Optymalne obroty do normalnej jazdy |
Autor |
Wiadomość |
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016
|
|
|
Eryk, według mnie jazda z obrotami 10krpm to jest pozbawiona większego sensu, bo tam już nic się nie dzieje a w ręcz jak popatrzysz na wykresy mocy i momentu to zaczyna spadać.
Yaszczi dobrze prawi wyczuj moto i styl jakim chcesz jeździć.
Fakt, dla GSa obroty na poziomie 3-3.5krpm to minimum, poniżej może szarpać i nie powinno się męczyć silnika w ten sposób.
Dla jazdy emeryckiej, chciałem powiedzieć ecodriving, czyli preferowanej np. przez moją skromną osobę to w GSe prędkości obrotowe na poziomie 4-6krpm, pozwoli to wykręcić przy dobrze zestrojonych i wyregulowanych gaźnikach w wersji poliftowej nawet do 500km na zbiorniku (20l)
Natomiast jeśli zależy ci na "zabawie" to ta zapewniona jest między maksymalnym momentem, a maksymalną mocą czyli między 7800rpm a 9200 rpm
Eryk napisał/a: | ile dokładnie ma litrów bak w gs 500 97r? |
motocykle przedliftowe, poza wersją na Califormię mają 17litrów pojemności, z czego 4l stanowi rezerwa
yaszczi napisał/a: | Mordka, no wir w baku się będzie robić, mi SV łyka 9-10L/100km.... | ja w DLu na tym samym w sumie silniku, tyle, że na wtryskach mam rozstrzał od 3.5 do 8.5l / 100km zależnie jak się manetka "zablokuje" , niechlubny rekord to 218km na 20l zbiorniku praktycznie do zera.
Semy napisał/a: | ciekawi mnie fakt że moja GSka jest oddławiona a maksymalnie udało mi sie wyciągnąć 160 i nic ponad to nie chciało urosnąć. (?)
a druga sprawa tak aże nawet wtedy spalanie nie przekroczyło 5l/100km. | Semy ja na poliftowej Fce przy zębatce zdawczej 15 i z trzema kuframi dawałem radę 175km/h więc nie wiem czy jest to kwestia wagi jak sugeruje Mordkaaa, do lekkich także nie należę. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016
|
|
|
może własnie sekret tkwi w zębatkce - muszę policzyć moje.
A co do samych obrotów to przy normalnej jeździe trzymam sie okolic 4-6k rpm i nie planuje tego zmieniać bo i spalanie akceptowalne i już jedzie (a nie że się cofa )
Ale tak jak muszę dac w palnik to potwierdze tylko słowa studi napisał/a: | bo tam już nic się nie dzieje a w ręcz jak popatrzysz na wykresy mocy i momentu to zaczyna spadać. |
z tym że ja już odczuwam ta nudę przy 9k i do tego miejsca się wkręcam zresztą tylko przy ruszaniu |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 26 Mar, 2016
|
|
|
Może masz gaźniki bardziej ekonomicznie ustawione - mniej paliwa bierze to i nie rozpędza się bardziej niż 160.
Ja najlżejszy nie jestem (delikatnie ujmując) + jak podniosłem się znad kierownicy automatycznie prędkość spadała o 10. Jechałem też wtedy z kufrem, więc zarówno aerodynamika jak i obciążenie nie były na korzyść GS'a. |
|
|
|
|
Eryk
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 25 Mar 2016 Posty: 37 Skąd: Ropa
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Uznałem że najlepsze obroty do przyśpieszania (delikatnego) i normalnej jazdy będą się mieściły od 4 do 6k nie zależnie czy jadę sam czy z kimś. Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ? |
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
toffic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 17 Lut 2015 Pochwał: 3 Posty: 142 Skąd: RKR
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Eryk napisał/a: | Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ? |
Wbrew pozorom można go bardzo łatwo przegrzać, wystarczy aby trochę dłużej pracował na wolnych obrotach na postoju.
