Budowa Gs'a 500 od zera. |
Autor |
Wiadomość |
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2015 Budowa Gs'a 500 od zera.
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum i pokażę co buduję.
Jest to projekt gsa, który buduję od zera. Wszystko zaczeło się od kupna gołej ramy. Rocznik 97, niby bezwypadkowa, na francuskich papierach.
Zdecydowałem się na zawieszanie up side down od aprilli rs 125 z 2000r i felgi od najnowszej rs. Są piękne i do teko dzięki im będę mógł wsadzić na tył oponkę 150 albo nawet 160mm.
W piątek przyszedł do mnie uszkodzony silnik. dzisiaj go rozebrałem i okazało się, że panewka jednego z korbowodu jest zatarta. Dodaje zdjęcia i oceńcie stan tego wszystkiego.
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
|
|
|
|
M.A.X
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 227 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2015
|
|
|
Sądzę że nie tylko ja czekam na dalsze postępy i relacje co do stanu to moja osoba się nie wypowiada zostawię to ekspertom |
_________________ SÓZÓCKI GS500 -> Hyosung GT650R -> Hyosung Aguila GV650 Limited Edition -> MZ 660 Mastiff -> Buell XB12XT Ulysses
|
|
|
|
|
kello
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 358 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2015
|
|
|
No, w końcu jakiś konkret obyś na wiosnę zdążył |
|
|
|
|
pawulon40
Model GSa: GS 500E
Wiek: 57 Dołączył: 01 Sty 2013 Posty: 409 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2015
|
|
|
Ciekawe jak będzie wyglądał finał |
_________________ pawulo40
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2015
|
|
|
jakbym budował od zera to jednak na Twoim miejscu zdecydowałbym się na inny silnik dwucylindrowy, chłodzony cieczą |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2015
|
|
|
A masz jakąś konkretną propozycje? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 06 Gru, 2015
|
|
|
myślę że od cb500 byłby ok, rama też go od dołu otaczała więc z mocowaniem nie trzeba by dużo kombinować
silnik er 500 też chłodzony cieczą ale łańcuch do przeniesienia napędu z wału na skrzynie mnie zniechęca. |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Pią 11 Gru, 2015
|
|
|
Wiec dziś miałem troche czasu i staralem sie rozebrać do zera kartery do malowania proszkowego, ale nie moge odkrecić tych 4 srodkowych szpilek. Ma ktos jakiś patent na to? A z wałem problem rozwiaze inaczej. Znalazłem na olx silnik 2007 z ułamanym mocowaniem na karterze. Kupie go i przełoże części do moich karterów. Jak coś to będę miał części na sprzedaż. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015
|
|
|
niestety nie będzie tak prosto jak myślisz, wał, panewki i kartery są ściśle dopasowane w jednym silniki, wystarczy zmienić jedno z nich i już masz inne spasowanie, poczytaj o tym bo szkoda twojej roboty |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015
|
|
|
A to nie jest tak, że tylko wał i panewki stanowią nierozłączna całość, a kartery są bo są?
Całe plany mi pokrzyżowałeś |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 12 Gru, 2015
|
|
|
jacek napisał/a: | silnik er 500 też chłodzony cieczą ale łańcuch do przeniesienia napędu z wału na skrzynie mnie zniechęca. |
Spokojnie, ten łańcuch to nie jakaś tam guma od gaci prędzej zaczną puszczać nity na koszu sprzęgłowym.
Silnik er 5 nie jest zły, a do tego ma regulacje zaworów śrubkami- trzeba tylko pamiętać w którą stronę kręcić wałem podczas regulacji |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Pon 14 Gru, 2015
|
|
|
Na dzień dzisiejszy mam juz rozebrane kartery i kilka innych czesci gotowych na malowanie proszkowe.
Mam problem z tylna felgą, wszystko przez to ze wahacz nie jest symetryczny. Niedość ze os kola do rski jest dużo grubsza niz od gsa ( to mały problem tulejka i po problemi), ale wiekszym problemem jest ustawienie tylnej felgi idealnie po srodku motocykla i dorobienie dystandów. Wie ktoś jak to wymierzyć, aby mije moto robilło jeden ślad? A i doszła mi pompka od kawy 636. Szukam jescze podobnej na hb. Ma ktos jakieś propozycje?
|
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Czw 17 Gru, 2015
|
|
|
Podpowie ktoś jak ustawić ta felge? |
|
|
|
|
m_blochu12
Model GSa: Planuję GSa
Wiek: 26 Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 108 Skąd: Warszaw
|
Wysłany: Sob 26 Gru, 2015
|
|
|
Witam po małej przerwie. Przy gejesie działam cały czas, tylko mam mało czasu na dodawanie fotek.
Wiec zamowiłem zadupek od gsxr k4, dojdzie pewnie we wtorek. Wiec mam kanapr od wersji po lifcie na sprzedaż. Wypolerowałem lagi. Po świętach biore sie za obrobke glowicy. Polerka kanalow zaworow i komory spalania. Trzeba ją tez splanowac na maxa, usunąć 2 zlamane gwinty polpanewek i dotrzeć zawory.
Pozdrawiam.
|
|
|
|
|
|