WORD Opole |
Autor |
Wiadomość |
Nick126 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012 WORD Opole
|
|
|
Witam, czy jest ktoś kto niedawno zdawał w WORD Opole?
Jak to wygląda? Bo z tego co widzę, słyszę i czytam - wszędzie i każdy ma inaczej Jeżeli ktoś był niech opisze jak zdajemy, za niedługo przede mną egzamin i chciałbym być jak najlepiej przygotowanym. |
|
|
|
|
Mjut [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Nick, miałeś już teorię? Chciałbym wiedzieć ile się czeka. Bo w szkole jazdy do której chodzę(Rondo Koźle) jedna osoba miała w piątek teorię i praktyczny już w czwartek. Nie wiem czy po prostu zwolnił się termin, czy tak szybko jest egzamin. Jestem ciekaw, bo sam niedługo mam teorię. |
|
|
|
|
Nick126 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Jest tak szybko, mogłem mieć po 2 dniach już. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Nick126, a co chcesz wiedzieć, ja zdawałem w 2010 to chyba nic się nie zmieniło do dzisiaj |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
Nick126 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Krok po kroku najlepiej
Kiedy kierunkowskazy, obroty przez ramię itp. - na placu, przy 8 i slalomie. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
O w mordę jeża nie wiedziałem, że masz tak słabą wiedzę o egzaminie, gdzie się uczysz? Jak chcesz to dam ci namiar na gościa co ci wszystko pokaże jak jest na egzaminie i da ci na pewno dobrą lekcję |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
Nick126 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Tzn. wiedzę mam, ale nie wiem na ile jest ona poprawna bo każde źródło (filmiki instruktażowe na yt, książki z kursu, instruktor) podaje inne informacje i pojawiły się wątpliwości. Oczywiście najbardziej ufam instruktorowi, ale pytam dla pewności
Uczę w AUTOMOTOR. np. 8 robimy bez kierunkowskazów i z obrotem w stronę pachołka (2x na każde koło) - w książce jest napisane, że używamy kierunkowskazy, na filmiku z yt gościu odwraca się w przeciwnym kierunku jak u nas. Więc trochę nieścisłości jest. |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Szczerze to nie chce mi się za dużo pisać ale jak chcesz to możemy się umówić na jakiś browar i możemy pogadać. Kupiłeś już moto?
Ps: czy twojej szoły nie jest właścicielem pan Korkosz? |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
Nick126 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Poszło PW |
|
|
|
|
Aga:) [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Ajć, nie oglądaj żadnych filmików tylko sobie namieszasz w głowie, słuchaj tylko instruktora on wie co jest na egzaminie. Ja zaufałam swojemu, robiłam tak jak mnie uczył, i zdałam za pierwszym razem. Poz zadaniu teorii na jazdę czekałam ponad 3 tygodnie. Najważniejsze chyba to żeby głową kręcić prawie cały czas, upewniać się czy możesz zrobić to czy tamto, bo to dosyć istotny element na egzaminie. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012
|
|
|
Nick126, proponuję wybrać się do WORD'a i poobserwować przebieg egzaminu, przynajmniej w Wawie jest to możliwe. Problem ze slalomem i ósemką jest taki, że instrukcja egzaminacyjna sobie a egzaminatorzy sobie.
Zasadniczo są to dwa różne zadania egzaminacyjne, ale wielokrotnie spotkałem się z sytuacją, że egzaminator łączy je razem (wjazd na ósemkę slalomem, 5 ósemek, zjazd slalomem), do tego różni egzaminatorzy mają różne zapatrywania co do migania i odwracania głowy na ósemce, jedni każą i kierunek i odwracanie ale tylko w prawo (przejazd przez skrzyżowanie równorzędne) inni chcą w obie strony a jeszcze inni nie chcą nic, naprawdę dużo zależy od zwyczajów panujących w danym WORDzie.
Naprawdę spacer do WORDa i to kilka razy w ciągu dnia aby trafić na różnych egzaminatorów i być przygotowanym na każdą ewentualność sposobu wykonywania tych zadań. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Mjut [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012
|
|
|
Mi instruktor mówił, że w Opolu przynajmniej instruktor Ci powie czy robisz ósemkę razem ze slalomem, czy osobno. Co do odwracania głowy, to uczono mnie tylko w prawą stronę 4 razy na jedną rundkę. Czyli na ósemce muszę obrócić głową w prawą stronę 20 razy. Z tego co widzę to Nick ma egzamin przede mną, powodzenia.
@up.
W Opolu raczej nie ma takiej możliwośći. Wszystko dzieje się na zamkniętej hali, jedyne co można obserowować to ruszanie ze wzniesienia. |
|
|
|
|
Nick126 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze studi - co WORD to inne zasady. No ale nic - pójdę i zrobię jak mnie uczono, jak zdam to opiszę dla następnych |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Nie 09 Wrz, 2012
|
|
|
Mjut napisał/a: | Co do odwracania głowy, to uczono mnie tylko w prawą stronę 4 razy na jedną rundkę |
Nie w prawo tylko do wewnątrz ósemki i na wysokości pachołka, czyli cztery razy na jedną ósemkę. |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
Nick126 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 11 Wrz, 2012
|
|
|
- dajesz dowód
- sprawdzasz wylosowane sprzęty
- przygotowujesz pojazd do jazdy: naciąg łańcucha, płynność kierownicy, amortyzatory, przepychasz motor (ja miałem z garażu, byłem bez kasku, normalnie chyba masz być już w zapiętym kasku i przed ruszeniem motoru z nóżki obróć się przez ramię!)
- wsiadasz na motor kończysz przygotowanie, czyli lusterka, odpalasz, obracasz się przez lewe ramię (ja robiłem lewe-prawe-lewe)
- jazda prosto do ostatniego pachołka, zawrócić za nim (obrót i kierunkowskaz) i jechać wzdłuż slalomu (prosto), wjechać na 8 (4 obroty na jedną 8 ) i zrobić ile karze (mi powiedział: "ok to już było ostatnie, proszę wyjechać z 8"), wyjechać prosto, obok pachołków
- zawrócić za ostatnim (obrót/kierunkowskaz)
- slalom (obroty przy pachołkach) tam i powrót
- zatrzymanie za ostatnim pachołkiem
- podjechać na wzniesienie (przed ruszeniem obrót)
- hamowanie - tu nie ma filozofii
Tak było w moim przypadku, później miasto.
Jeździłem na srebrnym i jechał płynnie, na 8 musiałem nawet dodawać hamulca (nożnego), jedynie miałem problemy z biegami na mieście, ale to nie problem z 2 ruszyć
Pamiętać o obrotach i zapięciu kasku! Na tym oblali ludzie z mojej grupy.
Każdy z egzaminatorów wymagał czego innego/w innej kolejności. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|