.:: Forum o Suzuki GS 500 ::.
...::::Suzuki - Way of Life::::...

Mechanika - Kolor ¦wiec Zap³onowych

marcincs - Sro 28 Maj, 2008
Temat postu: Kolor ¦wiec Zap³onowych
Witam!
Wymieni³em filtr powietrza oraz ¶wiece, efekt zauwa¿alny - przyspieszenie i lepsze wkrêcanie siê na obroty. Przejecha³em oko³o 3-5km odkrêci³em ¶wiece i zobaczy³em, ¿e sa bardzo jasne siwe nawet mo¿e bia³e (kolor elektrod). Wniosek - uboiga mieszanka :P Czy wystarczy d¼wignaæ iglicê czy lepiej regulacjê ga¼ników przeprowadziæ? Je¶li tylko iglicê to jak to siê robi, mia³êm ga¼niki na wierzchu ale wygladaj± one inaczej ni¿ w moich poprzednich "pi¼dzikach" i nie chcia³em ot tak sobie rozkrêcaæ i szukaæ - domy¶lam siê ¿e iglica jest jedna wspólna dla obu??
Pozdro

Bre¿niew - Sro 28 Maj, 2008

Trzeba podnie¶æ iglice. Znajduj± sie one pod czarnymi pokrywkami w przepustnicach suwakowych z membranami. Podnie¶ iglice o 1 rowek do góry.
marcincs - Pi± 30 Maj, 2008

Mam jeszcze jedno pytanie, na którym naciêciu powinny byæ ustawione iglice, tak oryginalnie, fabrycznie ?? :D
Bre¿niew - Pi± 30 Maj, 2008

Oryginalnie sa na 3 od góry.
marcincs - Pi± 30 Maj, 2008

Ja po wymianie filtra powietrza i ¶wiec d¼wign±³em obie iglice na 4 rowek od góry, poje¼dzi³em trochê i ¶wiece nie s± takie jak byæ powinny. Elektroda z prawego cylindra jest jasna taka metaliczna a z lewego ma tak samo tylko na jej koñcu mo¿e tak z 2,5-3mm a reszta jest okopcona na czarno. :(
Bre¿niew - Pi± 30 Maj, 2008

W takim razie musisz pojechaæ na regulacje ga¼ników do serwisu. Mo¿e masz co¶ skopane z poziomem paliwa i synchro.
Ile Km przejecha³e¶ po podniesieniu iglic? 10 - 100?
Interesuje nas kolor izolatora wewn±trz ¶wiecy a nie samych elektrod.

marcincs - Pi± 30 Maj, 2008

nieca³e 10km kolor izolatora jedna ma na pewno ciemny okopcony a druga to nie wiem , pójde zobaczyæ. Mam rozumieæ,¿e kolor elektrod jest nieistotny, i zwracaæ uwagê tylko na koor izolatora?
marcincs - Pi± 30 Maj, 2008

I jeszcze jedno: gdy podnosi³em iglice po wyci±gniêciu membran zauwa¿y³em ¿e ten plastik z którym s± po³±czone, i który chodzi w górê i dó³ by³ ubrudzony (substancja podobna do smaru grafitowego ale bardzo gêstego-jakby odparowanego). Nie czy¶ci³em tego bo nie wiem czy ma to tam byæ czy nie. Na ¶ciankach i wierzchu tej ¶luzy w których chodz± plastiki z osadzonymi przepustnicami te¿ trochê tego by³o - czy¶ciæ czy nie ?? :D
Bre¿niew - Pi± 30 Maj, 2008

Przepustnice powinny byc czyste , bez ¿adnego smaru czy nalotu. Izolator ¶wiecy powinien byæ koloru jasno br±zowego. Zrób d³u¿sz± trasê z kilkadziesi±t kilometrów by porz±dnie zagrzaæ silnik i wtedy sprawdziæ kolor.
Niemniej na 4 rowku powinny ga¼niki chodziæ prawid³owo.

marcincs - Pi± 30 Maj, 2008

Jeszcze raz od pocz±tku: wymiana filtru powietrza oraz ¶wiec, zmiana zawieszenia iglic na 4 rowek od góry - efekty na fotkach.
Tak jak Bre¿niew poradzi³ poszed³em poje¼dziæ i zrobi³em fotki ¶wiecom.

Przed zmianami: http://www.fotosik.pl/pok...efdf721763.html
Po zmianach: http://www.fotosik.pl/pok...8584b18eb2.html

Proszê o porady, mo¿e daæ z powrotem stary filtr i ¶wiece oraz iglice na 3 rowek, ale trochê tak g³upio jak ju¿ kupi³em te elementy :D

Bre¿niew - Pi± 30 Maj, 2008

¦wiece ze zdjêcia przed zmianami s± wypalone prawid³owo , choæ jedna ma odrobine bogatsza mieszanke. Na nowych widac wyra¿nie za ubog± - bia³e swiece. Spróbuj podniesc iglice jeszcze wyzej.
Stare i nowe ¶wiece maja te same oznaczenia? Jakie osiagi ma silnik po zmianach?
Prawdopodobnie bez serwisu ga¼ników siê nie obejdzie.

marcincs - Sob 31 Maj, 2008

po samej zmianie filtra i ¶wiec bez ruszania iglic poprawa by³a znaczna w przyspieszeniu i wchodzeniu na wysokie obroty po zmianie na 4 rowek nast±pi³o minimalne pogorszenie i jest podobnie jak przed wymiana filtra i ¶wiec. Skoro nie rusza³em ¶rub regulacyjny ze sk³adu mieszanki oraz synchronizacji. To mo¿e pomo¿e wkrêcenie ¶rub ze sk³±du mieszanki i wykrêcenie ich o odpowiedni± ilo¶æ obrotów? ¦wiece maj± te same oznaczenia. Nie wiem czy czasem nie spróbowaæ daæ zapinek na iglicach na 5 rowek od góry??
Bre¿niew - Sob 31 Maj, 2008

Je¶li osi±gi sie pogorszy³y to wróæ do wcze¶niejszych ustawieñ. Narysuj mo¿e w jaki sposób liczysz rowki w iglicy bo podejrzewam , ze odwrotnie i zamiast wzbogaciæ mieszankê j± zubo¿y³e¶ jeszcze bardziej.
marcincs - Sob 31 Maj, 2008

Na obrazku jest jak liczê naciêcia na iglicach. Obecnie zapinkê mam na 3 rowku od góry za³o¿y³em stary filtr ¶wiece zostawi³em te nowe i nadal nie maj± koloru takiego jaki powinien byæ, izolator jest bia³y.
Najgorsze jest to ¿e w serwisie miejsce bedzie w po³owie sierpnia :D - wiêc muszê sam to zrobiæ. Co do osi±gów to najlepsze by³y jak iglica by³a na 3 rowku(czyli po "staremu") z nowym filtrem i ¶wiecami.

Bre¿niew - Sob 31 Maj, 2008

A sprawdzi³es symbol swiec czy jest na starych i nowych ten sam? powinno byæ DPR8EA9. Moze masz DPR7EA9?
marcincs - Sob 31 Maj, 2008

Na pewno s± odpowiednie, w ogóle ¶wiece DPR7EA9 maj± inny cyplik i nie wesz³yby mi fajki na nie. Mog³em nie ruszaæ nic. Czy jest sens samemu ruszaæ ¶rubki ze sk³adu mieszanki?? Czy ma to du¿y wp³yw na synchroniczn± pracê obu ga¼ników? Mo¿e w t± stronê pokombinowaæ?
Bre¿niew - Sob 31 Maj, 2008

¦ruba sk³adu mieszanki reguluje tylko w zakresie niskich i przej¶cia z niskich na ¶rednie. w tym wypadku bym jej nie rusza³ samemu. Potrzebne by by³o potem synchro.
marcincs - Sob 31 Maj, 2008

