Uszkodzony kranik? |
Autor |
Wiadomość |
krzych650
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 16 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2016 Uszkodzony kranik?
|
|
|
Objawy:
dłuższa jazda z prędkością 120km/h powoduje, że silnik zaczyna po kilku km się dławić z powodu braku paliwa w gaźniku. Ten sam efekt jest, jeśli rozpędzam moto z odkręconą do końca manetką - jestem w stanie rozpędzić się do ok 140-150 km/h i zaczyna się dławić.
Efekt występuje przy kraniku w pozycji Normal i w pozycji Rezerwa. Po ustawieniu kranika w pozycji PRI (czyli napełnianie gaźników - wszystko chodzi idealnie).
Czy dobrze rozumiem, że to musi być wina kranika i czy zakup i zaaplikowanie zestawu naprawczego do kranika (taki dostępny za kilkadziesiąt zł na allegro) wyeliminuje tę usterkę?
Oczywiście najpierw sprawdzę przewód podciśnienia, który idzie do kranika. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
krzych650 napisał/a: | Czy dobrze rozumiem, że to musi być wina kranika i czy zakup i zaaplikowanie zestawu naprawczego do kranika (taki dostępny za kilkadziesiąt zł na allegro) wyeliminuje tę usterkę? |
jak sam napisałeś sprawdź najpierw podciśnienie bo może to być wina kranika, ale także uszkodzonego przewodu od podciśnienia, który nie do końca otwiera kranik, a w pozycji PRI swobodnego przepływu wszystko jest ok. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
|
daragh
Dołączył: 21 Wrz 2016 Pochwał: 1 Posty: 8 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2016
|
|
|
To może być to. Sporo na to wskazuje. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
krzych650
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 16 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2016
|
|
|
Dziękuję za odpowiedzi, jak tylko znajdę wolną chwilę, to w pierwszej kolejności skontroluję ten przewód od podciśnienia. Jeśli on będzie ok, to naprawę kranika pewnie sobie zostawię na jakiś jesienno-zimowy wieczór |
|
|
|
|
krzych650
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 16 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 30 Wrz, 2016
|
|
|
Trochę zgłupiałem już...
Wczoraj jechałem na moto, kranik w pozycji PRI... i zaczął mi się dławić... zjechałem na bok, patrzę w filtr paliwa, a tam sucho, ponaciskałem trochę na przewód paliwowy między kranikiem a filtrem paliwa i po chwili paliwo zaczęło napływać do filtra... Odpaliłem moto i wróciłem do domu.
Sprawdziłem przewód podciśnieniowy łączący kranik z gaźnikiem i wydawał się być ok.
Odczepiłem przewód paliwowy od filtra paliwa, podczepiłem strzykawkę, ustawiłem kranik na PRI i parę razy zaciągnąłem i ponownie wtłoczyłem paliwo (strzykawka 100ml). Po tej akcji w strzykawce zostało mi trochę piasku (!!!) i mały kamyczek (taki ok 2-3 mm średnicy) - pomyślałem, że jest szansa, że to ten piasek przytkał kranik, mimo że był w pozycji PRI.
Dzisiaj rano jechałem na moto i się wkurzyłem bo zaczął się dławić, ale skojarzyłem, że kranik mam w pozycji "normal" a paliwa w zbiorniku ok. 1l (przy zabawie ze strzykawką spuściłem całe pozostałe paliwo do butelki, stąd wiem ile go było), przełączyłem na rezerwę, jechał lepiej ale dziwnie... - do ok. 4 tyś obrotów mulił, a od 4 w górę jechał ok. Przy niższych obrotach ciężko nawet było przegazować przy redukcji biegów...
Ostatecznie pojechałem na stację i zatankowałem do pełna, przełączyłem kranik na "Normal" i... jeździ idealnie!!
Póki co obstawiam, że główna część awarii spowodowana była przytkanym przez piasek kranikiem, natomiast nie wiem czemu przy niskim stanie paliwa moto nie chciało jechać normalnie na "rezerwie"...
