Impulsator... |
Autor |
Wiadomość |
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 860 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 11 Maj, 2012
|
|
|
przeczytałem jak pomierzyć ale niewiele zrozumiałem więc bardzo proszę o wyjaśnienie. posiadam taki miernik:
nada się żeby pomierzyć oporność impulsatorów? jeśli tak to jak ustawić pokrętło?
jeśli tak do drugie pytanie. tu są fotki impulsatorów:
co i gdzie mam podłączyć żeby pokazało mi dobre wyniki.
i na tą chwilę ostatnie pytanie. jaka powinna być szczelina między kowadełkiem a impulsatorem bo nie mogłem tego znaleźć. ostatnio odkręcałem oba impulsatory i przykręciłem nierówno. oczywiście silnik nie palił na 1 cylinder jeszcze zanim zdążyłem odkręcić. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Pią 11 Maj, 2012
|
|
|
Musisz najpierw odpiąć impulsatory na kostce (pod siedzeniem) od reszty instalacji elektrycznej. Cytat chyba nawet z tego tematu:
Cytat: | po rozpięciu wtyczki musisz pomierzyć oporność i na obu mają być te same wartości. W granicach 250-420 Ohmów. |
Miernik ustawiasz na 2000 Ohm (czyli jak obrócisz na tym mierniku pokrętło pionowo do dołu (będzie wtedy 200 Ohm) to przekręć o jedna pozycję w lewo na 2000). Mierzysz po odpięciu albo na kablach w kostce, albo przy samych impulsatorach tam gdzie masz przylutowane kable (z prawej brązowy i czarny), każdą z cewek osobno. Tutaj nie ma żadnych kowadełek bo to nie iskrownik. Wskaźnik nie może obcierać o żadną z końcówek cewek impulsatorów. Szczelina ma być, raczej nie większa niż 1mm. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
lencol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2011 Pochwał: 4 Posty: 411 Skąd: Krotoszyn
|
Wysłany: Pią 11 Maj, 2012
|
|
|
Wymień kable od tego miernika na nowe bo takie posklejane to wątpię by Ci pokazały nie sfałszowaną oporność. |
_________________ Kiedyś: Komar 3, Simson S53 Enduro, Suzuki GS 500 E, CB 500 stunt
Obecnie: Jawa 250 353, , Hyosung RX z silnikiem ETZ250, Kawa Z750, Honda XR 400 |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 860 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 11 Maj, 2012
|
|
|
Pawlus, po twoim opisie powinienem sobie poradzić. odpocznę po pracy i idę do garażu.
lencol napisał/a: | Wymień kable od tego miernika na nowe bo takie posklejane to wątpię by Ci pokazały nie sfałszowaną oporność. |
kable same w sobie są dobre. żyła w środku nie pękła. zagiąłem po prostu za bardzo i otulina pękła. do tej pory zawsze pokazywało dobre wartości. |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 860 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 13 Maj, 2012
|
|
|
rozłączyłem. pomierzyłem oporność i jest w normie. jeden impulsator ma 340 a drugi 338. przyczyną nie działania na jeden cylinder było co innego. opisałem w odpowiednim temacie. a skoro tu mowa o impulsatorach to moje pytanie który jest od lewego a który od prawego cylindra? |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
Harry
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: Kołobrzeg, Szczecin
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Hey, mam pytanie do was spece:)
Od pewnego czasu po rozgrzaniu (ok.18km jazdy) motocykl zaczął mi palić na jeden gar, z postu wywnioskowałem że to może być wina impulsatora. Dzisiaj się dobrałem do niego i zauważyłem jedną nieprawidłowość, a mianowicie jeden z magnesów w kostkach (przy tej z zielonym przewodem) jest ukruszony. Wyczyściłem z drobin gniazdo i wkręciłem z powrotem. nie miałem okazji przetestować jeszcze na rozgrzanym silniku ale puki co pali normalnie. Pytanie moje to czy mogło być to powodem braku iskry na jednym cylindrze po rozgrzaniu ( w sensie ? jak będę miał chwilę przetestuję na rozgrzanym silniku i dam znać. osobiście twierdzę że dość dziwna sprawa. Nadzieję mam że to było powodem. Może ktoś z was ma inny pomysł. Dodam że sprawdzałem oporność to wynosiła 357 i 366 to chyba w miarę w normie. |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 19 Kwi, 2013
|
|
|
Tak jest to możliwe, ważnym elementem jest utrzymanie właściwej przerwy/szczeliny pomiędzy impulsatorem a cewką indukcyjną zazwyczaj szczelina ta wynosi 0.3mm |
|
|
|
|
Harry
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: Kołobrzeg, Szczecin
|
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2013
|
|
|
No niestety, objaw cały czas ten sam. Macie może inny pomysł? może cewki zapłonowe albo przewody HV? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 21 Kwi, 2013
|
|
|
Jeżeli impulsatory są sprawne to musisz w następnej kolejności sprawdzić oporności cewek zapłonowych: uzwojenia pierwotnego/oraz uzwojenia wtórnego. Pomiaru dokonujesz włącznie z przewodem WN i fajką, sprawność świecy zapłonowej także ma tu znaczenie. Jeżeli układ zapłonowy będzie w porządku, możliwe jest że coś się dzieje z układem zasilania (gaźnikiem) danego cylindra, szczelnością układu tłok-cylinder/luzy zaworowe. Powyższe warunki muszą być spełnione aby cylinder pracował prawidłowo. |
|
|
|
|
Harry
Model GSa: GS 500E
Wiek: 38 Dołączył: 13 Sty 2012 Posty: 4 Skąd: Kołobrzeg, Szczecin
|
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013
|
|
|
No usterka usunięta. Powodem jednak była ta cewka od impulsatora, nie wiem dlaczego, ale po nagrzaniu nie działała. wymieniłem część i śmiga maszyna... aż miło;) |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sob 27 Kwi, 2013
|
|
|
Być może w tej cewce induktora doszło do przebicia międzyzwojowego/na masę, a temperatura nagrzania tej cewki jeszcze bardziej wzmagała to zwarcie. |
|
|
|
|
marek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013
|
|
|
siema, czy może ktoś wie ? zna temat o impulsatorach do GS500F ? Czy da się do nowszego silnika z pojedyńczym impulsatorem wstawić od starszego silnika, gdzie są dwa, po prostu jeden odciąć i wstawić jako pojedyńczy, czy oporność będzie taka sama ? Gdyż pojedyńczy znależć graniczy z cudem. Pozdrawiam |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013
|
|
|
A co się stało z oryginalnym generatorem impulsów, że chcesz go wymienić?. Twój pomysł powinien praktycznie zadziałać "po małych przeróbkach". Jednak jeśli chcesz mieć ten element w oryginale, to zostaje np. jakiś serwis aukcyjny, lub ostatecznie aso. |
|
|
|
|
marek [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013
|
|
|
Na aukcjach nie mogę znaleźć, a w serwisie wołają 632.-
a te podwójne od starszych na aukcjach są po 80.- za 2szt.
teraz mam dylemat.... |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 28 Sie, 2013
|
|
|
Na ebayu jest do kupienia. |
|
|
|
|
|