Czyli kaplica, bo mo¿liwo¶ci siê wyczerpa³y :D Mo¿e te nowe ¶wiece potrzebuj± wiêcej czasu ¿eby siê wypaliæ na odpowiedni kolor jak te stare, przecie¿ ¿adnych regulacji nie przeprowadza³em a filtr powietrza da³em ten stary. Silnik równo pracuje, dobrze wkrêca siê na obroty jak równie¿ z nich schodzi.- teoretycznie wszystko jest cacy tylko ten kolor mnie martwi. Na nowym filtrze by³ jeszcze ¿wawszy. Nie wiem jak siê ma uboga mieszanka do osi±gów. Natomiast gdy mia³em nowy filtr i iglicê na 4 rowku od góry to zauwa¿y³em taki jakby gwizd, ¶wist w rytm pracy silnika-tak mi siê wydawa³o, pojawiaj±cy sie na krótko w czasie gwa³townego ruszania lub przyspieszania. Teraz jakby usta³, je¶li siê pojawia to bardzo rzadko.
B±d¼ tu cz³owieku m±dry :D

Mawet - Czw 16 Lip, 2009

Wyj±³em ostatnio ¶wiece w swoim moto, ¿eby je sprawdziæ. Nie mia³em ¿adnych podejrzeñ, ¿e mieszanka mo¿e byæ za bogata, moto nie kopci³o etc. A jednak ¶wiece okaza³y siê czarne. Rozumiem ¿e muszê teraz opu¶ciæ iglicê o 1 rowek. Ale czy mogê u¿yæ tych okopconych ¶wiec? Czy mo¿na je jako¶ odczy¶ciæ, czy raczej warto by by³o kupiæ nowe?
hubertgontarz - Czw 16 Lip, 2009

Nad kuchenk± gazow± wypaliæ, by³o o tym ju¿ na forum.
Je¿eli nie wiesz kiedy ¶wiece w GS-ie by³y wymieniane to mo¿esz je wymieniæ, koszt ok. 30 z³ za 2 sztuki.

Mawet - Czw 16 Lip, 2009

hmm ale ja nie mam zalanych ¶wiec, wiêc co pomo¿e wypalanie nad kuchenk±? Raczej my¶la³em o odczyszczeniu ¶wiec drobnym papierem ¶ciernym.
Czy mo¿liwe jest to, ¿e mieszanka jest tak naprawdê dobra, a okopcenie ¶wiec jest wynikiem tego, ¿e motocykl ostatnio nie je¼dzi³, tylko by³ parê razy odpalany (rozruch oczywi¶cie na ssaniu) na jakie¶ 2 minuty.
Wyj±³em dzisiaj iglicê i na ile mog³em zajrza³em do ga¼ników wygl±daj± na czyste.

Kura¶ - Czw 16 Lip, 2009

Mawet napisa³/a:
(rozruch oczywi¶cie na ssaniu) na jakie¶ 2 minuty
i wszystko w tym temacie
Mawet - Pi± 17 Lip, 2009

kurcze ju¿ zg³upia³em zupe³nie, ¿eby zubo¿yæ mieszankê muszê przestawiæ iglice na górny czy dolny rowek? Jak teraz mia³em na 3 od góry to muszê iglicê ustawiæ na 2 czy 4 rowku?
¯eby by³a jasno¶æ rowki w iglicy liczê tak ¿e za górê iglicy przyjmujê ten jej fragment z rowkami.

Leon84 - Pi± 17 Lip, 2009

¦wiece masz odpowiednie dla GS 500?
Przestawienie iglicy pewnie odbije siê czkawk± - dos³ownie
Mo¿e warto skorygowaæ sk³ad mieszanki i sprawdzisz szczelno¶c uk³adu ssania...
Filtr powietrza czysty ?

[ Dodano: Pi± 17 Lip, 2009 ]
Mawet napisa³/a:
Raczej my¶la³em o odczyszczeniu ¶wiec drobnym papierem ¶ciernym.

Nie polecam.
hubertgontarz napisa³/a:
Nad kuchenk± gazow± wypaliæ
:super:
Mawet - Pi± 17 Lip, 2009

¶wiece jednak wymieniê, nie wiem kiedy by³o to robione, koszt du¿y to nie jest, a ¶wiece nie wygl±daj± na ¶wie¿e.

Filtr powietrza nie wygl±da na jaki¶ zasyfiony. Choæ te¿ ciê¿ko mi powiedzieæ, bo nie mam porównania jak powinien wygl±daæ "czysty" filtr, a jak wygl±da ju¿ zasyfiony

Iglicê ustawi³em na razie na 2 rowku od góry. Jeszcze nie z³o¿y³em motocykla, wiêc nie wiem jak bêdzie teraz dzia³aæ. Je¶li bêdzie niedobrze, wrócê z ustawieniami iglicy na 3 rowek i wymieniê filtr powietrza.
Nie chcê na razie ruszaæ regulacji sk³adu mieszanki, bo wi±¿e siê to z synchronizacj± ga¼ników (z tego co wyczyta³em na forum), a tej operacji sam nie zrobiê. Je¶li konieczna bêdzie ingerencja w ustawienie sk³adu mieszanki oddam moto do serwisu na regulacje ga¼ników.

A w jaki sposób sprawdzisz szczelno¶æ uk³adu ssania? To mój pierwszy motocykl i jestem zielony w tym temacie. Dopiero wdra¿am siê w mechanikê.

Franek301 - Pi± 11 Gru, 2009

Mam pytanie Czy jak kupujecie nowe ¶wiece to zmieniacie przerwê na elektrodach??

[ Dodano: Pi± 11 Gru, 2009 ]
Witam. mam Pytanie czy jak zmieniacie ¶wiece na nowe (NGK DPR8EA9) to zminiacie przerwê elektrod na ¶wiecach??

hubert - Pi± 11 Gru, 2009

nie ew mo¿na sprawdziæ 0.8 0.9mm
kuboslawa - Pi± 23 Kwi, 2010

Witam przy zmianie rowka w iglicy na co zwróciæ szczególn± uwagê by nic nie zepsuæ?? Mam zbyt ubog± mieszankê ( ¶wiece bialutkie) bêdê to robi³ w Gs;e pierwszy raz a nie chce nic sknociæ. Doradzi kto¶ :D ??
Domin46 - Sob 24 Kwi, 2010

Witam Kubos³awa, tam nie ma co sknociæ. Wyjmij najpierw z membrany jedn± iglicê i zobacz jak te wszystkie podk³adki s± na³o¿one, prze³ó¿ klipsa o 1 lub dwa rowki w dó³ i z³ó¿ z powrotem. To samo z drug±. Robi³em to niedawno, bo ustawili mi w serwisie na 2-gim rowku od góry i te¿ ¶wiece na bia³o wypalone by³y. Przestawi³em o 2rowki w dó³. Tam naprawdê nie ma co sknociæ.

Pozdrawiam,
Domin46

biernus - Nie 25 Kwi, 2010

Witam.
Ja wla¶nie po 6000 wymieni³em ¶wiece z NGK na NGK jak fabryka przykaza³a. Sama wymiana "by Kicek - Garage" ;D . Kolorek jak widac. Jakie¶ komentarze?


Bre¿niew - Nie 25 Kwi, 2010

Na twoich zdjêciach niewiele widaæ. Chodzi o kolor izolatora porcelanowego na ¶rodkowej elektrodzie. Na zamieszczonych fotkach widac g³ównie elektrodê boczn± i to wszystko. :]
Vatzeque - Nie 25 Kwi, 2010

Tutaj ¶wiece moje:
http://picasaweb.google.pl/vatzeque/SwieceGS500#

Generalnie chyba troszkê jasne, ale by³y zamontowane DPR9EA-9 przeznaczone do ostrej jazdy.

f0rever - Wto 01 Mar, 2011
Temat postu: Bia³e koñcówki ¶wiec - pomocy
Witam !
Ostatnio wzi±³em siê za wymianê ¶wiec w swojej gs-ce.
Ku mojemu zdziwieniu koñcówki ¶wiec ( ¿ar ? ) by³y koloru bia³ego.....
Z tego co wiem koñcówki powinny byæ nadpalone, mniej wiêcej koloru kawowego..
I tutaj moje pytanie, co mog³o byæ powodem ? Z³a mieszanka ? Woda w cylindrach ?
Z góry dziêkuje za odpowiedzi !

przemek_posp - Wto 01 Mar, 2011

Zbyt uboga mieszanka.
f0rever - Wto 01 Mar, 2011

Czyli pozostaje synchronizacja ?
przemek_posp - Wto 01 Mar, 2011

Nie, regulacja ga¼ników, a pó¼niej synchro.
Ale co jak siê robi to ju¿ by³o na forum.

