Otwarty przez: tmi Pon 11 Lip, 2011 |
winklowanie - pytania swiezaka |
Autor |
Wiadomość |
bombki
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Pochwał: 4 Posty: 483 Skąd: Sulejówek/ Gdańsk
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Tomek Kulik napisał/a: |
Jeśli do tego dołożymy skręt bioder i ramion w stronę zakrętu, różnica w jeździe będzie kosmiczna
|
Czy skrętowi bioder powinno towarzyszyć wystawienie kolana ("odklejenie" go od motocykla) w stronę zakrętu? |
_________________ SÓZÓCKI --> JAMACHA |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Jak dobrze nie wyczujesz motocykla to nie ma bata żebyś dobrze połykał zakręty przy wyższych prędkościach, oczywiście teoria jest bardzo ważna ale bez praktyki daleko nie zajedziesz |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Kolano wewnętrzne odklejamy od baku. Oczywiście, w jeździe rekreacyjnej/codziennej/turystycznej, wystawiamy kolano tylko tyle na ile krój nogawki pozwala, jakieś 20 cm od baku, więcej nie trzeba. Przyjmowanie pozycji rodem z MotoGP będzie wyglądać kuriozalnie, a na pewno nic nie da na drodze publicznej i cywilnych oponach, o reszcie naszego kochanego pojazdu nie wspominając...
To co? Robimy szkolenie dla grupy GS500 na lotnisku w Ułężu lub innym miejscu do tego dostosowanym? |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Tomek Kulik napisał/a: | To co? Robimy szkolenie dla grupy GS500 na lotnisku w Ułężu lub innym miejscu do tego dostosowanym? |
Tak! Pytanie, czy jak ma się inny sprzęt to też można wpaść? |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
CieCHu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Byloby fajnie ale niech sie cieplo zrobi |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
Tomek Kulik napisał/a: |
To co? Robimy szkolenie dla grupy GS500 na lotnisku w Ułężu lub innym miejscu do tego dostosowanym? |
Data, godzina i jestem |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012
|
|
|
O szkoleniu załóżmy osobny temat, żeby tutaj nie bałaganić.
Coś wymyślę |
|
|
|
|
Feynman [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Mar, 2012
|
|
|
Co to znaczy trzymać łokcie szeroko i dlaczego powinniśmy tak robić? (ogólnie w tematach dotyczących techniki dość mało miejsca poświęcone jest kwestii ułożenia rąk...)
Co do naciskania na zewnętrzny podnóżek - mogę to uzasadnić fizycznie, na wzorach, i sprawa ta ma kilka aspektów, ale popatrzcie na to tak: dociskając z zewnątrz(czyli z góry), wywieramy na koło siłę, która zwiększa przyczepność, zaś dociskając od środka(czyli od dołu) wypychamy motocykl spod siebie i oprócz braku zwiekszonej przyczepności o której pisałem wyżej, koło chętniej "odrywa sie" przez co tarcie przestaje wystarczać żeby nadać przyśpieszenie dośrodkowe i zrównoważyć masę motocykla i zaczyna się uślizg |
|
|
|
|
Tomek Kulik [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Mar, 2012
|
|
|
Feynman napisał/a: | Co to znaczy trzymać łokcie szeroko i dlaczego powinniśmy tak robić? (ogólnie w tematach dotyczących techniki dość mało miejsca poświęcone jest kwestii ułożenia rąk...)
Co do naciskania na zewnętrzny podnóżek - mogę to uzasadnić fizycznie, na wzorach, i sprawa ta ma kilka aspektów, ale popatrzcie na to tak: dociskając z zewnątrz(czyli z góry), wywieramy na koło siłę, która zwiększa przyczepność, zaś dociskając od środka(czyli od dołu) wypychamy motocykl spod siebie i oprócz braku zwiekszonej przyczepności o której pisałem wyżej, koło chętniej "odrywa sie" przez co tarcie przestaje wystarczać żeby nadać przyśpieszenie dośrodkowe i zrównoważyć masę motocykla i zaczyna się uślizg | Niestety, kompletnie nie zgadzam się z drugim akapitem.
Naciskając na zewnętrzny podnóżek usztywniasz się na motocyklu, oraz przeciwdziałasz wychyleniu tułowia na zewnątrz zakrętu.
Co do pierwszego akapitu, to ułożenie ramion wynika z naszej budowy anatomicznej. Trzymanie łokci na zewnątrz pozwala na łatwiejsze i skuteczniejsze kierowanie motocyklem. |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012
|
|
|
dziś świadomie przetestowałem przeciwskręt ale frajda:) zęby to zrozumieć pomógł filmik. |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 860 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012
|
|
|
tholin85 napisał/a: | zęby to zrozumieć pomógł filmik. |
jak filmik? przejrzałem poprzednie posty i nic nie znalazłem. zapodaj linka. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Czw 10 Maj, 2012
|
|
|
Twist.of.the.Wrist.II
i stwierdzenie "iść na żużel"
na pw masz prezencik |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
ptaku6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Maj, 2012
|
|
|
Filmik sam gorąco polecam ! |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
no i jak świeżynki.
mi w lewo lepiej się wykłada
do zamknięcia zostało mi ok 1,5 cm:) w prawo ok 2 cm |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
jinjun [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Cze, 2012
|
|
|
Albo masz lepsze lewe zakręty niż prawe |
|
|
|
|
|