Ssanie - problem |
Autor |
Wiadomość |
MikeR
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 30 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sro 26 Sie, 2009
|
|
|
Zakładam, że gaźniki zostały porządnie wyczyszczone, i wyregulowane (poziom paliwa w gaźniku) zgodnie z serwisówką. Jeśli tak to zacząłbym od początku.
Czyli wkręcamy śruby mieszanki do końca i wykręcamy obie o 2 i 1/4 odpalamy i rozgrzewamy motocykl, wykręcamy dalej śruby składu mieszanki (powoli żeby silnik miał czas zareagować), aż dalsze wykręcanie nie będzie powodować wzrostu obrotów.
Potem śrubą wolnych obrotów ustawiamy obroty na 1750 (dla pewności sprawdź w serwisówce, bo nie pamiętam) i robimy synchronizację gaźników. Po synchronizacji ustawiamy wolne obroty na 1200.
Po takich zabiegach powinien ładnie się wkręcać i schodzić. |
|
|
|
|
mazurek1500 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Cze, 2010
|
|
|
Mam takie pytanie, czy mówisz o serwisówce heinsa?? Przeglądałem ją dzisiaj i jest po angielsku... możecie mi powiedzieć jak ustawić poziom paliwa w gaźnikach, którymi śrubkami się reguluje skład mieszanki(widać je z zewnątrz, czy trzeba rozkręcać za każdym razem żeby ustawić skład tej mieszanki) i jak ustawić iglice na który ząbek?? |
|
|
|
|
MikeR
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 30 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010
|
|
|
mazurek1500 napisał/a: | Mam takie pytanie, czy mówisz o serwisówce heinsa?? |
Tak
Cytat: | możecie mi powiedzieć jak ustawić poziom paliwa w gaźnikach |
w tej chwili nie odpowiem Ci dokładnie - musiałbym zajrzeć do serwisówki. Jeśli dobrze pamiętam, to odchylony pływak w momencie dotknięcia blaszką do zaworka iglicowego (tak, żeby go nie wciskał) był w określonej odległości (patrz serwisówka) od korpusu gaźnika.
Jeżeli coś namieszałem to niech mnie ktoś poprawi.
Cytat: | którymi śrubkami się reguluje skład mieszanki(widać je z zewnątrz, czy trzeba rozkręcać za każdym razem żeby ustawić skład tej mieszanki) |
rozkręcać gaźnika nie trzeba - dostępna jest z zewnątrz (od dołu gaźnika) - śrubka nr 23: http://tinyurl.com/3xqeodk
Cytat: | jak ustawić iglice na który ząbek?? |
zapinkę zakładasz zazwyczaj na czwarty karb liczony od góry (przy niezdławionym silniku) |
|
|
|
|
mazurek1500 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010
|
|
|
Dzięki wielkie będę się z tym bawił dopiero w piątek, studia... A mam jeszcze jedną prośbę czy w wolnej chwili mógłbyś zajrzeć do Heinsa i powiedzieć mi na której stronie jest z tymi pływakami?? |
|
|
|
|
MikeR
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 30 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010
|
|
|
Rozdział 3.11, punkt 7 (środkowa kolumna), rysunek 9.7
Wartość zmierzona pomiędzy pływakiem a korpusem gaźnika powinna wynosić: 14.6 mm +_ 1.0 mm |
|
|
|
|
mazurek1500 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010
|
|
|
Witam.
Wydaje mi się że problem zażegnany tylko mam jeszcze pytanie. Po czyszczeniu gaźników i ich regulacji wydaje mi się że obroty zbyt wolno spadają. Co może być przyczyną? |
|
|
|
|
st3fan [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010
|
|
|
Może masz gdzieś zagięty jakiś wężyk gumowy? |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010
|
|
|
Fałszywe powietrze. Założyłes małe oringi pod pokrywki plastikowe gaźników? |
|
|
|
|
mazurek1500 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Cze, 2010
|
|
|
Tak założone na pewno. I wcześniej po złożeniu było ok. To się stało z godziny na godzine |
|
|
|
|
Zaix [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Lip, 2010
|
|
|
Witam. Zanim założę nowy temat spróbuję dopisać się tutaj. Może ktoś pomoże.
Problem częściowo dotyczy ssania. Mianowicie objawy są następujące: moto na ssaniu, po chwilowym rozgrzaniu i odkręceniu ssania na maksa dusi się. Ewidentnie coś go przymula i obroty spadają - a przedtem tak nie było. Odjęcie ssania rozwiązuje problem. Podejrzewam, że być może jeden z gaźników nie pracuje odpowiednio. Inne objawy: przy 4-5 tys. obrotów moto ma dźwięk jakby się męczyło (wyżyłowany), dość agresywnie schodzi z obrotów (znaczy nie za szybko, ale z mocnym dźwiękiem), wydaje mi się że spala sporo paliwa.
