Wymiary ramy - przekladka silnika z GS500 |
Autor |
Wiadomość |
666zupa
Dołączył: 02 Lut 2014 Posty: 2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014 Wymiary ramy - przekładka silnika z GS500
|
|
|
Cześć,
Pomóżcie bracia motocykliści. Kolega z forum Hyosung chciały przełożyć silnik z GS500 do swojego Hyosunga GT125 (ramy GT są lustrzanym odbiciem tych od GSa). Ostatnio zauważył jednak pewną różnicę i chciałby się upewnić czy przeróbka jest możliwa.
link do posta z forum Hyosung: (mam nadzieję, że admin zrozumie i nie usunie posta)
http://www.forum.hyosung....c.php?f=8&t=182
Z góry dzięki za pomoc.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Dolon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 55 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 41 Skąd: Planeta Ziemia
|
Wysłany: Pią 07 Lut, 2014
|
|
|
Jutro jadę odwiedzić moją suczkę - zimuję u kolegi w garażu/stodole. Jak nikt się nie odezwie, to w niedzielę odpiszę... cierpliwości. Niestety, musisz liczyć się z tym(kolega musi), że odkręcana część ramy, służy do wyjmowania/wkładania silnika. Bez wykręcenia tej "poprzeczki" silnik nie przejdzie. Osobiście nie miałem okazji wyjmowania/wkładania silnika, GS-kę mam od niedawna, wiec to tylko moje podejrzenia. Tak czy owak, jak będę na wiosce, podam ten wymiar.
PS - jeżeli się mylę, to proszę o sugestię, po jaki gwizdek rama w tym miejscu jest rozkręcana.
Po drugie PS - dobry obyczaj każe, odwiedzić powitalnie
PS po raz trzeci - przejrzałem wątek i... nic z tego, żadne mierzenie nie pomoże. Silnik nie wejdzie Ci do ramy. Adaptacja Hynsunga czy jak mu tam(bez urazy) jest nieuzasadniona ekonomicznie.
Nie gaście nadziei! Pierwsze rozwiązanie: sprzedać to cóś (bez urazy) - kupić Suzuki.
Drugie, jak nie idzie w jedną stronę, to iść w inną - kupić ramę z GS-a, resztę przełożyć.
Przeczytałem, że ktoś tam poradził sobie modernizując ramę, kosztowało go to 10 tyś zł.
Komentarz może być tylko jeden: "Kto urodził się ..., kanarkiem nie umrze"
Pozdrawiam Dolon. |
_________________ XV535 -> GS500 -> XV1100 |
|
|
|
|
starysut [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Witam
666zupa napisał tutaj w moim imieniu za co jestem mu bardzo wdzięczny
Co do planowanego przeze mnie SWAP-u to muszę znać tylko te wymiary które podałem na innym forum (link w poście użytkownika 666zupa)... co do ramy to będę w stanie ją przerobić, więc nie wchodzi tu w grę kupno oryginalnej z GS-a. Właściwie to wymiary są mi potrzebne tylko po to, żeby wiedzieć jak mocno i czy wogóle muszę ingerować w ramę
Dolon, bardzo bym Cię prosił o te dane
co do kosztów to nie ma się czego obawiać ponieważ jestem w stanie je pokryć i zamkną się w conajwyżej (to naprawdę górna granica) 2500zł (wycena z lekkim zapasem w razie czego).
Uprzedzam już kolejny fragment Twojej odpowiedzi: nie, nie wchodzi w grę kupno GS-a lub chociaż jego ramy. Postanowiłem (wzorem pewnego gościa) wsadzić 500ccm do GT125 po czym porządnie spersonalizować moto (ten proces już się zaczął i jest w połowie do całkowitego ukończenia)
Tak więc jeszcze raz proszę Cie o te wymiary
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
Dolon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 55 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 41 Skąd: Planeta Ziemia
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Daj mi namiary na PW, niestety w garażu, z przyczyn niezależnych ode mnie będę dopiero
najwcześniej w sobotę, jak nikt się nie odezwie, to pomierzę. |
_________________ XV535 -> GS500 -> XV1100 |
|
|
|
|
CZOKO
Wiek: 39 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 1 Posty: 323 Skąd: wieś
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
10 tysięcy JP jakie wy macie pojęcie o tym co piszecie za 10 tysi to ci od podstaw z rur giętych taką ramę tigiem uszyję, że bieliznę będziesz musiał przebrać łącznie ze spodniami. Zmiana kilku mocowań będzie go kosztowała najwyżej trochę roboty.
