WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: leon
Sro 11 Mar, 2009
Szersze opony
Autor Wiadomość
Kat
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

Jak chcesz mieć szersze opony to zmień motocykl. GS najlepiej jeździ na takich jakie ma.
 
 
Przemek_gs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

zamiast przekladac przod od gixera wolal bym zmienic motocykl.Za duzo $$$. Poza tym tu glownie o tyl chodzi. Podoba mi sie charakterystyka tego motocykla, to ze jest taki maly,zwinny idealny sprzet na miasto. Razi mnie jedynie ta szerokosc kol. Z tad pomysl na zmiane felg tym bardziej ze mysle tez o podniesieniu tylniego zawieszenia i zmianie zadupka. Przy takiej konfiguracji opona musi sie ladnie prezentowac a 130 jest zdecydowanie za waska. Mam rozumiec ze nikt nie probowal zamontowac szerszej felgi w oryginalny wahacz?
 
 
Przemek_gs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

Nie chce zmieniac motocykla bo ten dobrze mi sie sprawuje w codziennej miejskiej jezdzie.Jak bym mial zmieniac to kupil bym poprostu drugi motocykl na weekendowe wypada a gsa dalej uzywal bym do zwyklego przeciskania sie w miejskim korku. To nie ma byc maszyna do bicia rekordow predkosci ale ma cieszyc moje oko i spelniac swoje zadanie.
 
 
AdamSsS
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

ale wiedz że im szersze koło tym większe opory toczenia co może wpłynąć na spalanie przyśpieszanie cahrakterystykę prowadzenai motcykla tak an prostych jak i w zakrętach . motocykl to nie aluto zę wsadzisz sobie alu i odszdzisz ja an dsytansach i będzie git. Tu masz wszystko wyliczone pdo dany silnik osprzęt kąt główki ramy itp . To nie jest taka prosta sprawa . Ale do odważnych świat należy . słyszałem o przekładce ale całego tyło wraz z wahaczem itp.
 
 
Przemek_gs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

zdaje sobie sprawe ze moze to wplynac negatywnie na to o czym mowisz jednak nie sadze zeby az tak bardzo ze nie da sie bezpiecznie jezdzic. Poza tym chce to zrobic w rozsadnych kosztach bez wiekszych przerobek tak aby w razie czego mozna bylo latwo wrocic do oryginalu.
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

Pytaj kolegów Demondemidi i Czoko, oni Ci doradzą najlepiej.
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Nie 24 Paź, 2010   

Co wy z tymi oponami? kompleksy jakieś? GS jest fajny i nie powiem, na szerszej gumie wyglądałby dużo lepiej. Ale czy widzicie gumę podczas jazdy???
Na fabrycznych prowadzi się dobrze i jedyne co możecie zrobić to popsuć tą konfigurację. Jechałem na GSie ze 150tką i miałem wrażenie, że ma "kartoflane opony". Nie mówiąc już o oporach toczenia (a może zła regulacja), bo mułowato jechał.
Niektórzy na forum zmieniali zawieszenie i wahacz, wkładając większe opony, ale jak to się później prowadzi, to nie mi się wypowiadać.
 
 
Paulo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Paź, 2010   

No właśnie też się zastanawiam, o co biega z tymi szerszymi oponami :)
Uważam, że nie mam na tyle wiedzy fizycznej i technicznej, żeby mi w ogóle przyszło do głowy poprawiać cokolwiek w geometrii motocykla po producencie :P Fakt, do odważnych świat należy, ale rozsądek też ma swoje do powiedzenia :D
Nie mniej jak ktoś ma chęci, ochotę, odwagę, to życzę powodzenia i z miłą chęcią posłuchałbym o efektach takich zabiegów ;) Ja w każdym razie nie potrzebuję 'kapcia' z tyłu :P Prawda jest taka, że tak naprawdę chyba tylko motocykliści potrafią po oponach, tłumikach i innych elementach motocykla w przybliżeniu coś powiedzieć. Dla szarego he he 'obywatela' rozróżnianie motocykli to czarna magia ;) Pamiętam po sobie ;) Zanim w ogóle zachorowałem na moto nie powiedziałbym że NSR 125 to ma INO 125 ccm :P Taka prawda. Teraz wystarczyłoby rzucić okiem choćby właśnie na tłumik i szerokość opon :D
Mnie nie gryzie, że Suzi ma 130 tki. Przynajmniej wiem, skąd się bierze ta zwinność i małe spalanie :P
 
