Wymiana manetek |
Autor |
Wiadomość |
pavlick [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Lis, 2011 Wymiana manetek
|
|
|
Mobilki w jaki sposób są umocowane manetki na kierownicy?
Na wstępie: mam zmienioną kierownicę na turystyczną i założone jakieś dziwne z ogniami. Przy rollgazie widać dwa plastikowe pierścienie z białego plastiku. Chcę je zmienić na podgrzewane ale nie wiem jeszcze jak je zdjąć i założyć nowe.
Na naszym forum niestety manuala nie znalazłem... |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Sro 30 Lis, 2011
|
|
|
pavlick,
Masz dwie opcje:
1. Rozciąć stare gumy.
2. Między gumę a kierownicę (i rollgaz) wsadzić cienki płaski śrubokręt. Delikatnie podważyć. Wstrzyknąć płyn do mycia naczyń. Tak w kilku miejscach po obwodzie. Manetki zejdą.
Daj znać czy zadziałało. |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
pavlick [Usunięty]
|
|
|
|
|
mocar [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013
|
|
|
jakieś rady przy zakładaniu nowych manetek?
Ze ściągnięciem starych nie było problemu, Wstrzyknąłem trochę smaru do łańcucha i zeszły bez problemu. Przed zakładanie nowych wszystko odtłuściłem i wpychałem na siłę kręcąc, lewa już zamontowana. Przy wciskaniu prawej urwał mi się ten plastikowy bolec który jest w przełączniku i wchodzi do dziurki w kierownicy.. Teraz muszę kupić nowy, z początku myślałem o naprawie tego, ale jednak wole normalne rozwiązania niż robienie rzeźby z części która kosztuje ok. 50zł... Teraz boję się żeby sytuacja się nie powtórzyła, manetka już prawie założona(brakuje z 1,5 cm). Co zrobić żeby wchodziła ona "lżej" ? |
|
|
|
|
Kermit125
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 62 Skąd: Boska Wola
|
Wysłany: Nie 07 Kwi, 2013
|
|
|
Przed wciśnięciem trzeba było potrzymać ją trochę w gorącej wodzie. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2013
|
|
|
Rozgrzej je porządnie, tak żeby była odpowiednio miękkie i jak najszybciej nałóż na kierownicę. Powinno się udać bez problemu, ale gdyby coś było nie tak to lepiej szybciej ściągnąć i spróbować jeszcze raz niż na siłę wpychać bo jak się zakleszczy to może być kłopot. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2013
|
|
|
rozebrałem w swoim życiu już trochę kierownic i złożyłem też sporo. nie rozumiem jaki wy macie problem z założeniem prawej manetki (rolgazu), wystarczy rozebrać przełącznik i wchodzi luźno. a do lewej manetki wystarczy trochę śliny i wchodzi bez problemu. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
mocar [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2013
|
|
|
kempes, problem w tym że ona już siedzi na kierze i nie chce drgnąć i nie za bardzo ją teraz rozgrzać no bo jak? 4 stopień grzania raczej nie wystarczy:P:P
ziomek4000, nie bardzo rozumiem co da rozebranie przełącznika.. możesz to jakoś sprecyzować? |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 08 Kwi, 2013
|
|
|
w sumie to ja wcześniej powinienem zacząć pod pytania w jaki sposób ty ułamałeś ten bolec? jak się domyślam kupiłeś grzane manetki i starą zdjąłeś z plastikowego elementu rolgazu i na to zakładałeś nową gumę?
a jeśli mowa o rozebraniu przełącznika to odkręć od spodu 2 śrubki na krzyżak, odczep linkę od rolgazu i zdejmij to z kierownicy i gdy już będziesz miał luźno poza moto to nic nie połamiesz. a jeśli masz sprężarkę z długą wąską końcówką to wciśnij między plastik a gumę manetki i puść powietrze jednocześnie wsuwając gumę. ja tak zawsze ściągam lewe strony na warsztacie i nigdy nie było problemu. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
mocar [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Kwi, 2013
|
|
|
ziomek4000 napisał/a: | jak się domyślam kupiłeś grzane manetki i starą zdjąłeś z plastikowego elementu rolgazu i na to zakładałeś nową gumę? | dokładnie tak. Przy zakładaniu obracałem manetkę i wtedy się ułamał.
Przed zakładaniem nawet myślałem o tym żeby zdjąć cały rolgaz i nie zakładać tego na moto, ale lenistwo wygrało. Jak widać czasem może narobić jeszcze więcej pracy No ale nauczka jest i w razie następnej wymiany już wiem czego nie robić
Manetka już na miejscu. |
|
|
|
|
Narkil
Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
|
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 04 Mar, 2019
|
|
|
Narkil napisał/a: | lub może, potwierdzić, że będą pasować p&p ? |
W zależności od rocznika GS miał 1 lub 2 linki do rollgazu, więc na to musisz zwrócić uwagę.
W aukcji napisane jest że są 3 różne końcówki do rollgazu więc raczej powinny pasować... |
|
|
|
|
|