Otwarty przez: tmi Pon 11 Lip, 2011 |
winklowanie - pytania swiezaka |
Autor |
Wiadomość |
Trejter
Model GSa: GS 500E
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa-Białołęka
|
Wysłany: Nie 27 Paź, 2013
|
|
|
Witam,
Odświeżę trochę temat. Ostatnio sporo czasu poświęcam na szlifowanie techniki jazdy i chciałem się poradzić bardziej doświadczonych kolegów z forum. Czy możecie ocenić moją technikę. Chciałbym wiedzieć co jest dobrze, co do poprawy. Mam nadzieję, że na zdjęciu dostrzeżecie to co potrzeba. W razie potrzeby zrobię lepsze ujęcia. Dzięki za pomoc
|
_________________ Adrenaline, I love you.
GS500 98' --> GS500 03' --> ? |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Nie 27 Paź, 2013
|
|
|
Szczerze to ja niewiele widzę, ale jedno Ci poradzę, uważaj na takich parkingach, gdzie są białe linie namalowane - szczególnie teraz potrafią być praktycznie cały czas wilgotne, w przechyle najedziesz na nie i szybciej spotkasz się z zmienią, niż pomyślisz o tym.
Pozdro! |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
|
|
|
|
Trejter
Model GSa: GS 500E
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa-Białołęka
|
Wysłany: Pon 28 Paź, 2013
|
|
|
Dzięki yaszczi, w takim razie będę teraz pracował nad pozycją
Co do kamyczków: tam gdzie kręcę kółka jest pięknie wysprzątane
Mam jeszcze jedno pytanie: W momencie gdy jestem złożony w zakręcie, wydaje mi się, nie wykonuję przeciwskrętu. Przez pozycję, mam wrażenie, że bardziej ciągnę, niż pcham kierownicę. Nie wiem, czy to jest normalne uczucie, czy robię coś źle? |
_________________ Adrenaline, I love you.
GS500 98' --> GS500 03' --> ? |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Pon 28 Paź, 2013
|
|
|
Zewnętrzną stopą naciskaj na podnóżek, a tą którą masz wewnątrz zakrętu rozluźnij żeby odciążyć podnóżek.
Zniknie wrażenie ciągnięcia moto w zakręt. No i koniecznie tyłek na kanapie na maksa do tyłu i na podnóżkach tylko palce.
Wpadaj na wiosnę do Bydzi na forumowe jazdy po kartodromie. Na pewno jakaś informacja w widocznym miejscu się pojawi.
Można podszlifować technikę jazdy w kontrolowanych warunkach na zamkniętym obiekcie. Bardziej doświadczeni forumowicze chętnie udzielają cennych wskazówek na temat techniki jazdy. |
_________________ szatan, zło i patologia... |
|
|
|
|
sting126
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 16 Wrz 2011 Pochwał: 3 Posty: 170 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 28 Paź, 2013
|
|
|
Yaszczi jak już wyjaśniasz to i ja się podłączę - zewnętrzną stopą powinno się naciskać w kierunku zakrętu czy w przeciwną ? Zakładam, że w kierunku zakrętu bo naciśnięcie w przeciwną powoduje, że motocykl zaczyna wracać do pionu. |
|
|
|
|
Trejter
Model GSa: GS 500E
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 3 Skąd: Warszawa-Białołęka
|
Wysłany: Pon 28 Paź, 2013
|
|
|
yaszczi, na pewno wpadnę w takim razie! Będę czekał na informację |
_________________ Adrenaline, I love you.
GS500 98' --> GS500 03' --> ? |
|
|
|
|
yaszczi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lis 2009 Pochwał: 46 Posty: 3289 Skąd: Dopiewiec
|
Wysłany: Pon 28 Paź, 2013
|
|
|
yaszczi napisał/a: | Zewnętrzną stopą naciskaj na podnóżek | po zewnętrznej stronie zakrętu
sting126, Nie ustawisz moto do pionu. Puść kierownicę na prostej i spróbuj nacisnąc podnóżki. Zobaczysz, że moto praktycznie niezauważalnie się pochyli/zmieni kierunek.
co do pozycji względem moto
powinna być taka jak u tych dawców
|
_________________ szatan, zło i patologia... |
Ostatnio zmieniony przez yaszczi Pon 28 Paź, 2013, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Pon 28 Paź, 2013
|
|
|
sting126 napisał/a: | zewnętrzną stopą powinno się naciskać w kierunku zakrętu czy w przeciwną ? |
Ogólnie to stopą można naciskać tylko w jednym kierunku |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 28 Paź, 2013
|
|
|
sting126 napisał/a: | zewnętrzną stopą powinno się naciskać w kierunku zakrętu czy w przeciwną ? |
żeby zewnętrzną stopą nacisnąć w stronę zakrętu musisz chyba siedzieć tyłem
Chodzi o odpychanie się stopą od zewnętrznego podnóżka, co spowoduje skręt bioder w siodle i umożliwi wychylanie się z moto w stronę zakrętu mając cały czas solidne oparcie.
Samo przechylenie moto jest wynikiem przeciwskrętu, a nie naciskania na podnóżek. |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pon 28 Paź, 2013
|
|
|
midd napisał/a: | Yaszczi Gmoch |
Taa, cały Yaszczi! |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
Machu
Model GSa: GS 500E
Wiek: 104 Dołączył: 10 Kwi 2011 Pochwał: 31 Posty: 1749 Skąd: ten pomysł?
|
Wysłany: Wto 29 Paź, 2013
|
|
|
midd napisał/a: | Yaszczi Gmoch |
|
|
|
|
|
sting126
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 16 Wrz 2011 Pochwał: 3 Posty: 170 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 29 Paź, 2013
|
|
|
Niezła analiza - dzięki Yaszczi |
|
|
|
|
Piotras_5
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010 Pochwał: 13 Posty: 2355 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Czw 07 Lis, 2013
|
|
|
Jak NIE winklować! |
_________________ Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01' |
|
|
|
|
|