Kat - Wto 01 Mar, 2011

Podnie¶ iglice wy¿ej o jeden rowek. Na obroty jak siê wkrêca? Nie ma problemów z lewym powietrzem?
f0rever - Wto 01 Mar, 2011

Iglic± zajmê siê od razu jutro po pracy.
A je¶li chodzi o obroty, to nie ma problemu, mo¿e ma ma³ego do³a przy 3-4 ty¶, ale nie jest to nie wiadomo jak drastycznie odczuwalne.

AdamSsS - Wto 01 Mar, 2011

http://www.fotosik.pl/sho...3dc268371a4e1fa tak an przysz³o¶æ
f0rever - Wto 01 Mar, 2011

Jeszcze takie pytanie, jak ju¿ bêdê mia³ wyjête ga¼niki, to na co patrzeæ ¿eby zobaczyæ, czy s± zd³awione ? Rocznik to 1995, z tego co siê zorientowa³em to mog± byæ króæce do zrobienia... czy jeszcze co¶ ?


AdamSsS - Dziêki !

przemek_posp - Wto 01 Mar, 2011

Czy motocykl jest zd³awiony mo¿na poznaæ przez prêdko¶æ maksymaln±, odblokowany GS powinien bez problemu doj¶æ do 170km/h.
Drugi sposób to numer VIN - jak masz GM51A to jest nieblokowany, a je¶li masz GM51B to jest fabrycznie blokowany (chyba ¿e kto¶ wcze¶niej go odblokowa³) :)

f0rever - Wto 01 Mar, 2011

Tutaj kolego mnie zadziwi³e¶ z tym numerem VIN, nie wiedzia³em, ¿e tak mo¿na to sprawdziæ :) Jak byk w dowodzie oraz karcie pojazdu mam wpisane GM51B - czyli z tego co mówi³e¶ jednak jest odblokowany.
Jednak nurtuje mnie to, ¿e w dowodzie mam wpisane 25kW...

przemek_posp - Wto 01 Mar, 2011

Cytat:
jak masz GM51A to jest nieblokowany, a je¶li masz GM51B to jest fabrycznie blokowany


Masz zblokowanego. Gdzie¶ na forum jest instrukcja jak odblokowaæ ga¼niki.

f0rever - Wto 01 Mar, 2011

Cz³owiek ju¿ jest ¶lepy na staro¶æ....
Jednak zablokowane, teraz pozostaje mi poszukaæ instrukcji, ale z tego co wiem, to chyba bêd± dysze i króæce...

Jacek90 - Nie 20 Mar, 2011

Co my¶licie o moich ¶wiecach?

przemek_posp - Nie 20 Mar, 2011

¦wieca raczej czarna ni¿ kawa z mlekiem => zbyt bogata mieszanka => opu¶æ iglicê w dó³ o jeden z±bek i wtedy zobacz kolor ¶wiecy.

Pozzdrawiam

Jacek90 - Nie 20 Mar, 2011

Wymienia³em teraz filtr powietrza i oleju, olej, ¶wiece i nie wiem czy zostawiæ jak jest czy spróbowaæ wyregulowaæ mieszanke. Dodam ,ze moto pali bardzo dobrze. W ka¿dym razie mam zmniejszyæ rowek na iglicy o jeden w dól, czyli jak jest przyk³adowo na 4 to daæ na 3?
AdamSsS - Nie 20 Mar, 2011

licz od góry jak masz an 4 to daj na 3
Vatzeque - Pon 21 Mar, 2011

¦wieca jest ok. Biorê poprawkê na to, ¿e aparat robi³ zdjêcie pod ¶wiat³o i po prostu ¶wiecê od strony obiektywu mamy w lekkim cieniu.
Ja bym nie grzeba³, bo sobie tylko spieprzysz.

Jacek90 - Pon 21 Mar, 2011

Chyba masz racje, nie bêdê ju¿ grzeba³ jak jest dobrze. Ale mo¿e przy okazji jeszcze spytam znajomego mechanika motocyklowego.
Jacek90 - Pon 21 Mar, 2011

Sorry ,¿e tak zapycham temat ale jak siê teraz przygl±da³em ¶wiecom to jedna mi³a kolor prawid³owy (jasna kawa z mlekiem) a druga by³a praktycznie czarna, jedynie od strony wyprowadzenia elektrony by³o trochê bia³ego ale tak poza tym ca³a czarna. Mam teraz troche poje¼dziæ na nowych i jak bêdzie tak samo to w jednym ga¼niku zmniejszyæ iglice o z±bek czy to zostawiæ.
tmi - Pon 21 Mar, 2011

Jacek90 napisa³/a:
Mam teraz troche poje¼dziæ na nowych i jak bêdzie tak samo to w jednym ga¼niku zmniejszyæ iglice o z±bek czy to zostawiæ.

Trochê ¼le postawi³e¶ to pytanie.
Powinno brzmieæ np. tak: jak bêdzie tak samo to czy wykonaæ synchronizacjê ga¼ników?
Wtedy odpowied¼ by³aby taka: tak.

jacek - Wto 22 Mar, 2011

Ga¼niki maja mieæ takie same ustawienia sk³adu mieszanki.

Jesli kolor ¶wiec sie ró¿ni czyli jak w twoim przypadku to raczej filtr powietrza masz do wymiany a na garku z ja¶niejsza ¶wieca ³apie lewe powietrze

tomex-t3 - Czw 19 Maj, 2011

Co s±dzicie o ¶wiecach w tym kolorze?
http://imageshack.us/phot...dsc01415cx.jpg/
http://imageshack.us/phot...dsc01416vc.jpg/

jacek - Czw 19 Maj, 2011

twoje ¶wiece sa dobrze wypalone i maja prawidlowy kolor
Pawlus - Pi± 06 Lip, 2012

Co powiecie o tych ¶wiecach? ta z prawej trochê z jednej strony ja¶niejsza i delikatnie inny odcieñ... Lewe powietrze gdzie¶?

http://www.picshot.pl/public/view/full/153634
http://www.picshot.pl/public/view/full/153635

Szejku - Pi± 06 Lip, 2012

Jak dla mnie ta z prawej strony ma za ubog± mieszankê. W ogóle mam dziwne wra¿enie ,¿e ¶wiece maj± bardzo ma³y przebieg przez co ciê¿ko okre¶liæ poprawno¶æ sk³adu mieszanki. Jak dla mnie to nie jest kawa z mlekiem i dorzuci³ bym jeszcze 1/4 obr na mieszance.
Chrupq - Pi± 06 Lip, 2012

Je¶li ju¿ podbi³ siê temat ¶wiec, to zerknijcie na filmik

http://www.youtube.com/watch?v=fiMM2S0aADM

i dajcie minusy bo jaki¶ typ celowo wprowadza w b³±d ludzi. No chyba ¿e ¼le zrozumia³em przekaz, i izolator mlecznego koloru jest wyznacznikiem odpowiedniej mieszanki tylko w motocyklach.


Cytat:

Jak dla mnie ta z prawej strony ma za ubog± mieszankê. W ogóle mam dziwne wra¿enie ,¿e ¶wiece maj± bardzo ma³y przebieg przez co ciê¿ko okre¶liæ poprawno¶æ sk³adu mieszanki. Jak dla mnie to nie jest kawa z mlekiem i dorzuci³ bym jeszcze 1/4 obr na mieszance.


Aby nie by³o nieporozumieñ - wzbogacamy mieszankê odkrêcaj±c ¶rubkê regulacji. Wiêc chyba powinno byæ odj±³ a nie dorzuci³. Ale domy¶lam siê, ¿e chodzi³o o dalsze odkrêcanie.
Cytat:

http://www.picshot.pl/public/view/full/153634
http://www.picshot.pl/public/view/full/153635


Napisz po ilu km masz taki kolor izolatora.

Pawlus - Pi± 06 Lip, 2012

Cytat:
Napisz po ilu km masz taki kolor izolatora.

1000 km z hakiem od ustawienia sk³adu mieszanki i synchro.

