Witam,
po przeszukaniu spisu treści i opcji szukaj postanowiłem utworzyć nowy temat.
Od zakupu motocykla borykam się z problemem niedziałającego stopu hamulca przedniego, ze względu na to że posiadam miernik i podstawowe umiejętności posługiwania się narzędziami zabrałem się do roboty.
na pierwszy strzał sprawdziłem pozostałe elementy:
włącz/wyłącz ok
starter działa
włączniki świateł ok - długie krótkie
klakson ok
tylny stop ok
postojówki sprawne
kierunki ok
żarówki 100 % dobre
nawet grzane manetki, gniazdo zapalniczki czy alarm są sprawne( dokładka po poprzedniku)
świeży akumulator
ogólnie wszystko poza tym ... stopem jest ok.
Miernik wskazuje napięcie na czujniku/styczniku pod klamką około 10V po wciśnięciu klamki napięcie zostaję rozłączone czy tak działa poprawnie ?
zwieranie przewodów na krótko nie daje rezultatu.
Kostki wyczyszczone i potraktowane kontakt sprayem.
Bardzo proszę o sugestie, po zakupie wymieniłem oleje filtry zadbałem o świece i teraz w garażu trzyma mnie tylko ta mała usterka a pogoda cooooraz to częściej zachęca aby wyjechać na drogę
Odpowiedz do tematu
: Brak stopu - jak działa czujnik w klamce?
:
Rozumiem, że nożny stop działa ? Wymień czujnik stopu i powinno być ok.
GS 500 SF
:
Tak, stop w nodze działa.
nie można wykluczyć czujnika stopu poprzez zwarcie dwóch przewodów
nie można wykluczyć czujnika stopu poprzez zwarcie dwóch przewodów
:
Ale to chcesz żeby stop świecił non stop, czy żeby wcale nie świecił?
aos napisał/a: |
nie można wykluczyć czujnika stopu poprzez zwarcie dwóch przewodów |
Ale to chcesz żeby stop świecił non stop, czy żeby wcale nie świecił?
:
aos, skoro masz umiejętności posługiwania się miernikiem, to wystarczy z głównej strony pobrać serwisówkę i posłużyć się schematem.
Oba czujniki stopu są spięte równolegle, więc jeśli jeden działa a drugi nie należy szukać przyczyny między nimi, na schemacie dodatkowo masz opisane kolory przewodów (różne roczniki minimalnie się między sobą różnią, zwłaszcza poliftowe od przedliftowych), generalnie jeden z końców wpięty jest w + po stacyjce a drugi leci do żarówki, więc jeśli po wciśnięciu klamki masz zwarcie bo napięcie spada do zera to może gdzieś jest jakieś przetarcie i zwiera do masy, swoją drogą 10V to trochę za mało.
Oba czujniki stopu są spięte równolegle, więc jeśli jeden działa a drugi nie należy szukać przyczyny między nimi, na schemacie dodatkowo masz opisane kolory przewodów (różne roczniki minimalnie się między sobą różnią, zwłaszcza poliftowe od przedliftowych), generalnie jeden z końców wpięty jest w + po stacyjce a drugi leci do żarówki, więc jeśli po wciśnięciu klamki masz zwarcie bo napięcie spada do zera to może gdzieś jest jakieś przetarcie i zwiera do masy, swoją drogą 10V to trochę za mało.
:
chciałbym aby działało to prawidłowo, czyli zapala się stop po wciśnięciu klamki
[ Dodano: Czw 30 Maj, 2019 ]
Studi,
czyli mogę wykluczyć uszkodzenie czujnika( skoro po zwarciu na krótko nie ma żadnego rezultatu) i zabrać się za instalacje ?
simin napisał/a: | ||
Ale to chcesz żeby stop świecił non stop, czy żeby wcale nie świecił? |
chciałbym aby działało to prawidłowo, czyli zapala się stop po wciśnięciu klamki
[ Dodano: Czw 30 Maj, 2019 ]
Studi,
czyli mogę wykluczyć uszkodzenie czujnika( skoro po zwarciu na krótko nie ma żadnego rezultatu) i zabrać się za instalacje ?
:
Generalnie tak, ale dla potwierdzenia możesz przełączyć miernik na omomierz/brzęczyk i sprawdzić w ten sposób sam czujnik, czy po wciśnięciu klamki zamyka obwód, oczywiście czujnik odłączony od reszty instalacji
Cytat: |
czyli mogę wykluczyć uszkodzenie czujnika( skoro po zwarciu na krótko nie ma żadnego rezultatu) i zabrać się za instalacje ? |
Generalnie tak, ale dla potwierdzenia możesz przełączyć miernik na omomierz/brzęczyk i sprawdzić w ten sposób sam czujnik, czy po wciśnięciu klamki zamyka obwód, oczywiście czujnik odłączony od reszty instalacji
:
Odpowiedz do tematu
A pociąg jeszcze 2 kable od przewodów przy kierownicy do czujnika nożnego i wtedy sprawdź czy świeci. Będzie wówczas wiadomo czy to czujnik czy instalacja - ja bym tak zrobił.
GS 500 SF