Przesunięty przez: leon Sro 11 Mar, 2009 |
Kierunki led |
Autor |
Wiadomość |
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
Set3, to jest jak z malowaniem aluminium "przecież kur*a wszystko można" ale to na inny temat leon, ja widziałem to na forum SV
a przerywacz 2 pinowy już nie musi być masowany więc odpada jeden kabel |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
Set3 napisał/a: | Co powiesz na przechodzenie przeglądu angielskiego motocykla z angielską lampą przednią. |
Tego się bałem, ale diagnosta nawet nie spojrzał na lampę
A co do kierunkowskazów to ja na przykład wolę jak się wyraźnie zapalają i gasną (czyli to co LEDowe robią lepiej niż zwykłe), ale żeby nie mrugały jak głupie tylko żeby ten czas świecenia był jednak zauważalny (a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację). |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
Thomson napisał/a: | a to pewnie da się osiągnąć kombinując z przerywaczem albo z wlutowaniem jakichś oporników w instalację | dokładnie jak piszesz, albo oporniki równolegle do diod aby za imitować te pozostałe 20W na każdym kierunku, albo elektroniczny przerywacz, który miga tak samo niezależnie od obciążenia.
No i w GS'e dochodzi jeszcze kontrolka kierunków, którą trzeba przerabiać przy LEDach a bez oporników. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
dziś liczyłem z minutnikiem i mam 38 cykli na minutę więc zmienię przerywacz na jakiś z większą liczbą albo z regulacją i dostosowaniem do moich wymogów
studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ? |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
Cytat: | studi, a dałem dziś w miejsce kontrolki kierunkowskazów wsuwkę led i reaguje np na tylko sygnał w prawo, jeśli zamienię ją miejscem to tylko w lewo, wiesz może czemu ? |
Wiem
...
a tak na poważnie, ponieważ w GS'e przerywacz jest dwupinowy (wejście i wyjście) i nie ma osobnego wyjścia na kontrolkę, kontrolka wpięta jest między prawe kierunki, a lewe, i te które aktualnie nie działają zamykają obwód kontrolki do masy, dla tego po włożeniu kontrolki LED świeci ci się tylko "w jedną stronę", a jeśli są kierunki LED, to potrafią się świecić przez to obie strony, gdyż dla prądu jakie pobierają LEDy ta żarówka stanowi zwarcie.
Jeśli chcesz stosować kierunki LED bez rezystorów i ze zmienionym przerywaczem musisz przerobić zasilanie kontrolki. Należy oba kable idące do kontrolki podłączyć do zwykłych diod prostownicznych, w celu separacji, a następnie wyjścia tych diod zewrzeć ze sobą i podłączyć jako jeden biegun kontrolki, drugi dorobionym przewodem dołączyć do masy.
Poszukaj we wcześniejszych postach moich lub breżniewa, rysowany był schemat jak ma to wyglądać. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
studi, leci +
a co do tych schematów to widziałem a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez więc zostaje mi zmienić przerywacz |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
Thomson
Model GSa: GS 500F
Dołączył: 24 Cze 2011 Pochwał: 1 Posty: 119 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
BociekPL napisał/a: | a poza tym, jeb*ć kontrolkę kierunków i będę latał bez |
Lepiej chyba jednak ją mieć bo jak kiedyś zapomnisz wyłączyć kierunkowskaz i będziesz dojeżdżał do skrzyżowania to ktoś może sobie pomyśleć, że skręcasz i wyjedzie Ci prosto przed nos |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
w sumie, nie jednak nie, kierunkowskazy będę miał tak umieszczone że będę widział czy są on/off
edit:
Hmmm zastanawia mnie pewna rzecz, bo w niektórych motocyklach jest osobna "lampka" pokazująca skręt w lewo <- oraz w -> prawo i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ? |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Sob 08 Cze, 2013
|
|
|
Zrobiłem kierunki że cykle między nimi są odpowiednie, dodatkowo światła awaryjne ale muszę skombinować jakiś ciekawy włącznik oraz zamontowałem obrotomierz |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 09 Cze, 2013
|
|
|
Cytat: | ale muszę skombinować jakiś ciekawy włącznik |
Albo poszukaj zespolonego od innego moto ze zintegrowanym wyłącznikiem awaryjnych, albo możesz kupić dodatkowy wyłącznik akcesoryjny na kierę - może coś sobie dobierzesz np. z oferty larsson'a, myślę, że nie tylko w Polsce są one dostępne, w sumie i tak biorą wszystko z niemcowni, a producent tych zespolonych to Włoch http://www.larsson.pl/index.php?c=od&t=Domino
BociekPL napisał/a: | i jeśli by dorobić jeszcze jeden wskaźnik to wtedy chyba by świeciła osobno przy skręcie w lewo lampka <- i przy skręcie w lewo -> prawo. dobrze myślę ? |
tak, wtedy do oryginalnych kabelków idących do kontrolki podłączasz dwie kontrolki (prawą i lewą) a drugie ich bieguny razem do masy. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Nie 09 Cze, 2013
|
|
|
studi, dobrze myślisz z tym wyłącznikiem, ja zobaczę jak to będzie , wiem ze w sklepach motoryzacyjnych są czasem jakieś małe i łatwe do zamontowania więc z tym będzie spoko myślę też o przycisku N2O opcji jest wiele
a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
miziel [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Cze, 2013
|
|
|
Cytat: | a i jeszcze myślę o zainstalowaniu takiego Dżinksa a którym to pokazuje że ktoś dzwoni (zaczyna mrugać czy coś) opcje tą zaobserwowałem w skuterach i ciekawi mnie jak by to działało |
Popularne kiedyś światełka co była np z bryloczkami do telefonów w części nowych smartfonów nie działają lub działają tylko w trybie 2G, testowane ostatnie ze znalezionym takim breloczkiem w szafie.
Dla przykłądu: Xperia Sola na zasięgu HSDPA lub 3G nie działa na EDGE lub GPRS (2G) działa. Galaxy s3 mini nie działa w żadnej konfiguracji
Zauważcie, ze mając włączony sygnał 3G w głośnikach także nie pojawia się to irytujące sprzężanie |
|
|
|
|
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Nie 09 Cze, 2013
|
|
|
ja tylko do se w995 ^^ |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
WojtekP [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Cze, 2013
|
|
|
Proszę o pomoc elektronicznych użytkowników
wpadłem na pomysł zrobienia sobie dodatkowych diodowych kierunków w lusterkach ( nie wiem jak skryje kabel jeszcze ) pytanie moje brzmi czy jest możliwość podłączenia układu aby listwa diodowa którą podłączę pobierała opór z kierunkowskazów "żarówkowych" i z tą samą cyklicznością zapalały się i gasły? czy konieczne jest tutaj zakupienie magicznego pudełka i podłączenie go w układ. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 18 Cze, 2013
|
|
|
wystarczy podłączyć pod kable idące do kierunków standardowych.
Jeśli nie likwidujesz oryginalnych kierunkowskazów to nie musisz zmieniać przerywacza. |
|
|
|
|
|