Nawigacja GPS - jaka? |
Autor |
Wiadomość |
hermes
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 10 Sie, 2010
|
|
|
Miał ktoś do czynienia z Goclever RAIDER 350?
Mile widziane uwagi i opinie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kiler
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 31 Dołączył: 21 Paź 2010 Pochwał: 1 Posty: 219 Skąd: Starachowice/Kraków
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Trochę odkopię temat. Czym się w ogóle kierować przy zakupie nawigacji? Co to znaczy, że nawigacja jest odblokowana? Że mogę wgrywać mapy jakie chce? Czyli nowa nawigacja kupiona w sklepie nie ma takiej możliwości? Jakiś kłopot jest z odblokowaniem?
na allegro natrafiłem na coś takiego i nie wiem czy licytować, czy to nie jest jakieś ostatnie gówno?
http://allegro.pl/nawigac...1648094300.html |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
O to przy okazji i ja zadam pytanie. Mam nawigację tom tom ,która sama w sobie ma przyssawkę, nie jest na żadnym mocowaniu. I tak myślę czy dobry pomysł jest żeby sobie ją przymocować do baku? Nic się nie stanie z lakierem jak tak będę przyczepiał i odczepiał?? Bo fajna sprawa z tą przyssawką, mogę obracać gps o 360 stopni na różne strony ,więc i mogę tak sobie ustawić żebym widział wszystko montując na baku. |
|
|
|
|
Ławka [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
paweu, sam chciałem niedawno kupic Vordona z allegro (z ta roznica, ze ekran 5'), troche szperalem na jego temat i ogolnie ma opinie niezlego urzadzenia, podobno automapa w wersji 4.costam (nie pamietam dokladnie) dziala bezproblemowo, ale wada jest bateria w nim. Ostatecznie go nie kupilem ze wzgledu na cene wysylki i czas oczekiwania, a i w razie usterki nie byloby sie do kogo przyczepic (sprowadzane z hong kongu, a sprzedawca zastrzega sobie w regulaminie, ze jest tylko posrednikiem i nie bierze odpowiedzialnosci) |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Cytat: | I tak myślę czy dobry pomysł jest żeby sobie ją przymocować do baku? Nic się nie stanie z lakierem jak tak będę przyczepiał i odczepiał? |
kij z lakierem bo nic mu nie bedzie od przyssawki ale bez owiewki zgubisz nawigacje zanim jeszcze znajdzie pierwszego satelite... |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
No mam owiewkę ,a raczej tą szybkę puig, a więc myślę ,że nie będzie aż takiego problemu. Ale jak z lakierem nic nie będzie to przetestuję jak to się sprawdza. |
_________________
|
|
|
|
|
Duellis [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Commonmen napisał/a: | I tak myślę czy dobry pomysł jest żeby sobie ją przymocować do baku? |
Nie wiem jak z trzymaniem takiej przyssawki, ale z posługiwaniem się takim GPSem będzie problem, bo jak będziesz na niego ślepił to tracisz z oczu drogę, co bezpieczne nie jest (testowałem to jeżdżąc z GPSem w mapniku na baku). Nawigacja powinna być na kierownicy, aby patrząc na ekran jednocześnie patrzeć na drogę. No chyba, że masz do tego słuchawki i nie musisz patrzeć na odbiornik podczas nawigowania. |
|
|
|
|
teja-1010100 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Duellis napisał/a: | Nawigacja powinna być na kierownicy, aby patrząc na ekran jednocześnie patrzeć na drogę. No chyba, że masz do tego słuchawki i nie musisz patrzeć na odbiornik podczas nawigowania. | Słuchawki są najlepszym rozwiązaniem. Nie dochodzi do sytuacji braku kontroli sytuacji na drodze. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Moim zdaniem słuchawki to lipa, przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia z użytkowania AutoMapy, którą nota bene bardzo sobie chwalę, po prostu, często jest tak, że komunikat idzie na 50 czy 20m przed manewrem, kiedy jest już za późno na manewr np, zmiany pasa do skrętu.
Lepiej jednak kontrolować sytuację wzrokowo na mapie.
Za to asystent pasa ruchu to zajebista funkcja w nowych AM, niestety opracowany jest tylko na krajówkach, dojeżdżając do skrzyżowania pokazuje ci na ok. 150-200m przed, które pasy będą zgodne z twoim kierunkiem. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
teja-1010100 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
studi napisał/a: | Moim zdaniem słuchawki to lipa, przynajmniej tak wynika z mojego doświadczenia z użytkowania AutoMapy, którą nota bene bardzo sobie chwalę, po prostu, często jest tak, że komunikat idzie na 50 czy 20m przed manewrem, kiedy jest już za późno na manewr np, zmiany pasa do skrętu.
Lepiej jednak kontrolować sytuację wzrokowo na mapie.
Za to asystent pasa ruchu to zajebista funkcja w nowych AM, niestety opracowany jest tylko na krajówkach, dojeżdżając do skrzyżowania pokazuje ci na ok. 150-200m przed, które pasy będą zgodne z twoim kierunkiem. | Po to są ustawienia w automapie... jeśli metrów masz za mało to po prostu sobie tą ilość zwiększ. Nie widzę problemu. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Tu nie chodzi o metry w ustawieniach, tylko o algorytm, który czasami się nie wyrabia, bo skoro na jednym manewrze potrafi powiedzieć 100m przed a na innym mówi na 15m przed to raczej nie jest kwestia ustawień. Poza tym komunikaty ustawiasz w sekundach a nie w metrach od manewru. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
A ja uważam, że dla motocyklisty najlepsza jest papierowa mapa i zapoznanie się a trasą, a nie wpatrywanie się w GPS.
Oczywiście GPS też jest potrzebny ale raczej za granicą w takich dzikich krajach jak włochy francja itp. gdzie często oznakowanie jest tragiczne i dużo dróg. W Polsce oznakowanie jest bardzo dobre i nigdy nie miałem problemu z trafieniem do celu podróży, a zatrzymanie się i podniesienie szybki żeby dopytać to sekunda i na pewno bezpieczeniejsze niż "SKRĘĆ W LEWO ZA 10 METRÓW!". |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Commonmen napisał/a: | No mam owiewkę ,a raczej tą szybkę puig, a więc myślę ,że nie będzie aż takiego problemu. Ale jak z lakierem nic nie będzie to przetestuję jak to się sprawdza. |
Ja bym próbował dziada do owiewki przyczepić |
|
|
|
|
Borek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 01 Cze 2011 Pochwał: 4 Posty: 908 Skąd: Nidzica/Warszawa
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Oooo dobry pomysł. Tak proste ,że aż genialne, dzięki. Jutro spróbuję zamontować gps na te dwa sposoby i zapodam fotki jak to się prezentuje. |
_________________
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 06 Lip, 2011
|
|
|
Zrób ewentualnie jakieś zabezpieczenie w postaci linki lub sznurka aby za daleko nie odfrunął w razie czego. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|