Szejku - Pi± 06 Lip, 2012

Nie mia³em potrzeby jeszcze w gs'ie regulowaæ sk³adu mieszanki ale ka¿dy sprzêt który mia³ ga¼nik i w którym regulowa³em sk³ad mieszanki zale¿nie od budowy ga¼nika albo mia³ wkrêcan± albo wykrêcan± ¶rubkê od "wzbogacania" mieszanki wiêc to raczej zale¿y od ga¼nika ;) .
Chrupq - Pi± 06 Lip, 2012

Szejku napisa³/a:
Nie mia³em potrzeby jeszcze w gs'ie regulowaæ sk³adu mieszanki ale ka¿dy sprzêt który mia³ ga¼nik i w którym regulowa³em sk³ad mieszanki zale¿nie od budowy ga¼nika albo mia³ wkrêcan± albo wykrêcan± ¶rubkê od "wzbogacania" mieszanki wiêc to raczej zale¿y od ga¼nika ;) .


Chyba siê nie zrozumieli¶my, ga¼niki GS maj± takie ¶ruby o których piszesz.

Wykrêcasz - wzbogacasz mieszanke
Wkrêcasz - zubo¿asz

Cytat:

i dorzuci³ bym jeszcze 1/4 obr na mieszance.


Dla niektórych dorzucenie 1/4 obr. mo¿e wydawaæ siê równoznaczne z wkrêceniem, a powinno siê trochê ¶rubê regulacji w tym przypadku wykrêciæ.

szczepan325 - Sro 15 Maj, 2013

Zuza ostatnio co¶ miewa fochy z trzymaniem wolnych obrotów, niby jest te ~1250 ale faluj± i potrafi± momentami spadaæ a¿ do granicy zdechniêcia. Zatem wnioskujê, ¿e nie ma co krêciæ ¶rubk± od regulacji wolnych obr. skoro przy tych obrotach powinno byæ ok.

Tknê³o mnie, ¿eby zajrzeæ, jak siê miewaj± ¶wiece Suzi. Ciekaw jestem bowiem, czy mieszanka jest dobra, a ponoæ kolor ¶wiec pozwala siê dowiedzieæ, wiêc ciekaw jestem, co po wygl±dzie moich ¶wiec mog± mi wywró¿yæ forumowi wymiatacze :) Nie chcia³em zak³adaæ nowego tematu, wiêc wepnê siê tutaj.

Lewy gar:





Prawy gar:





Lewa wygl±da tragicznie, prawa z kolei wydaje mi siê ca³kiem spoko je¶li idzie o kolor. To czarne na lewej ¶wiecy to nie olej, jakby co, tylko jaki¶ nagar.

misiorek - Sro 15 Maj, 2013

Omg. nie¼le... Lewa ma za bogat± mieszankê i to o rzêdow± wielko¶æ:P za to prawa ma zbyt ubog±.
szczepan325 - Sro 15 Maj, 2013

O rzêdow± wielko¶æ? Ech, to super, czyli czeka mnie zabawa z wkrêcaniem i wykrêcaniem ¶rubek mieszanki, chyba ¿e ta Twoja rzêdowa wielko¶æ oznacza co¶ jeszcze bardziej skomplikowanego :(
misiorek - Sro 15 Maj, 2013

za moment wypowiedz± siê ludzie bardziej kompetentni ode mnie, czekaj na wypowied¼ KATANY, ten go¶æ powie Ci wiêcej, ni¿ dowiesz siê z ca³ego forum...;P
Du¿o zale¿y, na którym stopniu masz ustawion± iglicê w ga¼niku, mo¿liwe, ¿e kto¶ kombinowa³ i da³ zbyt bogat± mieszankê na jeden cylinder 'na próbê' i o tym zapomnia³, generalnie na Twoim miejscu stara³bym siê nie je¼dziæ na razie na moto tylko zrobiæ z tymi ¶wiecami;d

simin - Sro 15 Maj, 2013

ga¼niki do roboty.

Jak dla mnie to ta ¶wieca ju¿ siê nadaje tylko do wymiany.

Bonzo - Sro 15 Maj, 2013

Za bogato? Przecie¿ ta ¶wieca wygl±da jakby by³a olejem zarzygana.
Piotras_5 - Sro 15 Maj, 2013

Olejem nie, ona jest spalona po prostu, elektrody nie ma ¶ladu :P Nowa ¶wieca to mus i tak jak napisa³ Simin, sprawd¼ ga¼niki, mieszankê itp.
misiorek - Sro 15 Maj, 2013

jak ju¿ bêdziesz wymienia³ ¶wiece, to wymieñ od razu dwie:)
KATANA - Czw 16 Maj, 2013

Niby wszystko cacy, a silnik ga¶nie...

¦wiece zap³onowe powinny byæ suche, w kolorze jasnobe¿owym lub jasnobr±zowym. Zakopcone elektrody zawsze ¶wiadcz± o z³ym sk³adzie mieszanki (zbyt bogatej w paliwo, lub zbyt ubogiej w powietrze, w zale¿no¶ci od konstrukcji/dzia³ania uk³adów ga¼nika). Za³ó¿my ¿e stan techniczny silnika jest dobry i olej silnikowy nie przedostaje siê do komory spalania. Aby mieæ pewno¶æ co do sk³adu mieszanki na podstawie wygl±du ¶wiecy zap³onowej, trzeba nastêpnie sprawdziæ warto¶æ ciepln± ¶wiecy i odstêp elektrod na ¶wiecy. Je¿eli w silniku znalaz³a siê ¶wieca zap³onowa o zbyt ma³ej warto¶ci cieplnej, to elektrody mog± byæ nadpalone a z silnika przy ostrej je¼dzie, szczególnie w upalny dzieñ, bêd± dobiega³y metaliczne stuki. Elektrody ¶wiecy zap³onowej zostaj± roz¿arzone i w komorze spalania nastêpuje samozap³on mieszanki. Wymiana ¶wiecy na inn±, o wiêkszej warto¶ci cieplnej czyli zimniejsz±, zapobiegnie samozap³onowi. Zbyt zimna ¶wieca zastosowana w silniku bêdzie zawsze zadymiona, jej temperatura pracy bêdzie zbyt ma³a. Na elektrodach zostanie osadzaj±cy siê nie do koñca spalony nagar i po pewnym czasie nast±pi "zarzucenie" lub "mostkowanie" ¶wiecy. Aby w³a¶ciwie dobraæ ¶wiecê zap³onow± dla danego silnika, nale¿y znaæ oznaczenia które wystêpuj± na metalowym korpusie ¶wiecy, lub na porcelanie izolatora. Oznaczenie sk³ada siê z liter i cyfr. Litery informuj± o konstrukcji ¶wiecy: materia³ zastosowany na elektrody, wielko¶æ gwintu, o oporniku, ekranowaniu, wodoszczelno¶ci, konstrukcji sto¿ka izolatora itd. Cyfry oznaczaj± warto¶æ ciepln± ¶wiecy np. Polska Iskra produkuj±ca ¶wiece na licencji angielskiej ma nastêpuj±ce oznaczenia: 320-85 ¶wiece zimne/85-20 ¶wiece gor±ce- im wiêksza liczba, tym ¶wieca zimniejsza. Bosch oznacza warto¶æ ciepln± inaczej: 6-4 ¶wiece zimne/4-3 ¶wiece gor±ce- im mniejsza liczba, tym ¶wieca zimniejsza. NGK oznacza warto¶æ ciepln± warto¶ciami od 2 do 14. ¦wiece gor±ce mieszcz± siê w przedziale 2-8. ¦wiece zimne 9-14- im wiêksza warto¶æ liczby, tym ¶wieca zimniejsza. Skoro ju¿ mówimy o wp³ywie sk³adu mieszanki na spalanie/warto¶æ ciepln± ¶wiecy i sprawno¶æ ca³ego silnika, to musimy pamiêtaæ o w³a¶ciwej regulacji mieszanki polegaj±cej nie tylko na pokrêceniu ¶rubk± wolnych obrotów, ale równie¿ trzeba sprawdziæ/wyregulowaæ poziom paliwa w komorze p³ywakowej. Powinien on siê znajdowaæ o okre¶lon± przez konstruktora warto¶æ poni¿ej górnej powierzchni rozpylacza/czy te¿ innych wskazanych w serwisówce odno¶ników. Iglic± przepustnicy trzeba uregulowaæ sk³ad mieszanki w zakresie ¶rednich i wysokich obrotów, podnosz±c iglicê na zatrzasku wzbogacamy mieszankê, opuszczaj±c zuba¿amy. ¦rubk± wolnych obrotów ustalamy sk³ad mieszanki przy wolnych i ni¿szych obrotach- regulujemy tak¿e zu¿ycie paliwa w ca³ym zakresie obrotów. Wkrêcaj±c ¶rubkê wolnych obrotów zuba¿amy mieszankê, odkrêcaj±c wzbogacamy. Przyk³adaj±c siê bardzo solidnie i pracuj±c przy ustawieniu ga¼nika dwa dni, przy odrobinie szczê¶cia wyregulujemy go na 80%. Lepiej jest jednak je¼dziæ na 80% ni¿ wcale. Natomiast do ju¿ dok³adniejszej kontroli sk³adu mieszanki/regulacji s³u¿± specjalistyczne przyrz±dy/urz±dzenia.