PS Rama gt125 to właśnie rama GS-a tylko z innymi mocowaniami. Jakość hyo nie odbiega od jakości GS-a. |
_________________ http://forum.gs500.pl/vie...der=asc&start=0 - mój GS |
|
|
|
|
starysut [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
wiem że te ramy są identyczne ale wolę sprawdzić wymiary żeby mieć 100% pewności i uniknąć sytuacji kiedy to bym zamówił silnik a okazałoby się potem że nie chce wejść w tą ramę
P.S
wszystkie koszty związane z modyfikacją ramy, zakupem silnika, osprzętu do niego i zmaną instalacji elektrycznej zamkną się w conajwyżej 10-ciu tysiącach |
|
|
|
|
Dolon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 55 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 41 Skąd: Planeta Ziemia
|
Wysłany: Pon 10 Lut, 2014
|
|
|
Przerabiałem kiedyś ramę z Junaka - roboty w cholerę, koszty przyziemne, parę razy po stówie. CZOKO - Ramy identyczne nie są, w GSie masz rozkręcaną!!! Rozkręcana część (kołyska silnika) kosztuje raptem dwadzieścia parę zł. połowa roboty z głowy - mogłoby wydawać się, że nie będzie tak źle. Mimo to przeróbek będzie sporo np. mocowanie silnika, szerokość pewnie też jest inna - spasowanie napędu z tylną zębatką itp.
starysut - próbowałem Cię odwieźć, po tym co przeżyłem z moim Junakiem, wiem, że lekko nie jest. Widzę, że łatwo się nie dasz, będę trzymał kciuki.
Jak pisałem wyżej, jeśli nie znajdziesz nikogo do wochenendu, to pomierzę i prześlę na PW.
PS - jak się ma gdzie i czym to może i łatwo. Jeździć z ramą za każdym razem kiedy trzeba przerobić/przespawać jakąś pierdo...oną tulejkę nie jest już takie przyjemne. |
_________________ XV535 -> GS500 -> XV1100 |
|
|
|
|
starysut [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
Dolon, rama w Hyosungu też jest tak samo rozkręcana, z tą różnicą że z drugiej strony i nie ma w niej z przodu jednej jedynej poprzeczki
co do spawania to mam swoją spawarke a 30 metrów od mojej chaty ma warsztat najlepszy spawacz w moim mieście także nie będzie problemu
co do wymiarów itd to jedyny wymiar jaki jestem na 100% pewien że jest identyczny to szerokość ramy w miejscu jej łączenia z wahaczem co do reszty to jestem pewien w 95% ale muszę się upewnić
P.S
wahacz, amortyzator i dźwignie przy wahaczu są te same co w GS-ie lagi z przodu też te same tyle że w GT tarcza jest po drugiej stronie i nie ma na lagach mocowania do lampy |
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
nigdy nie zganię kogoś kto chce zrobić coś samodzielnie i ma własną wizję bo jest w tym coś fajnego i niepowtarzalnego, natomiast w tym przypadku uważam że obrałeś drogę naokoło. jeżeli chcesz moto które wygląda jak Hyosung (kapkę nowocześniej) a ma silnik z GS-y to chyba prościej byłoby do GS-y dopasować (dospawać) zadupek z Hyosa i dopasować bak. oczywiście zrobisz jak zechcesz.
natomiast jak dołożysz parę złocisza do 2'500 to masz za to GS-ę. i kupę złomu z Hyosunga (w zasadzie całe moto bez dupy) któe możesz popchnąć na tajle na forum Hyosa. albo w ogóle sprzedać Hyosa i kupić bak i dupę. pozdro i powiedzenia |
|
|
|
|
Dolon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 55 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 41 Skąd: Planeta Ziemia
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
O tym pisałem, żeby iść w drugą stronę Widać kolega chce mieć jedynego takiego Hyosunga, trzeba uszanować
Brat przerabia swojego choppera już drugi sezon. Koszty dawno przekroczyły granicę zdrowego rozsądku, ale będzie to jedyne XV1100 z zamkniętą ramą - efekt wart każdej wydanej złotówy.
Jak ktoś może, to pomóżcie, pomierzcie, ja niestety mogę dopiero za parę dni. |
_________________ XV535 -> GS500 -> XV1100 |
|
|
|
|
derq007 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
o to co udało mi się wymierzyć.
wymiary oczywiście w milimetrach
|
|
|
|
|
starysut [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Lut, 2014
|
|
|
dzięki derq007
z powyższych danych wynika że wymiary są prawie takie same i różnią się w niektórych miejscach tylko o conajwyżej 1-2cm co praktyce może być błędem pomiarowym wywodzącym się z tego że ja i Ty mogliśmy niedokładnie w tych samych miejscach zrobić pomiar
także przyjmuję że ramy są identyczne
jeszcze raz DZIĘKI Wam wszystkim!
jak będę miał jeszcze jakiś problem to napewno się do Was zgłoszę |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|