Sorry za takie rozpisanie się
Przy okazji pytanie dodatkowe - jak się nazywa i ew. skąd zdobyć taką gumę pod zbiornikiem, jak zaznaczona na zdjęciu - bo się okazało, że z jednej strony brakuje...
z góry dzięki za odpowiedzi
IMG_20160929_200236b.JPG guma pod zbiornikiem |
|
Plik ściągnięto 173 raz(y) 91,05 KB |
IMG_20160930_151026b.JPG kamyczek |
|
Plik ściągnięto 83 raz(y) 41,47 KB |
IMG_20160929_195555b.JPG piasek w paliwie |
|
Plik ściągnięto 53 raz(y) 52,03 KB |
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 01 Paź, 2016
|
|
|
Jak problem pojawił się na PRI to nie ma to związku z podciśnieniem...
Ja bym przeczyścił zbiornik paliwa i kranik w baku. |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 02 Paź, 2016
|
|
|
Mnie daje do myślenia jeszcze jedna rzecz, po co dodatkowy filtr paliwa, który dodatkowo jest za kranikiem i przy grawitacyjnym układzie paliwowym ogranicza przepływ.
Dlaczego mnie to zastanawia, po pierwsze po co w ogóle skoro w smoku jest filtr paliwa, po drugie dlaczego za kranikiem a nie dwa przed kranikiem co by zabezpieczyło kranik przed dostawaniem się syfów ze zbiornika.
Odpowiedź jest prosta - uszkodzony smok w zbiorniku a dodatkowo zasyfiały zbiornik - zbliża się okres jesienno-zimowy więc będzie można ściągnąć na spokojnie zbiornik paliwa i go oczyścić z piasku, rdzy i innych osadów, a przy okazji wymienić smok na taki ze sprawnym filtrem i pozbyć się tego dodatkowego filtra za kranikiem. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
krzych650
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 16 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Wto 04 Paź, 2016
|
|
|
studi napisał/a: | po co dodatkowy filtr paliwap |
nie śmiej się, ale nie wiedziałem, że to filtr "akcesoryjny" - filtr już był jak kupowałem GS'a i myślałem, że tak ma być
studi napisał/a: | Dlaczego mnie to zastanawia, po pierwsze po co w ogóle skoro w smoku jest filtr paliwa, po drugie dlaczego za kranikiem a nie dwa przed kranikiem co by zabezpieczyło kranik przed dostawaniem się syfów ze zbiornika. |
Założony został pewnie w tym miejscu ze względu na łatwiejszy dostęp i spełnia jedną na pewno pozytywną funkcję - jak coś nie gra w silniku, to jednym rzutem oka na przeźroczysty filtr paliwa mogę stwierdzić czy to brak paliwa, czy coś innego (foto)
studi napisał/a: | Odpowiedź jest prosta - uszkodzony smok w zbiorniku a dodatkowo zasyfiały zbiornik - zbliża się okres jesienno-zimowy więc będzie można ściągnąć na spokojnie zbiornik paliwa i go oczyścić z piasku, rdzy i innych osadów, a przy okazji wymienić smok na taki ze sprawnym filtrem i pozbyć się tego dodatkowego filtra za kranikiem. |
No zbiornik raczej wymaga czyszczenia/odrdzewiania (jeszcze nie wiem jak się za to zabrać, ale myślę że na YouTube coś znajdę )
Niestety po ostatnich zabawach ze ściąganiem zbiornika okazało się, że jak zatankowałem go do pełna, to zaczęło mi paliwo wyciekać na połączeniu kranika pod bakiem i samego baku.... - więc czekało mnie nieplanowane spuszczanie 15 litrów paliwa i kolejne ściąganie zbiornika, wszystko wyczyściłem i uszczelniłem (na bogato ) , nie sprawdzałem bardzo dokładnie, ale filtr który jest w baku wydawał się być cały...
No nic... zima nadchodzi, będzie czas na takie rzeczy. Póki co moto jeździ idealnie, przyśpiesza, nie gaśnie, NIE CIEKNIE aż żal, że się pogoda kończy...
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za odpowiedzi
IMG_20161002_150143b.JPG kranik |
|
Plik ściągnięto 197 raz(y) 113,73 KB |
IMG_20161002_183309b.JPG filtr paliwa |
|
Plik ściągnięto 242 raz(y) 119,37 KB |
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|