http://video.google.com/v...&q=suzuki+gs500
link z jednego z postów pootietang'a
Odpowiedz do tematu
: jak ściągnąc bak i wyregulować zawory --> film instruktaż
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
Ostatnio zmieniony przez metalbeast Pią 22 Lip, 2011, w całości zmieniany 1 raz
Niezłe - nie wiedziaełem że to takie proste. W zasadzie można to zrobić samemu. Wystarczy mieć płytki szczelinomierz 0.03 - 0.08, klucz do zaworów (ten haczyk) i płytki.
Poprawcie mnie jeśli się myle.
Przy okazji - warto tu napisać, z kąd można wziać odpowiednie płytki zaworowe?
Z filmu nie wiem tylko, jak on te płytki wyciągał tym scyzorykiem, a pozniej małym wkrętakiem. Co tam jest?? Jeszcze na koniec mnei rozsmieszył jak sie okazało że zostawił płytkę testową w środku
Poprawcie mnie jeśli się myle.
Przy okazji - warto tu napisać, z kąd można wziać odpowiednie płytki zaworowe?
Z filmu nie wiem tylko, jak on te płytki wyciągał tym scyzorykiem, a pozniej małym wkrętakiem. Co tam jest?? Jeszcze na koniec mnei rozsmieszył jak sie okazało że zostawił płytkę testową w środku
Ostatnio zmieniony przez metalbeast Pią 22 Lip, 2011, w całości zmieniany 1 raz
:
Hej, jakim wkrętakiem????
To specjalistyczne urządzenie.
To specjalistyczne urządzenie.
chciałbym umrzeć we śnie jak mój dziadek... a nie jak jego pasażerowie głośno krzycząc
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600
__________
Gs500E>Honda Transalp xl600
:
jakie specjalistyczne?? mowie o tych małych wkrętakach ktore mozna kupić w tesco nawet.
Ogladałeś cały film i uwaznie przeczytałeś co napisałem chyba nie.
Ogladałeś cały film i uwaznie przeczytałeś co napisałem chyba nie.
:
na filmiku moze i proste a w praktyce na pewno nie...
bardzo ciekawy filmik przyznam sie szczerze ze do tej pory bylem zielony z budowy silnika...
teraz troche mnie oswiecilo jezeli chodzi o te zawory....
i ta regulacja zaworow niby polega na wyciagnieciu tych plytek za pomoca magnesu i wymianie na 2.65 mm grubosci????
ze niby one sie scieraja????
moglby ktos wytlumaczyc??
metalbeast napisał/a: |
Niezłe - nie wiedziaełem że to takie proste. |
na filmiku moze i proste a w praktyce na pewno nie...
bardzo ciekawy filmik przyznam sie szczerze ze do tej pory bylem zielony z budowy silnika...
teraz troche mnie oswiecilo jezeli chodzi o te zawory....
i ta regulacja zaworow niby polega na wyciagnieciu tych plytek za pomoca magnesu i wymianie na 2.65 mm grubosci????
ze niby one sie scieraja????
moglby ktos wytlumaczyc??
Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa"
:
proste jak metr drutu...
Zrobiłem sam, wg tego co w filmie i wg. tego co na forum czytałem.
Mam też pewne uwagi:
szczelinomierz lubi się sklejać. listki 04 i 05 tak mi się skleiły, że nie zauważyłem tego i badam pierwszy zawór, ciasno, drugi, ciasno, juz się wystraszyłem jak na trzecim też, bo to dopiero 04 i myślałem że wszystkie są podparte! ale okazało się, że skubańce są sklejone.
Klucz do regulacji (sierp) bardzo się przydaje. Nie wiem dlaczego na filmie gościowi tak wyskakuje, mi wyskoczył 2 razy choć robiłem to poraz pierwszy.
Śruby od pokrywy lubią się zapiekać. Przy składaniu dobrze je smarujcie. U mnie były zapieczone i ja śrubach wykryłem kawałki gwintu.
To co mnie najbardzije nurtowało a nikt mi tu nie wyjaśnił : na czym siedzą płytki zaworowe.
Otóż górna cześc zaworu na której siedzi płytka obraca się. Jest w niej szczelina. Obracamy zawór nacięciem do wewnątrz (w strone otworu na świece) i podważamy cienkim śrubokręcikiem. Płytka chyba siedzi tam na magnes jakiś, bo mimo iż trzyma się dobrze, łatwo odskakuje. Przy wkładaniu dociskamy ją z obu stron by spod spodu wypchnąc olej a płytka dobrze przyległa.
Płytki dajemy numerem do dołu. No i w sumie to chyba tyle.
Ktoś pytał czy płytki 9mm podejdą. Nie podejdą, bo muszą siedzeć w zagłębieniu ciasno. Inaczej krzywka je wypchnie.
Do wyciągania płytek jednak niezbędny jest magnes, ale i pęseta załatwi sprawę.
Robiłem to poraz pierszy i powiem wam że ta robota w porownaniu z rozbieraniem zawieszenia przedniego była miód malyna. Wszystko gładko i lekko szło.
Jak ktoś sie chce zabrać za to poraz pierwszy jak ja, to niech pyta. Kasa w kieszeni, a czasem jak w moim przypadku nawet nie wiadomo gdzie to dobrze zrobią. Ja nie mam zaufania do serwisów.
Podkopnik napisał/a: |
na filmiku moze i proste a w praktyce na pewno nie... |
proste jak metr drutu...
Zrobiłem sam, wg tego co w filmie i wg. tego co na forum czytałem.
