Wymiana klockow hamulcowych - przedni zacisk |
Autor |
Wiadomość |
BociekPL
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lip 2010 Pochwał: 46 Posty: 924 Skąd: Werchrata RLU
|
Wysłany: Czw 11 Kwi, 2013
|
|
|
misiorek, ja mam zaciski przód i tył rozebrane w mak bo będę malował, oploty zakładał i klocki więc jak nie ogarnę to przyda mi się Twój post |
_________________ GS 500 SF |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013
|
|
|
cieszę się;) |
_________________ 5* |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013
|
|
|
powiedzcie mi bo mam problem nie mogę wyciągnąc klocków hamulcowych ani tej szpilki. jak mogę je wydostać.
|
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013
|
|
|
valmara napisał/a: | powiedzcie mi bo mam problem nie mogę wyciągnąc klocków hamulcowych ani tej szpilki. jak mogę je wydostać. |
Zeby wyciągnąć klocki musisz wyciągnąć szpilkę (kolor czerwony).
Widzę, że masz wyciągniętą zawleczkę, więc jeśli nie chce wyjśc to znaczy, że się zapiekła.
Spróbuj w czymś wymoczyć tylko ten fragment zacisku (tak żeby nie uszkodzić gumowych uszcelke) np. w odrdzewiaczu, nafcie, coli, WD-40 ewentulnie siłowo: popukać, podgrzać, kręcić mocną żabą-kluczem.
Potem możesz wyciągnąć też prowadnice (kolor zielony), żeby je przesmarować.
|
_________________
|
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 09 Maj, 2013
|
|
|
dzięki za pomoc dziś postaram się tak zrobić jak napisałeś dymny, a uszczelki będę musiał wymienić bo na tym zdjęciu co zrobiłeś strzałki uszczelka mi wyszła... |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013
|
|
|
ni chu chu XD wd-40 nie daje rady, żaba to samo, ale próbuje dalej |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013
|
|
|
Zanurz część zacisku ze szpilką w płynie hamulcowym, i odstaw na noc- powinno pomóc/puścić. |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Maj, 2013
|
|
|
ok tak zrobie. |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Maj, 2013
|
|
|
po zostawieniu na noc zacisku ze szpilką w płynie hamulcowym. Element ten dalej stawia opór. spróbuje w coli |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 17 Maj, 2013
|
|
|
cola nie dała rady... rdza puściła ale szpila nie... |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 17 Maj, 2013
|
|
|
Jeśli masz możliwość to podgrzej miejsce osadzenia szpilki... ten sposób również bardzo pomaga. Trzeba będzie liczyć się z wymianą zżartej rdzą/pordzewiałej szpilki, przy montażu pamiętaj o przesmarowaniu takich elementów smarem miedziowym itp. |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Maj, 2013
|
|
|
Niestety podgrzewanie miejsca osadzenia szpilki nic nie dało |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sro 22 Maj, 2013
|
|
|
not to po rusku młotkiem z impetem wbij żeby zerwać spiek a potem wd-40.
a tłoczki sprężonym powietrzem,
PS
z mojego doświadczenia nie warto regeneracja, kup zacisk po liwcie z równymi tłoczkami |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
valmara [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Maj, 2013
|
|
|
Wszystko zrobione musiałem szpilkę niestety przeciąć, a pozostałości udało mi się wyciągnąć. Dzięki za pomoc Wiecie gdzie kupię nową szpilę tanio ?:D ( info na PW proszę) |
|
|
|
|
Ryder [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 28 Maj, 2013
|
|
|
Panowie mam problem.
Jeżeli chodzi o skuteczność hamulca to jest dobra,bez problemowo po naciśnięciu klamki moto podnosi tyłek,z tym akurat nie mam problemów
Problem w tym że koło strasznie ciężko się kręci,po ściągnięciu zacisku koło porusza się swobodnie,przez co wykluczyłem zatarte łożyska.Idąc dalej na warsztat poszedł przedni zacisk polerka tłoczków,wyczyszczone wszystko poskładane na pastę do tłoczków,oraz smar miedziany,klocki EBC po przelocie 2tyś km.Złożyłem i nadal to samo,skuteczność hamulców elegancka,z tym że strasznie blokują tarcze.Po wyciągnięciu zacisku widać jak swobodnie pracują tłoczki (bezproblemowo wychodzą,i się chowają po puszczeniu klamki).Jednak co zauważyłem po wciśnięciu ich do oporu,i naciskaniu klamki najpierw wychodzi ten mniejszy tłoczek(dlatego lekko go przytrzymałem aż wyrównał się z tym dużym),potem jest już ok oba wychodzą tak samo.
Naczytałem się na forum że przyczyną może być przewód hamulcowy,no to go wymieniłem i bez efektu jakiegokolwiek.Na warsztacie miałem inne klocki zmieniłem i nadal nic.
Układ był odpowietrzany kilkakrotnie,co również nie przyniosło oczekiwanego efektu.Zmieniałem blaszki,ten uchwyt i nadal nic.
Nie mam pomysłów na ten hamulec,może warto ściągnąć pompkę hamulcową i ją przedmuchać pod kompresorem? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|