Oprócz tego jednak jeździ w sumie dobrze. Wydaje mi się że jest trochę mułowate na niskich obrotach ale powyżej 4-5 jest bardzo dynamicznie. Z osiągnięciem prędkości rzędu 140-160 nie ma problemów. Czy potrzebna jest może synchronizacja gaźników? Przedtem miałem problem z jednym z nich. Jakaś sprężynka wyskoczyła przy strzale z tłumika, ale mechanik przejrzał, przeczyścił i było wszystko OK. Dopiero nie dawno zauważyłem ww problemy i zastanawiam się, czy coś jest na rzeczy czy tylko mi się wydaje.
A może to coś z jednym z cylindrów?
PS. Dodam tylko, że akumulator jest do dupy i co chwile się rozładowuje. Zamówiłem już nowy. Nie wiem czy to ma związek z opisanymi wyżej rzeczami. |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Sro 14 Lip, 2010
|
|
|
Na początek przeczyściłbym cały układ paliwowy od zbiornika paliwa do gażników. Czyli kranik paliwa pod bakiem oraz główny pod siedzeniem wszystkie rurki. Jak to sprawdzisz to możesz szukać przyczyny głębiej. Mi moto muliło i okazało się że kraniki były zasyfione (paliwo leciało maleńkim ciurkiem zamiast pełną średnicą wężyka.)
U Ciebie możliwe że to nie pomoże bo masz trochę inne objawy ale najlepiej zaczynać od początku
P.S Poczytaj podobne tematy na forum na pewno coś pomocnego znajdziesz. |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
Siurzewski [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010 Słabe ssanie
|
|
|
Witam
Mam mały problemik. Gs sprawował sie normalnie od czasu zakupu, wczoraj wyjeździłem paliwo zostawiając motocykl z kranikiem na rezerwie. Generalnie zrobił sie jakiś taki słaby.
Dzisiaj kupiłem bańke wachy ( 4- 5 litrów ), zalałem, zapaliłem motocykl na pełnym ssaniu ale obroty mam na 1500 . Jak wyłącze ssanie to jest 800-900 i pyrkocze.
Wczoraj normalnie miał 3-4 tysie na ssaniu na maxa.
Co sie mogło obsrać ?
Bardzo proszę administratorów o nie usuwanie tematu, szukałem , czytałem i takich objawów jak słabe ssanie nie znalazłem |
|
|
|
|
Xaime [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010
|
|
|
nioe chodzi przypadkiem na jeden gar sprawdz swiece >> wykrec, wyczysc i wkrec z powrotem |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010
|
|
|
a przelaczyłes na PRI jak zalałes bak? Jak jest malo paliwa w baku to słabo napelniaja sie komory pływakowe gaźników. Poźniej jak wylaczyłes silnik kranik zamknał dopływ paliwa wiec nie napłyneło samo i w gaźnikach masz go nie wiele. Przejedz sie z wieksza ilościa benzyny i powinno wszystko wrocic do normy lub daj na minute kranik na pri. |
|
|
|
|
Siurzewski [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 12 Sie, 2010
|
|
|
Xaime napisał/a: | nioe chodzi przypadkiem na jeden gar sprawdz swiece >> wykrec, wyczysc i wkrec z powrotem |
Nie ,pryka normalnie, nie gaśnie i jeździ ale chyba jakiś taki ospały na gaz się zrobił... sam nie wiem bo mam motocykl od kilku dni
Cytat: | a przelaczyłes na PRI jak zalałes bak? Jak jest malo paliwa w baku to słabo napelniaja sie komory pływakowe gaźników. Poźniej jak wylaczyłes silnik kranik zamknał dopływ paliwa wiec nie napłyneło samo i w gaźnikach masz go nie wiele. Przejedz sie z wieksza ilościa benzyny i powinno wszystko wrocic do normy lub daj na minute kranik na pri. |
Nie
Jak zalewałem to było na normalnym ustawieniu, wcześniej było na rezerwie.
Wczoraj motorkiem smigałem 20 minut pod pracą. Rano zapalił od pstryka na ssaniu ale obr na ssaniu 1500-2000 a było wcześniej tak że miał wysokie koło 4000.
Może filtr powietrza się zamoczył coś cieknie czy coś .... ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|