Przesunięty przez: kempes Sob 13 Kwi, 2013 |
Regulacja gaznikow w gs 500 |
Autor |
Wiadomość |
mateo127 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013 Regulacja gaźników w gs 500
|
|
|
Witam!
Wykręciłem dzisiaj świece i są białawe i chciałbym wzbogacić mieszankę żeby gaźniki podawały więcej benzyny tylko nigdzie nie mogę znaleźć w którą stronę kręcić śrubkami czy odkręcać czy dokręcać? Mam jeszcze jedno pytane zrobiłem wakumetr (wężyk, dwie igły i olej). Wszystko ładnie wyregulowałem tylko napadło mnie coś żeby zamienić wężyki miejscami i po zamianie jest źle bo różnica między słupkami wynosi ok. 5cm. Czy tak ma się prawo dziać czy coś robię źle? |
|
|
|
|
bilder
Model GSa: GS 500E
Wiek: 35 Dołączył: 01 Sty 2012 Pochwał: 3 Posty: 245 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013
|
|
|
No to jakoś słabo szukałeś w dziale na temat regulacji gaźników.
Temat i tak wyląduje w koszu.
Aby wzbogacić mieszankę odkręcamy śrubkę.
Co do waku, zapewne coś jest nie tak. |
|
|
|
|
MacGyver
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Sty 2010 Pochwał: 6 Posty: 782 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013
|
|
|
mateo127 napisał/a: | chciałbym wzbogacić mieszankę żeby gaźniki podawały więcej benzyny tylko nigdzie nie mogę znaleźć w którą stronę kręcić śrubkami czy odkręcać czy dokręcać? |
To ciekawe jak stwierdziłeś białawy kolor świec i że masz nie właściwą mieszankę skoro nie wiesz że odkręcanie śrub wzbogaca mieszankę bo zwiększa przekrój kanału.
Jeśli silnik prawidłowo pracuje na ssaniu, trzyma równe obroty po rozgrzaniu, wkręca się na obroty i schodzi z obrotów to po kiego grzyba grzebać i szukać dziury w całym?
Przecież to świadczy że gaźniki są odpowiednio wyregulowane |
_________________ Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 12 Kwi, 2013
|
|
|
Jeżeli gaźniki są poprawnie wyregulowane, a bieg silnika jest właściwy w pełnym zakresie obrotów tj. wolne obroty/średnie obroty/wysokie obroty/wzrost obrotów/schodzenie obrotów, to nie ma potrzeby wprowadzać zmian w ich ustawieniach- traktujemy to jako ostateczność. W celu uzyskania właściwego koloru/bardziej brunatnego (bo o to chodzi autorowi tematu) możemy oprócz ewentualnej regulacji gaźników zastosować się do zaleceń producenta i dokonać zmiany świecy zapłonowej o określonej wartości cieplnej, spowoduje to zmianę w regulacji procesu oddawania ciepła przez świecę zapłonową na głowicę. Zmiany/regulacje/dostrojenie gaźnika wykonujemy zazwyczaj wtedy kiedy np. dokonaliśmy wymiany filtru powietrza/okresowego przeglądu- serwisu/naprawy gaźników/serwisu naprawy silnika itd, ich regulację staramy się wykonywać latem, ponieważ w tym sezonie użytkujemy najczęściej nasz pojazd i do tych warunków należy przeprowadzić odpowiednie nastawy. I najważniejsze... jak poznać że silnik dostaje mieszankę zbyt ubogą w paliwo- oprócz tych typowych znanych nam objawów. Istnieje jeden najważniejszy czynnik/wskaźnik który mówi nam że temperatura silnika zaczyna wchodzić na niebezpieczne czerwone pole. W sytuacji zbyt ubogo nastawionego gaźnika/zastosowanej zbyt gorącej świecy zapłonowej- a tym samym występującej niebezpiecznie wysokiej temperatury w komorze spalania, na elektrodach i wewnętrznym izolatorze świecy zapłonowej powstają/są widoczne małe stopione grudki/perełki- to jest właściwa pierwsza oznaka dla użytkownika zbyt ubogiej mieszanki/przegrzewania się silnika. Białawy/brunatny nalot na elektrodach świecy zapłonowej jest zaliczany do wskazań dotyczących prawidłową pracę silnika- a więc w takiej sytuacji silnik pracuje prawidłowo i nie wymaga żadnej regulacji. Sprawdź dokładnie elektrody świec zapłonowych, jeżeli nie ma na nich tego o czym pisałem, to nie ma również uzasadnionej potrzeby aby dokonywać jakichkolwiek zmian w świecach zapłonowych, czy ustawieniach układu zasilania (gaźników). |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sob 13 Kwi, 2013
|
|
|
bilder napisał/a: | No to jakoś słabo szukałeś w dziale na temat regulacji gaźników.
Temat i tak wyląduje w koszu. |
Zamykam, a autorowi tematu proponuję zapoznać się z regulaminem forum, szukajką i spisem treści działu mechanika. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|