Problem z zaciskiem |
Autor |
Wiadomość |
Michu1208 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014 Problem z zaciskiem
|
|
|
Witam.Mam problem z zaciskiem w moim gs'ie , jest to rocznik 1992.
Dokładnie ten , który ma jeden tłoczek większy , a drugi mniejszy.
W moim przypadku widać że uszczelniacze te zewnętrzne "pyłowe"
zaczęły w kilku miejscach wystawać z tłoczka.
Czy te uszczelniacze jeszcze wskoczą jakoś na swoje miejsce , gdy wcisnę tłoczek ?
Druga sprawa że nigdzie w sklepach/na internecie nie mogę dorwać tych uszczelniaczy
Ewentualnie czy bedzie pasować mi zacisk od nowszego modelu ? |
|
|
|
|
olecki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 15 Maj 2011 Pochwał: 12 Posty: 1178 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
Zestawu naprawczego poszukaj |
_________________ Das Drone |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
Michu1208, możesz spróbować rozebrać zacisk wyjąć tłoczki i poprawić położenie oringów przeciwpyłowych (nie trzymają one płynu hamulcowego więc poprawienie ich położenia może pomóc).
Jak nie chcesz kombinować, to musisz kupić cały zestaw http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=109854
do GS'a nie jest taki drogi, bo jest tylko jeden zacisk i dwa tłoczki, np. na dwa zaciski do Fazera albo GSX-R'a(6 tłoczków na zacisk x2!!) dużo kasy! |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
nie będę zakładał nowego tematu więc zapytam w tym.
Można kupić osobno same tłoczki ? |
_________________ |
|
|
|
|
Michu1208 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Lis, 2014
|
|
|
yaszczi napisał/a: | Michu1208, możesz spróbować rozebrać zacisk wyjąć tłoczki i poprawić położenie oringów przeciwpyłowych (nie trzymają one płynu hamulcowego więc poprawienie ich położenia może pomóc).
Jak nie chcesz kombinować, to musisz kupić cały zestaw http://www.larsson.pl/ind...NA==&bid=109854
do GS'a nie jest taki drogi, bo jest tylko jeden zacisk i dwa tłoczki, np. na dwa zaciski do Fazera albo GSX-R'a(6 tłoczków na zacisk x2!!) dużo kasy! |
Te uszczelniacze sa do tylnego zacisku
Szukałem wszedzie do mojego na przód i nie mogę dorwać |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Sro 19 Lis, 2014
|
|
|
_adam_, ja u siebie też to przerabiałem i taniej wyszło mi kupić cały zacisk sprawny (bez wrzerów) u SETa |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Sro 19 Lis, 2014
|
|
|
_adam_, same tłoczki są do kupienia w Larssonie, sprawdź czy do GS'a mają.
Michu1208, hmmm w sumie to nie jest określone czy to na przód czy tył
BociekPL, dokładnie, pewnie kupno używanego niezniszczonego zacisku wyjdzie najtaniej.... |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
_adam_
Model GSa: GS 500E
Wiek: 34 Dołączył: 24 Lut 2014 Pochwał: 3 Posty: 343 Skąd: Lublin/Kozienice
|
Wysłany: Sro 19 Lis, 2014
|
|
|
Na chwilę obecną nic mi nie cieknie, ale jakiś majster wyciągał je kombinerkami chyba i jest na nich sporo głębokich dziur |
_________________ |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Sro 19 Lis, 2014
|
|
|
Michu1208 napisał/a: |
Te uszczelniacze sa do tylnego zacisku
Szukałem wszedzie do mojego na przód i nie mogę dorwać |
W kwestii zacisku podzielam zdanie kol. BociekPL.
Moim zdaniem: najlepiej znaleźć w miarę nowy zacisk np. z GS500F (pasuje be przeróbek) i poddać go własnoręcznej regeneracji np. wg tego schematu działań. Wyjdzie na pewno taniej, a i zapewne bezpieczniej, bo w pływających zaciskach (tak jak przedni w GSie) oprócz uszczelniaczy zużywa się prowadnica, co skutkuje tym, że zacisk zaczyna mieć luz.
Ewentualnie osobiście mogę polecić tunnig - przeróbkę zacisk przedni z np. GSR . Dodatkowy plus jest taki, że te zaciski naprawdę można znaleźć w idealnym stanie technicznym, bo GSR to dosyć młody motocykl. |
_________________
|
|
|
|
|
Endriu21
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 159 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Cześć,
Podpowiedzcie proszę: mam problem z hamulcem przednim. Jeden tłoczek nie działa prawidłowo (nie odbija po hamowaniu). Zerknąłem w zacisk i wygląda na to, że uszczelka go blokuje, a i ogólnie tłoczkom przydałoby się odświeżenie. Jak to teraz najszybciej naprawić?
- Oddać do mechanika (powinien mieć jakieś części na miejscu, samej roboty z tym chyba dużo nie jest, tylko ile taka usługa może kosztować +/-)?
- Kupić zestaw naprawczy (ekspertem nie jestem, ale chyba dałbym radę to zrobić samemu, tylko nie mam pewności co do stanu tłoczków... choć do tej pory hamował bez problemu i wycieków nie było, więc chyba jest ok?)? Set ma takie zestawy za 80 zł.