Po przyk³adzie podanej w tym temacie ¶wiecy, mogê stwierdziæ w du¿ej mierze, ¿e powodem takiego wygl±du ¶wiecy zap³onowej jest nie tyle z³a regulacja ga¼nika co z³y stan techniczny silnika dotycz±cy w tym przypadku zespo³u lewego cylindra. Na elektrodach ¶wiecy zap³onowej widaæ dok³adnie spalone gródki oleju, przy zbyt bogatej mieszance w paliwo na elektrodach powstaje najczê¶ciej czarna sadza a dodatkowym skutkiem zbyt bogatej mieszanki jest doprowadzenie ¶wiecy zap³onowej do tzw. przebicia iskry, które powstaje na skutek tego ze zalewana ¶wieca zap³onowa nie mo¿e osi±gn±æ swej optymalnej temperatury pracy przy której dochodzi do tzw. samooczyszczania elektrod ¶wiecy. Takie jest moje zdanie w tym temacie.

Wygl±d ¶wiecy zap³onowej mo¿e nam bardzo du¿o powiedzieæ o regulacji i stanie technicznym silnika:
Kiedy elektrody i porcelanka maja kolor od jasnobe¿owego do jasnobr±zowego, oznacza to ¿e silnik pracuje prawid³owo.
Kiedy elektrody pokryte s± sadz±, powodem tego jest najczê¶ciej z³a regulacja ga¼nika, nieodpowiednia ¶wieca zap³onowa (warto¶æ cieplna).
Kiedy elektrody ¶wiecy s± zaolejone ¶wiadczy to o z³ym stanie technicznym/mechanicznym silnika tj.zu¿ycie pier¶cieni t³okowych, t³oka g³adzi cylindra, prowadnic zaworowych, uszczelniaczy itd- to w przypadku czterosuwów. Zbyt du¿o oleju w mieszance w przypadku dwusuwu.

misiorek - Czw 16 Maj, 2013

i wszystko w temacie
Bonzo - Czw 16 Maj, 2013

No, widzê ¿e chocia¿ Katana podziela moje zdanie. Obstawiam uszczelniacze zaworowe.
szczepan325 - Czw 16 Maj, 2013

KATANA, dziêki za wyczerpuj±c± odpowied¼, zmartwi³o mnie to, co napisa³e¶ o stanie silnika, ale có¿, trzeba bêdzie to posprawdzaæ.

KATANA napisa³/a:
to musimy pamiêtaæ o w³a¶ciwej regulacji mieszanki polegaj±cej nie tylko na pokrêceniu ¶rubk± wolnych obrotów

Z tego co kojarzê, ka¿dy ga¼nik ma ¶rubkê do regulacji sk³adu mieszanki, mo¿esz wyklarowaæ, czy mia³e¶ na my¶li te w³a¶nie ¶rubki, czy te¿ na pewno tê jedn± od wolnych obrotów?

Z tego, co napisa³e¶ wnioskujê, ¿e lewy cylinder dostaje za bogat± mieszankê i ogólnie niezbyt dobrze siê miewa. No i jeszcze jest mo¿liwo¶æ, ¿e mam ¶wiecê o nieodpowiedniej warto¶ci cieplnej. Niezbyt weso³o, czeka mnie trochê siedzenia nad Suzi :(

Bonzo napisa³/a:
Obstawiam uszczelniacze zaworowe.

To niefajnie, w zesz³ym roku robiona by³a regulacja zaworów (w warsztacie), nie mówili nic, ¿eby tam siê co¶ z³ego dzia³o.

simin - Czw 16 Maj, 2013

szczepan325 napisa³/a:
Z tego co kojarzê, ka¿dy ga¼nik ma ¶rubkê do regulacji sk³adu mieszanki, mo¿esz wyklarowaæ, czy mia³e¶ na my¶li te w³a¶nie ¶rubki, czy te¿ na pewno tê jedn± od wolnych obrotów?
Chodzi o to ¿e na prawid³owy sk³ad mieszanki nie tylko ma wp³yw odkrêcenie ¶rub mieszanki wolnych obrotów w ga¼nikach, ale te¿ poziom paliwa w komorach p³ywakowych i wysoko¶æ zawieszenia iglicy. (pomijaj±c oczywi¶cie rozmiary dysz itd)

szczepan325 napisa³/a:
Z tego, co napisa³e¶ wnioskujê, ¿e lewy cylinder dostaje za bogat± mieszankê i ogólnie niezbyt dobrze siê miewa. No i jeszcze jest mo¿liwo¶æ, ¿e mam ¶wiecê o nieodpowiedniej warto¶ci cieplnej. Niezbyt weso³o, czeka mnie trochê siedzenia nad Suzi :(
Warto¶æ ciepln± bym odrzuci³ - masz w koñcu takie same ¶wiece, nie?

szczepan325 napisa³/a:
To niefajnie, w zesz³ym roku robiona by³a regulacja zaworów (w warsztacie), nie mówili nic, ¿eby tam siê co¶ z³ego dzia³o.
Do regulacji zaworów zdejmuje siê tylko pokrywê - aby dobraæ siê do uszczelniaczy trzeba zdj±æ g³owicê.
Bonzo - Czw 16 Maj, 2013

¯eby siê dostaæ do uszczelniaczy trzeba zdemontowaæ zawory.

Co do krêcenia ¶rubkami od sk³adu mieszanki pilotowej, +-1,5 obrotu ¶ruby nie powinno byæ zauwa¿alne na kolorze ¶wiec. Za du¿y poziom paliwa w komorze p³ywakowej, niew³a¶ciwie dysze, uszkodzona iglica, za wysoko zawieszona iglica, to jest prawdopodobne je¿eli problem le¿y tylko i wy³±czenie po stronie sk³adu mieszanki. Warto jeszcze zerkn±æ czy ssanie siê gdzie¶ nie zawiesi³o, co prawda dwa ga¼niki s± razem sprzê¿one, ale warto zobaczyæ.

Je¿eli nie trzymaj± uszczelniacze albo pier¶cienie, to bardzo mi przykro, ale stwierdzamy zgon bo umar³. Nie no, nie ma tragedii. Czapka do zdjêcia i nowe uszczelniacze, trochê roboty, a same uszczelniacze jakie¶ marne grosze kosztuj± z tego co pamiêtam. Uk³ad t³okowy bym wykluczy³, bo to jest rz±d i jak mia³oby umieraæ, to raczej by dwa garki zdech³y. To nie V2 wzd³u¿.

szczepan325 - Pi± 17 Maj, 2013

simin napisa³/a:
Do regulacji zaworów zdejmuje siê tylko pokrywê - aby dobraæ siê do uszczelniaczy trzeba zdj±æ g³owicê.

Bonzo napisa³/a:
Czapka do zdjêcia i nowe uszczelniacze, trochê roboty

No to fajnie, mam nadziejê ¿e nie trzeba tutaj jakich¶ specjalistycznych narzêdzi (typu klucze dynamometryczne czy inne takie bajery). Je¶li chodzi o czas, to mam go pod dostatkiem a z serwisówk± Haynesa pod rêk± nie powinno byæ tragedii. Chyba, ¿e mo¿na ³atwo co¶ spartaczyæ, to sam siê nie bêdê bra³...

Bonzo napisa³/a:
Warto jeszcze zerkn±æ czy ssanie siê gdzie¶ nie zawiesi³o, co prawda dwa ga¼niki s± razem sprzê¿one, ale warto zobaczyæ.

Ssanie nie odbija do koñca, muszê rêcznie dociskaæ ten dzyngiel w okolicach ga¼ników (tylko odrobinkê, dos³ownie kilka milimetrów).

godofrock90 - Sob 29 Cze, 2013

Cze¶æ.
U mnie sprawa wygl±da tak:
Wydech lubi sobie pierdn±æ, a prawy cylinder nagrzewa siê bardziej ni¿ lewy.