Mam też pewne uwagi:
szczelinomierz lubi się sklejać. listki 04 i 05 tak mi się skleiły, że nie zauważyłem tego i badam pierwszy zawór, ciasno, drugi, ciasno, juz się wystraszyłem jak na trzecim też, bo to dopiero 04 i myślałem że wszystkie są podparte! ale okazało się, że skubańce są sklejone.
Klucz do regulacji (sierp) bardzo się przydaje. Nie wiem dlaczego na filmie gościowi tak wyskakuje, mi wyskoczył 2 razy choć robiłem to poraz pierwszy.
Śruby od pokrywy lubią się zapiekać. Przy składaniu dobrze je smarujcie. U mnie były zapieczone i ja śrubach wykryłem kawałki gwintu.
To co mnie najbardzije nurtowało a nikt mi tu nie wyjaśnił : na czym siedzą płytki zaworowe.
Otóż górna cześc zaworu na której siedzi płytka obraca się. Jest w niej szczelina. Obracamy zawór nacięciem do wewnątrz (w strone otworu na świece) i podważamy cienkim śrubokręcikiem. Płytka chyba siedzi tam na magnes jakiś, bo mimo iż trzyma się dobrze, łatwo odskakuje. Przy wkładaniu dociskamy ją z obu stron by spod spodu wypchnąc olej a płytka dobrze przyległa.
Płytki dajemy numerem do dołu. No i w sumie to chyba tyle.
Ktoś pytał czy płytki 9mm podejdą. Nie podejdą, bo muszą siedzeć w zagłębieniu ciasno. Inaczej krzywka je wypchnie.
Do wyciągania płytek jednak niezbędny jest magnes, ale i pęseta załatwi sprawę.
Robiłem to poraz pierszy i powiem wam że ta robota w porownaniu z rozbieraniem zawieszenia przedniego była miód malyna. Wszystko gładko i lekko szło.
Jak ktoś sie chce zabrać za to poraz pierwszy jak ja, to niech pyta. Kasa w kieszeni, a czasem jak w moim przypadku nawet nie wiadomo gdzie to dobrze zrobią. Ja nie mam zaufania do serwisów.
:
A gdzie można nabyć taki klucz? Szukałem info na ten temat ale jakoś bez efektu.
:
http://www.emotos.pl/inde...ytek-zaworowych
tadammm
wpisac w gogle wystarczy.
Ja tu kupowałem i mogę polecić. działa
tadammm
wpisac w gogle wystarczy.
Ja tu kupowałem i mogę polecić. działa
:
Kto mi powie gdzie można kupić te płytki?
Larsson nie ma, a na Allegro są, ale nie do GS-a(no chyba że od GSX-R pasują)
Larsson nie ma, a na Allegro są, ale nie do GS-a(no chyba że od GSX-R pasują)
:
Tutaj
http://www.moto-abc.pl/pl...nica-p-286.html
i tutaj
http://www.czesci-motocyk...=shop&branch=38
http://www.moto-abc.pl/pl...nica-p-286.html
i tutaj
http://www.czesci-motocyk...=shop&branch=38
:
a jak sie klasyifkuje jaka plytke nalezy zastosowac ? wg grubosc plytki czy jak ?
:
metal proszę Cię, widać, że płytek do GS'a nigdy nie kupowałeś Po pierwsze 12zł netto, a po drugie to cena INNYCH płytek popatrz na średnicę... Do GS'a są 29,5mm bodajże - najtaniej to ok. 30zł płytka, a 45zł rzekomy oryginał suzuki...
No kolego jak to jak ? Mierzysz luz np. 0.03 listek Ci nie wchodzi bo masz za ciasno to wyciągasz płytkę patrzysz jaki ma wymiar np. 255 to musisz kupić 250 czyli o 0.05mm cieńszą i ot cała filozofia.
EDIT: z tego co widzę w larssonie nie ma takich płytek jak do GS'a czyli 29,5mm więc no nie wprowadzajmy ludzi w błąd.
No kolego jak to jak ? Mierzysz luz np. 0.03 listek Ci nie wchodzi bo masz za ciasno to wyciągasz płytkę patrzysz jaki ma wymiar np. 255 to musisz kupić 250 czyli o 0.05mm cieńszą i ot cała filozofia.
EDIT: z tego co widzę w larssonie nie ma takich płytek jak do GS'a czyli 29,5mm więc no nie wprowadzajmy ludzi w błąd.
:
Bardzo fajny filmik , a macie moze po Polsku bo nie rozumiem tu wszystkiego
:
no tak, nie kupowałem, bo nie było takej potrzeby, ani wtedy, ani teraz, kiedy robiłem regulację. W sumie prawie 12tyś i jednak nie wymaga regulacji, to chyba dobrze. Luzy lekko się tylko pozmieniały, ale nadal w normalnym zakresie.
A cenę rzuciłem tak, bo rozglądałem się za czymś i przy okazji zobaczyłem płytki chyba właśnie 29,5 w tej cenie. Może istotnie teraz ich nie ma, ale zobacz kiedy pisałem tamten post.
Odpowiedz do tematu
Spajdi napisał/a: |
metal proszę Cię, widać, że płytek do GS'a nigdy nie kupowałeś Po pierwsze 12zł netto, a po drugie to cena INNYCH płytek popatrz na średnicę... |
no tak, nie kupowałem, bo nie było takej potrzeby, ani wtedy, ani teraz, kiedy robiłem regulację. W sumie prawie 12tyś i jednak nie wymaga regulacji, to chyba dobrze. Luzy lekko się tylko pozmieniały, ale nadal w normalnym zakresie.
A cenę rzuciłem tak, bo rozglądałem się za czymś i przy okazji zobaczyłem płytki chyba właśnie 29,5 w tej cenie. Może istotnie teraz ich nie ma, ale zobacz kiedy pisałem tamten post.