Dziwna sprawa z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
dgalka
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016 Dziwna sprawa z silnikiem
|
|
|
Nie wiem jak u was ale mnie to zszokowalo. Mianowicie wyjezdzalem gs w trase +/- 300km i mialem stan oleju na polowie, po przejechaniujakis 200km sprawdzielem i nie bylo wielkiej roznicy, ale dla swietego spokoju wlalem dwie setki oleju. Dojechalem do domu i sprawdzilem olej bez zmian. Rano ku mojemu zdziwieniu po sprawdzeniu stanu ehmm bylo minimum dodam ze nie ma zadnych wycieków tak wiec wlalem pol litra oleju i pojechalem. Zrobilem w sumie 87 km i co...!!! Po sprawdzeniu bylo minimum. Wpierdzielil mi 0,5 l na nie cal sete, dodam iz nie pilowalem go itp. Stad moje pytanie mierzyc na cieplym czy na zimnym. Drugz sprawa to co jest przyczynal tego ze przez 300 mi nie spalil tyle co przez 80km. Poprzedni wlasciciel mowil ze mu jaral 0,5l na 600km albo i wiecej... |
|
|
|
|
AdrianOstr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 88 Skąd: Ostrowiec/Warszawa
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2016
|
|
|
Kolego a na prawku nie uczyli . Sprawdzamy na przestygniętym w pozycji pionowej, na kołach nie na żadnych stopkach wg instrukcji ( moim zdaniem na centralnej różnicy nie ma, ale instrukcja to instrukcja ). Po za tym gdyby tak żarł olej to powinno być za Tobą czarno, a może znaczysz sobie drogę ?
A po za tym jaki to olej ? Kiedy wymieniony ? |
|
|
|
|
dgalka
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Kolego, uczyli ale np. W drz-cie sprawdzasz na cieplym powiedzmy10 minpochodzi i zostawiaszna 3 i wtedy sprawdzasz. Tutaj nie ktorzypisza ze sprawdzaja na zimnym jak stoi tylko na centralna ustawiaja i git. Druga sprawa to olej 5100, 10/40 wymieniony z tego co sie dowoedzialem w 2015 roku na przelomie marzec/ kwiecien. Mam wrazenie ze moze wciagago takie ilosci bo juz przepracowany. |
|
|
|
|
AdrianOstr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 88 Skąd: Ostrowiec/Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
Olej zwłaszcza w silniku chłodzonym powietrzem to 5 tys. albo co sezon. Nie dziwi mnie zę Ci go tak chłepcze ochoczo. Mam jednak nadzieję że to jedyna konsekwencja tej lekkomyślności . Osobiście sprawdzam olej na płasko, bez stopek przed każdym wyjazdem po nocy. Staram się aby we wskaźniku zostawał tak centymetr do dwóch do max. Tak na wszelki wypadek że jak się rozgrzeje to żeby miał troszkę zapasu, bowiem bardziej niebezpieczny jest nadmiar oleju niż jego niski stan.
Co do Twojego przypadku, wymień olej to podstawa. A dalej się zobaczy. |
|
|
|
|
dgalka
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
No tez takmyslalem ze pewnie nie zmienial... wiec jutro zmieniam. I sie zobaczy.czytalem opinie na temat olei ale nie wiem sam jaki lac. W enduraku zmienialemco10mth i lalem castrola a teraz kazdyodradza castrola. |
|
|
|
|
AdrianOstr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 88 Skąd: Ostrowiec/Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2016
|
|
|
Osobiście leje motula 5100 semi 10w40. W sumie nie narzekam bo i na co . A czy jest najlepszy to nie wiem. |
|
|
|
|
dgalka
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
|
|
|
|
emkags
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączyła: 18 Cze 2011 Pochwał: 13 Posty: 868 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016
|
|
|
dgalka, z ciekawości... Mocno upalałeś DRZtkę skoro co 10mth?? |
_________________ Krasnal DRZ400E
------------------------------
SÓZÓCKI ll GS500F || Chądzina 600f4i '03 || Brzydal GS650F Dakar|| Jamaszka XT600 '00 |
|
|
|
|
dgalka
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016
|
|
|
Moja była wersją Y najmocniejsza kopana nie na rozruch elektryczny. MIałem ją 3 lata w tym zrobiłem remont całego silnika zawieszenia itp. Motocykl był do tego stworzony wiec upalalem. cała frajda w jeździe off to właśnie dawanie po garach . Dodam iż remont niby nieniszczalnej drz-ty kosztowął mnie prawie 6 tysi. i mechanik powiedział ze za 100mth widzimy się na wymiane tłoka.. lalem systetyczny olej castrola 10w50 i jakoś latałem. Nie wiem jak wersja E ale moja była dużo lżejsza od pozostałych, tu masz link do forum i tam opisaną moją Drz-te od początku do końca. http://www.dr-z.pl/viewtopic.php?f=19&t=953 |
|
|
|
|
AdrianOstr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 88 Skąd: Ostrowiec/Warszawa
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016
|
|
|
Używać może nie, ale słyszałem dużo pochlebnych opini o valvolin. |
|
|
|
|
Nowatek
Model GSa: GS 500F
Wiek: 31 Dołączył: 14 Cze 2015 Pochwał: 1 Posty: 106 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016
|
|
|
Valvoline jest dedykowany do samochodów ze sprezarkami. Ja mam auto bez sprężarki ale stosuje i jestem bardzo zadowolony;) nie lalem do auta jeszcze motula wiec póki co z Valvoline jestem najbardziej zadowolony. A w moto motula leje i jest ok. Po przebiegu 5k zrobił się rzadki i podczas ostatniego dawania w palnik na 200 km wciągnęło mi około 1 litra |
|
|
|
|
AdrianOstr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sie 2016 Posty: 88 Skąd: Ostrowiec/Warszawa
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2016
|
|
|
To by tłumaczyło dlaczego należy wymieniać co 5k, przynajmniej jeśli chodzi o GS-a |
|
|
|
|
xalor
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2016 Pochwał: 6 Posty: 258 Skąd: Krk
|
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2016
|
|
|
W serwisówce jest co 6kkm.
Valvoline jest trochę tańszy, w moim sklepie jakieś 5-10zł różnicy w stosunku do Motula, do starego GS pewnie żadna różnica ale leję Motula z przyzwyczajenia. |
|
|
|
|
|