My¶le³em, ¿e prawy ma za ubog± mieszankê ale sprawdzi³em ¶wiece i obie s± lekko ciemne, miejscami przebija br±zowy kolor.

Problem w tym, ¿e ta z lewej jest jakby spocona, lekko wilgotna.
Czyli wychodzi³oby na to, ¿e pali na jeden gar,
prawy grzeje siê bardziej bo pracuje za dwóch,
paliwo z lewego idzie w wydech i tam sie spala.

WSzystko wydaje siê proste.

Ale
Sk±d siê mog³o wzi±æ zalewanie ¶wiecy?
Mega bogata mieszanka na wolnych obrotach?

Aha dodam, ¿e moto nie ¶miga jeszcze po drogach,
Czasem tylko odpalam jak co¶ d³ubie.

kempes - Sob 29 Cze, 2013

Prawy cylinder nie nagrzewa siê bo "pracuje za dwóch". To lewy siê nie nagrzewa od pracy tylko od temperatury prawego cylindra :P Wrzuæ zdjêcia ¶wiec. Wilgotna lewa ¶wieca ¶wiadczy o tym, ¿e ten cylinder jest zalewany. Dobry przegl±d ga¼ników powinien rozwi±zaæ sprawê. Je¶li na wy¿szych obrotach pracuj± oba cylindry to prawdopodobnie masz ¼le ustawiony poziom paliwa w komorach p³ywakowych.
Co do strzelania z wydechu, masz racjê. Zrób regulacjê i czyszczenie ga¼ników i powinno byæ ok :) .

godofrock90 - Sob 29 Cze, 2013

¦wieca sprawdzona - daje iskrê, od³±czy³em fajkê lewego cylindra i nie us³ysza³em ró¿nicy w kulturze pracy, potem odpi±³em od prawego cylindra i silnik zgas³ wiêc na pewno pali na jeden gar.
Zamieni³em ¶wiece miejscami i bez zmian.

EDIT -=OFFTOPIC=-
czy przez pracê na jeden garnek ³adowanie aku mo¿e byæ s³absze?
Walczê z ³adowaniem od prawie misi±ca, zrobi³em ju¿ chyba wszystko i najlepszy do tej pory wynik mie¶ci siê w dolnej granicy normy.

kempes - Sob 29 Cze, 2013

Ewidentnie jeden cylinder ma zbyt bogat± mieszankê, a drugi za ubog± (chyba, ¿e tylko na zdjêciu elektrody s± bia³e). Nic wiêcej Ci nie poradzimy poza porz±dnym serwisem i regulacj± ga¼ników.
godofrock90 - Sob 29 Cze, 2013

Numerkami 1 i 2 oznaczy³em ¶wiece lew± i praw±.Niektóre zdjêcia s± z flashem, przez to wydaj± siê ja¶niejsze. Z tego co widzia³em to oba gaziory maj± za bogato.

Dziêki za pomoc! :)

KATANA - Sob 29 Cze, 2013

Ciemniejsza ¶wieca wygl±da jak gdyby nie by³o na niej iskry. Nawet nie jest okopcona... wygl±da na tak± "przep³ukan±" paliwem. Czy ma to wp³yw na ³adowanie i nie tylko? jasne ¿e tak, ale wtedy silnik powinien ca³kiem pracowaæ tylko na jednym cylindrze, a tak chyba u ciebie nie jest-?
godofrock90 - Sob 29 Cze, 2013

Tak. Z tego co ustali³em to pracuje tylko na prawym.
Po od³±czeniu prawej fajki silnik zgas³.
Nie wiem jak to wygl±da na wy¿szych obrotach, wszystkie próby przeprowadza³em na niskich.

KATANA - Sob 29 Cze, 2013

W miejsce ¶wiecy z pierwszego cylindra wstaw drug± najlepiej sprawn±/now± ¶wiecê i sprawd¼ efekt. Sprawd¼ czy na pierwszym cylindrze (lewym) jest iskra, robisz to w ten sposób: ¶wieca do fajki i opierasz ¶wiecê o mase np. g³owicê. Nastêpnie wykonujesz dos³ownie ze trzy obroty wa³em korbowym (za pomoc± rozrusznika rzecz jasna) i sprawdzasz czy w tym samym czasie pojawia sie iskra na tej ¶wiecy. Je¿eli iskra jest to w porz±dku, mo¿emy jeszcze sprawdziæ czy lewy cylinder ma odpowiednie ci¶nienie sprê¿ania, i je¿eli wszystko bêdzie ok to zabierasz siê za porz±dny przegl±d/regulacjê ga¼ników.
godofrock90 - Sob 29 Cze, 2013

Ju¿ to sprawdzi³em :P
Uziemi³em ¶wiece, wcisn±³em przycisk startera i iskra by³a..
Nic nie popsujê krêc±c silnikiem lub odpalaj±c go na wykrêconej ¶wiecy?

Gaziory i tak musze zrobic bo chyba od 23 lat nie by³y ruszane.
Spróbujê najpierw sam, jak nie wyjdzie to oddam na serwis.

kempes - Sob 29 Cze, 2013

godofrock90 napisa³/a:
Nic nie popsujê krêc±c silnikiem lub odpalaj±c go na wykrêconej ¶wiecy?

Je¶li ¶wiece dotykaj± masy (przeskakuje iskra) to nie. W innym przypadku mo¿esz w ten sposób uszkodziæ cewkê.

Najpierw sprawd¼ i ewentualnie wyreguluj luz zaworowy, za³ó¿ nowy filtr powietrza (je¶li obecny jest zabrudzony, nowe ¶wiece te¿ nie zaszkodz±), wyczy¶æ i wyreguluj ga¼niki, zrób synchronizacjê. Po tych zabiegach musi byæ dobrze :)

godofrock90 - Sob 29 Cze, 2013

Uszczelkê od pokrywy zaworów mam do wymiany wiêc przy okazji sprawdze luz, czekam tylko na szczelinomierz.

Obejrza³em parê filmików i przeczyta³em ksi±¿kê R. Dmowskiego wiêc bêdê sam próbowa³ d³ubaæ w ga¼nikach, jak co¶ pójdzie nie tak to dam na serwis. Nie ma nic do straceni :P a i tak nie mogê jeszcze na serwis sam dojechaæ.

Problem bêdzie z synchro.
Zamierzam zrobiæ domowy wakuometr ale w tym kraju kupiæ ig³ê i strzykawkê zakrawa o cud :P

kempes - Sob 29 Cze, 2013

Dobre podej¶cie :ok: Bez ig³y siê obejdzie ;)
tholin85 - Wto 06 Sie, 2013
Temat postu: nagar
nie chcia³em zak³adaæ nowego postu. oto przyk³ad ¶wiecy z nagarem



KATANA - Wto 06 Sie, 2013

Zapewne ¶wieca pochodzi z silnika 2T. Z procesu spalania mieszanki mog± wystêpowaæ pozosta³o¶ci, osadzaj±ce siê na elektrodach ¶wiecy w postaci spalonych grudek oleju. Mo¿e to byæ wynikiem np. zbyt bogatszej mieszanki w olej, wynikiem czego mamy powy¿szy przyk³ad.
Powstawanie nagaru w du¿ych ilo¶ciach doprowadza zazwyczaj do tzw. spalania stukowego... co jest zjawiskiem niepo¿±danym.

tholin85 - Wto 06 Sie, 2013

oj niestety jest to ¶wieca od kosiarki czterosuwowej,
silnik fiat ok 4 kM, co do spalania oleju(ale nie z mieszanki) sie zgodzê bo juz ma swoje lata i jak ma ciê¿ko to zadymi:)

adik1989 - Nie 22 Lut, 2015

A ja mam ¶wiece takie o, jak na zdjeciach :


Firtela powietrza nie rusza³em od zakupu GSa, mo¿e jak wymienie na nowy, bo ten mo¿e ju¿ ma³o daje powietrza moturkowi, to ¶wiece bêda mia³y ³adniejszy kolor, a mo¿e jednak te maj± ³adny kolor ? No i co teraz ?? ?

Dziêkuje bardzo za odp i pozdrawiam serdecznie.

