WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Reczny hamulec na tylni zacisk
Autor Wiadomość
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012   Ręczny hamulec na tylni zacisk

Witam ,kolego przygotowuje Yamahę TZR pod lekki stunt.

Rozmyślamy jak wykonać tylni hamulec na dźwigni po lewej stronie kierownicy.

Lewa pompa hamulcowa jest zbudowana tak samo jak prawa - tj. zbirniczek, dźwignia i pompa. Link

Pierwszy wariant ogólnie zresztą stosowany to drugi zacisk hamulcowy na tarczy i odpowiednio długi przewód hamulcowy do podłaczenia pod pompe z linku.

Rozmyślamy jednak nad wykorzystanie zacisku seryjnego.

Najlepszym (najtańszym) rozwiązaniem wg nas będzie wymiana śruby łączącej zacisk z przewodem na dłuższą (taką na 2 przewody hamulcowe np. z rozdzielacza przedniego od bandita)

Czy takie rozwiazanie jest wogóle możliwe?

Można także kupić pompę tylną, która w miejscu podłaczenia zbiorniczka jest wyposażona także w gwint na śrubę mocującą przewód hamulcowy i podłączyć wtedy pod to pompę ręczną (wraz ze zbiorniczkiem).

Posiadam rozdzielacz banditowy i śruby na podwójne przewody hamulcowe. Jak ktoś ma jakieś sugestie to proszę pisać.

Jeżeli żaden z powyższych pomysłów się nie sprawdzi to montujemy drugi zacisk na wahaczu. ;)
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012   

Może to głupie ale może zamiast bawić się w rozdzielanie hydrauliki, drugi zbiorniczek i pompę zrobić mechaniczny, na zasadzie linki która poruszała by tłokiem tylnej pompy symulując wciśnięcie pedału hamulca.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
lencol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 36
Dołączył: 16 Mar 2011
Pochwał: 4
Posty: 411
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012   

Rozmyślałem nad takim rozwiązaniem.

Dużą zaletą takiego podejscia do sprawy jest koszt wykonania - dźwignia i linka z pancerzem napewno są wiele tansze niż sama pompa ręczna na kierownicę.

Niestety nie jestem ekspertem i nie wiem jak sprawa się ma z dokładnością ("dozowaniem") tak skonstruowanego hamulca.

W każdym razie studi :ok: Wiem przynajmniej, że pomysł, którego nie opisałem, a tylko tlił się w mojej głowie jest popierany przez większe grono osób (czyt. dwie) ;)
_________________
Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.