Arai Chaser |
Autor |
Wiadomość |
jacusb
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42 Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 218 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Maj, 2014
|
|
|
Machu napisał/a: | To co dalej napiszę wg mnie tylko dowodzi na bezsensowność tych testów [sharp] przynajmniej jeżeli chodzi o bezpieczeństwo naszej głowy |
Gdzie udowodniłeś bezsensowność tych testów? Te testy mówią, że przy pewnych udeżeniach na głowę działa pewna siła. Im więcej energii przejmuje głowa a nie kask przy tych udeżeniach tym mniej gwiazdek. |
|
|
|
|
Gamer
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2013 Pochwał: 8 Posty: 405 Skąd: Grodzisk Wlkp.
|
Wysłany: Pią 09 Maj, 2014
|
|
|
BociekPL napisał/a: | No i tak sobie myślę RX-7 loCading... |
Hmm bardziej polecał bym Ci Quantum'a albo Rebela bo 7 nadaje się na tor a we trasie to po 100 km to ci głową odpadnie:P
Ale jak masz Chasera to powiem Ci jeszcze posłużyć.
Osobiście w moim Quantunie tez zrobiłem 10 kkm i powoli tez trzeba było podzielić spostrzeżeniami:D |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 923 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Sob 10 Maj, 2014
|
|
|
Gamer, mnie strasznie inspirują wloty powietrza w "7" styl jest bardzo pro ale cena też. dodaj coś o wersji Q |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Sob 10 Maj, 2014
|
|
|
Gamer napisał/a: |
Osobiście w moim Quantunie tez zrobiłem 10 kkm i powoli tez trzeba było podzielić spostrzeżeniami:D |
Dajesz dajesz Quantum to mój poważny typ na następny garnek
jacusb napisał/a: |
Gdzie udowodniłeś bezsensowność tych testów? Te testy mówią, że przy pewnych udeżeniach na głowę działa pewna siła. Im więcej energii przejmuje głowa a nie kask przy tych udeżeniach tym mniej gwiazdek. |
A wariantów uderzeń może być 10 tys a tu się testuje 9 (jak dobrze pamiętam). Jakby tak testować samochód i dwa obstukać po razie z każdej strony pomierzyć i dać wynik. A to że jedno auto może mieć ABS, kontrole trakcji, 3 punktowe napinacze pasów i całą masę technologii która wpływa na bezpieczeństwo a nie jest brana pod uwagę to już kij. To samo jest z testami Sharp. Nagle mogłoby się okazać, że 5 gwiazdkowe kaski mają masę słabych punktów które nie są w ogóle testowane. Gdyby przeprowadzić testy kompleksowo wynik mógłby być kompletnie inny. Zwykła matematyka.
O tym że producenci tanich kasków nastawiają się pod spełnienie normy ECE i Sharp już nie wspomnę. |
|
|
|
|
jacusb
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 42 Dołączył: 27 Kwi 2012 Posty: 218 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 10 Maj, 2014
|
|
|
To są tylko twoje odczucia a nie dowody. Masz jakiekolwiek fakty potwierdzające Twoje domysły. Po to sharp pisze jak testuje kaski, żeby się to tego odnosić. Co byś nie pisał to jednak jakieś porównanie kasków Sharp daje. I wiesz, że twoja głowa przyjmie więcej lub mniej energii.
Jasne, kask może mieć super systemy wentylacji, blende, blokadę szybki, spojlery, szmery bajery i 100 różnych udogodnień, ale przy wypadku chodzi o to, żeby Twoja głowa przyjęła jak najmniej energii, żeby jak najwięcej przyjął kask - i to, tylko to testują testy sharp. Jasne, że głupio przyznać, że w/w kategorii (w żadnej innej) kask za 300pln jest lepszy od tego super hiper za 1200. |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Pią 16 Maj, 2014
|
|
|
jacusb napisał/a: |
Jasne, kask może mieć super systemy wentylacji, blende, blokadę szybki, spojlery, szmery bajery i 100 różnych udogodnień, |
Wyraźnie pisałem o kwestiach bezpieczeństwa a nie wygody. własnie stawiając na bezpieczeństwo producenci dają np. zapięcie DD a nie na zatrzask czy klips.
Wypadek to nie tylko jedno uderzenie w jeden punkt. Może ich być wiele pod rożnymi kątami, z różnych stron, może puścić mechanizm szybki, tandetne zapięcie, sama szybka może być różnej jakości, możesz nim szurać po ziemi kilkaset metrów uprzednio uderzając nim kilka razy o ziemię (nie raz jak jest w Sharp). To tak na szybko, tego testy Sharp nie wykazują i dlatego dla mnie ten test jest niemiarodajny. Zobacz sobie jak są testowane kaski przez Snell o którym pisałem to może zrozumiesz
jacusb napisał/a: | Jasne, że głupio przyznać, że w/w kategorii (w żadnej innej) kask za 300pln jest lepszy od tego super hiper za 1200. |
Może się zdarzyć taki przypadek. Ale ciężko mi sobie wyobrazić że można wyprodukować za 300 zł (cena detaliczna!) kask przez firmę produkującą plandeki który będzie bezpieczniejszy od kasku producenta który ma poparcie kilkudziesięcioletniego doświadczenia w tym temacie. Ale każdy wierzy w co chce |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 923 Skąd: Werchrata RLU
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|