Reczny hamulec na tylni zacisk |
Autor |
Wiadomość |
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012 Ręczny hamulec na tylni zacisk
|
|
|
Witam ,kolego przygotowuje Yamahę TZR pod lekki stunt.
Rozmyślamy jak wykonać tylni hamulec na dźwigni po lewej stronie kierownicy.
Lewa pompa hamulcowa jest zbudowana tak samo jak prawa - tj. zbirniczek, dźwignia i pompa. Link
Pierwszy wariant ogólnie zresztą stosowany to drugi zacisk hamulcowy na tarczy i odpowiednio długi przewód hamulcowy do podłaczenia pod pompe z linku.
Rozmyślamy jednak nad wykorzystanie zacisku seryjnego.
Najlepszym (najtańszym) rozwiązaniem wg nas będzie wymiana śruby łączącej zacisk z przewodem na dłuższą (taką na 2 przewody hamulcowe np. z rozdzielacza przedniego od bandita)
Czy takie rozwiazanie jest wogóle możliwe?
Można także kupić pompę tylną, która w miejscu podłaczenia zbiorniczka jest wyposażona także w gwint na śrubę mocującą przewód hamulcowy i podłączyć wtedy pod to pompę ręczną (wraz ze zbiorniczkiem).
Posiadam rozdzielacz banditowy i śruby na podwójne przewody hamulcowe. Jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać.
Jeżeli żaden z powyższych pomysłów się nie sprawdzi to montujemy drugi zacisk na wahaczu. |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012
|
|
|
Może to głupie ale może zamiast bawić się w rozdzielanie hydrauliki, drugi zbiorniczek i pompę zrobić mechaniczny, na zasadzie linki która poruszała by tłokiem tylnej pompy symulując wciśnięcie pedału hamulca. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012
|
|
|
Rozmyślałem nad takim rozwiązaniem.
Dużą zaletą takiego podejscia do sprawy jest koszt wykonania - dźwignia i linka z pancerzem napewno są wiele tansze niż sama pompa ręczna na kierownicę.
Niestety nie jestem ekspertem i nie wiem jak sprawa się ma z dokładnością ("dozowaniem") tak skonstruowanego hamulca.
W każdym razie studi Wiem przynajmniej, że pomysł, którego nie opisałem, a tylko tlił się w mojej głowie jest popierany przez większe grono osób (czyt. dwie) |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|