- Kupić cały zacisk? U Seta widziałem po 70 zł, na Allegro od 40-100 zł. Jeśli brać cały zacisk to na co zwracać uwagę by pasował? Jakieś inne zaciski są do przed-/po- liftowych wersji?
GS rocznik 1996, zacisk przedni TOKICO.
Poradźcie proszę co będzie najlepsze w tej sytuacji, póki jeszcze pare ciepłych dni tego lata zostało na jazdę
Dzięki! |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
ja u siebie miałem przerdzewiałe tłoczki (z takimi kupiłem moto) podczas pierwszego czyszczenia nie były już zdatne do użytku (duże wżery i przecieki). Zestaw naprawczy jest droższy niż dobry zacisk u seta wiec zamówiłem i nie żałuję. Są 2 standardowe zaciski do GS-a z napisem Tocico (nowszy) i bez (starszy). Różnią się one rodzajem klocków i rozmiarem tłoczków, jeden ma 2 takie same (nowszy z napisem) a drugi większy i mniejszy (bez napisu) |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 02 Sie, 2015
|
|
|
Najpierw rozebrałbym obecny zacisk i sprawdził stan tłoczków, jeśli nie ma wżerów w miejscu gdzie pracuje z uszczelką to wolałbym regenerować niż zakładać niepewny używany, jak są ok to kup pastę Autosol lub inną podobną i wypoleruj.
Cena 80 zł wydaje się być ok, regenerowałem tylny zacisk w Fazerze (też 2 tłoczki) i zapłaciłem 70 zł, a i tak z kombinacjami bo tego się nie da u nas dostać. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Endriu21
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 159 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
BociekPL, tak nie do końca zrozumiałem ostatecznie. Poszedłeś w cały zacisk czy w zestaw naprawczy? Czyli patrząc na to, że klocki mam jeszcze dobre, to musiałbym znaleźć dokładnie taki sam zacisk by np. te klocki przełożyć do nowego zacisku? U Seta, jesli mnie pamięć nie myli, jest zacisk bez napisu Tokico, więc przypuszczam, że te tłoczki ma też dwa różne - tak jak pisałeś (większy i mniejszy). Czyli ten chyba nie do końca przypasuje?
Nie moge coś wyciągnąć jednego tłoczka, a i widać w jego górnej(?) częsci drobne oznaki rdzy.
tmi, dzięki wielkie, ostatnio jesteś bardzo pomocny przy moich wszelkich zapytaniach A w którym miejscu dokładnie uszczelka powinna być zamontowana, żeby sprawdzić czy na tej wysokości tłoczka nie ma żadnych wżerów? Jedna uszczelka jest na górze tj. patrząc od strony klocka hamulcowego, a drugą mam... właściwie ta druga to się wygięła kompletnie i nie wiadomo w ktorym miejscu dokładnie jest
PS. Jak zdejmę cały zacisk z przewodu hamulcowego to płyn hamulcowy będzie się sam trzymał poprzez podciśnienie czy zleci?
Dzięki! |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
u Seta znajdziesz na pewno też i ten Twój (rocznikowo 95+).
Mi najłatwiej zacisk rozebrać w następujący sposób:
Zdejmuje zacisk z tarczy. Wyciągam klocki. Następnie wciskam lekko klamkę hamulca patrząc jak wychodzą tłoczki, staram się to robić tak aby razem wychodziły w równym tempie (można to koordynować np kombinerkami czy czymś podobnym). Dalej wyciskam aż wyjdzie któryś z tłoczków. Płyn się wylewa wtedy z miejsca gdzie wyszedł tłoczek a potem palcami wychodzi już drugi. |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 05 Sie, 2015
|
|
|
Endriu21 napisał/a: | PS. Jak zdejmę cały zacisk z przewodu hamulcowego to płyn hamulcowy będzie się sam trzymał poprzez podciśnienie czy zleci? |
Przewody podwiąż do czegoś.
Endriu21 napisał/a: | Nie moge coś wyciągnąć jednego tłoczka, a i widać w jego górnej(?) częsci drobne oznaki rdzy. |
To nic nie szkodzi.
Endriu21 napisał/a: | A w którym miejscu dokładnie uszczelka powinna być zamontowana, żeby sprawdzić czy na tej wysokości tłoczka nie ma żadnych wżerów? |
Są dwie uszczelki i patrząc od strony klocka czyli od strony zewnętrznej - pierwsza jest cieńsza uszczelka przeciw kurzowa, a następnie w głąb grubsza ciśnieniowa i jak bd wkładał nową to uważaj bo to nie jest obojętne którą stroną!
Wyciągnij tłoczek i uszczelki, włóż sam tłoczek i mniej więcej ocenisz do którego miejsca pracuje tłoczek.
Też miałem problem z jednym tłoczkiem, próbowałem na różne sposoby nawet kombinerkami (przez dętkę) i nie dałem rady, nawet zniszczyłem trochę powierzchnie tłoczka ale w miejscu gdzie to nie ma żadnego znaczenia! złożyłem z jednym tłoczkiem na nowych uszczelkach, podpiąłem do pompy hamulcowej, udało mi się zablokować ten świeżo złożony tłoczek i pompując wysunął się ten który nie chciał. Kombinuj.
Przy składaniu smaruj wszystko pł. ham., zwróć szczególną uwagę na wyczyszczenie rowków na uszczelki. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|