 
YURI 

Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: Pią 09 Gru, 2016   Wachacz

Witam. Mam Pytanie. Jaki wahacz wcisnę w ramę żeby wsadzić szerszy laczek?
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   Re: Wachacz

YURI napisał/a:
Mam Pytanie. Jaki wahacz wcisnę w ramę żeby wsadzić szerszy laczek?


Szerszy...
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


 
 
 
ded 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 92
Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon 12 Gru, 2016   

Ja w swoim mam z tyłu opone o 1cm szerszą i nie polecam. Dziwnie się kładzie w zakręty, choć wygląda deko bardziej szpanersko. Na pewno wroce do oryginalnego rozmiaru przy najblizszej wymianie.
_________________
Suzuki GS 550 M Katana '82
 
 
pawulon40 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 57
Dołączył: 01 Sty 2013
Pochwał: 3
Posty: 409
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 13 Gru, 2016   

Nie polecam innych wymiarów jak te zalecane przez producenta :)
Wygląd to jedno , a jazda zakręty trakcja , trzymanie się drogi to drugie , a wiem co mówię :)
_________________
pawulo40
 
 
ded 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 92
Skąd: Ciechanów
Wysłany: Sro 14 Gru, 2016   

Ja się sugerowałem tym, że w samochodzie przeskoczenie o jeden rozmiar to raczej nie robi wielkich różnic. W moto wręcz odwrotnie, choć to warto poczytać co userzy doradzają bo czasem producent po kilku latach produkcji dochodzi do wniosku że jednak inny rozmiar opony będzie lepszy i wtedy warto zmienić.
_________________
Suzuki GS 550 M Katana '82
 
 
YURI 

Model GSa: Planuję GSa
Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 2
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 20 Gru, 2016   

Zdania są podzielone. Może faktycznie lepiej zostać przy oryginale. Co prawda chciałem jakoś fajnie Suczke przerobić ale raczej ograniczę się do fajnego lakieru i delikatnego poprawienia detali. :zdziwko:
 
 
dymny 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2012
Pochwał: 32
Posty: 546
Skąd: Tarnów
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

YURI napisał/a:
Zdania są podzielone. Może faktycznie lepiej zostać przy oryginale. Co prawda chciałem jakoś fajnie Suczke przerobić ale raczej ograniczę się do fajnego lakieru i delikatnego poprawienia detali. :zdziwko:


Ja jestem praktykiem. :)
Kiedyś też byłem sceptyczny do takich podmianek, jeździłem na komplecie Dunlop Arowwmax GT501, potem zjeździłem komplet standardowych Maxxisów Promaxx i w końcu zrobiłem modyfikację :)
Polecam zamianę - włożenie na tył felgi szerokości 4,5cala (z jajka GSX750F ) z dobrą radialną oponą 150/60R17 ( pisalem w watku o oponach ). Do tego obowiązkowo na przód taka samą - również radialną oponę w standardowym rozmiarze 110/70R17

W bezpośrednim porównaniu do seryjnych rozmiarowo Maxxisów, subiektywnie, to dużo większa stabilność motocykla w pochylaniach i przy większych prędkościach, łatwo sie składa i precyzyjnie prowadzi, mniejszy wpływ pasażera / bagażu na prowadzenie, nie ma różnicy w spalaniu... same plusy, no może oprócz ceny opon :)

Oczywiście trzeba mieć świadomość i podkreślić, że ww. zalety to nie skutek założenia szerszej opony, tylko możliwości założenia opon z tzw. wyższej półki (akurat używam Metzelera M5), które nie są dostępne w seryjnych rozmiarach 130/70/17.
_________________

  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.