Kura¶ - Nie 22 Lut, 2015

po wymianie filtra jeszcze bardziej zbielej±, ja bym tu podkreci³ mieszankê o pó³ obrotu po wymianie filtra i sprawdzi³ jak bêdzie.
toffic - Pon 23 Lut, 2015

Wg mnie to kolory powinny byc takie same na obu, jak dla mnie nie s±, lewa ubo¿sza ma ni¿ ta po prawej
adik1989 - Pon 23 Lut, 2015

no napewno nie s± takie same :( podkrêciæ mieszankê ? mo¿e oddaæ ga¼niki do regulacji ? a mo¿e do generalnego, czyszczenia, regulacji itp ? a mo¿e poczekaæ do zimy i na spokojnie w gara¿u samemu siê pobawiæ ? Dzieki za pomoc drodzy forumowicze !
Semy - Pon 23 Lut, 2015

adik1989 napisa³/a:
a mo¿e poczekaæ do zimy i na spokojnie w gara¿u samemu siê pobawiæ


chcesz ca³y sezon przeczekaæ? szaleñstwo

Synchro ga¼ników w mojej opini powinno sprawê rozwi±zaæ.
Jak nie rusza³e¶ filtra powietrza od zakupu to wymieñ przy okazji synchro (i tak zbiornik paliwa bêdzie zdejmowany wiêc ¿al nie skorzystaæ)

Profilaktycznie doda³bym jeszcze wymiana ¶wiec na nówki.
Czemu to wszystko? Ano temu ¿e
1. bêdziesz w 100% wiedzia³ co tam masz zamontowane
2. bo to na pewno nie zaszkodzi silnikowi, a najpewniej rozwi±¿e problem
3. jak to nie pomo¿e to bêdziesz musia³ kopaæ g³êbiej i szukaæ problemu gdzie indziej ale w tym ju¿ kto¶ m±drzejszy bêdzie móg³ radziæ ;)

KATANA - Pon 23 Lut, 2015

Lewa ¶wieca zap³onowa lekko uboga. Powiedz jak pracuje silnik?. Czy pracuje p³ynnie w ca³ym zakresie obrotów od momentu uruchomienia?, czy silnik w sposób p³ynny/elastyczny oddaje moc bez szarpniêæ/strzelania/kichania w wydech/ga¼niki?

Je¿eli silnik pracuje prawid³owo, proponujê wymieniæ filtr powietrza, oraz sprawdziæ balans (synchro) pomiêdzy ga¼nikami, i w razie takiej potrzeby wyregulowaæ przepustnice, oraz w razie potrzeby wzbogaciæ delikatnie mieszankê cylindra z którego pochodzi wspomniana ¶wieca zap³onowa. Stanowczo lepszym wyj¶ciem bêdzie przeprowadzenie kompleksowego serwisu tj. czyszczenie ga¼ników (je¶li ga¼niki nie by³y przez d³u¿szy czas sprawdzone pod tym k±tem), a pó¼niej wykonanie wszystkich wspomnianych wy¿ej czynno¶ci. Na obecn± chwilê zale¿y to przede wszystkim od tego jak ogólnie pracuje silnik.

adik1989 - Wto 24 Lut, 2015

silnik na ssaniu ma nierówne obroty (podskakuj±, spadaj±) jak ju¿ siê nagrzeje i mu "spuszcze" ssanie pracuje ³adnie, motocykl je¼dzi ³adnie. Chyba musze szukaæ w okolicy jakiego¶ mechanika fachowca i zrobiæ ogólny serwis ga¼ników, tak ich ciê¿ko znale¶æ w dzisiejszych czasach .... :zalamany:
Vatzeque - Wto 24 Lut, 2015

[quote="Semy"]
adik1989 napisa³/a:


Synchro ga¼ników w mojej opini powinno sprawê rozwi±zaæ


Synchronizacja rozwi±zuje problem ubogiej mieszanki?

adik1989 - Wto 24 Lut, 2015

No to jednak trza bedzie oddaæ fachowcowi na porz±dny serwis ga¼ników.
W³a¶nie !! Dzwoni³em dzisiaj do fachowca polecanego przez wiekszosæ ludzi z okolicy i mi powiedzia³, ¿e warto ¿ebym przed oddaniem do regulacji sk³adu mieszanki i synchronizacji ga¼ników, zakupi³ i wla³ do baku zalecan± ilo¶æ preparatu MOTUL FUEL CLEAN oraz trochê poje¼dzi³, by ³adnie przeczy¶ci³o ca³y uk³ad paliwowy, ga¼niki itp. Co mam o tym my¶leæ ? :P

adik1989 - Pon 02 Mar, 2015

... Czy móg³by kto¶, kto mia³ do czynienia z w\w preparatem Motula oddaæ jak±¶ opinie na ten temat. Czy warto w ogóle w takie zabiegi inwestowaæ? Dziekuje z góry
toffic - Wto 03 Mar, 2015

nie warto :)
drgtt - Sro 04 Mar, 2015

Witam,mój problem polega na tym,¿e po skopaniu przez mechanika moich ga¿ników zabra³em siê za to sam.Wymieni³em igliczki na p³ywakach,wszystkie oringi,dysze w które wchodz± igliczki ,wszystko dok³adnie wyczysci³em,ka¿d± dysze ,poziom paliwa na p³ywakach ustawiony jak w serwisówce,¶rubki od sk³adu mieszanki wykrêcone na 2,5 obrotu,iglice ustawione na 3 rowek od góry.filtr powietrza nowy.synchro zrobione,spryska³em samostartem wszystkie króce przy ga¼nikach nie by³o reakcji silnika czyli szczelnie,¶wiece nowe DPR8EA9,wszystko dziêki temu forum zrobi³em:)dzi¶ zrobi³em ok 10 km elektrody i porecalna pod nimi bia³e czyli za ubogo(obie tak samo)(osiagi bardzo dobre fajnie przy¶piesza przy 6 ty¶ leciutko szarpie ma³o odczuwalne)(na ssaniu pali ³adnie troszke strzela z wydechu ale delikatnie) czy zmieniac na 4 rowek od góry iglice czy jednak jeszcze poje¼dziæ trochê i sprawdziæ kolor?a mo¿e dodaæ pó³ obrotu na ¶rubkach sk³adu mieszanki?,jestem laikiem ale da³em radê zosta³ ju¿ mi tylko problem z kolorem ¶wiec
KATANA - Sro 04 Mar, 2015

Napisz jak czy¶ci³e¶ dysze paliwowe?
drgtt - Sro 04 Mar, 2015

Sprêzonym powietrzem,i po wykrêceniu dysz dmucha³em w te miejsca z ,których je wykrêci³em.
Michu1208 - Pon 09 Mar, 2015

Jeste¶cie w stanie powiedzieæ cos na temat koloru tych ¶wiec ?
Sorki za slaba jako¶æ
(gs bardzo duzo mi pali)



https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11051140_714498888665361_1444881595_n.jpg?oh=25794ebc8d9701b9555b636036bdf0f8&oe=54FFE645&__gda__=1426054677_f03d295846e75c211bace2f700f85b30

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t34.0-12/11063254_714498785332038_1800966051_n.jpg?oh=603835308545949c815138ec1839ced4&oe=54FFB507&__gda__=1426039639_82732e9c2733fecc00669b18b6bc0d05

sezrg - Wto 10 Mar, 2015

z³a mieszanka kolego ale nie najgorzej widzia³em gorsze. ustaw odpowiednia dawke ale to nie zmienia faktu ze przy takich swiecach raczej 9 nie powinien palic.
jak obroty na biegu ja³owym wygl±daja? jak kranik paliwa? nie je¿dzisz na pri ?

Michu1208 - Wto 10 Mar, 2015

sezrg napisa³/a:
z³a mieszanka kolego ale nie najgorzej widzia³em gorsze. ustaw odpowiednia dawke ale to nie zmienia faktu ze przy takich swiecach raczej 9 nie powinien palic.
jak obroty na biegu ja³owym wygl±daja? jak kranik paliwa? nie je¿dzisz na pri ?

