w dół :)

:
jacek napisał/a:


Z mojego doświadczenia z kranikami ciśnieniowymi wynika że jest to wina zawodnego zaworu powietrza ktory jest tuż pod membramka. Jeśli zostanie on uszkodzony ciśnienie z weżyka ciśnieniowego momentalnie uchodzi gdy silnika nie zasysa powietrza efektem tego jest że membramka sie zamyka blokujac przepływ benzyny a potem znowu otwiera wiec paliwo nie napływa wystarczająco szybko do gaźników i pojawia sie problem przy wiekszych predkościach.


Potwierdzam ustalenia kolegi :-d
Uszkodzony zaworek jednokierunkowy we wnętrzu kranika powoduje problemy z dopływem paliwa w pozycjach RES i ON, w skutek czego motocykl gaśnie. Szczególnie objawia sie to przy większych prędkościach (większe zużycie paliwa) pomaga wtedy jazda na PRI.

Tak wygląda wnętrze mojego, 18sto letniego kranika. Zaworka już nie ma - zmienił stan skupienia i jest lepkim, smolistym glutem.

:
Hej,

Ostatnio poszła mi uszczelka od regulacji trybów na kraniku, więc zanim bym wymienił uszczelkę, to musiałem spuścić paliwo, i tak zrobiłem. Wymieniłem uszczelkę i włożyłem z powrotem kranik. Lecz teraz kiedy przestawię kranik na tryb PRI to paliwo nie leci przez wężyk. Ktoś wie co może być przyczyną tego? Nie uruchamiałem motocykla od tamtego incydentu.

:
Przeczytałem cały wątek na temat nieszczęsnego kranika, w tym także poradnik ABC Kranika (przy okazji fotki w poradniku nie działają) i mam do Was szanowni użytkownicy pytanie. Od kilku dni jestem posiadaczem (czy szczęśliwym to się okaże) GS-a z 1996 roku. Pomimo dojrzałego wieku dopiero raczkuję w temacie motocykli i dlatego zakupu dokonywałem z kolegą motocyklistą. Niestety ani on ani ja nie zwróciliśmy szczególnej uwagi na ustawienia kranika. Kiedy Suza stała już u mnie w garażu zabrałem się za studiowanie instrukcji obsługi. Z niej dowiedziałem się o możliwych ustawieniach kranika i zacząłem sprawdzać jak to wygląda u mnie. Okazało się, że strzałka pokazuje PRI. Przy uruchomionym silniku, kiedy zmieniam na ON, motocykl powoli schodzi z obrotów i ostatecznie gaśnie. Na PRI wszystko jest cacy. Skontaktowałem się z poprzednim właścicielem, który ku mojemu zdziwieniu stwierdził, że kiedy kupił motocykl i dał do przeglądu, mechanik powiedział mu o usterce kranika i "naprawił" go w ten sposób, że PRI działa jak ON. Od tego czasu on kranika nie ruszał i cały czas był ustawiony na PRI (podczas garażowania również). U mnie w garażu też tak stoi i na razie benzyny na podłodze nie widać. Poziom oleju nie jest wysoki, ale troszkę zalatuje benzyną. Do tego zauważyłem, że w porównaniu do schematu podłączeń wężyków są pewne różnice, np. na wężyku, który dochodzi do kranika z prawej strony (czyli rezerwa) zrobiony jest trójnik i wchodzą w niego dwa wężyki (zgodnie ze schematem powinien być jeden prosto do baku). Czy jest możliwość, że wersja poprzedniego właściciela jest zgodna z prawdą i pozycja PRI może odpowiadać ON po pewnych modyfikacjach?

:
Ma ktoś na sprzedaż lub wie gdzie kupie nowy kranik paliwa (RES/PRI) albo chociaż uszczelkę - usmiechnieta buzka? Pozdrawiam!

Model GS500 F 2004

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.