Odswierzenie... Malowanie silnika. |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011 Odświerzenie... Malowanie silnika.
|
|
|
Witam zamierzam odświeżyć swojego GS. Na silniku widać utlenianie się aluminium ... na tłokach i środkowym karteże.... zastanawiam się nad wyczyszczeniem tego (o może znacie jakiś dobry sposób) i pomalowaniem na przeźroczysty kolor farbą żaroodporną
http://allegro.pl/motip-f...1785568756.html
moje pytanie brzmi czy to nie zejdzie?? boczki są niby malowane takiego typu farbą ale się chłodzą, i nie pracują jak reszta.... farba niby wytrzymuje 600 stopni...
I zamierzam pomalować kolektor z rurą wydechową na czarny mat też taką farbą .... i tu także pytanie czy to nie zejdzie bo wydaje mi się że z kolektora chyba zejdzie ... tam jest chyba największa temperatura w moto... może macie jakiś inny pomysł na pomalowanie wydechu zależało by mi na oryginalnym czarnym koloże.... coś słyszałem że malowanie proszkowe może da rade ale czy nie będzie to drogi interes nie chce żeby było to jakoś max drogo ale nie znowuż tanim kosztem.... |
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011
|
|
|
Kolega maluje wydechy sprayem "DECO COLOR" (są na allegro do wglądu) i mówi, że lakier bez problemu wytrzymuje wysokie temperatury ale gorzej jeśli chodzi o uszkodzenia mechaniczne. |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Sob 17 Wrz, 2011
|
|
|
Tak jak kolega napisał wyżej taki spray kosztuje 15zł i naprawdę do wysokich temperatur jest dobry.
Proszkowego lakieru nie polecam nawet do malowania dekli w silniku czy też samego bloku bo z uwagi na zmienne warunki zewnętrzne czyli wysoka temperatura silnika plus pryskający na niego piasek i woda. W rezultacie farba po dłuższej jeździe w cięższych warunkach farba po prostu się zaczyna gotować na silniku i pozostają jakby malutkie bąbelki powietrza na powierzchni silnika co nie wygląda zbyt ładnie. |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2011
|
|
|
A mogę blok pomalować taką farbą przeźroczystą żaroodporną w spreju, żeby zaimpregnować alu jak wyczyszczę |
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2011
|
|
|
Z bezbarwną farbą żaroodporną nie miałem styczności więc nie pomogę w tym, ale myślę że skoro jest odporna na wysoką temperaturę to powinna z pewnością spełniać swoją rolę. |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Wto 20 Wrz, 2011
|
|
|
ok dzięki |
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
liyaah [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011
|
|
|
przywracam temat. czy ktoś juz odświeżał kolektory w Gsce ? Chciałabym w zimę pomalować kolektory na czarny mat, jednak potrzebuje fachowej opinii nt. farb. pomoże ktoś? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011
|
|
|
http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=8058 |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Marpol [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011
|
|
|
Dla wszystkich którzy boją się ukręcenia szpilek , śrubek i nakrętek jest jedno wyjscie ale pracochłonne
( śrubki po kilku latach przebywania pod wpływem czynników zewnętrznych z lat 9x tak jak między innymi mój mogą nam zrobić niespodziankę i sie ukręcić z racji tego ze rdzenie śrób są twardsze nić łebki i najczęściej to się ukręca później jest rozwiercanie i cała masa problemów )
opcja analogiczna to
papier ścierny 180 - 200 najlepiej na płótnie z racji tego ze wydech ma załamania i dlatego ten na podbudowie papierowej będzie się łuszczył i darł
( należy namiętnie czyścić aż do uzyskania gładkiej powierzchni - nie mówie tu o darciu do świecącej stali ale łuszcząca się rdze i pyłkowy osad powstający na niej
trzeba dokładnie zetrzeć ( jak tego nie zrobimy farba zacznie nam odłazic płatami z rdzą
później należy zaopatrzyć się w 2 żeczy pędzel szkolny (malarski na długim kijku )
i mały standardowy pędzel malarski np 1 " ( jedno calowy ) delikatnie nakładamy równomiernie rozprowadzając farba ta zazwyczaj nie ma tendencji do ściekania
dobrze jest przed pomalowaniem przetrzeć rury rozpuszczalnikiem żeby poprawic przyczepność podczas malowania ( po doczyszczeniu ) tylko żeby nikt gorących rur nie tarł rozpuchem
a i nie wolno malować podkładu pod taki rodzaj farby
po pomalowaniu nalezy obejżeć wszystko i zobaczyc czy niema zacieków jesli są zmyć je nim farba zaschnie
odpalamy motocykl czasem może sie dymić
( farba utwardza się wtedy )
należy pamiętać o pomalowaniu dokładnym ze wszystkich stron żeby wiochy nie narobić
ja malowałem na srebrno wygląda sympatycznie
jak ktos ma dostęp do śruciarki lub piaskowarki to może to wypiaskować
szkoda że konstruktorzy nie przewidzieli rur chromoniklowych jak w np bandicie
PS z tego co sie orientuje to farby bezbarwnej żaroodpornej nie ma
a malowanie proszkowe nie sprawdza się w rzeczach poddawanych dużym wahaniom temperatury. |
|
|
|
|
|