Problemy z mechanikiem |
Autor |
Wiadomość |
grimmrock
Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016 Problemy z mechanikiem
|
|
|
Cześć, mam pytanie odnośnie niedotrzymania warunków umowy. Oddałem mechanikowi motocykl do wymiany cylindrów. Cylindry zostały wymienione i wszystko by było ok, gdyby nie wyciek oleju spomiędzy cylindrów i głowicy. Raz już był oddawany, to mechanik dokręcił śruby na szpilkach o 5 nm więcej (zajęło mu to tydzień). Problem dalej występował (dodam, że głowica nie była planowana bo mechanik powiedział, że to jest mała powierzchnia i nie trzeba będzie tego robić). Motocykl znowu poszedł do mechanika i ten powiedział, że trzeba by to splanować zarówno cylindry jak i głowicę. Teraz pytanie: za co mam zapłacić? Wiadomo, trzeba ściągnąć cylindry z głowicą i kupić do nich nowe uszczelki, o ile jestem w stanie zapłacić za planowanie bo to nie było robione, tak nie jestem do końca pewien co z uszczelkami i robocizną? W końcu oddaję na gwarancję bo nie jest zrobione tak jak być powinno. |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016
|
|
|
Porozmawiaj z nim na spokojnie , po części jego wina . Za robotę nie powinieneś płacić bo wcześniej mówił że nie trzeba planować. On jest mechanikiem a nie Ty . Więc niech rozbiera za darmo bo wcześniej już płaciłes za rozebranie moto. A dokręcenie śrub nie wchodzi w grę bo jeśli dokręcil odpowiednim momentem a tak powinien to nawet nie powinien mocniej dokręcać. Chyba że wiedział że kręcił na pałę i pomyślał że za lekko hehe . A co do planowania to nie ma różnicy mała powierzchnia czy duża przy remoncie tego typu trzeba robić i tyle w temacie. |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016
|
|
|
grimmrock napisał/a: | gdyby nie wyciek oleju spomiędzy cylindrów i głowicy |
Przy takim wycieku zanim zaczniesz planować głowicę i cylindry/ i wydawać kolejną kasę/,sprawdź na początek stan o-ringów na szpilkach na które mocuje się same cylindry i głowicę.
O-ringi są na skrajnych szpilkach /4szt./ i jest tak że bardzo często są sparciałe lub przerwane i leci spod nich olej - dość częsty przypadek w Suzuki GS 500
Tutaj masz fiszkę gdzie te oringi występują /nr 9 na rysunku/.
http://www.cmsnl.com/suzu...02.html#results
A tutaj sam oring:
http://www.cmsnl.com/suzu...0/#.WBHdwdSLTDc
O-ringi te zakłada się je pod uszczelkę w wytoczony rowek na skrajnych otworach cylindra, tam gdzie wchodzą szpilki.
Warto sprawdzić stan tych o-ringów, bo jeśli będą sparciałe lub przerwane to planowanie głowicy nic nie da.
Tak od siebie dodam, że jeśli kompresja jest Ok i moto nie ma przedmuchów to raczej będą to o-ringi
pozdro
pepe |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016
|
|
|
Pepe masz rację ale żeby sprawdzić to oringi to wiaże się z ponownym rozebraniem więc mechanik na swój koszt powinien to robić . Tak jak pisałem on się zna i powinien je sprawdzić. |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
PePeMotoryzacja
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 44 Dołączył: 25 Maj 2015 Pochwał: 32 Posty: 212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016
|
|
|
Piter napisał/a: | żeby sprawdzić to oringi to wiaże się z ponownym rozebraniem więc mechanik na swój koszt powinien to robić |
No niestety trzeba rozebrać ponownie górę silnika. W posiec chciałem tylko podpowiedzieć gdzie może leżeć problem, tak ze strony technicznej.
Jeśli się okaże że to o-ringi to ja bym również nie zapłacił, bo:
Piter napisał/a: | powinien je sprawdzić |
Osobiście jak czasem rozbieram silnik to przy rozdzielaniu głowicy od cylindrów czasem jest nieuniknione rozerwanie tych o-ringów.
Tak czy siak powinien je wymienić lub sprawdzić. |
_________________ obecnie dżiksa:) |
|
|
|
|
grimmrock
Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016
|
|
|
Oringi na szpilkach wymienił, problem można rozwiązać tylko poprzez planowanie, tylko jeszcze co z uszczelkami? kto za nie płaci? No bo trzeba dać nowe pod głowicę i pod cylinder |
|
|
|
|
Piter
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 25 Paź 2009 Pochwał: 3 Posty: 306 Skąd: Konstancin
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016
|
|
|
Według mnie jego wina on oceniał części i powiedział że nie trzeba . Powinien zrobić to na swój koszt by nie tracić klienta choć i tak ja już więcej nie pojechał bym do niego. Podsumowując jego robota i uszczelki. |
_________________ Gs 500 F ------> Bandit 600S |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 27 Paź, 2016 Re: Problemy z mechanikiem
|
|
|
grimmrock napisał/a: | Motocykl znowu poszedł do mechanika i ten powiedział, że trzeba by to splanować zarówno cylindry jak i głowicę |
Zmień mechanika, jeśli chcesz jeszcze cokolwiek mieć z tego silnika. |
|
|
|
|
|
grimmrock
Dołączył: 01 Mar 2016 Posty: 21 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 28 Paź, 2016
|
|
|
No będę musiał zmienić chyba, ale jeszcze niech zrobi tę robotę bo nie chcę tracić gwarancji |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
Jak meches ma odrobinę rozsądku powinien tą robotę ogarnąć w ramach "gwarancji" i policzyć tylko za planowanie.
A na przyszłość daj znać to podeślę numer do sprawdzonego mechanika w Krakowie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|