skrocenie kierunkowskazow |
Autor |
Wiadomość |
gluszek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012 skrócenie kierunkowskazów
|
|
|
witam
Nie wiem czy ktoś to robił bo nie znalazłem nic na ten temat. Chodzi o to, że przednie kierunki w oryginale są strasznie szeroko zamontowane. Chciałem skrócić te ramiona plastikowe o jakieś 3-4cm i w związku z tym mam pytania. Czy wystarczy po prostu uciąć estetycznie te ramiona i przykręcić do uchwytów? Nie patrzyłem jeszcze tam dokładnie, ale bodajże jest tam w środku śruba z gwintem? Może ktoś już robił to proszę o jakieś wskazówki bo jutro chcę się za to zabrać... |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012
|
|
|
nie wiem jak w starych kierunkach ale w tych od poliftowego ta tuleja z gwintem jest zatopiona jakieś 10mm w głąb tylko i w zasadzie nie da się tego skracać.
W przedliftowym tylne są węższe więc może gdzieś się da kupić same ramiona, one są demontowalne od strony obudowy kierunku. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012
|
|
|
w starszych wersjach również nie da się skrócić bo tuleje są zatopione w gumie za to można tylne założyć z przodu i będzie nieco wężej.
nawet chyba mam gdzieś zbędne kierunki 4szt |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
Paulo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2012
|
|
|
A nie lepiej po prostu zmienić kierunki na jakieś inne? |
|
|
|
|
przemek_posp [Usunięty]
|
|
|
|
|
Kermit125
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 62 Skąd: Boska Wola
|
Wysłany: Sro 22 Lut, 2012
|
|
|
Gluszek, mógł byś przy okazji skracania, zmierzyć długość przednich i tylnych kierunkowskazów? |
|
|
|
|
gluszek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Lut, 2012
|
|
|
MacGyver, masz tylne kierunki te krótsze? Powiedz mi ile byś chciał za 2szt?
przemek_posp, dzięki wielkie bardzo fajny poradnik
Kermit125, zmierzę i później napiszę |
|
|
|
|
CieCHu [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Lut, 2012
|
|
|
Jak szukasz do przedlifotwego to ja mam na sprzedaz. |
|
|
|
|
gluszek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Lut, 2012
|
|
|
CieCHu, jaka ceną za 2 szt ? Tylko oczywiście tylne, te krótsze. |
|
|
|
|
CieCHu [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Lut, 2012
|
|
|
No, tylne, tylne. Oddam za 5 dyszek. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2012
|
|
|
Ja skracałem przednie kierunki sposobem trochę innym niż to proponują na forum GStwins.
Nie jest to jakoś bardzo skomplikowane, a robi się to tak:
1. ucina się ramię 4cm od krawędzi, bo tak gleboko jest zatopiona stalowa tuleja (tak jak na foto).
2. z cześci nr 1 ostrym nożem należy ściągnąć całą gumę i wydłubać tulejkę stalową,
3. cześć nr 2 rozwiercamy dużym wiertłem (o ile pamietam to bylo to 14mm) tak żeby mozna bylo wcisnąć w nią tuleję,
4. w część nr 2 wpychamy (na kleju) wydłubaną wcześniej tulejkę,
5. ustawiamy wypustkę w gwincie, tak aby kierunkowkazy świeciły poziomo,
6. składamy wszystko i cieszymy się nowymi kierunkami, których ramię jest o jakieś 1cm- 1,5cm dłuższe od kierunków tylnych.
Efekt prac:
|
Ostatnio zmieniony przez dymny Nie 21 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Dobra, a jak rozebrać ten kierunkowskaz (nie chodzi mi o ściągnięcie klosza )? Mi jeden przestał działać i zastanawiam się czy zamówić nowy, czy próbować go reanimować. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
dymny
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2012 Pochwał: 32 Posty: 546 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
kempes napisał/a: | Dobra, a jak rozebrać ten kierunkowskaz (nie chodzi mi o ściągnięcie klosza )? Mi jeden przestał działać i zastanawiam się czy zamówić nowy, czy próbować go reanimować. |
Klosz i obudowa kierunkowskazu jest plastikowa. Ramię jest całe gumowe z zatopioną tuleją stalową, połączone jest z obudową na wcisk+ zabezpieczenie w postaci blaszki metalowej o kształcie widełek, przez którą to blaszkę przechodzą dwie srubki trzymające klosz. Zapobiega to wypadnięciu obudowy z ramienia.
W ramię jest też wciśnięty cokół- oprawa żarówki.
Należy wyciągnąć balszkę zabezpieczającą, następnie cokół żarówki po czym można wyciągać ramię z obudowy.
Sciągniesz klosz to wszystko będzie widoczne |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
Klosz już ściągałem, zabezpieczenie również, przy próbie wyciągnięcia oprawy żarówki odpuściłem. Siedzi tam bardzo mocno, do połowy wychodzi bez problemu, a później jakby ją coś blokowało. Nie chciałem szarpać na siłę bo przecież muszą tam być doprowadzone jakieś przewody, prawda? Rozumiem, że oprawę żarówki mam "wyszarpać"? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
gluszek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 09 Mar, 2012
|
|
|
dymny, a tulejka potem musi wystawać z tego plastiku? Nie napisałeś nic o tym... I jeszcze jedno, po co te małe dziurki po obu stronach? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|