Semy napisał/a: | może własnie sekret tkwi w zębatkce - muszę policzyć moje. |
Mi też leci max 160-165km/h ale na "6", wystarczy wbić "5" i jedzie szybciej. Zębatkę mam większą niż fabryka |
_________________ https://www.facebook.com/rotor.krosno/ |
|
|
|
|
Rav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30 Dołączył: 01 Maj 2015 Pochwał: 9 Posty: 242 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
toffic napisał/a: | Eryk napisał/a: | Pytanie czy jadąc GSem można go przegrzać? nie ma on chłodnicy i zalecono mi bym uważał na mieście w korku ale czy ten motor nie został tak zrobiony że na wolnych obrotach nawet w dużej temperaturze i w korkach nie możliwe jest przegrzanie ? |
Wbrew pozorom można go bardzo łatwo przegrzać, wystarczy aby trochę dłużej pracował na wolnych obrotach na postoju. |
Potwierdzam. W tamtym roku na 11 listopada byłem na paradzie, było kilka gsów poza moim i 2 się zagrzały aż para leciała, mi też było ciepło w nogi. Temperatura dużo poniżej 10*, myślę że nawet z 5*
Ja przy spokojnej jeździe utrzymuje koło 3.5-5/6 tys. obrotów, spala mi wtedy nawet 4.2l w cyklu mieszanym.
V-max jaki udało mi się uzyskać to licznikowe 178 (nie doszło do 180) na autostradzie z tym że musiałem się ostro poskładać. Nie wiem jaką mam zębatkę, nie zaglądałem tam nigdy. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Rav napisał/a: | nie zaglądałem tam nigdy |
A powinieneś i nie po to aby liczyć zęby zębatki ale choćby po to aby wyczyścić zbierający się brut / piasek zlepiony ze smarem z łańcucha, czasami potrafi się tam uzbierać niezła ilość tego syfu, co nie wpływa zbyt dobrze zwłaszcza na uszczelniacz wałka zdawczego. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Rav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30 Dołączył: 01 Maj 2015 Pochwał: 9 Posty: 242 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
studi napisał/a: | Rav napisał/a: | nie zaglądałem tam nigdy |
A powinieneś i nie po to aby liczyć zęby zębatki ale choćby po to aby wyczyścić zbierający się brut / piasek zlepiony ze smarem z łańcucha, czasami potrafi się tam uzbierać niezła ilość tego syfu, co nie wpływa zbyt dobrze zwłaszcza na uszczelniacz wałka zdawczego. |
Kurcze o tym nie pomyślałem, dzięki za radę |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Rav, ta wygląda wersja w miarę czysta tej przestrzeni
a tak może wyglądać pokrywa i przestrzeń pod nią, jeśli nikt tam nie zagląda
No i jeszcze warto sprawdzić, czy zębatka ma jeszcze zęby i czy nie kwalifikuje się do wymiany |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Rav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30 Dołączył: 01 Maj 2015 Pochwał: 9 Posty: 242 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Będę musiał tam zajrzeć, chociaż trochę się boję, nie mam ręki do mechaniki. Ostatnio poległem jak chciałem zdjąć szybkę |
|
|
|
|
Semy
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 29 Wrz 2013 Pochwał: 2 Posty: 268 Skąd: Stolarzowice
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Rav, mechaniki tam tyle co przy otwieraniu słoika z dżemem kwestia odkręcenia śruby w dźwigni zmiany biegów, i 4 z pokrywy. Mam niewielkie pojęcie o mechanice ale nawet ja bym nie nazwał odkręcenie 4 śrub mechaniką Sprawa jest banalna. Gorzej jak okaże się że zębatka zdrachana i jest łysa jak Urban. Wtedy czas na nowy set.
W moim przypadku było tam tak nawalone smarem że aż się zastanawiałem czy ktoś mi swojego nie dodał |
|
|
|
|
Rav
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 30 Dołączył: 01 Maj 2015 Pochwał: 9 Posty: 242 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: Pon 28 Mar, 2016
|
|
|
Semy napisał/a: | Gorzej jak okaże się że zębatka zdrachana i jest łysa jak Urban. |
hahahaha Dobre określenie. Dobra jutro spróbuje się za to zabrać, mam jeszcze wolne. Dzięki chłopaki za motywację |
|
|
|
|
Arcisz
Model GSa: GS 500E
Wiek: 30 Dołączył: 23 Lut 2015 Pochwał: 5 Posty: 578 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 29 Mar, 2016
|
|
|
U mnie za zakupię jeszcze gorzej zasyfione było niż na zdjęciach powyżej, więc jak najbardziej polecam uczynić taki serwis |
_________________ Suzuki GS500 1998'
sprzedany
Suzuki GSX600F 2002'
sprzedany
--------------------------------
Suzuki GSX-R 750 1988'
Triumph Sprint 1050 GT 2011'
Honda VFR800 1999' |
|
|
|
|
|