Przesunięty przez: leon Sro 11 Mar, 2009 |
Poleszenie chlodzenia oleju w silniku |
Autor |
Wiadomość |
Jaco [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Mar, 2008 Poleszenie chłodzenia oleju w silniku
|
|
|
Witam wszystkich zinteresowaych. Po głowie chodzi mi cały czas to żeby w Gs-ie zrobic by olej silnikowy był lepiej chłodzony bo pewnie nie jeden kierowca Gs-a poczuł na własnej skurze jak ładnie idzie skwar od silnika jeżeli temperatura powietrza wynosi 30st C i się zatrzyma w korku lub na światłach. Do czego dąże a do tego żeby wspólnie własnymi siłami wymyslic pomysł do tego celu mi by sie najbardziej widziała chłodnica oleju tak jak w niektórych wersjach Suzuki Bandit tylko że w GS by był zasadniczy problem gdzie ja podłączyć czy może sie ktoś się zaciekawił czy sa zaślepione w kadubie kanały olejowe?? może jest możliwość podłączenia wiadomo że musi być krążeie oleju. Dzięki za propozycje |
|
|
|
|
pootietang [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008
|
|
|
gs ma chłodnicę oleju, tzn f'ka po ostatnich "modyfikacjach" :roll: zobacz jak jest to tam rozwiązane jak chcesz kombinować.
tu masz chlodnicę z gs'a
|
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008
|
|
|
no tak... ale wtedy jest to podłączone gdzieś w okolicach pompy oleju (domyślam się że za pompą), a w naszym przypadku przerabianie tego byłoby problemem. Sam nad tym myślałem, ale co zrobić? drugą pompę? moim zdaniem nie ma sensu kombinować... jeżeli już chcesz schłodzić to prędzej myślałbym o zmianie radiatora na dole silnika (są tam takie żeberka. Na dobrą sprawę, gdyby je odkręcić, dać nowe aluminiowe, o dobrym profilu (kupić radiator) + pasta silikonowa, żeby lepiej przewodziło ciepło między sinikiem a radiatorem, to chłodzeni by się poprawiło). Nie wiem tylko czy jest sens (fakt że w upale nie jeździłem tym bardziej nie w korku i nie wiem jak to jest), poza tym montując taką chłodnicę czy nawet zmieniając radiator nie mamy nad tym kontroli (w f-ce może nie być radiatora, żeby nie był za zimny, lub jest chłodnica bo są owiewki=mniej powietrza) i silnik może się za mało grzać |
|
|
|
|
Jaco [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008
|
|
|
to w moim przypadku ten radiator może bardzo mało da poniewaz tez mam Gs-e obudowana |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 23 Mar, 2008
|
|
|
ale od dołu jes zasłonięty ten radiator? Jeżeli naprawdę Ci zależy to walnij radiator (na wagę za 100zł masz 500x205x30 jak dobrze pamiętam), i najwyżej od dołu jakoś ładnie, jeżeli radiator jest zasłonięty coś co by 'kierowało' strumień powietrza na radiator |
|
|
|
|
Jaco [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008
|
|
|
no w sumie to niezły pomysł żeby misa olejowa była owiewana wiatrem |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008
|
|
|
dokładnie własnie pozytywnie się zaskoczyłem jak zobaczyłem że tam takie ładne żeberka są napewno jak się na to powietrze skieruje (w nakedzie już tak jest ) to daje to niezłe efekty |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 24 Mar, 2008
|
|
|
Można zdjąc miske olejową i przedłuzyc te zeberka wspawujac aluminiowe płaskowniki. Te wstawki trzeba by dopasowac do wydechu by nie kolidowały razem.
Najpierw proponuje zakup termometru oleju w miejsce korka wlewu i sprawdzenie czy te przerobki sa potrzebne. Gs-y jezdżą w krajach tropikalnych i subtropikalnych i temperatura im nie przeszkadza. U nas takich temperatur nie doswiadczysz . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Mar, 2008
|
|
|
no włąśnie też o tym myślałem. Plaster gdzieś zapewniał (jeżeli się pomyliłem to sorry) że jeżdżąc w upalnej Francji, w górach aż tak się nie grzeje. Dlatego ja narazie nie ruszam, jak będzie się grzało to będę myślał o tym.
Breżniew: nie do końca zrozumiałem... chcesz je przedłużyć? ja bym wymienił, bo jeżeli wstawisz jakieś płaskowniki + radiator potem (nawet bez radiatora możnaby zostawić płaskowniki) to jest spora rezystancja cieplna. Z doświadczenia z budowy wzmacniaczy wiem, że jak do radiatora (do którego bezpośrednio jest układ podłączony) podłączy się coś jeszcze nawet na najlepszy silikon to ledwo, ledwo co to daje. Ja myślałem o zdjęciu tych starych żeberek (o ile się da) i zastąpieniu aluminiowym radiatorem |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 25 Mar, 2008
|
|
|
michal_elwuo napisał/a: | no włąśnie też o tym myślałem. Plaster gdzieś zapewniał (jeżeli się pomyliłem to sorry) że jeżdżąc w upalnej Francji, w górach aż tak się nie grzeje. |
eeee to niby gorzej dla silnika jak jedzie jednostajna predkości po płaskim terenie niz jak śmiga pod takim samemy obciązeniem po górach :shock:
dobra teoria .... kolejna .... |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Mar, 2008
|
|
|
a nie grzeje się bardziej jak jedziesz po górach i dajesz mu nagle maks gazu (zaraz poszukam opisu, ale ponoć pod górki dostawał w pizdę)?
może mnie źle zrozumiałeś. Chodzi mi o to że kolega mówił, że nawet w górach w upale się nie grzeje, więc w Polskich warunkach tym bardziej nie powinien. Nie dokończyłem myśli |
|
|
|
|
Shadow [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Mar, 2008
|
|
|
michal_elwuo napisał/a: | a nie grzeje się bardziej jak jedziesz po górach i dajesz mu nagle maks gazu (zaraz poszukam opisu, ale ponoć pod górki dostawał w pizdę)?
może mnie źle zrozumiałeś. Chodzi mi o to że kolega mówił, że nawet w górach w upale się nie grzeje, więc w Polskich warunkach tym bardziej nie powinien. Nie dokończyłem myśli |
czyli chodzilo ci o to ze nawet w tak sknadalicznych warunkach jak upalna francja i jazda po gorach Gs sie nie grzeje |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Mar, 2008
|
|
|
dokładnie tak |
|
|
|
|
Meteorczyk [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Lip, 2008
|
|
|
A jakby przed silnikiem na ramie zamontowac wentylator od chlodnicy |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 27 Lip, 2008
|
|
|
ale po co
jak miałby dmuchac
ped powietrza i tak bedzie wiekszy niz wentylatora
nic nie kombinować tylko jezdzc jezdzić jezdzić
czytając forum ma sie wrazenie że na siłe wszyscy szukają dziur w całym
a to stuka a to puka szeleści .... |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|