Cisnienie oleju??? |
Autor |
Wiadomość |
blizniak83 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008 Cisnienie oleju???
|
|
|
Pytanie jest nastepujace - jak sprawdzic cisnienie oleju w motocyklu??? Co moze byc konsekwencja niskiego cisnienia oleju? I ostatnie - w momencie jak wylaczam motocykl - kontrolka olejowa - czerwona zapala sie niemalze jednoczesnie z wylaczeniem zaplonu - jakis czas temu mialem tak ze musialem chwilke odczekac zanim sie wlaczyla - jakies 2-3 sekundy - i to niby oznaczalo ze jest dobre cisnienie - teraz mam problem gdyz zapala sie ona bardzo szybko - czy moze oznaczac to cos zlego czy moze niepotrzebnie sie martwie??? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 02 Maj, 2008
|
|
|
Żeby sprawdzić ciśnienie trzeba w miejsce korka ( na klucz 17)znajdującego się poniżej pokrywki impulsatorów wkręcic manometr. Cisnienie powinno byc w granicach 2-5 barów przy temperaturze oleju 60*C i lepkości oleju 10W40. Pomiar wykonuje sie przy 3000 obr/min.
Przyczyna niskiego cisnienia moze byc poza zużyciem silnika- rozwodniony benzyna olej , zbyt niska jego lepkosć , wysoka temperatura oleju. Dla tego warto lać olej 10W50,15W50, 10W60 do silników chłodzonych powietrzem. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
vector2 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Cze, 2010
|
|
|
no to muszę sprawdzić ciśnienie |
|
|
|
|
SeBoL [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Sie, 2010
|
|
|
aby nie zakładać nowego tematu podbijam ten
Problem wygląda następująco:
po włączeniu zapłonu zapala się kontrolka ciśnienia oleju.
przerobiliśmy wszystkie możliwe schematy jakie pojawiły się na forum + przepłukałem też wszystkie kanaliki systemu olejenia. Myślałem, że przyczyną może być pompa oleju. Kupiłem nową. Zamontowałem. Kontrolka gaśnie gdy Suzi wkręca się powyżej 6tys obrotów. Co może być przyczyną? W poniedziałek rozbieramy silnik na części, czego można szukać, co mogło zawieść?
Ktoś jest w stanie pomóc? |
|
|
|
|
zonk1 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Sie, 2010
|
|
|
Może coś z olejem masz nie tak? |
|
|
|
|
SeBoL [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 13 Sie, 2010
|
|
|
zonk1 napisał/a: | Może coś z olejem masz nie tak? |
...
jeśli przyczyną byłyby zawór obejściowy albo luzy w łożyskowaniu wałków rozrządu lub gniazdach popychacza o jakich kosztach mowa? ktoś się orientuję? |
|
|
|
|
Zechowany
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lut 2009 Pochwał: 4 Posty: 447 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Pon 23 Sie, 2010
|
|
|
Jesli powyzej 6 tysiecy gasnie to na moje oko albo oleju jest za malo ale to chyba mozna wykluczyc, albo smok jest zawalony sprawdzil bym tez filtr oleju. W ekstremalnym przypadku czulnik walnal lub gestosc oleju jet nie odpowiednia. Jak widac przyczyn moze byc kilka, Sprawdz na spokojnie wszystko pokolei. Walki rozrzadu nie maja tutaj az takiego znaczenia pozatym gdyby byl problem z lozyskowaniem trzaskaly by niemilosiernie odrazu bys to zauwazyl. |
_________________ WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
|
|
|
|
|
SeBoL [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Sie, 2010
|
|
|
Zechowany napisał/a: | Jesli powyzej 6 tysiecy gasnie to na moje oko albo oleju jest za malo ale to chyba mozna wykluczyc, albo smok jest zawalony sprawdzil bym tez filtr oleju. | wrzucę nowy filtr i dam znać czy coś się zmieniło
Zechowany napisał/a: | W ekstremalnym przypadku czulnik walnal lub gestosc oleju jet nie odpowiednia. | Sprawdzałem już na innym czujniku, to samo... olej 10w40 - Motul - nówka!
Zechowany napisał/a: | Walki rozrzadu nie maja tutaj az takiego znaczenia pozatym gdyby byl problem z lozyskowaniem trzaskaly by niemilosiernie odrazu bys to zauwazyl. | no właśnie nie stuka... i tu jest pies pogrzebany
od dziś silnik jest rozbierany, więc póki co sprawdzę z tym filtrem, chociaż nie wydaje mi się aby było to aż tak banalne |
|
|
|
|
Bieniek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011 przegrzanie silnika?
|
|
|
cześć. mam taki problem. Pojeździłem dzisiaj w nocy troszkę, z 40 km mozę nawinałem i wystąpił taki myk w mojej suzi. Gdy jechałem zapaliła się czerwona kontrolka oleju a motocykl tracił moc!! Zjechałem na chodnik, poczekałem chwile, obejrzałem czy mi olej gdzies nie cieknie, odpaliłem normalnie i ruszyłem dalej. Później pojeździłem z 40 min i to samo. jadę 6 biegiem, dokręcałem do 5000 rpm i uuuuu, moc spada, kontrolka czerwona od oleju się pali i stop! I nie odpaliłem motocykla przez dobre 25 min, dopiero poźniej jak mnie kumpel ściągnął do garażu moto odpaliło bez problemu. W czym tkwi problem? czy jest to coś o co powinienem się martwić? Czy po prostu silnik mi się przegrzewa od nie umiejętnej zmiany biegów?! nie wiem |
|
|
|
|
cortex [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011
|
|
|
silnik napewno sie nie przegrzewa. jak kontrolka sie zapal to oznacza ze niema cisnienia oleju |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011
|
|
|
Sprawdź poziom oleju bo brak ciśnienia może być spowodowany brakiem oleju, kiedy ostatnio był wymieniany, czy razem z filtrem, problem może też być w zapchanych kanałach olejowych, smoku lub pompie olejowej więc trochę do sprawdzenia jest.
Generalnie wszystko wskazuje, że coś zaburza przepływ oleju w silniku.
Była by opcja problemu z czujnikiem ciśnienia oleju, gdyby nie to, że przy okazji następuje strata mocy. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
Bieniek [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011
|
|
|
olej wraz z filtrem był wymieniany jakiś miesiąc temu. Jak mam to sprawdzić? Rozebrać? |
|
|
|
|
hertz
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: białystok
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011
|
|
|
do ,,sebol''a , jak rozkręcałeś silnik, to przy skręcaniu może nie zakładałeś uszczelki pod misę olejową ? Miałem ten sam problem i po założeniu wszystko było ok . |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 03 Kwi, 2011
|
|
|
A poziom oleju sprawdziłeś? |
|
|
|
|
SeBoL [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 06 Kwi, 2011
|
|
|
@ hertz - było dokładnie tak jak mówisz, z tym, że była tam uszczelka ale z silikonu od poprzedniej właścicielki... widocznie jakiś mechanik chciał się jej przypodobać ale nie miał pojęcia o tym co robi
@ Bieniek - powodami dla których na wysokich obrotach może być za małe ciśnienie oleju mogą być:
- pompa oleju - "skrzydełka" które go pompują mogą być już wyrobione
- kanaliki odpowiedzialne za prawidłowe rozchodzenie się oleju po silniku mogą być pozapychane jakimiś brudami
- smok może nie nadążać w zasysaniu oleju = zasyfiony tak jak w przypadku kanaliku |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|