Mala pojemnosc baku? |
Autor |
Wiadomość |
nospoon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011 Mała pojemność baku?
|
|
|
Otóż po ostatniej jeździe wyczerpałem rezerwę praktycznie do sucha, gdy na stacji zajrzałem do baku było tam najwyżej około 1 l na dnie, zabrałem się za tankowanie i ku mojemu zdziwieniu pod sam korek weszło tylko 13l
Nie mniej zdziwił mnie fakt, że na rezerwie zrobiłem 100km. |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011
|
|
|
W przedliftowcach rezerwa to bodajże 3,5 l także prawie 100 km da się nakulać.
Co do pojemności baku, 14 L to faktycznie mało, starsze modele miały 17, a przecież po lifcie 20ścia... |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
Irys
Model GSa: Brak moto
Wiek: 36 Dołączyła: 01 Wrz 2009 Pochwał: 12 Posty: 1105 Skąd: Szkocja
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011
|
|
|
I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku. |
_________________
|
|
|
|
|
nospoon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011
|
|
|
W takim razie rzeczywiście będę musiał jeszcze to sprawdzić, bo lałem pod koniec już dosyć wolno, ale może jeszcze bym tam rzeczywiście wcisnął odrobinę więcej. A tankuję zawsze na centralce, więc może ten niewielki kąt tez ma znaczenie. |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011
|
|
|
To ja mam pytanie - gdzie jest upust nadmiaru nalanej benzyny w baku? Czy to jest na górze wlewu, czy gdzieś indziej zakamuflowane?
Bo zazwyczaj kończę tankowanie jak benzyna dojdzie do dolnej blaszki wlewu. Kiedyś ciurkałem powolutku i wchodziło dalej, to zacząłem się zastanawiać czy to mi już gdzieś nie spływa
Ale jak mówisz że naciurkać można kilka litrów to chyba znam odpowiedź |
|
|
|
|
Bellator [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Paź, 2011
|
|
|
Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej, obok otworu wlewu, dobrze go widać po podniesieniu klapki . |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 12 Paź, 2011
|
|
|
Bellator napisał/a: | Otwór upustowy jest jeszcze nieco wyżej |
Dokładnie mówiąc nie jest to otwór upustowy, a raczej odprowadzenie skroplin deszczowych lub rozlanego paliwa, które może sie tam znaleźć, pełni on też rolę odpowietrzenia bo skoro z baku paliwo spływa grawitacyjnie a nie jest zasysane to jakoś ta przestrzeń musi się wypełniać powietrzem, próżni tam raczej nie ma.
Irys napisał/a: | I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając |
Można to zaobserwować zwłaszcza w poliftowych gdzie do "dziury zalewowej" włożona jest blacha z zwężką zapobiegająca wlaniu niewłaściwego paliwa (w teorii).
A całe te zjawisko wynika z zasady naczyń połączonych, bo wlew paliwa kończy się (dolna krawędź) poniżej górnej części zbiornika, więc lejąc w ostatniej fazie paliwo rozlewa się powoli po górnej części zbiornika jednocześnie wypychając powietrze zgromadzone powyżej poziomu wlewu.
Pojemność 17l lub 20l (zależnie od modelu) jest pojemnością teoretyczną gdy zalejemy zbiornik w 100% |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Ryder [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012
|
|
|
Odkopię temat dotyczący pojemności baku.
Czytając wiele tematów na necie znalazłem kilkakrotnie w wypowiedziach że pojemność baku wynosi 15l w niektórych egzemplarzach,i w tym wypadku 3,5l rezerwy.
Zaciekawiło mnie to bardzo,dlatego pojechałem zatankować pod korek (na rezerwie miałem przelatane 26km),do baku zmieściło się tylko 12,54l ,jeżeli licząc że bak ma 15l to musiało mi zostać w baku jeszcze 2,5l paliwa (rezerwa ma 3,5l) co jest bardzo możliwe bo ten dystans był pokonany bardzo delikatnie i jednym ciągiem (w przypadku 15l baku spalanie 3,84l/100km).
Szukam potwierdzonych informacji jak to dokładnie jest z tą pojemnością baku i rezerwy,szukałem po serwisówkach i innych forach i ile wypowiedzi tyle opini |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012
|
|
|
Mam tak samo, tankuje między 10-12l zależy ile przejadę na rezerwie. |
|
|
|
|
Ryder [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012
|
|
|
Machu
Podajmy jeszcze rok produkcji,mój egzemplarz jest z 94" |
|
|
|
|
demot [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012
|
|
|
Ja mam 93/94 i po wypaleniu do dna (wszystko się nie wypala, zostają może ze 2 setki) zmieściłem 14,87l "ciurkając" baardzo długo. |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012
|
|
|
Emeryt z 1989r załadowuje z gaźnikami razem 17,4litra. Raz mi 1km przed stacją zabrakło paliwa i jak dopchałem taki wynik mi się ukazał. Do rezerwy przeważnie robię 300km na rezerwie max 100km udało mi się zrobić i jeszcze trochę mi na dnie zostało ale moto już straszni się muliło i dławiło w trakcie jazdy, z 10km może i by się mi udało zrobić. Gdyby tak oszczędnie postępować z manetką i nie studzić moto to do 450km na zbiorniku myślę że udało by się mi zrobić. 400 to spokojnie.
[ Dodano: Nie 05 Sie, 2012 ]
Irys napisał/a: | I tu wchodzi w grę "ciurkanie" do baku. Już nie raz ze Studim udowadnialiśmy, że lejąc do motocykla postawionego w pionie (ale nie na Centralce) możemy wlać dobre 2l powoli ciurkając, mimo że teoretycznie benzyna jest już przy odpowietrzniku. |
To dziwne bo ja tankowałem tak i tak i mi zawsze więcej wchodziło na centralce jak na kołach. A to na skutek nachylonego lekko zbiornika do przodu. Powietrze miało ujście ze zbiornika lepsze. Po zatankowaniu nawet do 2 l więcej pcham przez taka zabawę trochę marudną zreszto. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012
|
|
|
Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.
Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.
A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.
Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Ryder [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012
|
|
|
studi napisał/a: | Być może sprzeczne informacje o pojemności zbiornika wynikają z tego, że większość informacji tłumaczona jest z angielskiego - dokładniej ze stron amerykańskich. Jeśli popatrzymy dokładnie w parametry np. model z roku '90 to zobaczymy, że GS ma zbiornik pojemności 17l lub w wersji E-33 15l z rezerwą 3.5l. Model E-33 to model robiony na niektóre regiony Stanów Zjednoczonych np. na Californię.
Analogicznie jest w poliftowym z pojemnością 20l i 18l na US California.
A to aby zbadać ile litrów ma zbiornik, należało by go zdemontować, całkowicie opróżnić a następnie zalać pod korek, w każdym innym wypadku nigdy nie mamy pewności ile tak naprawdę paliwa pozostało.
Ja tankując GS'a już na rezerwie tankowałem ok. 14l - 15l co przy rezerwie w poliftowym daje ~19l czyli można przyjąć iż istotnie mam 20l zbiornik, analogicznie może być w przedliftowym. |
Nawet na ramie mam gdzieś nalepkę E-33 nie wiem czy to chodzi o tą wersje czy może jakieś normy
Były w tej wersji jeszcze jakieś zmiany? |
Ostatnio zmieniony przez Ryder Nie 05 Sie, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
demot [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012
|
|
|
No tak, koło tabliczki znamionowej są te nalepki. Niektórzy mają jedną, niektórzy dwie. A no i moje moto nie jest z Californi xD |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|