Obroty ja³owe oko³o 1200 obr/min , wskazówka na obrotomierzu lekko sie wacha , a co do kranika to ciagle je¿dzê na rezerwie

sezrg - Wto 10 Mar, 2015

to przestan je¼dzic na rezerwie tak na dobry pocz±tek
Read - Wto 10 Mar, 2015

A co to ma do rzeczy sezrg ?
tmi - Wto 10 Mar, 2015

Kolega z tego co kojarzê ma problem z cofaj±c± siê link± od ssania.
drgtt - Pon 23 Mar, 2015

To moje ¶wiece.Mo¿e na zdjêciach tak tego nie widaæ,ale jest taka br±zowa po¶wiata,na tych ¶wiecach zrobi³em ok 400 km.
sezrg - Wto 24 Mar, 2015

no to s± dobre

[ Dodano: Wto 24 Mar, 2015 ]
Read napisa³/a:
A co to ma do rzeczy sezrg ?


a po co jest rezerwa? po co producenci wymy¶lili kranik z pozycj± rezerwy ?

tmi - Wto 24 Mar, 2015

sezrg napisa³/a:
a po co jest rezerwa? po co producenci wymy¶lili kranik z pozycj± rezerwy ?

¯eby na niej je¼dziæ, jak mniemam? :D

Wilk - Wto 24 Mar, 2015

¯eby nie pchaæ moto do stacji :rotfl:
sezrg - Sro 25 Mar, 2015

Oswiece was. Jezdzimy w pozycji ON. No chyba ze w tym przypadku producenci sie pomylili
_adam_ - Sro 25 Mar, 2015

sezrg napisa³/a:
Oswiece was. Jezdzimy w pozycji ON. No chyba ze w tym przypadku producenci sie pomylili


Nawet jak mi zosta³o 3 litry paliwa w zbiorniku i nie da siê uruchomiæ silnika ? ;D
Dziêki za radê :D

sezrg - Sro 25 Mar, 2015

jak masz 3 litry wachy i nie mozesz odpalic silnika na pozycji res to lepiej oddaj ten motocykl w bardziej odpowiednie rece bo chyba nie kumasz zasady dzia³ania uk³adu zasilania w gs-ie
_adam_ - Sro 25 Mar, 2015

Pisa³e¶ o pozycji ON a nie RES :)
sezrg - Sro 25 Mar, 2015

pisze o tym ze nalezy je¿dzic na pozycji on a nie na pozycji res , bo pozycja res jest tylko do jazdy przy ma³ej ilo¶ci paliwa. a kolega co zapoda³ temat ca³y czas je¿dzi na RES wiec zaproponowa³em na dobry poczatek jazde na pozycji ON.
timi zapoda³ ze pozycja res jest po to zeby na niej jezdziæ. zgadza sie ale wtedy tylko gdy mamy ma³o paliwa a ty ze¶ pod³apa³ temat i piszesz co¶ o 3 litrach paliwa nie pisz±c na jakiej pozycji masz kranik.
wiec wywnioskowa³em z twojej skromnej niepe³nej wypowiedzi ze masz na res i 3 litry wachy i ci nie pali.
Jak ju¿ piszesz to pe³nymi zdaniami i konkrety a nie ze masz 3 litry i nie pali.

k... ja tez mam 3 litry tyle ze w Alfie :wstyd: :wstyd: :wstyd:
pe³ne zdania ch³opcze pa³ne zdania a dasz rade sobie w ¿yciu :rotfl:

_adam_ - Sro 25 Mar, 2015

;D temat wyczerpany
kurysh - Nie 29 Mar, 2015

Nie zakladalem nowego tematu bo jak najbardziej pasuje do mojego pytania, wyczyscilem gaznik i przystapilem do regulacji skladu mieszanki ale mam w±tpliwo¶ci. Co prawda moto dobrze pracuje, przyspiesza p³ynnie w pe³nym zakresie obrotów, schodzi z obrotow równie¿ ok. Na s³uch pracuje w miarê przyjemnie na wolnych obrotach ok 1250 (na moje ucho, choæ mogê siê pewnie trochê myliæ). Synchronizacji jeszcze nie robilem. Ale wykrecilem ¶wiece i sa one bia³e - przejechalem mo¿e z 5 km i nie wiem czy to nie za malo, ¿eby weryfikowac ich kolor. ¦ruby skladu mieszanki sporo wykrecone, wg serwisowki 3 obroty - u mnie bêdzie ok 4 i 4,25. Zalaczam zdjêcie ale jest kiepskiej jako¶ci.
mati1414 - Pon 27 Kwi, 2015

Witajcie,

moi drodzy, co powiecie o kolorach tych ¶wiec? Przejecha³em na nich ok 400-500km.








simin - Pon 27 Kwi, 2015

zdecydowanie uboga mieszanka.
mati1414 - Pon 27 Kwi, 2015

simin napisa³/a:
zdecydowanie uboga mieszanka.


Cholera a ju¿ podnios³em jeden rowek na iglicy wzglêdem fabryki...

Vankel - Pon 27 Kwi, 2015

Wzbogaæ mieszankê ¶rubami.
mati1414 - Wto 28 Kwi, 2015

Vankel napisa³/a:
Wzbogaæ mieszankê ¶rubami.


Przyznam szczerze, ¿e nie mam pojêcia którymi. Podpowiesz? I o ile obrotu/ow?

Vankel - Sro 29 Kwi, 2015

Zatem odsy³am do spisu tre¶ci dzia³u mechanika - "Serwis ga¼ników" i tam na pewno znajdziesz wyczerpuj±ce odpowiedzi w sprawie srub sk³adu mieszanki i ich ustawieñ. Standard to 2,5 obr. u mnie jak ustawia³em, to by³o trochê ponad 3 obr. Wtedy dopiero gs dzia³a³ jak nale¿y :)

PS. Iglicy bym nie rusza³, zostaw na 3 z±bku od góry.

mati1414 - Sro 29 Kwi, 2015

Vankel napisa³/a:
Zatem odsy³am do spisu tre¶ci dzia³u mechanika - "Serwis ga¼ników" i tam na pewno znajdziesz wyczerpuj±ce odpowiedzi w sprawie srub sk³adu mieszanki i ich ustawieñ. Standard to 2,5 obr. u mnie jak ustawia³em, to by³o trochê ponad 3 obr. Wtedy dopiero gs dzia³a³ jak nale¿y :)

PS. Iglicy bym nie rusza³, zostaw na 3 z±bku od góry.


Przejrza³em ca³y temat i niestety nie znalaz³em odpowiedzi, znalaz³em natomiast informacjê o tym o ile jest wykrêcona standardowo (tak jak napisa³e¶ 2.5obr).

tmi - Sro 29 Kwi, 2015

Masz dwa wyj¶cia.

Pierwsze to przyswojenie sporej dawki wiedzy na czele z ksi±¿k± Dmowskiego, a drugie to oddanie motocykla do serwisu na regulacjê, bo krêcenie ¶rubkami bez pojêcia dobrze siê nie skoñczy.

Vankel - Sro 29 Kwi, 2015

Jest wszystko n/t temat:

http://forum.gs500.pl/viewtopic.php?t=393
Post nr 2
http://forum.gs500.pl/vie...er=asc&start=15
Post nr 1

Ale jak nie czujesz siê na si³ach to lepiej nie podchod¼ :P

jachu354 - Pon 11 Maj, 2015

Witam podepne sie pod post. nie wiem czy dobry temat ale wydaje mi sie ze najbardziej odpowiadajacy mojemu problemu. mam biale swiece czyli mieszanka zbyt uboga. Poczatkowo mialem gaznik ustawiony wedlug serwisowki czyli 3 rowek od gory na iglicy i sruby do regulacji mieszanki wykrecone 2,5 obrotu jednak swiece byly mocno biale. aktualnie mam iglice na 4 rowku od gory sruby wykrecone 3.5 obrotu jednak efekt marny jest minimalna poprawa ale swiece dlaej biale. Dodam ze po kazdym zabiegu robione synhro, poziom paliwa w komorze plywakowej sprawdzony i jest ok, lewego powietrza tez nie ciagnie sprawdzane 10tki razy roznymi preparatami. dodam ze moto chodzi bardzo ladnie fajnie wkreca sie na obroty ma moc w pelnym zakresie obrotow nie strzela w gaznik ani w wydech. no i spalanie 7-8 litrow na 100 km... obczytalem juz chyba cale forum i nie mam dalej pomyslow moze jakies rady ?
Miencku - Wto 26 Maj, 2015

podpinam temat czy mo¿e kto¶ oceniæ jak wyregulowaæ te spalanie ?

[ Dodano: Wto 26 Maj, 2015 ]
mieszankê


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group